10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hævneren »

Ponte skrev:En genert Messi årets angriber i Europa!
Tillykke Leo! :D
Ja fandeme skægt at se ham i jakkesæt. Lignede en genert dreng til konfirmation, der smilede uvornt til sine venner ude i publikummet.


rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Av av...

Messi tabte 1-3 til Brasilien i nat hjemme i hans fødeby, dermed er Argentinas situation stadig ret usikker om at komme til VM.

Dog er det heldigt at Colombien vandt over Ecuador så Argentina stadig har 4. pladsen i gruppen som vil sende dem videre til VM.

Jeg håber Messi kan få opløftning imod Paraguay på lørdag. Det bliver svært da det er på udebane.

kilde: http://transfermarkt.de/de/pokalwettbew ... seite.html
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Nim

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nim »

godt nok tabte argentina som jeg mente spillede det bedste bold , y bueno .. messi var for mig den helt store stjerne sammen med kaka i den kamp og gjorde det yderst tilfredstillende men det nytter ikke noget når el balon ikke gider ind over strejen - suk ..

Barraza10

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barraza10 »

Ja Argentina spillede lækkert synd de ikke vandt og mest ærgeligt at der er alt den snak om at, de måske ikke går videre, SELVFØLGELIG går de videre og selv om de ender 5er skal de møde nr. 4 i nordamerika, så SELVFØLGELIG går de videre, det bare synd for Diego og Co. at det ikke lige har flasket sig.

Tror problemet ligger i at Folk ser holdet som Diegos. Hvis du ser deres kampe er der flag og banner med Diego over det hele, Diegos drenge, diegos decible, Kom så Diego og Co. osv osv..

Tror det er svært for spillerne, at det ikke er dem som er "stjernene"
og det at han er/var en gud for dem og nu finder de ud af han er et helt alm. menneske med sine fejl og mangler.

Det skal nok komme og jeg er overbevist om at de kommer meget langt til VM hvis de ikke går hen og vinder det hele.

Og Man kan ikke tale om at det er dårlig taktik og det er dårlig træner, for det er ikke kun Diego der bestemmer der, forbundet har jo strikket et hold sammen af meget dygtige mennesker, så det er ikke kun Diego der står for det hele.

Bare vent de kommer stærkt igen Diego Og Messi er sat på denne planet for at vinde guld til Argentina.. :P



Der var også en der brokkede sig over at Messi ikke driblede lige så mange og gjorde som i starten...

Du skal også tag i betragtning at alle hold nu er opmærksomme på ham og der ofte er 2-3 spillere rundt om ham, så det er blevet meget sværre at lave de ting. Men syntes nu han klare det okay :lol:

Men han er Argentiner jo, så han skal nok ødelægge sin karriere på et eller andet tidspunkt :cry:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Barraza10 skrev:Tror problemet ligger i at Folk ser holdet som Diegos. Hvis du ser deres kampe er der flag og banner med Diego over det hele, Diegos drenge, diegos decible, Kom så Diego og Co. osv osv..
Øhh?
Barraza10 skrev:Og Man kan ikke tale om at det er dårlig taktik og det er dårlig træner, for det er ikke kun Diego der bestemmer der, forbundet har jo strikket et hold sammen af meget dygtige mennesker, så det er ikke kun Diego der står for det hele.
Nej, lad os beskylde forbundet, trænerne, spillernes støvler og græsset. Vejret var også dårligt den dag, skyerne var helt fra snøvsen. Adidas havde også sat små elektriske ladninger i trøjerne, så når de rørte bolden, fik de stød. Det er simpelthen ikke Maradonas skyld, at sådanne ting foregår. Og hvorfor var der i øvrigt en KFC så tæt på stadion - man bliver jo helt lækker sulten.
Barraza10 skrev:Men han er Argentiner jo, så han skal nok ødelægge sin karriere på et eller andet tidspunkt :cry:
What?
Senest rettet af zqa ons sep 09, 2009 4:19 pm, rettet i alt 2 gange.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

zqa skrev:
Barraza10 skrev:Tror problemet ligger i at Folk ser holdet som Diegos. Hvis du ser deres kampe er der flag og banner med Diego over det hele, Diegos drenge, diegos decible, Kom så Diego og Co. osv osv..
Øhh?
Barraza10 skrev:Og Man kan ikke tale om at det er dårlig taktik og det er dårlig træner, for det er ikke kun Diego der bestemmer der, forbundet har jo strikket et hold sammen af meget dygtige mennesker, så det er ikke kun Diego der står for det hele.

Nej, lad os beskylde forbundet, trænerne, spillernes støvler og græsset. Vejret var også dårligt den dag, skyerne var helt fra snøvsen. Adidas havde også sat små elektriske ladninger i trøjerne, så når de rørte bolden, fik de stød. Det er simpelthen ikke Maradonas skyld, at sådanne ting foregår. Og hvorfor var der i øvrigt en KFC så tæt på stadion - man bliver jo helt lækker sulten.
Barraza10 skrev:Men han er Argentiner jo, så han skal nok ødelægge sin karriere på et eller andet tidspunkt :cry:
What?
Enig Zqa! Imponerende at du kunne strikke nogle qoutes sammen fra det orginale indlæg. Damn hvor er jeg et kæmpe spørgsmålstegn efter at have læst det!
Allez...

barca76

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af barca76 »

Skønt at han nu har signet en forlængelse af kontrakten, så han er hos os til 2016.
Og en anden ting jeg godt kan li ved Messi er at han er så meget nede på jorden og ligefrem ydmyg. Han går ikke rundt med næsen i sky og med arrogant attitude.
Messi ved han er god, men har benene solidt plantet på jorden. Han opfører sig som en superstjerne bør, noget jeg i den grad syns en vis portugiser kunne lære af.
Respekt til den lille argentiner :D

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Valencia C.F. skrev:Ja, man må sige at Messi er meget nede på jorden og ydmyg, hvilket vidst også udmønter sig i moderat bevågenhed eller meninger, da Ibra næsten har fået dobbelt så meget spalteplads her på forummet.. :)
Det er bare en temmelig tynd debat i længden, hvis første indlæg er "Messi er genial!", og resten består af "enig!" ...

;)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Tja, hvis vi skal tage en meget hurtig lille opremsning af fordele:

Cronaldo
- Lidt bedre langskud (han forsøger sig i hvert fald oftere end Messi, der ellers også har et ret godt skud)
- Lidt mere showmanship i selve finterne
- Bedre fysik (selvom han falder oftere end han burde)
- Bedre til hovedstød
- Bedre med sit svage ben
- Muligvis en mere "afrundet" spiller
- Mindre risiko for lange skader

Messi
- Hurtigere, i hvert fald på accelerationen... er lidt svært at bedømme topfart, men han lever alligevel mest på sin acceleration, så det går nok
- Mere effektive driblinger
- Bedre til at finde de snævre kanaler
- Mere mobil (bliver ikke nødvendigvis ude på højrekanten)
- Mere kølig foran mål, som jeg ser det
- Tiltrækker mere modstanderopmærksomhed end Cronaldo
- Mere stabil (måske ikke for to år siden, men nu er han)
- Bedre intern forståelse med holdkammeraterne
- Laver oftere det helt uventede, og absolut geniale

Jeg vil naturligvis helst have Messi, men ingen tvivl om, at Ronaldo er god - når han gider.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

MarkRJ

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MarkRJ »

Mander skrev:Tja, hvis vi skal tage en meget hurtig lille opremsning af fordele:

Cronaldo
- Lidt bedre langskud (han forsøger sig i hvert fald oftere end Messi, der ellers også har et ret godt skud)
- Lidt mere showmanship i selve finterne
- Bedre fysik (selvom han falder oftere end han burde)
- Bedre til hovedstød
- Bedre med sit svage ben
- Muligvis en mere "afrundet" spiller
- Mindre risiko for lange skader

Messi
- Hurtigere, i hvert fald på accelerationen... er lidt svært at bedømme topfart, men han lever alligevel mest på sin acceleration, så det går nok
- Mere effektive driblinger
- Bedre til at finde de snævre kanaler
- Mere mobil (bliver ikke nødvendigvis ude på højrekanten)
- Mere kølig foran mål, som jeg ser det
- Tiltrækker mere modstanderopmærksomhed end Cronaldo
- Mere stabil (måske ikke for to år siden, men nu er han)
- Bedre intern forståelse med holdkammeraterne
- Laver oftere det helt uventede, og absolut geniale

Jeg vil naturligvis helst have Messi, men ingen tvivl om, at Ronaldo er god - når han gider.

Forstår ikke du siger at Ronaldo's svage ben er bedre en Messi's svage ben? :s
Bare for ekspempel scorede Messi et godt mål med højrebenet igår..

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Stabiliteten er der hvor du rammer hovedet på sømmet, Mander. Man ser nemlig flere gange, at Ronaldo forsvinder ud af en kamp hvis det går skidt for holdet. Hos Messi ved man hvad man får i medgang og modgang - en spiller der selv kan afgører kampene på en dårlig dag for holdet, og det, hver gang!

Det er nemlig svært at debaterer om dette vidunder, da omkring 80 % af verdens fodboldfans, nu er enige om manden er den bedste. Vi barca fans er enige om han er et geni, og de resterende 20 % skal nok kommme. Ahh måske vil der være 2 % der holder på ronaldo (Mandril fans) :wink:
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

MarkRJ skrev:
Mander skrev:Tja, hvis vi skal tage en meget hurtig lille opremsning af fordele:

Cronaldo
- Lidt bedre langskud (han forsøger sig i hvert fald oftere end Messi, der ellers også har et ret godt skud)
- Lidt mere showmanship i selve finterne
- Bedre fysik (selvom han falder oftere end han burde)
- Bedre til hovedstød
- Bedre med sit svage ben
- Muligvis en mere "afrundet" spiller
- Mindre risiko for lange skader

Messi
- Hurtigere, i hvert fald på accelerationen... er lidt svært at bedømme topfart, men han lever alligevel mest på sin acceleration, så det går nok
- Mere effektive driblinger
- Bedre til at finde de snævre kanaler
- Mere mobil (bliver ikke nødvendigvis ude på højrekanten)
- Mere kølig foran mål, som jeg ser det
- Tiltrækker mere modstanderopmærksomhed end Cronaldo
- Mere stabil (måske ikke for to år siden, men nu er han)
- Bedre intern forståelse med holdkammeraterne
- Laver oftere det helt uventede, og absolut geniale

Jeg vil naturligvis helst have Messi, men ingen tvivl om, at Ronaldo er god - når han gider.

Forstår ikke du siger at Ronaldo's svage ben er bedre en Messi's svage ben? :s
Bare for ekspempel scorede Messi et godt mål med højrebenet igår..
den studsede jeg faktisk også over. Mener bestemt heller ikke messis højreben er svagere end ronaldos venstre da. Messi score en del mål med det ben
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Stabiliteten er der hvor du rammer hovedet på sømmet, Mander. Man ser nemlig flere gange, at Ronaldo forsvinder ud af en kamp hvis det går skidt for holdet. Hos Messi ved man hvad man får i medgang og modgang - en spiller der selv kan afgører kampene på en dårlig dag for holdet, og det, hver gang!
Stabilitet er helt rigtigt nøgleordet. Hvis man ser Youtube video af diverse klassespiller så ser de alle jo ud til at fortjene at få Ballon D'or. Derfor kan det nemt blive misvisende at stille en masse punkter op med deres spidskompetencer selvom Manders punkter ovenfor er rigtig gode.

Hvis en spiller kun har to kompetencer, monster dribler + afslutninger, og han hver gang kan løbe igennem et forsvar og score for på den måde at blive topscorer og vinde titler for sit hold så er det jo fuldstændig ligegyldigt om manden kan lave hæl aflevringer eller kan jonglere bolden med sine baller.

Messi er en konstant trussel for forvaret og hvis man lavede statistik over hans 'afstraffelsesfrekvens' af små til store forsvarsåbninger så har jeg en god fornemmelse for at manden er i en klasse for sig. Om det så er Kaka, Cronaldo, Gerrard, Villla, Torres eller hvad de alle hedder så har Messi bare MARKANT færre udfald og er sværere for et forsvar at styre. Han er vel noget særlig og kan noget særligt.

Messi har været ustyrlig i 4-5 sæsoner i træk nu, og er godt igang med en ny hvis skaderne kan holde sig væk, manden er speciel og det bedste er at han slet ikke er færdigudviklet endnu!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Mht. det svage ben, så synes jeg bare at have set Cronaldo lave flere gode skud fra distancen med sit kolde ben, end Messi gør. Altså ikke, at Messi ikke kan score med sit højreben, men at de skud han laver med det er relativt nemmere, end dem Cronaldo ind imellem har lavet med sit venstreben (men muligvis også med større effektivitet). Men kan selvfølgelig være, at jeg husker forkert, og jeg siger da heller ikke, at Messi er dårlig med sit ben, så det er ikke et punkt jeg vil stå alt for stejlt på.

Det skal dog siges, at Messi også ind imellem har set lidt anonym ud mod stærke hold, der har været i stand til at lukke ham nogenlunde ned. Forskellen på ham og pretty er bare, at Messi stadig tiltrækker opmærksomhed fra 3-4 spillere, når han har en off-day, og at hans bundniveau ligger et godt stykke over Cronaldos.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster