Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

smeden skrev:
BarcaRJ skrev:Meget rørende afskedsceremoni for pep..som skrevet, han er en levende legende.
er han ikke træne længere eller køre han kontrakten ud?
Det var hans sidste hjemmekamp. Derudover resterer der 2 kampe; den sidste kamp i la liga på udebane og pokalfinalen

smeden

Re: Guardiola

Indlæg af smeden »

Brombi skrev:
smeden skrev:
BarcaRJ skrev:Meget rørende afskedsceremoni for pep..som skrevet, han er en levende legende.
er han ikke træne længere eller køre han kontrakten ud?
Det var hans sidste hjemmekamp. Derudover resterer der 2 kampe; den sidste kamp i la liga på udebane og pokalfinalen
okay det er så trist at han ikke kan mere tror du at vito kan gøre et godt stykke arbejde???

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Tito skal nok gøre det godt, ja. :)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

Ifølge sport.es
Pep dijo 'no' a una oferta astronómica del Chelsea
på dansk ifølge google:
Pep sagde nej til et astronomisk tilbud fra Chelsea
Det er rart!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola's Barcelona record in 245 official games: 178W - 46D - 21L #fcblive Goals: 633-179 [via @barcastatistics]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola: "Rumours about new coaching job? I will now rest for a year, I don't have any other plans. After that, we'll see." #fcblive

Guardiola: "Brazilians want me to coach national team? As a general rule, I think national team should be managed by a local coach"
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola: "You won't see my hair much from June on. Not that I have much left..." #fcblive


Guardiola: "I was told Tito would succeed me the day I announced I would leave." #fcblive


Guardiola: "Tito continues because he feels strong. He is showing bravery and courage. Let's hope he'll be here for a long time." #fcblive
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

[youtube]3YojKiBp07M[/youtube]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Guardiola

Indlæg af mathi »

http://soccerlens.com/gracias-pep-tacti ... ona/93412/

En syngende lussing til Pep. Der er nogle gode pointer iblandt, men han stripper næsten Pep for enhver andel i Barcas succes.

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Uh, en sur lille bagklog mand ham Bilal der. Selvf., er jeg ikke enig generelt set. Der har været fejl, men ikke store nok til at tage noget som helst fra Pep.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Ha Ha hvem er ham Bilal fætter?. Det ligner et blog indlæg, som enhver kunne finde på at skrive, altså enhver sur og misundelig fan vel at mærke.

Han tager Chelsea kampe , og så gentager han de samme argumenter igen og igen og igen. Jeg ved ikke hvor mange taktiske fejl han begik i de to kampe mod dem, jeg mener ikke der var mange. Hvis der var en kamp den seneste tid, hvor han begik taktiske brølere, så var det den sidste El Clsasico.

Chelsea kampene har vi været inde på, det er latterligt at kritisere manden eller holde fast i de to kampe, bare fordi holdet ikke kvalificerer. En journalist eller en mand der vil tages seriøst burde i det mindste analysere en lille smule, i stedet for at skrive "why he didn't do this and that". Manden spørger siger selv, hvorfor han ikke brugte Pedro?. Fordi Pedro ganske enkelt var ude af form, og meget uskarp. Det ville ikke give mening at smide en uskarp Pedro ind blandt de allerede ineffektive angribere vi havde i de to kampe.

Dernæst er det typisk amatøragtigt argumenter, fordi manden troede at Chelsea var ren walkover for Barca, så er han nærmest i chok over, at det ikke altid er det bedste hold der vinder i fodbolden. Det var ikke taktikken men mere de mange brændte chancer, som var skyld i vores nederlag i første kamp. I anden kamp glemmer han at Leo kunne have lukket og slukket hvis han havde scoret til 3-1, men han brændte et straffespark. Derefter var spillerene bare trætte, ikke bare mentalt men også fysisk trætte.

Det er altså svært for en træner at gøre så meget ved problemet, når problemet hedder at hans angribere ikke kan ramme målet fra 2-3 meters afstand. En træner kan heller ikke løbe for sine spillere, det er dem der skal gøre det. Ham Bilal gutten sammen med ham den anden, der har skrevet artiklen, ligner de meget få mennesker, spm bare ikke vil anerkende Peps bedrifter. Han starter med at skrive at Pep er taktisk svag og en træner der ikke evner at lære fra sine fejl. Hvis der er noget som Pep er kendt for, så er det netop at erkende sine fejl, acceptere det og så lære fra det. Det er sket ganske mange gange. og taktisk er han også meget stærk.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Sv: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:Uh, en sur lille bagklog mand ham Bilal der. Selvf., er jeg ikke enig generelt set. Der har været fejl, men ikke store nok til at tage noget som helst fra Pep.
Altså, han har jo ret i, at Pep ikke har haft et modsvar til de ultra defensive hold, som Inter og Chelsea. Det har næsten være det samme, han har gjort. Dér har han fejlet grumt.

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Jbninc skrev:
emo skrev:Uh, en sur lille bagklog mand ham Bilal der. Selvf., er jeg ikke enig generelt set. Der har været fejl, men ikke store nok til at tage noget som helst fra Pep.
Altså, han har jo ret i, at Pep ikke har haft et modsvar til de ultra defensive hold, som Inter og Chelsea. Det har næsten være det samme, han har gjort. Dér har han fejlet grumt.
Nu er det svært hvor meget man kan gøre imod sådan et ultra-defensivt hold. Men Peps taktik skabte chancer der skulle have givet mål, at de ikke gav mål er spillernes ineffektivitet. Det er jo surt uheld, IMO.

Hvad skulle Pep have gjort anderledes? De var ikke blot defensive, de var ultra-ultra defensive, de var så defensive at det ikke betød noget som helst at vi var en spiller mere, da de alle var pakkede i deres eget felt. Vi prøvede at strække dem vertikalt, men de var ikke særlig bange for vores indlæg.

Eneste ting jeg havde set os gør anderledes var, at være mindre angrebsivrige og spille den rundt omkring centrum, eller i vores egen halvdel for på den måde at lokke dem frem, men ærgerlig talt så tror jeg hellere ikke at det ville have hjulpet.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Emo;

Jeg synes i hvert fald ikke ham der har skrevet artiklen, giver et svar på, hvad han mener Pep skulle have gjort anderledes, ligesom han heller ikke skriver, hvor det var det gik galt egentlig (jo han ville hellere have haft Pedro f.eks. men det er virkelig et dumt argument, Pedros daværende form og spil taget i betragtning).

Han skriver bare det ene svag argument efter det andet og gentager bare sig selv, på denne måde prøver han at få Pep til at fremstå som en træner der ikke evner at lære af sine fejl (hvilket ikke kunne være længere fra sandheden), og at Pep er taktisk svag (jamen helt seriøst?).

Jeg ved heller ikke, hvad folk ønsker Pep skulle have gjort anderledes?. Det er altså meget meget sjældent, hvis overhovedet muligt, at et udehold i en C.L semi-finale på udebane har bolden over 70% af tiden, har 24 skud på mål, passerer målmanden 3 gange, og ellers brænder fra 2-3 meters afstand 2-3 gange. Alt dette skete altså i selvsamme kamp, jeg ved ikke hvordan Pep ellers skulle have lukket op for deres ultra defensiv taktik, og deres kompakt forsvar.

At vores forsvarsspillere i den anden ende giver lette mål væk, det kan man ikke rigtig gardere sig imod, men Pep stillede netop til kampen med de stærkeste kort han havde på hånden på daværende tidspunkt. Pique var ikke i form op til kampen i London, Masch og Puyi havde spillet fotrinligt ( Puyi har endda været vores bedste centerforsvarer i denne sæson, efter min mening), Abi kunne ikke spille, og Drogba blev aldrig den lufttrussel som vi allesammen frygtede han ville blive. Taktisk var det netop et rigtig godt træk at lade Busi tage sig af ham, i stedet for Puyi, og så havde man altid mindst en mand i overtal i forsvaret. Busi havde fuldstændig styr på Drogba i den kamp, det var ikke mange hovedstødsdueller Drogba vandt i den kamp.

På hjemmebane kan jeg heller ikke se, hvad Pep skulle have gjort anderledes. Det er nemt at sige, at man skulle have startet med 4-3-3, men vi skal ikke glemme at 3-4-3 eller 3-4-4 har givet også sikre sejre ude mod Milan, hjemme mod Milan samt ude mod Real. Og igen, på hjemmebane var vi rigtig godt med, faktisk havde vi spillet dem i bund og vi var foran med 2-0 og de havde fået deres anfører smidt ud. Vores forsvar giver så et nemt mål væk, noget der simpelthen ikke må ske på det niveau, og så brænder Leo nok fodboldens største chance, for at lukke kampen, altså straffesparket. Det er svært at gøre noget ved det, som træner.

Ham Bilal gutten glemmer at vi lige havde spillet en hård kamp i El Clasico, og spillerene var trætte, ikke bare mentalt, men fysisk var de mrækede, meget mærkede. Det så man også i Reals kamp mod Bayern, Real var også tappet for kræfter. Måske var planlægning af El Clasico ikke så god?. Træthed er noget, som en træner ikke rigtig kan gardere sig imod, især ikke når man arbejder med spillerenes form, fra kamp til kamp, sådan som Peps team har forklaret de gør.

Jeg har også postet en statistik i Xavi tråden, hvor man kan se, at Xavi har siden 07/08 sæson spillet 64 kampe i snit, det er et tal der vil noget. Succesen har sin pris, at Spanien og Barca har haft så stor succes har også betydet at de fleste af vores bærende spillere har skullet spille flere kampe end konkurrenterne, har været nødt til at rejse mere end konkurrenten, og så er det det mentale pres omkring at levere konstant, når man spiller for et hold som er storfavoritten hver gang man spiller en kamp. Under Pep har vi f.eks på 4 år spillet 42 kampe mere end Real Madrid, det er ikke så underligt at det på et tidspunkt skulle sætte sit præg.

Jeg synes bare Hr. Bilal kan gøre det meget bedre, end det der, som er en useriøs omgang.... (ja jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Sv: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:Nu er det svært hvor meget man kan gøre imod sådan et ultra-defensivt hold. Men Peps taktik skabte chancer der skulle have givet mål, at de ikke gav mål er spillernes ineffektivitet. Det er jo surt uheld, IMO.

Hvad skulle Pep have gjort anderledes?
Spillet kontrollerende. Chelsea vandt på deres super kontraspil. Så måtte man tage den i forlænget. evt straffespark. Med en evt. David villa havde det nok være anderledes, men med den startopstilling skulle han have været mere kynisk.

Det eneste potente spil Chelsea har, er kontra. Så fratag dem dog den mulighed. Vi kører jo selv en god kontra, så det kunne have været en løsning.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster