Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Det er ikke kun Barca afsnittet som bygger min mening, men også resten. Bogen fremstiller ham ekstra som "se mig". Er faktisk blot en længerebudgave af Arek Onyzkos bog, :-P.
Verdens bed- ste fodboldspillere stod og bukkede, og jeg forstod ingenting. Det var latterligt. Hvis trænerne i Italien siger hop, spørger stjernerne: Hvorfor? Hvad skal vi hoppe for? Her hoppede alle på det mindste vink. 


Er bare en idiotisk holdning at have.
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Elbarca »

Det er ikke så meget en holdning. Han fortæller bare hvad han ser. Måske med lidt attitude som kan være svær at sluge for jantelovs elskere. Han fortæller på sin vis hvordan Barca spillerne har taget en nærmest overdreven ydmyghed og beskeden tilgang til tingene til sig under Pep. Det er ikke sådan det forholder sig andre steder og før Pep var der heller ikke denne ydmyghed i Barca. I hvert tilfælde langt fra det niveau Pep indførte da han først smed Dinho og Deco og senere Eto'o på porten.

Det er lidt spøjst du har sådan en had til hans person. Det er synd, når man tænker på der oftest er en grund til at folk er som de er. I Zlatans bog ser man hvordan han har kæmpet sig frem mod alle odds og hvor svært belastet en social baggrund han har haft. Han skriver i bogen at han først var inde i Malmø centrum som 17 årig! Siger lidt om det parallelle liv, der blev ført i ghettoen. Når man følger med i hans kamp får man mere forståelse for hans person. Emo, er du sikker på du har læst bogen og ikke bare uddrag af den?

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Sv: Guardiola

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Det er ikke kun Barca afsnittet som bygger min mening, men også resten. Bogen fremstiller ham ekstra som "se mig". Er faktisk blot en længerebudgave af Arek Onyzkos bog, :-P.
Verdens bed- ste fodboldspillere stod og bukkede, og jeg forstod ingenting. Det var latterligt. Hvis trænerne i Italien siger hop, spørger stjernerne: Hvorfor? Hvad skal vi hoppe for? Her hoppede alle på det mindste vink. 


Er bare en idiotisk holdning at have.
Det er bare Zlatans jargon. Du kunne lige så godt have valgt et af de hundrede andre citater om Barcelona-tiden, der maler et mere sympatisk og menneskeligt billede af ham.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Ja, der er citater også andre citater, gode. Men det er så den Zlatan jargon jeg ikke kan sluge og acceptere fuldt ud.

Det med hans opvækst og barndom, det er skildret hårdt i bogen, men synes ikke at det er hårdere end folk jeg kender som også kommer fra lignende områder eller måske min egen barndom.

Jeg føler at Zlatan er en badass, han vil gerne være det, han har magt via sine penge og kan tillade sig en del mere. Føler at han har den grådighed som tilsidesætter omgivelserne i bestræbelsen på at komme frem. Kan måske ikke identificere mig med det. Han virker bare for Balkan badboy tycoon agtigt, og sådan en attitude mætter mig. Jeg er hård, jeg skider på dem jeg vil skide på, skyldes min hårde opvækst men alligevel kan jeg knibe en tåre for at fremstår sympatisk... Jeg er måske for kritisk, men det er min opfattelse af hans person.

Men måske det her burde være i Zlatan tråden.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

Mit problem med Zlatan - efter at have læst denne bog - er, at jeg synes han virker bevidst afstumpet. Han er bedre end den der hårde gadedrengsfacade, men tillader ikke sig selv (/er for fej til?) at sænke paraderne. Det sker kun i ganske små glimt, bl.a. det ret rørende afsnit om komplikationerne med hans søn, da denne var spæd.

Jeg gad, som skrevet før, virkelig godt læse en lige så ucensureret Guardiola-bog, hvor han fortæller ærligt, hvad der foregik.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Kubala »

Pinocchio har ingen klasse, og buh huh for ham, men der er utallige unge mennesker i dette land og andre lande, som har en hårdere opvækst end ham eller har haft, men det betyder ikke, at man skal være en narrøv, når man opnår berømmelse og rigdom. Det havde klædt ham, at have en ydmyg tilgang til livet, især når man tænker på hans baggrund. Desværre er det oftest sådan, at disse individer bliver utålelige, når de bliver rige, og glemmer helt deres baggrund, og skal spille smart. Jeg er efterhånden ret træt af hans falske gråden, og at det altid er de andres skyld. Han skal mande sig op, og lade være med at være sådan en primadonna.


Pep har klasse, og giver ikke igen, fordi han er velopdragen, og har lært, at klovne som Pinocchio, skal man bare lade være.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

Det er egentlig utroligt hvor naive folk herinde her. Det er en selviscenesættende bog, med halve sandheder fra Barca tiden, som blot skal retfærdiggøre "macho stjernens" failure i Barca.

Hans beskrivelse om barndommen er ligeledes selviscenesættende, med noget der ligner overdrivelser for at passe ind i den rolle han prøver at påtage sig.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Quaresma »

EDIT: Jeg flytter til Zlatan-tråden.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Kubala »

Sjovt du nævner det brombi, men da jeg læste bogen, så tænkte jeg, at det hele lød så hult, og virkede uoprigtigt. Han prøver på, at virke macho, og skal selvfølgelig redde sit renommé, fordi han fejlede i Barca.


Lad os sige, at vi tror på, at han har haft en hård opvækst(altså han er trods alt fra Rosengård, som er et fattigt kvarter, så han har ikke levet i sus og dus), så skal han da ikke blive en narrøv, når han kommer ud på den anden side. Han skal ikke begynde, at te sig sådan, når han får medgang i livet, økonomisk.
Senest rettet af Kubala fre apr 05, 2013 2:33 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

... Måske følge Quaresma, og bruge Zlatan tråden. Pep er for meget en mand til at Zlatan skal nævnes herinde, wink wink.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

http://www.as.com/english/articulo/pep- ... spo_13/Ten
Pep Guardiola affirmed on Thursday that his Barcelona days are well and truly over but added that he will always hold fond memories of his time as the Blaugranas' first team coach. Guardiola is currently taking part in a series of conferences in South America and spoke about his former club during an event in Buenos Aires on Thursday.

Barça: "The Barcelona phase of my career is closed. You are born, you grow, then become older. It's over... When you make the decision to leave a club, it's much better for that to happen than for someone else to make that decision for you. I was happy at Barcelona. I enjoyed a marvellous relationship with everyone I worked with and coached".

Bayern: "It wouldn't be right for me to talk about Bayern. When I get there I will be able to talk about them".

2014 Brazil World Cup: "Spain are the favourites to win the World Cup although Germany and Argentina are candidates too".

Pressure to keep winning: "Coaches are where they are only because they have won with the big clubs. If that wasn't the case, you would get kicked out".

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Det er ok Pep, så uerstattelig eller vild var du nu hellere ikke. Have et godt liv.

Farvel.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Enig. Hvad har han i det store hele egentlig opnået? Vundet nogle sølle trofæer thats it..

Du er slet ikke savnet Pep.. Bliv du nu længe i Pølse-Tyskland og begynd at gå med lederhosen..

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Guardiola

Indlæg af abx »

Hvad er problemet i de udtalelser? At han betragter hans tid i barca som færdig er alenevet udtryk for at han stoppede mens legen var god. Hvorfor er folk pigesure over det herinde?
Próxima Estación.... Parallel!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster