10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Mander skrev:Jeg stoler ikke nok på det spanske ligaforbund til at jeg tror på, at de kan finde ud af at dømme det ordentligt fra sag til sag. Men tak fordi du er så nedladende i tonen, det er virkelig værdsat.
Tøsefornærmet ?? :P

Hvis der er en regel i det spanske fodboldforbund som siger at man ikke må vise beskeder/budskaber skrevet/trykt på trøjen, så gælder den OGSÅ for Messi. :) Spørgsmålet er om det er om bøden er vilkårlig for alle. Tænker lidt hvis en 3. divisionsspiller fik en bøde på 15.000 kr? :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Brombi skrev:
Mander skrev:Jeg stoler ikke nok på det spanske ligaforbund til at jeg tror på, at de kan finde ud af at dømme det ordentligt fra sag til sag. Men tak fordi du er så nedladende i tonen, det er virkelig værdsat.
Tøsefornærmet ?? :P

Hvis der er en regel i det spanske fodboldforbund som siger at man ikke må vise beskeder/budskaber skrevet/trykt på trøjen, så gælder den OGSÅ for Messi. :) Spørgsmålet er om det er om bøden er vilkårlig for alle. Tænker lidt hvis en 3. divisionsspiller fik en bøde på 15.000 kr? :)
Næ, synes bare, at det er noget mærkeligt noget, at man bliver så fornærmet over, at jeg ligesom dig vil have konsekvens - hvis reglen er der, så skal den også følges. Det er præcis det, som jeg argumenterede for - ikke om reglen var god eller dårlig, kun at hvis den er der, så kan man ikke bare lade være med at straffe Messi, fordi man synes hans besked var sød.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Regelrytteri af værste skuffe hvis i spørg mig. Utroligt man ikke kan vurdere sagerne enkeltvis. Der var intet som helst politisk, stødende eller religiøst etc. over Messi besked. Sørgeligt at nogen mennesker ikke kan se ud over reglerne i sådanne tilfælde.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Det er ikke kun økonomisk, at han bliver straffet. Han har også fået et gult kort, og det er langt ude til gengæld, synes jeg. Som sagt, dommeren så hvad han lavede, og hvis dommeren skønner at det ikke var til et gult kort, hvorfor skal det spanske forbund så give kort?

Vi har jo set rigtig mange tilfælde, hvor forbundet ikke har givet karantæne eller kort, selvom videooptagelser har vist, at en spiller i en given situation er gået over stregen. Nogen gange har dommeren endda selv indrømmet fejl, men forbundet har valgt ikke at gøre noget, fordi de ikke vil underminere dommeren. Hvorfor vælger man så her noget helt andet, og giver ham et gult kort, selvom dommeren i første omgang ikke gav et kort? :?

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af klogfyr »

er enig med Mander her, hvis der er en regel, så skal den følges lige meget hvilket budskab. Man kan diskutere om reglen er god eller ej, personligt er jeg ligeglad om man tager trøjen af eller ej. Men er imod at sagerne bliver behandlet enkelvis. Ved at behandle dem enkeltvis, vil der komme gråzoner, hvor en mener, at han skal have en bøde, og hvor andre ikke mener, han skal have en bøde. Det kan skabe for meget polemik omkring favorisering af nogle, og derfor er det nemmere bare at have en regel om, at alle får en bøde lige meget hvad, hvis de løfter trøjen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

klogfyr skrev:er enig med Mander her, hvis der er en regel, så skal den følges lige meget hvilket budskab. Man kan diskutere om reglen er god eller ej, personligt er jeg ligeglad om man tager trøjen af eller ej. Men er imod at sagerne bliver behandlet enkelvis. Ved at behandle dem enkeltvis, vil der komme gråzoner, hvor en mener, at han skal have en bøde, og hvor andre ikke mener, han skal have en bøde. Det kan skabe for meget polemik omkring favorisering af nogle, og derfor er det nemmere bare at have en regel om, at alle får en bøde lige meget hvad, hvis de løfter trøjen.
du taler om en gråzone... Det er jo netop hvad vi ser i denne sag! Som Visca nævner, så er det jo vildt, at han får en bøde, plus et gult kort!? Der kan man tale om vurderingsager, da det langt fra er alle spillere, som ender med en bøde for denne forseelse!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af klogfyr »

jeg skrev, hvis der er en regel, der siger, at man skal have bøde plus gult kort for at løfte op i trøjen/tage trøjen af, så er det fair nok, at de giver bøde. Hvis ikke der er en sådan regel og de individuelt behandler sådanne sager, så er det et skidt af dem.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

klogfyr skrev:jeg skrev, hvis der er en regel, der siger, at man skal have bøde plus gult kort for at løfte op i trøjen/tage trøjen af, så er det fair nok, at de giver bøde. Hvis ikke der er en sådan regel og de individuelt behandler sådanne sager, så er det et skidt af dem.
Jeg er enig med dig i, at reglerne skal følges, ligegyldigt hvad. Problemet er bare, at det ikke altid forholder sig sådan. F.eks giver man ikke gule eller røde kort efter en kamp, selvom dommeren indrømmer at der skulle have været givet et kort og tv-billeder viser at regler bliver brudt. Man siger, at man ikke vil underminere dommerens rolle, hvorfor er det så lige pludselig anderledes i Messis tilfælde? Det forstår jeg bare ikke, især når dommeren nævner hændelsen i sin kamprapport, men ikke har givet et gult kort.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Mander skrev:
Brombi skrev:
Mander skrev:Jeg stoler ikke nok på det spanske ligaforbund til at jeg tror på, at de kan finde ud af at dømme det ordentligt fra sag til sag. Men tak fordi du er så nedladende i tonen, det er virkelig værdsat.
Tøsefornærmet ?? :P

Hvis der er en regel i det spanske fodboldforbund som siger at man ikke må vise beskeder/budskaber skrevet/trykt på trøjen, så gælder den OGSÅ for Messi. :) Spørgsmålet er om det er om bøden er vilkårlig for alle. Tænker lidt hvis en 3. divisionsspiller fik en bøde på 15.000 kr? :)
Næ, synes bare, at det er noget mærkeligt noget, at man bliver så fornærmet over, at jeg ligesom dig vil have konsekvens - hvis reglen er der, så skal den også følges. Det er præcis det, som jeg argumenterede for - ikke om reglen var god eller dårlig, kun at hvis den er der, så kan man ikke bare lade være med at straffe Messi, fordi man synes hans besked var sød.
Enig. Diskussionen om reglen er en helt anden ting. Messi kender reglen og ved hvilken konsekvens der følger. Desuden tror jeg ikke at han overhovedet kan mærke at han mangler 15.000 kr.
Men jeg tror stadig ikke at en ungdomsspiller fra Ceuta ville få 15.000 kr i bøde.

Det med det gule kort fra det spanske fodboldforbund har jeg så ikke hørt noget om. Det spanske fodboldforbund er som vi kender det, rimelig focked.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af klogfyr »

Visca El Barca skrev:Jeg er enig med dig i, at reglerne skal følges, ligegyldigt hvad. Problemet er bare, at det ikke altid forholder sig sådan. F.eks giver man ikke gule eller røde kort efter en kamp, selvom dommeren indrømmer at der skulle have været givet et kort og tv-billeder viser at regler bliver brudt. Man siger, at man ikke vil underminere dommerens rolle, hvorfor er det så lige pludselig anderledes i Messis tilfælde? Det forstår jeg bare ikke, især når dommeren nævner hændelsen i sin kamprapport, men ikke har givet et gult kort.
umiddelbart har jeg heller ikke hørt om at gule kort er blevet givet efter kampene, så det er mærkeligt. Men som sagt, ved jeg ikke, hvad reglerne siger omkring det.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jønde »

Mander skrev:Jeg stoler ikke nok på det spanske ligaforbund til at jeg tror på, at de kan finde ud af at dømme det ordentligt fra sag til sag. Men tak fordi du er så nedladende i tonen, det er virkelig værdsat.


Det var da så lidt, lille pus....

Altså at du ikke stoler på at folk kan bruge deres sunde fornuft, siger nok mere om dig end om nogen andre... Jeg stoler fint på at folk stadig er i stand til at bruge sund fornuft, så gammeldags er det vel heller ikke, i øvrigt syntes jeg nu generelt at folk i den verden jeg befinder mig i har en ganske sund potion fornuft.

I øvrigt hvad er det man er bange for? At fodbold spillere seriøst vil have trøjer på med "Fuck de sorte" eller Heil hitler"? jeg tvivler på at det vil ske lov eller ej.
Hvis nogen har lyst til at promovere Obama eller andet så lad dem da, det er da total uskadeligt og harmløst.

PS. Alene det at du siger "sag til sag" gør at jeg må tage mig til hovedet... tænk sig at det kan kaldes en sag at ønske sin mor tillykke, det er da sygt....

PS+. Mander, min kommentar tidligere var ikke på nogen måde ment nedladende, nærmere tværtimod! Husker faktisk at vi før har diskuteret, hvor jeg har rost dig for at hæve niveauet i debatten med din viden inden for jura, så det undre mig at du kan være så nærtagende....
Hvorfor skulle jeg dog være fornærmet over at du har din mening?

Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

Nogen der har statstik over Messi denne sæson - altså mål og assist?
Det er blevet linket et par gange tidligere, men syntes ikke selv jeg kan finde en pålidelig source.

evt. en sammenlignende statistik over Ronaldo?
Messi har jo lavet mål de sidste 3 kampe - Hvor Ronaldo ikke har, så Messi må da være stukket af målmæssigt såvel som assistmæssigt nu. :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Lionel Messi

La Liga: 17 Kampe 19 Mål 14 assists.

C.L: 6 Kampe (4 fra start) 6 mål 1 assist.

CDR: 6 Kampe (4 fra start) 7 mål 1 assist

Super Cup: 1 Kamp 3 mål

Total 30 Kampe 35 mål og 16 assist.

Cristiano

La Liga: 20 Kampe 22 mål 6 assists

C.L: 6 kampe 4 mål 2 assists

CDR: 5 kampe ( 4 fra start) 6 mål

Total 31 kampe 32 og 6 assists.

Så skal man tage antal minutter spillet, Cristiano har f.eks spillet næsten 30 minutter mere i La Liga end Messi ( 298 er vist det eksakte antal).

Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

Mange tak Visca.

Imponerende statistikker de har.

Men endnu mere imponerende at Messi har lavet 3 mål mere og 10 assists mere, selvom han har spillet 1 kamp mindre.

Hvis han fortsætter stimen, får han vel 3 gyldne støvle(?) i træk. Altså den med flest mål i officielle ligaer på 1 sæson.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Hvem tror i der bliver La Liga top score, Messi eller Christina?

Håber fandeme der bliver messi, selvom han er lidt bagud :( :wink:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster