10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

anolacrabcf skrev:Jeg maler ikke fanden på væggen. Jeg konstaterer bare at langtidskontrakter ikke gavner nogen, og at Messi spillede en rigtig skidt kamp. Nok det dårligste jeg nogen sinde har set ham spille
Håber ikke ledelsen har ødelagt endnu en verdens stjerne, med deres idiotiske langtidskontrakter.
Er det ikke at male Fanden på væggen? Og hvem er de andre verdensstjerner, der er blevet ødelagt af ledelsen?

Jeg har set Messi spille værre end mod Valencia. Det betyder ikke, at han spillede acceptabelt i den kamp, bare at jeg har set værre.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Hvad er det præcist der ikke gavner hvem, og hvorfor om jeg så må spørge? Er det fordi Cruyff siger det?
#jesuisSheep

cwith

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af cwith »

det kan kun gavne med en langtidskontrakt. Nu ved de at de har sikret sig Messi i lang tid så nu er der ingen tvivl om at han er i klubben i mange år. Hvis han nu ombestemmer sig og vil spille et andet sted, så får de mange flere penge for ham end hvis han har et år tilbage af kontrakten. Eto'o fx var næsten ingenting værd fordi han kun havde et år tilbage af kontrakten.

Hvis de havde valgt ikke at forlænge er der også større chance for at han kommer i tvivl når der ikke er så mange år tilbage af kontrakten.

Jeg kan kun se fordele ved den nye kontrakt og kan på ingen måde se hvordan det skulle få negativ betydning

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

cwith skrev: Jeg kan kun se fordele ved den nye kontrakt og kan på ingen måde se hvordan det skulle få negativ betydning
Kan det ikke tænkes at spillere på langtidskontrakkter til tider vil tage det mere afslappet i nogle situationer i og med at de ikke skal kæmpe/gør sig fortjent til ny kontrakt?

Ikke at jeg siger at Messi gør det, manden har en eller flere offkampe, lad ham have det, han har jo været fantastisk i stort set alle sine kampe indtil nu.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Det er i hvert fald hvad Cruyff mener.

Jeg ser det ikke som et problem i Messi's tilfælde. Hans er opvokset i Barcelona både som menneske og som spiller. Han spiller for Barcelona med hjerte og sjæl, og dermed har han ikke samme behov for at spille for kontrakt, som for at spille for hans klub. Hvis du forstår. Han har et forhold til klubben, som fx folk udefra ikke har.
#jesuisSheep

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Helt enig zqa, det er såmænd bare to parter i et gensidigt kærligt forhold, som har fået papirer på hinanden.
Er nu også lidt uenig med Cruyff. Synes ikke det er langtids kontrakter i sig selv, der er problemet. Hvis en spiller helt oppe på det niveau, som man skal have for at få en langtidskontrakt i Barca, hovedsageligt har kontrakt og penge som motivation, så er vedkomne på vej ned af bakke uanset hvad.
At klubben risikerer mere med lange kontrakter er så korrekt, men ser ikke der er den overhængende fare for, at Messi mister motivationen pga. tryghed. Tværtimod.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

ladislau skrev:Helt enig zqa, det er såmænd bare to parter i et gensidigt kærligt forhold, som har fået papirer på hinanden.
Det vi andre kalder registreret partnerskab? ;)

Tvivler også på, at Messi bliver doven af kontrakten. Men han har da ret i, at en lejesvend (ikke at der er noget galt i det, ellers ville vi jo aldrig se transfers) næppe har godt af en aaalt for lang kontrakt, der giver en for høj grundløn. Ikke nok incitament så.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af klogfyr »

Mander skrev:
ladislau skrev:Helt enig zqa, det er såmænd bare to parter i et gensidigt kærligt forhold, som har fået papirer på hinanden.
Det vi andre kalder registreret partnerskab? ;)
præcis og indenfor netop det område har zqa meget erfaring

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Det var da utroligt som du kan, hva' ?
#jesuisSheep

messi19

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af messi19 »

Messi er favorit, fedt maiin! Han har haft to off-kampe men i aften for vi at se hvem der er den bedste ;)

Messi

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Messi »

som jeg skrev i Rubin Kazan - Fc Barcelona tråden (bare for at pointere min mening igen! )

Jeg synes noget af det centrale, i vores angrebsspil sidste år, var Messi's og Alves' sammenspil og gennembrudsstyrke ude på den højrekant. forstår godt Messi er trukket længere ind mod midsten i perioden, hvor Alves var skadet, men nu hvor han er tilbage, skal han da ude og lave sambabold sammen med Alves igen. Hvad hjælper det at have offensive backs, hvis de bare fungere som kantspillere... Det giftige ved offensive backs, er jo når de kan give kantspillerne flere muligheder, og derved skabe ravage ude på kanten. Messi er for hurtig, stærk en-mod-en og for målfarlig til at skulle ligge og fordele boldene inde på midten. Få ham nu ud på den højrekant, hvor han har overstrålet alle andre spillere gennem tiden uden problemer. Giv os Messias tilbage!

messi19

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af messi19 »

kan kun være ENIG! :D

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Jeg er også noget forundret over hvorfor vi ikke ser Messi udfordre din direkte modstander på højrekanten ved at gå ned mod baglinien. Han kan jo tørre enhver højreback hvis han gør.

Mod Rubin gik han ALLE gange ind i banen i stedet for at gå mod baglinien, så bliver spillet bare for forudsigeligt.

Jeg håber man kommer til at se en mere fantasifuld Messi at se i den kommende tid. Lidt ærgeligt er det også når Zlatan ser ud til at køre på et højt niveau at Messi så lige er gennem et formdyk...VAMOS el Pulga!!!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

cwith

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af cwith »

[quote="rummenigge"]. Han kan jo tørre enhver højreback hvis han gør. [quote]

Venstreback eftersom han spillet højrekant ;)

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

cwith skrev:
rummenigge skrev:Han kan jo tørre enhver højreback hvis han gør.
Venstreback eftersom han spillet højrekant ;)
Ham Messi er altså overalt!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster