5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Helt ærligt anolacrabcf. Synes du Toure spiller bedre mod et pænt jævnt Xeres mandskab, end Busse gjorde på et notorisk svært Riazor? Så dog godt du prøvede at tørre Valdes drop af i Busquets, og Toure havde et dårligere hold omkring sig, but still....
Vi er alle enige om, en Toure i form er bedre end Busquets, men hvorfor skal Pep bruge de sidste afgørende kampe inden jul, på at spille Toure i form? Blot for at sende ham til afrika, når han endelig er når formen. Det giver da ingen mening.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Valdes' drop!? ej hold nu. Selvfølgelig var det Busquets mål det der og ikke Valdes'!

Det er ved at blive iøjnefaldende, at vores ellers så fremragende træner, stirrer sig blind på nogle af hans b-spillere han har taget med. Busquets er irriterende ringe i boldomgang, og ja, i stort set alle spillets facetter.

Men lad os ikke træde videre rundt i møllen.
Forumlegende

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jønde »

Fint nok at komme med kritik at Busquets eller andre spillere, men at gøre det så unuanceret som at kalde ham "irriterende ringe i boldomgang, og ja, i stort set alle spillets facetter"
så har man jo fuldstændig tabt sutten og argumentere så voldsomt udelukkende med det formål at få ret fremfor at præsentere en reel kritik. Naturligvis er Busquets IKKE ringe i alle spillers facetter.
Personligt er jeg fan af ham, syntes han gør et godt stykke arbejde, elsker hans attitude og har stor respekt for den måde han har grebet sin chance på. Dog er jeg ikke blind og kan bestemt godt se at kritik kan være på sin plads særligt set i lyset af at vi har en yaya toure siddende på bænken....
Syntes han skal arbejde på at spille med lavere risiko i de korte passninger, han har en tendes til at spille lidt arrogant passningsspil, særligt hvis vi er foran. Han kunne godt bruge lidt mere speed i støvlerne og vende sig til at være en anelse mere afvendtende i hans markerings spil.
Er dog helt sikker på at han vil præge international topfodbold de næste 10 års tid og at han kan blive en ny "Senna" på det spanske landshold. Han er efter min mening bestemt en spiller vi skal holde på, være stolte af og bygge videre på.

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Jeg har svært ved at se os genvinde CL uden Toure hvis han skulle forlade os, da jeg ikke kan se hvem der skulle kunne erstatte ham. Alle potientele erstatninger har spillet CL, og jeg mener stadig ikke at Busquets kan udfylde hans plads, og slet ikke når vi møder nogen af de mere fysiske holde som Chelsea. Sidste år da vi spillede mod Chelsea sejlede vores midtbane rundt og den eneste der rent fysisk matchede dem var Toure, selvom han spillede i forsvaret. Fysik og hurtighed er utroligt vigtigt når vi snakker topfodbold og netop på de 2 punkter er Toure lysår foran Busquets. Jeg synes der er utroligt trist at en af verdens allerbedste defensive midtbane spillere ikke får noget spilletid, og det kan godt undre mig lidt. Det er netop en af de pladser som vi har haft problemer med i lang tid, og nu havde vi endeligt fundet en der udfyldte den perfekt.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Ej okay. Nu holder du op.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

anolacrabcf skrev:Jeg har svært ved at se os genvinde CL uden Toure hvis han skulle forlade os, da jeg ikke kan se hvem der skulle kunne erstatte ham. Alle potientele erstatninger har spillet CL, og jeg mener stadig ikke at Busquets kan udfylde hans plads, og slet ikke når vi møder nogen af de mere fysiske holde som Chelsea. Sidste år da vi spillede mod Chelsea sejlede vores midtbane rundt og den eneste der rent fysisk matchede dem var Toure, selvom han spillede i forsvaret. Fysik og hurtighed er utroligt vigtigt når vi snakker topfodbold og netop på de 2 punkter er Toure lysår foran Busquets. Jeg synes der er utroligt trist at en af verdens allerbedste defensive midtbane spillere ikke får noget spilletid, og det kan godt undre mig lidt. Det er netop en af de pladser som vi har haft problemer med i lang tid, og nu havde vi endeligt fundet en der udfyldte den perfekt.
Lige præcis. Mod de fysiske hold som chelsea, blir den kluntede Busquets simpelthen trumlet henover.

Mener dog stadig vi har en fin chance i CL hvis vi blir mere effektive oppe foran.
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Jamen så spiller vi da bare Champions league indtil vi møder Chealsea, og så giver vi op uden kamp. Fordi de er så store og stærke. Fantastisk plan. Synes også vi skal tage bolden og gå hjem, hvis nogen tyrer, eller skyder højdere.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

anolacrabcf skrev:Jeg har svært ved at se os genvinde CL uden Toure hvis han skulle forlade os, da jeg ikke kan se hvem der skulle kunne erstatte ham. Alle potientele erstatninger har spillet CL, og jeg mener stadig ikke at Busquets kan udfylde hans plads, og slet ikke når vi møder nogen af de mere fysiske holde som Chelsea. Sidste år da vi spillede mod Chelsea sejlede vores midtbane rundt og den eneste der rent fysisk matchede dem var Toure, selvom han spillede i forsvaret. Fysik og hurtighed er utroligt vigtigt når vi snakker topfodbold og netop på de 2 punkter er Toure lysår foran Busquets. Jeg synes der er utroligt trist at en af verdens allerbedste defensive midtbane spillere ikke får noget spilletid, og det kan godt undre mig lidt. Det er netop en af de pladser som vi har haft problemer med i lang tid, og nu havde vi endeligt fundet en der udfyldte den perfekt.
Sygt nok, så kan man vel ikke blive mere pessimistisk? lad mig lige slå fast, jeg er enig med dig i at Yaya er vores bedste Def. midt, men at sige vi ikke kan vinde C.L uden ham er jo at overdrive tingene i den grad. Du virker bare pessimistisk, og det virker bare som om du bare maler fanden på væggen. jeg kan huske du på et tidspunkt var ked a, vi ikke kunne lokke STORE navne til klubben som P. Madrid kunne med Popdrengen, kaka, Benzema osv.

Jeg er da sikker på at fraværet a Yaya vil påvirke vores spil, hans fravær vil sandsynligvis kunne mærkes, men jeg tror dog ikke vores C.L muligheder hænger sammen med yaya og hans rolle på holdet. Du skal huske på vi manglede vores anfører og klart bedste forsvarsspiller mod chelsea på udebane sidste år. Vi spiller så en mand i undertal, og alligevel går videre. I C.L finalen spiller vi med et stærkt amputeret hold, vi formår stadig at vinde kampen overbevisende! Hvis vi kunne klare de problemer, så tror jeg også vi kan klare os uden Yaya.


Jeg siger ikke vi skal skynde os og skille os a med yaya, som sagt er han vores bedste def midt. Jeg synes dog det er lidt langt ude at påstå vores C.L chancer ryger med Yaya. Lad os lige se hvad der sker, før vi konkluderer noget. Hvis Yaya viser sig som den bedste mand til træning, så kan Pep jo ikke ignorere ham? Hvis det er tydeligt at vi mangler yaya, så skal han nok få chancen! jeg tror stadig på Yaya har en rolle at spille i klubben og jeg håber han bliver.
Jeg vil dog også at vi med eller uden yaya burde være istand til at vinde C.L
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

ladislau skrev:Jamen så spiller vi da bare Champions league indtil vi møder Chealsea, og så giver vi op uden kamp. Fordi de er så store og stærke. Fantastisk plan. Synes også vi skal tage bolden og gå hjem, hvis nogen tyrer, eller skyder højdere.
Lige præcis :D Det er utroligt hvor utålmodig og pessimistiske folk her på forummet er! Hav dog lidt tillid til Pep der vandt tre titler i hans første år som træner. Han folk renset ud i truppen, og han fik sammenhold mellem spillerene tilbage, jeg tror sagtens han kan klare opgaven uden Yaya også! Tag det roligt guys, Pep skal nok finde en løsning, hvem siger at Yaya er fortid eller han er droppet a pep? Pep har gentagne gange sagt, yaya har en stor rolle at spille i klubben, lad os lige se hvad der sker først. Sæson er lige gået igang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Haha, er sQ fedt at se hvor pigesur du blir ladislau hver gang man ikke deler din holdning.

Jeg siger, at Bussi ikke er stærk nok til at starte inde mod hold som Chelsea, er det det samme som at sige vi skal give op og at vi med sikkerhed taber? Jeg forholder mig til det du skriver og latterliggør ikke din holdning med useriøse indlæg, ville sætte pris på du gjorde det samme.
Forumlegende

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Du forstår tydeligvis ikke hvad det er jeg prøver at sige. Jeg maler hverken fanden på væggen eller siger vores chancer for at genvinde CL hænger sammen med om Toure bliver i klubben. Men det virker som alle her inde tror bare fordi vi vandt alt sidste år, at så kan man bare gå hjem og tro alt nok skal gå igen i år, det er en taber mentalitet, og vil resultere i at vi intet vinder i år. Jeg mener vi skal ud og forstærke os med minimum 2 spillere og det har ikke noget med pessimisme at gøre, det irritere mig bare at man hver gang en af vores spillere falder til jorden, sidder man helt ude på kanten af stolen og er bange for en langtidsskade, eller en mindre skade for den sags skyld. Hvad angår min misundelse på Reals indkøbs politik så er der vel ikke nogen der kan være uenige i at Real er et skridt foran os, man kan nævne utallige gange hvor de har snuppet spillere for næsen af os. Der kan vel heller ikke være nogen tvivl om at den smalle trup vi har ikke er optimalt, så hvad er egentlig problemet med det jeg siger. Derudover er det altid lidt mere spændende når ens klub henter nye spillere, det er noget der trækker tilskuere til både på stadion og i fjernsynet, jeg siger ikke man skal hente en spiller bare for at tilfredstille fansene, jeg siger bare at vi mangler et par spillere og samtidig ville det også give fansene nogen nye spillere at følge. Selvom vi pt ligger godt i ligaen og CL så har vores spil ikke fungeret optimalt, og der ligger en del vigtige kampe forude. Når man så samtidig ser hvordan Reals spil bliver bedre og bedre fra gang til gang, så kan man godt blive lidt bekymret, og når de formentlig går ud og henter en god venstre back til vinter, så ser deres hold meget komplet ud. Så det jeg prøver at sige er, selvom vi vandt alt sidste år og spillede noget af det smukkeste fodbold længe set, så er det alligevel Real der løber med alle overskrifterne, og det kan godt irreterer mig

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

Vi fik Dani Alves lige foran snuden på Real og United. Hvem af deres spillere ville du gerne have haft? Den eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, at vi har vist interesse for, var Benzema, og ham må de sgu gerne få helt for sig selv.

Ja, vi skal have mere bredde i truppen, men jeg er absolut ikke misundelig på Real. Hvor længe tror du, at van der Vaart, van Nistelrooij, osv. gider at sidde på bænken, når VM-udtagelsen er på spil?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

anolacrabcf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af anolacrabcf »

Du har ret hvad angår Alves, men det tror jeg nu hænger mere sammen med at Real i forvejen havde Ramos. Blandt andet var vi også interesseret i Ramos, inden Real hentede ham. Derudover har der været rigtig mange, Robben, Pepe, Robinho, Drenthe, Garay bare for at nævne et par stykker. Nu siger jeg ikke at vi gik helhjertet efter dem alle, eller at de alle sammen har været en succes, men jeg synes Real har gjort det bedre på transfer fronten end os, og ikke kun i år. Derudover var der også hele Ribery sagaen, og for ikke glemme Beckham(Ikke at jeg er ked af vi ikke fik ham) Jeg håber dog naivt stadig på Ribery, da Real ikke ligefrem mangler offensive spillere..

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Sur? Hvordan udleder du det?

Det var nu ikke en fornærmelse, men du kan synes det er fedt eller blive knotten, for jeg synes sgu det er svært at tage seriøst. I har nu kontinuerligt, helt uden at forholde jer til indvendinger iøvrigt, dyrket det Busquets had. Nu er argumentet gejlet op til en fiktiv Chelsea kamp, i en verden hvor Toure ikke er Barca spiller, og hvor der åbenbart heller ikke er købt back-up, og hvor Busquets manglende fysik er den eneste afgørende faktor, til at vi taber den teoretiske kamp. Det er altså ikke pisse nemt, at tage brand højtideligt.

Nu skal du natrurligvis ikke hæfte for andres meninger, men når så din buddy ol' pal fortæller han er misundelig på Real, som frustration over vores succes har gældsat sig for 2 milliarder, og lige har tabt til os. Så er det også helt sort snak for mig.
At yderligere tale om en taber mentalitet, når vi har tabt én kamp i år, her når vi er fremme ved vm for klubhold på søndag, og juleferien står for døren. Det er simpelhen for langt ude.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

anolacrabcf skrev:Du har ret hvad angår Alves, men det tror jeg nu hænger mere sammen med at Real i forvejen havde Ramos. Blandt andet var vi også interesseret i Ramos, inden Real hentede ham. Derudover har der været rigtig mange, Robben, Pepe, Robinho, Drenthe, Garay bare for at nævne et par stykker. Nu siger jeg ikke at vi gik helhjertet efter dem alle, eller at de alle sammen har været en succes, men jeg synes Real har gjort det bedre på transfer fronten end os, og ikke kun i år. Derudover var der også hele Ribery sagaen, og for ikke glemme Beckham(Ikke at jeg er ked af vi ikke fik ham) Jeg håber dog naivt stadig på Ribery, da Real ikke ligefrem mangler offensive spillere..
Du er hermed afsløret som Real Fan!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster