Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: Guardiola

Indlæg af Toure »

zqa skrev:Så Sir Alex Ferguson er ikke toptræner.. Nej. Flot. Godt. Tilbage i hulen.
Sir Alex havde allerede været træner for St. Mirren og Aberdeen i en periode af ca. 10 år, og opnåede europæisk succes med Aberdeen før han kom til Manchester United. Så jo, han har bevist at han er en toptræner. Dengang han blev træner for Manchester United tilbage i '86 var der jo også en trup han kunne bygge på. Han startede på et projekt, som ligner noget à la det Wenger har gang i, i Arsenal. Dengang var folk som Giggs og Scholes unge knejter, og Ferguson har stået for mange generationsskifter.

Men jeg tror ikke at Ferguson og Guardiola er de samme typer. Guardiola vil ikke sidde på den samme trænerbænk i 23 år, det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg tror personligt, uden at jeg på nogen måde kan argumentere for det, at Guardiola forlader trænersædet hos Barcelona, inden for de næste 5 år.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Flax_Generous »

Det er vel ret beset ikke Fergusons succes med Aberdeen som gør ham til en toptræner. Hvis han kom direkte som assisterende træner fra en klub i tredje division til United og så havde samme succes som han har haft i virkeligheden, ville han så ikke være toptræner, fordi han kun havde været i én klub?

Og vigtigere: Er Jock Stein, Matt Busby, Bob Paisley, Miguel Muñoz, Bill Shankly og så videre så heller ikke toptrænere?

Anyways, du har muligvis ret i, at Pep og Ferguson ikke er samme typer. Men som udgangspunkt bør Barca-fans vel lidt håbe på, at Pep vil blive i Barca i flere årtier. Pep og Barca passer jo næsten perfekt sammen: Barca har aldrig været bedre end nu.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Elbarca »

Flax_Generous skrev: ...
Anyways, du har muligvis ret i, at Pep og Ferguson ikke er samme typer. Men som udgangspunkt bør Barca-fans vel lidt håbe på, at Pep vil blive i Barca i flere årtier. Pep og Barca passer jo næsten perfekt sammen: Barca har aldrig været bedre end nu.
Du tager fejl hvis du du har den opfattelse at Barca fans ikke ønsker Guardiola bliver. Spansk fodbold er dog anderledes end engelsk. Du kan ikke tillade dig at tabe mange kampe før du bliver fyret i en spansk topklub. Se bare Real Madrid.
Cruyff stoppede som træner netop pga det voldsomme pres.

Jeg tror fortiden har sat sig sine spor og man er lidt vant til ændringer. Mange af os har fulgt klubben i de svære år efter Cruyff som godt nok bød på flot spil, men manglende effektivitet og alt for få titler. Så Kom Rijkaard og selvom han fik lang snor i form af en hel sæson uden resultater, så vidste alle at han var på vej ud. Guardiola gjorde entre og byggede videre på FR´s filosofi og gjorde den perfekt og dermed har du ret i at det ikke kan blive bedre. Jeg håber Guardiola bliver i mange år, men hvis det er sandt at han udtaler at han ikke vil blive udover sin kontrakt, så tror jeg det bliver svært at overtale ham. Men det betyder ikke at man ikke skal gøre ALT for at forsøge at få ham til at blive!

M.Laudrup

Re: Guardiola

Indlæg af M.Laudrup »

Cruyff stoppede ikke som sådan. Han tabte en magtkamp med den siddende president Nuñez og blev derfor fyret. Cruyff ønskede at være med i alt, og dermed den vigtigste person i klubben. Det kunne Nuñez ego ikke klare og derfor måtte Cruyff ud, selvom han havde fansnes opbakning trods det at Madrid løb med mesteskabet det år. Fansne vidste godt at der skulle bygges noget nyt op, og når man tænker på Madrids kollaps sæsonen efter hvor de ikke havde noget at spille om, hverken mesteskab, pokal eller Europa så kunne Cruyff måske have fået bygget noget nyt op. Men det fik han så ikke lov til.

anolacrabcf

Re: Guardiola

Indlæg af anolacrabcf »

Fordi at man først kan bevise at man er en toptræner, hvis man kan opnå resultater med flere klubber end én. Desuden tror jeg Pep vil ud og opleve verdenen, mens han stadig er rimeligt ung. Han vil opleve at være træner for mange klubber, og han vil udvikle sig som menneske.

Dén havde du nok ikke lige regnet med hva'?
Ej den må du længere ud på landet med, men nu når du kender ham så godt kan du så ikke lige spørge ham, hvad planen er for det kommende transfer vindue. Din samligning med Ferguson holder i øvrigt ikke, det er udelukkende fra Manchester han har skabt sit ry. Jeg tror mere på at Pep ønsker at stoppe fordi det bliver svært at følge op på den succes han indtil videre har haft.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Bager »

Guardiola skilte sig af med Éto'o i sommer fordi det er hans overbevisning at et hold skal ændres hele tiden selvom det er vindende. Han begrundede sit valg af Éto'o i en fornemmelse han havde. Denne fornemmelse er nok også gældende for ham selv som en del af holdet. Et hold skal ændres hele tiden for at bevare sulten, motivationen, taktisk nytænking osv. Jeg tror han holder så meget af FCB at han uden tvivl er villig til at ofre sig selv hvis ikke han føler han kan bidrage tilstrækkeligt til holdet. Jeg har ikke indtrykket af at han kunne tænke sig at stoppe bare for at stoppe på toppen. Personlig hæder tror jeg ikke betyder det vilde for ham.

Når dette er sagt skal man nok lige tage denne nyhed med et gran salt. Hvad baserer det sig i øvrigt på, er der nogen der ved det?
Visca el Barca

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Elbarca »

M.Laudrup skrev:Cruyff stoppede ikke som sådan. Han tabte en magtkamp med den siddende president Nuñez og blev derfor fyret. Cruyff ønskede at være med i alt, og dermed den vigtigste person i klubben. Det kunne Nuñez ego ikke klare og derfor måtte Cruyff ud, selvom han havde fansnes opbakning trods det at Madrid løb med mesteskabet det år. Fansne vidste godt at der skulle bygges noget nyt op, og når man tænker på Madrids kollaps sæsonen efter hvor de ikke havde noget at spille om, hverken mesteskab, pokal eller Europa så kunne Cruyff måske have fået bygget noget nyt op. Men det fik han så ikke lov til.
Jeg skriver ikke at han stoppede i Barca pga presset. Men han stoppede sit virke som træner pga presset. Nu har han accepteret en træner post som catalansk træner men det er nok mest af alt en hobby uden nogen form for pres.

M.Laudrup

Re: Guardiola

Indlæg af M.Laudrup »

Tjah sådan går det jo når man har fået en bypass og fysisk ikke kan tåle det.

Rivaldo10

Re: Guardiola

Indlæg af Rivaldo10 »

Elbarca beskriver det meget godt. Man kan overhovedet ikke sammenligne, især trænerposterne i Real og Barca med de engelske eller andre klubber for den sags skyld. Det pres der er i de to spanske storklubber fås ikke større i andre klubber.

Situationen i Man U, da Ferguson blev ansat var i øvrigt en helt anden. Vi taler om en klub der kun havde fundet 7 mesterskaber, et par FA CUPS og 1 Cl titel. Derudover havde klubben haft en enorm lang titeltørke og sågar spillet i de mindre rækker. Derefter opnåede Ferguson succes efter 5 magre år og har fortsat lige siden. Man kan sige, at han er blevet en institution for sig selv, man ikke lige smider på porten og symbolet på Man U's omvæltning. Peps rolle i Barca er i mine øjne helt anderledes kombineret med den spanske mentalitet. Jeg så i øvrigt gerne at Pep fortsætte i lige så lang tid som Ferguson og slog dennes meritter, hvilket jeg sagtens ville kunne forestille mig. Han har allerede formået at slå alle andre toptrænere NOGENSINDE, hvad angår vudne trofæer på 1 sæson. Manden har endnu ikke tabt 1 turneringer i sin trænerkarriere, der altså er 2,5 år gammel nu!

I øvrigt er der præsidentvalg hvert 4 år, hvilket vil sige, at der potentielt kan komme en ny præsident hvert 4 år, der muligvis har nogle helt andre tanker om spillertruppen, holdet mfl. I England har trænerne ganske enkelt mere magt, særligt dem der har trænet i lang tid.

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Toure skrev:
zqa skrev:
Toure skrev:Pep vil gerne udvikle sig som træner, og det er svært hvis man bliver i en klub i lang tid.
Hvorfor det?
Fordi at man først kan bevise at man er en toptræner, hvis man kan opnå resultater med flere klubber end én.
Det gamle ordsprog "man har kun det sjov man selv laver" holder bare ikke herinde. Toure, dine indlæg er timevis af underholdning.

Du er på et helt andet niveau end os andre, hvilket man kun kan beundre.

Keep it up, jeg keder mig ofte på min arbejdsplads.

Toure

Re: Guardiola

Indlæg af Toure »

Det var da godt så :wink:

Toure

Re: Guardiola

Indlæg af Toure »

News of the World melder at Pep Guardiola blev opfølger til Sir Alex Ferguson hos Manchester United. Fergie har i sinde at stoppe inden for de næste to år, og rygtet går altså, at det er Pep der kommer til at overtage trænerjobbet i Manchester.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

Det kunne bestemt være spændende for Manchester United.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro. Han har jo af en eller anden grund en kærlighed til serie a og italiensk fodbold, og så tror jeg nu egentligt også han har det vældig fint i Barcelona.

Forhåbentligt bliver han dog lidt længere. Indtil Luis Enrique er klar til at tage over. ;)
#jesuisSheep

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Guardiola

Indlæg af klogfyr »

Tror ikke, han går før om et par år mindst. Bagefter tror jeg også han vælger Italien, hvis ikke han helt stopper.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Mander »

Brescia har jo en særlig plads i hans hjerte..
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster