Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

Ifølge El mundo Deportivo, AS og SPORT, er Eto´o "as we speak" i Milano for at forhandle sin kontrakt med Inter på plads og har jf. ovenstående aviser spekuleres der i, at han har accepteret en årsløn på 9 mio€.+bonusser.
Det er vidst meget tæt på nu.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Fantomet »

GiovaniDosBentzen skrev:satme en der er blevet glad for photoshop PCM ? :d
Lol jeg har ikke lavet dem, har bare fundet billede fra andre forum.

AndersDK

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af AndersDK »

Meget diskutabel økonomi bag denne handel, men bottomline er vel, at vi for 40 mio kommer ud med en 5 årig kontrakt på en absolut topspiller, til et lønniveau omkring Etoo's, og med den fornyelse af truppen, som jeg må Pep ret i er nødvendig.

Inter kommer ud med en pose penge og en ny topspiller, der skal vise sit værd, der spille- og lønmæssigt ligger nogenlunde som Ibracadabra.

Jeg ser ingen major dealbreakers, men jeg gir da folk ret i, at det ikke er en værdig afslutning for Eto'o, der har været med til at bære Barca's høje niveau i den tid han har været her.

Og jeg glæder mig faktisk til at se Ibracadabra folde sig ud. Lur mig om ikke der er mere i den mand, når han sættes med vores medspillere.

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

AndersDK skrev:Meget diskutabel økonomi bag denne handel
Ja puha, der er mange Real Madrid fans der vil have det til at lyde som om at Barcelona også smider 500 millioner for Zlatan. Heftige debatter på bold.dk

Hvis Eto bliver enig med Inter, syntes jeg det er en udemærket handel vi laver. 300 millioner og Eto der ikke vil forlænge, er altså en sweet deal i mine øre.

Respekt til Guardiola, at han går ud og siger at han tog beslutningen, og at Eto skal væk.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Jbninc skrev:
AndersDK skrev:Meget diskutabel økonomi bag denne handel
Ja puha, der er mange Real Madrid fans der vil have det til at lyde som om at Barcelona også smider 500 millioner for Zlatan. Heftige debatter på bold.dk

Hvis Eto bliver enig med Inter, syntes jeg det er en udemærket handel vi laver. 300 millioner og Eto der ikke vil forlænge, er altså en sweet deal i mine øre.

Respekt til Guardiola, at han går ud og siger at han tog beslutningen, og at Eto skal væk.
Nej ingen respekt til Pep fra min side. Det er for mig blevet mere tydeligt, at han hele tiden ville have Eto'o vaek. Han er bare aergelig over, at Eto'o har modbevist ham ved at score over 30 maal i ligaen og blevet altafgoerende i CL.

Det er ikke kun Madrid fans, der mener at vi har smidt 500 mio kr. Vi har ikke faaet Zlatan for 40 mio Euro... vi har ogsaa givet en af historiens stoerste maalmaskiner vaek.

En legende paa stoerrelse med Ronnie er ved at forlade klubben. Lad os holde to minutters stilhed.

Rocco

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rocco »

Goldenbaum skrev:
Jbninc skrev:
AndersDK skrev:Meget diskutabel økonomi bag denne handel
Ja puha, der er mange Real Madrid fans der vil have det til at lyde som om at Barcelona også smider 500 millioner for Zlatan. Heftige debatter på bold.dk

Hvis Eto bliver enig med Inter, syntes jeg det er en udemærket handel vi laver. 300 millioner og Eto der ikke vil forlænge, er altså en sweet deal i mine øre.

Respekt til Guardiola, at han går ud og siger at han tog beslutningen, og at Eto skal væk.
Nej ingen respekt til Pep fra min side. Det er for mig blevet mere tydeligt, at han hele tiden ville have Eto'o vaek. Han er bare aergelig over, at Eto'o har modbevist ham ved at score over 30 maal i ligaen og blevet altafgoerende i CL.

Det er ikke kun Madrid fans, der mener at vi har smidt 500 mio kr. Vi har ikke faaet Zlatan for 40 mio Euro... vi har ogsaa givet en af historiens stoerste maalmaskiner vaek.

En legende paa stoerrelse med Ronnie er ved at forlade klubben. Lad os holde to minutters stilhed.
Ingen respekt til Pep? Du må da have spist noget du ikke kan tåle man! :evil:

Og sikke en god spiller Dinho han var for os i sin sidste sæson, han skulle jo nemlig ikke have været solgt en sæson før :roll:

Jeg begriber simpelthen ikke at folk kan brokke sig sådan over den handel. Eto'o VIL IKKE FORLÆNGE SIN KONTRAKT, medmindre han bliver den bedst betalte spiller i verden. Han føler sig ikke nok værdsat fordi han ikke får samme løn som fx. Messi. Nu må du ikke misforstå mig, for jeg syntes virkelig at Eto'o er en helt igennem fantastisk fodboldspiller. Men træneren (som i øvrigt har ført Barca igennem historiens bedste sæson), mener ikke at Eto'o passer ind i truppen. Det er på tide med noget nyt frisk blod, det har ikke noget som helst og gøre med at Pep er ærgelig over at Eto'o har scoret mange mål. Det er Pep ovenud lykkelig for, for Eto'o har været med til at sikre de tre trofæer. Det er er brug for forandring, og den forandring har Pep vurderet skal være i angrebet. Zlatan er den perfekte mand til Barca, han vil være med til at skabe en helt ny dimension til Barca's angreb. En ny dimension der er nødvendig, for at kunne konkurrere om 6 trofæer. Zlatan vil gøre det her Barca hold endnu bedre.

AI8

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af AI8 »

helt enig! der kommer bare et punkt i de fleste spilleres karriere, hvor de bliver nød til at få en ny udfordring og parterne må skilles - SELVOM han har været fantastisk for os gennem de år han har båret vores trøje med stil og han har nydt gensidig respekt fra såvel medspillere som fans..

jeg takker Samuel for hans flotte præstationer og ønsker ham held og lykke i Internazionale, hvis denne handel går igennem

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Jeg syntes at det er stor respekt til Guardiola at han "tør" at gå ud og sige, at Eto skal væk da han mener der skal noget nyt blod til. Der var nok ikke mange managere der ville tude at gøre det samme, efter den sæson, men jeg tror personligt det er sundt.

lucho

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af lucho »

Goldenbaum skrev:Nej ingen respekt til Pep fra min side. Det er for mig blevet mere tydeligt, at han hele tiden ville have Eto'o vaek. Han er bare aergelig over, at Eto'o har modbevist ham ved at score over 30 maal i ligaen og blevet altafgoerende i CL.
Ja, jeg er sikker på, at Guardiola ærgrer sig helt vildt over, at Eto'o scorede så mange mål og gjorde det så godt sidste år. 'Pis, the treble!', har han sikkert tænkt.
Og kæmperespekt til Pep fra min side, i øvrigt. Han lægger overhovedet ikke skjul på, at Eto'o har gjort det fremragende og prøver ikke at undskylde sig med at tage noget som helst fra ham. Tværtimod siger han: Jeg føler, at det er tid for Eto'o at komme videre - hvis jeg tager fejl er det udelukkende min fuck-up. Dét er sgu' da en ærlig sag, især med tanker på, hvor nemt det ville være at sige noget om uro i spillertruppen eller et eller andet andet. Han giver Samuel den respekt, han har fortjent.
Goldenbaum skrev:Det er ikke kun Madrid fans, der mener at vi har smidt 500 mio kr. Vi har ikke faaet Zlatan for 40 mio Euro... vi har ogsaa givet en af historiens stoerste maalmaskiner vaek.
Til gengæld for... en af historiens største målmaskiner, som virkeligt virker lykkelig for at skulle til Barca - SAMTIDIGT med, at han har været fuldstændigt reel og loyal overfor Inter.
Goldenbaum skrev:En legende paa stoerrelse med Ronnie er ved at forlade klubben. Lad os holde to minutters stilhed.
Det gælder jo helt sikkert om, at beholde spillere INDTIL det går galt. At sælge dem mens man kan få noget for dem og når man synes det virker på sin plads at skifte ud er jo helt galt.

Alis

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Alis »

Man bør måske stille spørgsmålstegn ved ledelsens forhandlingsmetode. Man kan ikke den ene dag gå ud og sige til en spiller, at man gerne vil forlænge med ham, for derefter den næste dag at sige, at han skal gå efter en stor kontrakt med en anden klub, og så den tredje dag give ham et tilbud om forlængelse uden en lønforhøjelse. Det er virkelig dårlig stil. Og her taler vi ikke om en eller andet reserve- spiller, men om en spiller som har vundet 3 mesterskab, 2 chl, en super cup og en copa del ray.
Men Barcelona har desværre tradition for at jokke lidt rundt med spillere, der har gjort det godt for klubben. Det var nogenlunde det samme, da klubben skilte sig af med spillere som Romario, Ronaldo og Rivaldo. Lur mig om Messi ikke får fra den samme skuffe om et pr år.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Jeg er ret sikker på at Pep savner mere loyalitet hos Eto'o.

Ovenpå forårets udtalelser fra Eto'o og så hans krav om at få en løn som er på Messi niveau er set fra Peps synsvinkel uacceptabelt og viser at Eto'o ikke er en "klubbens mand" da han i en markant grad favoriserer sine behov fremfor klubbens.

Pep som selv ikke har valgt hverken at forlænge eller forbedre sin kontrakt med Barca for at favoriserer klubbens behov viser i praksis hvad det vil sige at være klubbens mand!

En spiller som virkelig elsker sin klub vil aldrig stille klubben i en vanskelig situation og bede tårnhøje lønninger hvis det stiller klubben i et for stort dilemma. Hvis Eto'o var lige så god som Messi ja så vil klubben også belønne ham for det!

Hvis Eto'o forlanger sign-on fee fra Barca ovenpå at have indgået en SUPERKONTRAKT (nok den bedste kontrakt en 28 årig nogensinde har indgået i historien) med Inter beviser bare at han absolut ikke er klubbens mand.

Jeg elsker Eto'o for hvad han har udført for Barca og jeg kan også lide hans person fra hvad man kan se og læse selvom han er lidt excentrisk, men Pep tror jeg har set rigtigt!

Kun en "klubbens mand" fortjener at blive i Barca længere end Eto'o allerede har gjort. F.eks. har Xavi næsten været lige så vigtig for Barca som Eto'o har men der har ikke været nogen større besværligheder med ham i kontraktmæssig øjemed, sådan en person kan efter min mening få lov at afslutte sin karriere med en god kontrakt hos Barca.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Vil nu give Goldenbaum ret i, at vi da absolut intet har at lade Real høre efter denne handel.
Jeg tror nu ikke, Guardola vil skifte Eto'o ud, bare fordi han ikke kan lide ham. Ikke at der nødvendigvis er megen gensidig kærlighed der, men det giver jo ingen mening, at skifte et ego ud for et ego. På den front tror jeg det udelukkende er af sportslige grunde. Guardiola tror simpelthen han har peaket i Barca, og det finder vi jo så aldrig ud af om han har ret i. Det er et meget stort sats fra Guardiolas side, som han kan få stor ros for, men også i den grad kan brække halsen på. Det i sig selv kræver en del mod, og man kan være enig eller uenig i den beslutning, men jeg synes nu den afkræver en del respekt.

Alis har så også ret, vi behandler simpelthen ikke vores legender med den fornødne respekt. Gider ikke igen at skulle forklare mit synspunkt på Eto'os karakter. Mandens meritter i Barca trøjen taler for sig selv. Hvis man ikke kan lide en kontoversiel spiller, så tror jeg dog , at der er mange der får svært ved at acceptere Zlatan, og kommer til at ønske Eto'o tilbage.
Som sagt så har ledelsen været ynkelige i disse forhandlinger, med manglende respekt for soillere andre klubber. Til gengæld har vi svinet Real til, samtidig med vi selv har ageret som en proletar version af samme.

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Han skulle efter sigende ha' accepteret. Ikke den mest pålidelige kilde, men det er dog nyt :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

ladislau skrev:Vil nu give Goldenbaum ret i, at vi da absolut intet har at lade Real høre efter denne handel.
Jeg tror nu ikke, Guardola vil skifte Eto'o ud, bare fordi han ikke kan lide ham. Ikke at der nødvendigvis er megen gensidig kærlighed der, men det giver jo ingen mening, at skifte et ego ud for et ego. På den front tror jeg det udelukkende er af sportslige grunde. Guardiola tror simpelthen han har peaket i Barca, og det finder vi jo så aldrig ud af om han har ret i. Det er et meget stort sats fra Guardiolas side, som han kan få stor ros for, men også i den grad kan brække halsen på. Det i sig selv kræver en del mod, og man kan være enig eller uenig i den beslutning, men jeg synes nu den afkræver en del respekt.

Alis har så også ret, vi behandler simpelthen ikke vores legender med den fornødne respekt. Gider ikke igen at skulle forklare mit synspunkt på Eto'os karakter. Mandens meritter i Barca trøjen taler for sig selv. Hvis man ikke kan lide en kontoversiel spiller, så tror jeg dog , at der er mange der får svært ved at acceptere Zlatan, og kommer til at ønske Eto'o tilbage.
Som sagt så har ledelsen været ynkelige i disse forhandlinger, med manglende respekt for soillere andre klubber. Til gengæld har vi svinet Real til, samtidig med vi selv har ageret som en proletar version af samme.
Det er svært at sige hvem der har ført forhandlinger på en forkert måde. Jeg ved bare at Barca og Laporta næsten kun har problemer når Mesalles er indblandet (hvem husker ikke Valdes affæren).

Pointen er at Eto'os tidligere udtalelser ikke har været de mest loyale overfor klubben. Hvis Eto'o har problemer med noget personale i klubben så skal han og agenten stadig respektere Barcas image. For mig at se har Eto'o og agenten stillet ledelsen i en svær position. Det er måske forståeligt og menneskeligt men det gør ham i hvert fald ikke til klubbens mand og slet ikke når hans hjerte stadig udelukkende tilhører Mallorca hvis man skal tro manden selv!

Real Madrid har brugt det dobbelte på én spiller ifht hvad vi kommer til at bruge på Ibra (som dårligt nok bliver dyrere end Overmars når det kommer til penge op af lommen), selvfølgelig kan Barca stadig kritisere P.Madrid uden at være dobbeltmoralske. Madrid har verdens tre dyreste køb på samvittigheden, hvor to af dem er købt i dette transfer vindue (de har allerede brugt over 200 M€ i dette t.vindue)! De har om nogen pumpet markedet op.

Så skal det også siges at Madrid har købt spillere ved at udvide deres gæld betragteligt hvorimod Barca bruger pengene meget mere ansvarligt og har ikke udvidet deres gæld mere end planlagt hvis de overhovedet har taget ekstra gæld. Barca har i dette regnskabsår sat klubrekord i omsætning, og samtidig tyder det på at vi med 390 M€ får en omsætning der slår både P.Madrid og ManU og dermed bliver verdens største klub på omsætning! Hvis vi ikke kan købe kvalitet som Ibra nu så ved jeg ikke hvornår vi kan.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Godfather

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Godfather »

Ifølge nedenstående side, har Eto' og Josep Maria Mesalles (agenten) krævet en afskeds bonus hvilket er blevet afvist af Barcelona- ledelsen. Derfor har man nu fra ledelsens side besluttet, at byde 75 mio euro + Hleb på en låneaftale.

http://fcbtransfers.blogspot.com/2009/0 ... -etoo.html

Da overstående ikke er den mest troværdige side, så venter jeg med, at kritisere ledelsen, Eto' og hans respektive agent. Dog håber jeg virkelig denne transfersaga snart for en lykkelig slutning således både Eto' og klubben skilles på en værdig måde.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster