5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Toure »

Jonas1993 skrev:Jeg mener ikke det er Buesquets vi skal bebrejde. Vi kender jo hans niveau og ved hvordan han spiller. Han laver en del flere fejl end resten af holdet, det ved vi jo alle sammen? Det er jo Pep som netop lader ham starte på banen, gang på gang?
Ja. FYR PEP!

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SirJonas »

Toure, tror ikke på du mener det der seriøst :-)

Og nej vi skal jo selvfølgelig ikke fyre Pep, men det er jo barca's ledelse som ikke har en bedre mand at sætte ind?

Og ja vi skal jo huske på at han er en meget talentfuld spiller, hvad end pessimisterne så mener :-)

Ps. Det sku ikke fordi jeg selv er den største fan af ham, men vi må dog holde os retfærdige :-D

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Han laver ikke flere fejl end vores andre spillere. Han ligger bare på et sted hvor fejlen er mere kostbar. Mange af vores spillere har faktisk mistet bolden langt flere gange end Bussi. Yaya Touré har desuden lavet en masse af de samme fejl. Det vælger folk bare at lade være at se.
#jesuisSheep

Toure

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Toure »

zqa skrev:Yaya Touré har desuden lavet en masse af de samme fejl. Det vælger folk bare at lade være at se.
Det er nok fordi Touré ser så flink ud som han gør. Tværtimod ligner Busquets en mafioso, og derfor er folk også hårdere ved ham, hvor vi ikke kan lide at skælde ud på bamsefar (Touré).

Kan du se hvorfor? :
Billede
Billede

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SirJonas »

HAHAHAHAHAHA.
Da jeg kiggede på Busquets smilede jeg.
Da jeg så rullede ned og så Toure Flækkede jeg xD

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

zqa skrev:Han laver ikke flere fejl end vores andre spillere. Han ligger bare på et sted hvor fejlen er mere kostbar. Mange af vores spillere har faktisk mistet bolden langt flere gange end Bussi. Yaya Touré har desuden lavet en masse af de samme fejl. Det vælger folk bare at lade være at se.
Hvem er folk? Er det ikke kun de 2 samme brugere som ikke ser det store talent i Sergio?

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Oui oui. Men kritikernes kritk er usaglig og den kommer kun frem, når han i ny og næ begår fejl. Der bliver jo ikke kommenteret når han spiller en god kamp, som han ofte har gjort i denne sæson.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

FC. Barcelona skrev:Oui oui. Men kritikernes kritk er usaglig og den kommer kun frem, når han i ny og næ begår fejl. Der bliver jo ikke kommenteret når han spiller en god kamp, som han ofte har gjort i denne sæson.
JO!!! men da du ikke har læst tråden er det klart du kommer med så "usaglig" en påstand... er da vist et ord du er glad for. Jeg har altid ment knægten ikke var klar. og er godt nok sjovt at se hvor pigesur folk bliver i denne tråd. Så skal man have kritik for at man påpeger spillerens mangler (Denne tråd er da for helved til for at diskuterer den konkrete spiller?) dernæst skal man så stå til regnskab for, hvorfor man ikke bare sviner ham til efter hver eneste kamp i stedet for blot de 70 % kampe hvor han spiller skidt.. Amen come on gutter. Selvfølgelig har jeg ret til at have min holdning og i har ret til jeres. Men fordi jeg ikke bryder mig om spilleren, skal jeg så svine ham efter hver kamp han har spillet? eller skal jeg lade helt vær med at diskuterer spillerens mangler så vi alle kan leve i fred og harmoni mens zqa spiller på sin harpe på en lyserød sky?

Omend jeg er sikker på at zqa gir den max gas på harpe, så mener jeg stadig at Busquets er vores klart svageste led. Han er kontinuerligt usikker i sin boldomgang, og nej zqa, Yaya laver ikke ligeså mange fejl som Busquets. Dermed ikke sagt han er fejlfri, for det er han langt fra, men du strammer den sQ en anelse ved at postulerer Yaya laver ligeså mange fejl som Busquets. Hvis det var tilfældet, så ville Yaya nok ikke blive betragtet som en af verdens bedste DM... og jo, er ikke kun os blårøde der mener dette :wink:
Forumlegende

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Det ville dog klæde kritikkerne at skrive andet end; endnu en elendig kamp af Busquets, Toure er bedre bla bla. Ser man neutralt på det har Toure været en skuffelse i denne sæson og det også på landsholdet. Dagens landskamp er et godt eksempel på det.

Dårlig i sin omgang med bolden? What. I mine øjne laver han utrolig mange gode afleveringer og er på det punkt en utrolig unaturlig dm. Nuvel han havde 1 fatal aflevering, der heldigvis ikke blev farlig. Mod Villarreal var han man of the match og hans boldomgang og ikke mindst driblinger lignede til forveksling Xavis mfl.

Han savner lidt stabilitet, det er rigtig nok, men mener stadig, at meget af kritikken er ubrugelig.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

FC. Barcelona skrev:Det ville dog klæde kritikkerne at skrive andet end; endnu en elendig kamp af Busquets, Toure er bedre bla bla.
Det ville klæde dig at læse tråden igennem, for da vil du falde over en masse argumenter. Dernæst kommenterer du sjovt nok på et argument jeg kommer med, så bolden ruller faktisk F.C Barcelona, og du spiller med den :wink:

Og Busquets lavede 2 fatale aflvering, ikke blot 1
Forumlegende

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg har læst de fleste argumenter. Der er dog ingen dybere analytisk forklaring på jeres kritik. Og i forholder jer ikke til Toures formnedgang.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

FC. Barcelona skrev:Jeg har læst de fleste argumenter. Der er dog ingen dybere analytisk forklaring på jeres kritik. Og i forholder jer ikke til Toures formnedgang.
Toures formnedgang!?! du mener den han lider fordi han sidder på bænken hele tiden...

Amen, det her er for useriøst. Jeg, og andre der både er for og imod Busquets kommer med særdeles fine analyser og kritikpunkter. Stort set alle dine indlæg indleder du med, at vi er usaglige osv osv. Men hvor er dine fremragende analyser så? hvor er videoerne? hvor de fine trekanter som kun Per Frimann kan finde?.. Altså, ved ikke hvad du forventer vi stiller op med, men her på forum kommer man med sin mening og et argument for den. Du gør nøjagtig det samme, og at du kræver analyser til samtlige af vores kritikpunkter, finder jeg så vanvittig hyklerisk, når man i samme indlæg ser dig komme med nøjagtig samme agrumentationsformer som os andre.

Tag nu lige en slapper, og lad folk ytre sig som de vil
Forumlegende

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg tager den i morgen. Har ikke tid i aften. Men skal nok lave en analyse af hans stærke punkter.

Ganske kort.

Jo, Toure har været skidt spillende i år i forhold til sidste sæson. Derfor er Peps favoriseringen af Busquets ikke så unaturlig igen. Ja, du har ret til at kritisere ham alt det du har lyst til, jeg undres blot, når du skriver at han kunne have kostet 2 mål og at han fortsatte sit elendige niveau uden at argumentere. Læg mærke til, at jeg udelukkende forholdte mig til dit seneste indlæg.

Og når jeg skriver kritik så er det generelt og ikke udelukkende møntet på dig. Du behøver ikke gå i forsvarsposition af den grund.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Naturligvis, så er det da helt fint, at komme med kritik af en spiller, men så må man jo også være forberedt på, at nogen kan være uenig, om kritikken er berettiget.

Synes bestemt ikke Busquets er holdets svageste led. Han er anden valg på pladsen som DM, og så kan vi diskutetere fra nu af og til juleaften, om Pep har brugt ham for meget, men det må være en kritik af Pep.
Af svagere led, så synes jeg bestemt at alternativerne i midterforsvaret, har værret markant svagere. Det samme kan siges om Maxwell, som jeg mener konsekvent har stået forkert defensivt.

Busquets har spillet gode og dårlige kamp, og med hans alder og manglende erfaring, så synes jeg faktisk han gør det godt på en så central plads. Kritikken er i mine øjne alt for omfattende, for hver gang han har en eller to dårlige afleveringer. Den præmis er der absolut ikke andre der bliver kritiseret på i dette forum. I Tenerife kampen spiller hele holdet som en pose nødder i første halveg, og alle laver fejl, dog virker det som om Busquets kommer til at hæfte for hele lortet.

Som sagt, så er det ikke for at kritikerne ikke må ytre deres mening om Busquets, dette er blot min. Jeg er mest bare lidt træt af, at folk ikke giver vores talenter lidt længere snor. Det var lidt det samme i Copa kampen mod Sevilla. Det er trods alt dem, eller nogen af dem, som skal tegne holdet i fremtiden.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Bager »

Busquets har spillet rigtig mange gode kampe for os. Han har dog også spillet nogle dårlige i denne sæson, men han bliver jo ikke lige pludselig en ringere spiller. Jeg synes der er mange kvaliteter ved hans spil som folk overser. Herudover spiller han en meget svær plads - en plads der indebærer måske mest ansvar af alle. Og så i den alder. Alle spillere har dårlige og gode kampe, og jo mere erfaring Busquets tilrager sig, desto mere dominerende vil han være. Når det kører for ham, så styrer han jo den defensive midtbane. Forestil jer så ham om nogle år når han har fået mere rutine. Jeg tror han har en lang og stor karriere i Barcelona foran sig.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster