10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

anolacrabcf skrev: Hov læste lige nogen flere af jeres svar og må lige tilføje. Om han er 23 eller 24 er det ikke lidt lige meget, han har iøvrigt været anfører noget tid. Om Ronaldo er bedre rent fysisk og i hovedspillet pga af hans størrelse er vel også lige meget, faktum er at han er bedre på de områder. Så vil jeg også igen gerne pointere at jeg altså er barca fan, og følger alle deres kampe om i vil tro det eller ej, men derfor kan man godt mene at Ronaldo er en bedre spiller end Messi. Jeg er fuldstændig enig i at Ronaldo er en meget usympatisk spiller, men det ændre ikke på at jeg stadig mener han er bedre, og skulle jeg vælge en af de to, at spille sammen med så ville det blive Ronaldo.
Det blev antydet at du mildest talt ikke kan anses for at vaere nogen ekspert, naar du ikke med sikkerhed kender noget saa basalt som Ronaldos alder.
Jeg tror ikke du har fanget pointen mht. lederskab - bare fordi han er blevet valgt som anfoerer, betyder det jo ikke at han er opgaven moden. Udpegningen alene er ikke nok til at konkludere at han er tilliden vaerdig. I modsat fald ville man kunne konkludere at Maradona er en fantastisk traener fordi han er blevet valgt som landsholdstraener for en af stormagterne i fodbold... Men der er formentlig ikke mange der ville vove den paastand.

Man kan stadig godt argumentere for at Ronaldo er bedre i hovedspillet end Messi (anatomiske fordele eller ej), men Messi er "vokset" meget paa det punkt, og forskellen er ikke naer saa stor som den engang var.

Slutteligt tror jeg du skal genoverveje hvem du gerne ville spille sammen med, med mindre du er tilfreds med at vaere tilskuer - som det tidligere er blevet antydet af andre og jeg selv, har Ronaldos medspillere muligvis endnu svaerere ved at faa bolden fra ham end hans modstandere... :wink:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Cronaldo kan højst sandsynligt tage mere i bænkpres end Messi... men hvad betyder det? Han falder, når han bliver skubbet til, og hvor Messi rejser sig, når han falder, så bliver Cronaldo liggende og slår ud med armene. Det hele kommer jo an på, hvad du får ud af din fysik, og ud over hans hastighed, så er Cronaldo altså meget lig Drogba - Drogba er ekstremt stærk, men han falder så nemt som ingenting, for han vil hellere have frisparket/straffesparket. Messi vil hellere fortsætte sit løb, hvis han kan.

Er også enig i det, som mange siger med, at han faktisk er ret svær at vælte, den lille Messi. Ikke på grund af imponerende mavemuskler, men fordi hans tyngdepunkt er lavt, og hans balance er fantastisk.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Barca95

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca95 »

Jeg synes at det er svært at sammenligne Ronalso og Messi. Men jeg gør det alligevel...

Som i siger er Ronaldo stærkere og højere end Messi. Men Messi har gang på gang bevist at han godt kan score på hovedstød. Messi har et godt skud, er ekstremt hurtig og er meget intilligent som spiller.
Ronaldo tænker for meget på ham selv, men når han begynder at drage de andre spillere med, er han helt sikkert en af verdens bedste. Messi spiller derimod næsten altid sammen med holdet. Nogle gange går Messi selv i aktion, og kan sætte en masse modstandere af. Disse aktioner ender ofte med mål.

Ronaldo er mest individuel, Messi mest en holdspiller. Messi er derfor bedst (Synes jeg).

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Mr. Crap, du påstår at det at du mener Ronaldo er bedre end Messi og alle dine andre tåbelige indlæg herinde, ikke taler for at du er Real-fan. Men dit argument om at du følger barcas kampe gør dig til barca-fan holder sjovt nok heller ikke helt hvis du læser dette link http://goal.com/en-us/news/88/spain/200 ... elona-play

Altså skal du finde et lidt bedre argument for hvad der gør dig til fan, eller os så drop dette forum og pis tilbage til madridista.dk. Er godt træt af den måde du ignorer alle de argumenter der bliver kastet i hovedet på dig!

Giver dig dog ret i du ikke er den eneste der har lyst til at tage en spiller med Ronaldo fremfor messi. Det har alverdens homoseksuelle og real-fans sikkert også.
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:Mr. Crap, du påstår at det at du mener Ronaldo er bedre end Messi og alle dine andre tåbelige indlæg herinde, ikke taler for at du er Real-fan. Men dit argument om at du følger barcas kampe gør dig til barca-fan holder sjovt nok heller ikke helt hvis du læser dette link http://goal.com/en-us/news/88/spain/200 ... elona-play

Altså skal du finde et lidt bedre argument for hvad der gør dig til fan, eller os så drop dette forum og pis tilbage til madridista.dk. Er godt træt af den måde du ignorer alle de argumenter der bliver kastet i hovedet på dig!

Giver dig dog ret i du ikke er den eneste der har lyst til at tage en spiller med Ronaldo fremfor messi. Det har alverdens homoseksuelle og real-fans sikkert også.
Han er 15 år og synes at ronaldo laver flotte driblinger og finter.. desuden er han rimelig ny på forumet, altså efter the treble er vundet.. Havde real vundet det (i know, det kan ikk lade sig gøre) så havde han sikkert være madridista.. MEN det er jo bare min formodning og når drengen siger han følger ALLE barcas kampe så må han jo være CULE! :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

læser du mit link, så kan du se at Reals spillere nyder at se barca spille. Erfo blive rman ikke Cule af at følge barcas kampe :wink:
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:læser du mit link, så kan du se at Reals spillere nyder at se barca spille. Erfo blive rman ikke Cule af at følge barcas kampe :wink:
Der var et lillebitte hint af ironi i mit indlæg :) det er der iøvrigt så tit..

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Daluigi skrev:læser du mit link, så kan du se at Reals spillere nyder at se barca spille. Erfo blive rman ikke Cule af at følge barcas kampe :wink:
Madrid spillerne kan sagtens være Cule, hvorfor skulle de ikke kunne det. Bare fordi der ikke er plads til dem på Barca holdet, skal de da stadig have lov til at kunne beundre Barcelona. Ikke fair at generalisere på den måde, så bare fordi man er Madrid spiller så er man ikke tilhænger af Barcelona, noget værre fis Daluigi.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:
Daluigi skrev:læser du mit link, så kan du se at Reals spillere nyder at se barca spille. Erfo blive rman ikke Cule af at følge barcas kampe :wink:
Madrid spillerne kan sagtens være Cule, hvorfor skulle de ikke kunne det. Bare fordi der ikke er plads til dem på Barca holdet, skal de da stadig have lov til at kunne beundre Barcelona. Ikke fair at generalisere på den måde, så bare fordi man er Madrid spiller så er man ikke tilhænger af Barcelona, noget værre fis Daluigi.
Hahahaha my bad :P
Forumlegende

anolacrabcf

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af anolacrabcf »

http://www.goal.com/en-us/news/1956/eur ... e-complete
Jeg vil gerne lige pointere at jeg kom med mine synspunkter før denne artikel. Men uden at have gennemløst den, så er jeg enig i de fleste point fordelinger, og derfor mener jeg at Ronaldo er en bedre spiller. Jeg ved godt at man ikke kan stille det op på den måde som Goal har gjort, men der alligevel noget om snakken, og sammenligner man de to spillere på de forskellige områder så må man bare erkende at Ronaldo er bedre om man kan lide det eller ej.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

anolacrabcf aka. Madridista skrev:http://www.goal.com/en-us/news/1956/eur ... e-complete
Jeg vil gerne lige pointere at jeg er madridista. Så vil jeg også sige at Real Madrid er verdens bedste hold. Jeg ved godt at Barca spiller fint, og alt det pis, men Real er et gudehold - det kan man ikke benægte. Ift. til spillersammenligningen så er Messi en lille, irriterende dværg, og sammenligner man de to spillere (Messi og Ronaldo <3) på de forskellige områder så må man bare erkende at Ronaldo meget mere lækker. Han har noget fantastisk hår, og hans ben gør mig liderlig.

Hala Madrid.

anolacrabcf

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af anolacrabcf »

:lol: :lol:
Jeg må indrømme at dit indlæg var morsomt.
Men det har altså ikke noget at gøre med jeg bedre kan lide Ronaldo end Messi.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Diabolito »

Jeg er ikke bleg for at indrømme at Ronaldo er mere komplet end Messi, det kan der virkelig ikke herske tvivl om, men er Gerrard eller Lampard så ikke mere komplet end Ronaldo ?

Messi er den mest unikke spiller i verden d.d., derfor er han den bedste. Han kan ting som ingen andre kan.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Christiano skal ikke sammenlignes med Messi. Jovist han er større og nikker bedre til bolden, men det er der mange som gør bedre end Messi. Til gengæld kan Messi drive dig til vanvid hvis du sammen med 3-4 medspillere prøver at nappe bolden fra ham. Man kan sammenligne 2 spillere ved at vurdere dem på deres indflydelse på spillet. Her overgår Messi alle andre spillere i øjeblikket. Cristiano (kald ham ikke Ronaldo, så god er han jo ikke) kan dårligt finte sig forbi mere end én spiller og hvor er kreativiteten i spillet så? Han ændrer ikke ligefrem spillets facetter, som alle de store navne i fodbold historien har gjort. Hans landsmand Figo havde meget mere indflydelse på spillet.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Hvis man laver en taabelig opstilling som Marca (og Goal hopper selvfoelgelig med paa vognen) har gjort og bilder sig selv ind, at den udgoer et godt -eller endog daekkende- grundlag for sammenligning af to spillere, saa har man slet og ret misforstaaet fodbold.

Jeg er i oevrigt ved at vaere smaatraet af at folk saetter lighedstegn mellem "mere komplet" og "bedre spiller", isaer fordi det oftest sker fuldstaendig uden nogen form for overvejelse af, hvor vigtige de enkelte punkter er, relativt set. Er det f.eks. ikke uendeligt meget vigtigere at besidde spilforstaaelsen til at laegge draeber-afleveringer end at vaere god til at tage straffespark/(direkte) frispark? Og ville en kategori som "Shooting" ikke vaere temmelig overfloedig, hvis man i stedet inkluderede een kaldet "Finishing" (som imo tilmed er mere vigtigt end at have et "godt skud" - hvad det saa end er...)? Og I kan saa selv gaette jer til, hvem der ville vinde paa det punkt...

Nej, Cristiano er ikke en bedre spiller end Messi fordi han vinder paa flere punkter i denne Mickey Mouse-opstilling, paa samme maade som Titanic heller ikke er en bedre film end f.eks. Shindlers liste fordi den vandt flere Oscars.

Messi er en bedre holdspiller, han har bedre spilforstaaelse, han laegger bedre (og ikke mindste flere) afleveringer, han arbejder mere for holdet, og saa er han mere klinisk foran maal (ja, selv i en periode som nu, hvor han ikke ligefrem er sikkerheden selv paa store chancer). Kort sagt er han efter min mening en bedre spiller end Cristiano, fordi han er bedre paa de rigtige punkter, og fordi han har en helt unik evne til at vende en kamp paa hovedet, som vi har set flere gange i loebet af de sidste par saesoner.

-edit-
"Ronaldo" rettet til Cristiano. Tak for paamindelsen, Elbarca :wink:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster