Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:Selvsikkerhed og autoritet? På den front kan man sagtens argumentere for at Tito allerede har vist mere nosser end Pep gjorde på noget tidspunkt. Tito har bænket Messi i en kamp, hvilket med garanti ikke var med Messi's gode vilje, han har smidt Adriano i midterforsvaret i en El Clásico og han har handlet hver gang at det er stået skidt til i kampe. Han viser autoritet ved at være så handlekraftig som han har været indtil videre. Han har vist at hans dømmekraft slår til i tilspidsede og intense situationer. Som Bager nævner, har han i det hele taget bare formået at vise noget som Guardiola aldrig beviste, til trods for alle de andre fantastiske egenskaber han besidder, nemlig at han tør ændre på vores tilgang i situationer hvor den boldbesiddende og tålmodige tilgang ikke slår til. Det er måske ilde set blandt nogen, men så længe vi i det store hele spiller på den måde, har jeg ikke noget at indvende mod at vi i ny og næ ændrer tilgangen når der virkelig er behov for det.
Jeg er helt og aldeles enig med Blaugrana92 her. Guardiola virkede altid i vildrede når Barca var bagud, og lod ofte kampene løbe for langt før han lavede store sats. Tito er meget handlekraftig.

Squix

Re: Guardiola

Indlæg af Squix »

[youtube]-XObFaO6Hhs[/youtube]

Sikkert vist før - men ..

:roll: :roll: :roll:

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

I følge ESPN så mødtes Ferguson - sammen med Uniteds sportsdirektør, David Gill, og en af de administrerende direktør af United - med Pep Guardiola i New York, da der var landskampspause i septembermåned.

Her skulle de alle tre angiveligt have fortalt Guardiola, at de er meget interesseret i ham fra sommer af, hvor han skal overtage United. Enten alene eller som en duo med Ferguson, hvor Ferguson lige lærer ham det sidste om United, hvorefter han efterlader det hele i Peps hænder.

Det siges også, at grunden til at Pep flyttede til New York foruden at være fri af de spanske medier og paparazzis, var at han kunne lære at snakke det engelske sprog tydeligt. Det peger IMO mere mod engelsk fodbold frem for italiensk.

Jeg håber, Pep bliver United-træner. Han har mange af egenskaberne. Han virker til at være en træner, der har forståelse for klubben, han er sympatisk og aldrig en, der vil skabe konflikt. Han har øje for talentudvikling, hvilket altid har været et United-procedure, og han vil spille underholdende fodbold.

Der er tre ting, jeg er skeptisk ved angående Pep.

1) Kan han blive i klubben mere end 3-4 år, eller vil han stoppe? Jeg håber inderst inde, at vi kan finde en manager, der er villig til at blive i klubben 10-15 år, hvis resultaterne og ideerne flasker sig selvfølgelig.

2) Kan Pep spille andet end tika-taka? Har han flere dimensioner i sit spil? I Barca havde han en trup, der var skræddersyet til hans ideologi, men i United har man altid været mere direkte i sit spil. Der er reelt set kun Scholes, der har de samme egenskaber som Xavi til at beherske midtbanen og kontrollere den med at fordele boldene, men han er på sidste vers. Der er så også Cleverley, men han er mere en Iniesta-type. Kan han "adapte" sig til en ny form for fodbold?

3) Har han psyken til at håndtere de forfærdelige engelske medier, hvis nu alt ikke går som det skal? Vi ved jo, hvor direkte irriterende den presse derover er, da de bare vneter på den mindste fejl. Og især hvis hna skal overtage fra selveste Alex Ferguson, hvilket mange vil have øje på, om nogen kan magte den post.

Når alt så er sagt, så håber jeg inderligt, det er ham, der overtager. Jeg så helst en britisk manager, der overtog, men der er ingen trænermuligheder, som praktiserer flot fodbold og har bevist på international scene, som er britisk. David Moyes kunne være en mulighed, men jeg er bange for han er for grøn til så mediebevogtet og stor klub som United.

Mon jeg kan forudse at en del herinde bliver United-sympatisører, hvis Pep overtog? ;) Daluigi og andre vil sikkert sidde med en mærkelig smag i munden over at se Pep for de røde "svin" ;)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Daluigi »

Har jeg kaldt United for røde svin?

Jeg har aldrig sagt jeg hader klubben. Tværtimod. Jeg kan bare ikke li' en stor del af den danske fanskare, som består af usaglige, og direkte uintelligente teenagere..

Hvis Pep kommer til Man U ville det uden tvivl være underligt som barca-fan at overvære. Men det vil det være uanset hvilken klub han tager til.
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

Mhm, txiki Begiristain er ansat som fodbolddirektør i Man City...skal stå for spillerindkøb! Nu må vi se hvad han kan lokke fra Barca. Ellers en god mand at have i klubben!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

deja vu

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

U Said it.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Mon Pep kan for sig selv til at stå i spidsen for en sjælløs klub som City, nu hvor Txiki er ansat hos City? Eller har Pep for meget ære til at være træner for City?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

BarçaDK

Re: Guardiola

Indlæg af BarçaDK »

# 23 skrev:Eller har Pep for meget ære til at være træner for City?
Too much :lol:

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

BarçaDK skrev:
# 23 skrev:Eller har Pep for meget ære til at være træner for City?
Too much :lol:
Jeg håber det. Jeg vil hade Pep overalt, hvis han sælger sin krop til djævelen og træner City! Det ville være det klammeste ever.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev:
BarçaDK skrev:
# 23 skrev:Eller har Pep for meget ære til at være træner for City?
Too much :lol:
Jeg håber det. Jeg vil hade Pep overalt, hvis han sælger sin krop til djævelen og træner City! Det ville være det klammeste ever.
Ahh det klammeste ever, bliver det nok aldrig. Hvis han tog til Real Madrid derimod.. :)

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Brombi skrev:
# 23 skrev:
BarçaDK skrev:
# 23 skrev:Eller har Pep for meget ære til at være træner for City?
Too much :lol:
Jeg håber det. Jeg vil hade Pep overalt, hvis han sælger sin krop til djævelen og træner City! Det ville være det klammeste ever.
Ahh det klammeste ever, bliver det nok aldrig. Hvis han tog til Real Madrid derimod.. :)
I det mindste har Real da historie og ære. City har nul og arabiske kjoler.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

Og facisme. Ærefuldt.

Edit; Og nå ja, så oven i det, korruption, kommunestøtte, i lommen på fodboldforbundet osv.
#jesuisSheep

TheOnlyOne

Re: Guardiola

Indlæg af TheOnlyOne »

Sgu for lavt at blive ved med at forbinde Real Madrid med facisme. Selvom jeg hader de hvide svin som pesten, er der ingen grund til at slynge sådan noget ud. Verden var en anden dengang

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Men er en fact, og en del af historien. Og historie hænger ved...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster