Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Elbarca skrev: Tilbage står vi så selv uden en stor profil som angriber og den plads kan Henry efter min mening bedre udfylde end en spiller som Forlan, der vil få det svært i Barca, hvor vi kræver spektakulære ting fra angriberne.
Jeg er muligvis naiv, men jeg tror altså stadig fuldt og fast på at vi får David Villa til klubben i denne sæson. Efter den måde "spillet" omkring Eto's fremtid har været på, må han gerne være fortid i klubben efter min mening.

Han er en ekstraordinær spiller på banen, og udenfor har han og hans agent nogle "ekstraordinære" måder at forhandle på. Syntes måske de er gået over grænsen nu, og selvom han har spillet en fantastisk sæson, så var han også et problembarn i sidste transfervindue.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Jbninc skrev:
Elbarca skrev: Tilbage står vi så selv uden en stor profil som angriber og den plads kan Henry efter min mening bedre udfylde end en spiller som Forlan, der vil få det svært i Barca, hvor vi kræver spektakulære ting fra angriberne.
Jeg er muligvis naiv, men jeg tror altså stadig fuldt og fast på at vi får David Villa til klubben i denne sæson. Efter den måde "spillet" omkring Eto's fremtid har været på, må han gerne være fortid i klubben efter min mening.

Han er en ekstraordinær spiller på banen, og udenfor har han og hans agent nogle "ekstraordinære" måder at forhandle på. Syntes måske de er gået over grænsen nu, og selvom han har spillet en fantastisk sæson, så var han også et problembarn i sidste transfervindue.
Han var ikke et problembarn i sidste transfervindue, men derimod var det Guardiola, der var en idiot fordi han udtalte at Eto'o, Ronnie og Deco ikke var med i planen (hvilket højst sandsynligt skyldes at Ronnie og Deco blev solgt til spotpris).

Eto'o ville blive hos Barca sidste år, og krævede høje lønninger alle steder, og heldigvis for der var ingen der købte ham.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Så Guardiola er en idiot fordi han ikke ønskede Eto'o i truppen? hmm lad mig nu se, hvem kender Eto'o bedst både på og uden for banen? dig eller Pep.. tjaa tror sQ jeg snupper Pep i dette tilfælde. Pep ønskede med god grund Eto'o væk, og grunden ser vi i endnu højere grad denne sommerpause. Skamfuld opførsel af Eto'o.
Forumlegende

jayjay

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af jayjay »

Daluigi skrev:Så Guardiola er en idiot fordi han ikke ønskede Eto'o i truppen? hmm lad mig nu se, hvem kender Eto'o bedst både på og uden for banen? dig eller Pep.. tjaa tror sQ jeg snupper Pep i dette tilfælde. Pep ønskede med god grund Eto'o væk, og grunden ser vi i endnu højere grad denne sommerpause. Skamfuld opførsel af Eto'o.
Fuldstændig enig. Alt respekt for Eto'o og det han har givet Barca, men nu tror jeg alle har fået nok med sommerens opførsel. Pep gør det eneste rigtige ved at skille sig af med ham.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Daluigi skrev:Så Guardiola er en idiot fordi han ikke ønskede Eto'o i truppen? hmm lad mig nu se, hvem kender Eto'o bedst både på og uden for banen? dig eller Pep.. tjaa tror sQ jeg snupper Pep i dette tilfælde. Pep ønskede med god grund Eto'o væk, og grunden ser vi i endnu højere grad denne sommerpause. Skamfuld opførsel af Eto'o.

Tror ikke at han mener at gua er en idiot for at mener som han gør, men at det var dumt at råber det op til hele verden. på det presse møde hvor gua officielt meddelte at eto`o,ronni og deco ikke havde nogen fremtid i klubben faldt de alle med mindst 25% i værdi. Det må være noget nær det dummest move han på nogen måde kunne gøre og i øvrigt disrespektfuldt over for 3 spillere der gennem flere år har bragt glæde og succes tilbage til barca....

Og iøvrigt hvad er det eto`o gør der er "skamfuld opførsel"?????

Rocco

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rocco »

Jønde skrev:
Daluigi skrev:Så Guardiola er en idiot fordi han ikke ønskede Eto'o i truppen? hmm lad mig nu se, hvem kender Eto'o bedst både på og uden for banen? dig eller Pep.. tjaa tror sQ jeg snupper Pep i dette tilfælde. Pep ønskede med god grund Eto'o væk, og grunden ser vi i endnu højere grad denne sommerpause. Skamfuld opførsel af Eto'o.

Tror ikke at han mener at gua er en idiot for at mener som han gør, men at det var dumt at råber det op til hele verden. på det presse møde hvor gua officielt meddelte at eto`o,ronni og deco ikke havde nogen fremtid i klubben faldt de alle med mindst 25% i værdi. Det må være noget nær det dummest move han på nogen måde kunne gøre og i øvrigt disrespektfuldt over for 3 spillere der gennem flere år har bragt glæde og succes tilbage til barca....

Og iøvrigt hvad er det eto`o gør der er "skamfuld opførsel"?????
Eto'o har ikke ville skrive under på en ny kontrakt, efter man tilbød ham en forlængelse på to år var han bare tavs. Sådan opfører man sig ikke overfor klubben. Det er skamfuldt. Dermed ikke sagt at ledelsen i Barca har håndteret situationen specielt godt.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Rocco skrev:
Jønde skrev:
Daluigi skrev:Så Guardiola er en idiot fordi han ikke ønskede Eto'o i truppen? hmm lad mig nu se, hvem kender Eto'o bedst både på og uden for banen? dig eller Pep.. tjaa tror sQ jeg snupper Pep i dette tilfælde. Pep ønskede med god grund Eto'o væk, og grunden ser vi i endnu højere grad denne sommerpause. Skamfuld opførsel af Eto'o.

Tror ikke at han mener at gua er en idiot for at mener som han gør, men at det var dumt at råber det op til hele verden. på det presse møde hvor gua officielt meddelte at eto`o,ronni og deco ikke havde nogen fremtid i klubben faldt de alle med mindst 25% i værdi. Det må være noget nær det dummest move han på nogen måde kunne gøre og i øvrigt disrespektfuldt over for 3 spillere der gennem flere år har bragt glæde og succes tilbage til barca....

Og iøvrigt hvad er det eto`o gør der er "skamfuld opførsel"?????
Eto'o har ikke ville skrive under på en ny kontrakt, efter man tilbød ham en forlængelse på to år var han bare tavs. Sådan opfører man sig ikke overfor klubben. Det er skamfuldt. Dermed ikke sagt at ledelsen i Barca har håndteret situationen specielt godt.
Jeg syntes det er en voldsom overdrivelse at sige at det er "skamfuldt" ikke at skrive under på et kontrakt tilbud, den tanke kan jeg slet slet slet ikke sætte mig ind i. Altså der er jo ikke noget mærkeligt ved det, det sker jo konstant, det er jo forhandlingerne som forgår på agent niveau og ofte bliver man enige og andre gange gør man ik, og nogen gange forhandler man lidt frem og tilbage hvor agenter og repræsentanter bruger forskellige forhandlings strategier, hvor blandt andet pressen, spiller en rolle. Det forgår begge veje og det vil jeg ikke lægge for meget i.
Hver eneste gang eto`o har barca trøjen på, repræsentere han den på fornemmeste vis, med attitude, gejst og passion kombineret med et fuldstædigt sindsygt scoring snit og en fantastisk underholdende spillestil....

Rocco

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rocco »

Hvis man kan kysse klublogoet, må man også gå ud fra at man føler noget for klubben. Så er det da uacceptabel opførsel at man ikke vil skrive under på en ny kontrakt, for at man kan få lov til at gå kvit og frit om et år. Hvis man vil klubben det bedste skriver man da under på en ny kontrakt, eller i det mindste bare svarer tilbage når der er tilbud fra andre klubber. Så kan Eto'o føle sig nok så fornærmet over at Pep ikke vil have ham på holdet mere, men det må han da bare acceptere i stedet for at være primadonna.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Rocco skrev:Hvis man kan kysse klublogoet, må man også gå ud fra at man føler noget for klubben. Så er det da uacceptabel opførsel at man ikke vil skrive under på en ny kontrakt, for at man kan få lov til at gå kvit og frit om et år. Hvis man vil klubben det bedste skriver man da under på en ny kontrakt, eller i det mindste bare svarer tilbage når der er tilbud fra andre klubber. Så kan Eto'o føle sig nok så fornærmet over at Pep ikke vil have ham på holdet mere, men det må han da bare acceptere i stedet for at være primadonna.
Hold da fest, jeg forstår slet ik hvor du for det der fra!!!!
Jamen hvis hans agenter ikke mener at det kontrakt tilbud barca har givet ham er godt nok, må han da naturligvis vende tomlen ned ad, så må barca komme med et nyt tilbud eller melde ud at der ikke kommer flere tilbud fra deres side af. Herefter er det da frit for eto`o om han ønsker at fuldfører sin kontrakt eller om han vil se på de bud der kommer på ham nu. Det er der hverken hans problem eller hans ansvar at han er kontrakt om et år.

Hvem siger ikke at han tænker at "hvis jeg bliver og sparker seriøs røv i et år til, så må de da give mig en fed lønforhøjelse og en lang kontrakt og ellers må jeg se hvad der sker af andre muligheder, men jeg vil så gerne spiller for barca at jeg er villig til at tage chancen"???

Afsnit slettet. Respekter venligst andre brugeres meninger og hold en ordentlig tone!
Wennerberg

Rocco

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rocco »

Bringer lige et indlæg jeg har lagt ind tidligere!!

"Hele sagen er ret indviklet, og jeg vil ikke sige at Eto'o er grådig. Hele problemet bunder jo i at man ikke har fået lavet en ny kontrakt, ledelsen vil selvfølgelig ikke lade ham blive i en sæson mere, for derefter lade ham gå kvit og frit. 30 mio euro er altså ikke bare pebernødder, og det er fuldt forståeligt at ledelsen ikke vil misse den slags penge. Det er svært at vide 100% hvem der har gjort hvad, for der er simpelthen blevet skrevet så meget lort i den her sag. Men hvis det er sandt at Pep efter sæsonen, sagde til Eto'o at han gerne vil se ham til sæson opstart til den kommende sæson, forstår jeg ikke hvorfor vores kære ledelse ikke med det samme har været ude med et nyt kontrakt forslag. Men hvis Pep ikke vil have ham i sin trup til næste sæson, må han jo bare acceptere det, og lede efter en ny klub. Det er nu engang sådan fodboldverdenen fungerer.
Eto'o er angrebsguden i min verden, men hvis han skaber røre i omklædningsrummet, og Pep ikke mener han skal være der, så må han ud. Jeg ønsker alt godt til Eto'o i fremtiden, og håber han får succes ligemeget hvilken klub han tager til."

Så ved du hvordan jeg ser på det i det store hele.

Svar på dit indlæg jønde:

Til at starte med ville Pep gerne se Eto'o på holdet til næste sæson, og så gerne han skrev under på en ny kontrakt. Det ændrede sig pludseligt, samtidig ændrede Laporta mening om Eto'o. Laporta har altid været den store fortaler for Eto'o, og har altid beskyttet ham. Nu er Laporta skuffet over Eto'o's opførsel, tror du bare de har ændret mening uden grund? Nej vel? Eto'o har tydeligvis ikke opført sig godt overfor klubben, det burde være klart for enhver.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Tror du misforstår mig lidt, måske. Jeg forstår godt hvad du mener og kender godt til al den snak der har været og de episoder osv osv der omhandler eto`o. Men jeg bryder mig ikke om at man konkludere en masse ud fra de informationer vi sidder og læser os til på nettet.
Det kan godt være at eto`o er gårdig og skaber røre i omklædningsrummet, eller at han er lideglad med klubben osv osv. Faktum er at ingen her kender ham(så vidt jeg ved) og alle de informationer vi for om hvad han gør og siger, kommer fra et medie. Medier lever af at sælge en vare/historie. En historie om en af verdens bedste fodboldspillere (eto`o) er en god histoire, specielt hvis den er lidt dramatisk.

Faktum er at vi ikke aner en dut om hvad der i virkeligheden sker i den slags transfer/kontrakt forhandlinger, derfor syntes jeg at man skal passe på med at drage til alt for mange konklusioner omkring de aktive parters intentioner, bagtanker eller ligende. Og at bruge en retorik som "skamløs opførsel" i denne sag om eto`o, syntes jeg er meget hårdt og dømmende og uden passende belæg...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Det at Eto'o ikke reagerer, hverken overfor ledelsen, pressen eller nogle andre klubber der har vist interesse, giver mig det mest valide belæg for at kalde hans opførsel skamfuld, jønde. Du ser jo hvorledes andre klubber opgiver ham, da han ignorerer deres tilnærmelser, er det så naivt at tro på hvad ledelsen siger, når de mener Eto'o er svær at komme i kontakt med. Nej, jeg kender ikke Eto'o eller andre i denne sag bedre end den næste mand gør, men jeg kan så sandelig godt lægge to og to sammen, og når andre klubber melder ud, at deres interesse for Eto'o forsvinder i takt med hans arrogante forhandlingsmetoder, så støtter jeg ledelsen idet jeg mener Eto'os opførsel er upassende. Nu bør jeg have gjort det klart hvorfor jeg finder hans opførsel er upassende, og dertil høre belæg. Tvivler på der kan forekomme flere misforståelser så.
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Lopezzz »

Vi skal nok høre fra Eto'o snart.
Lige nu er han ligeglad med os allesammen og nyder sin velfortjent ferie.
Så lad ham være i fred for guds skyld :P
MDCCCXCIX

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Daluigi skrev:Det at Eto'o ikke reagerer, hverken overfor ledelsen, pressen eller nogle andre klubber der har vist interesse, giver mig det mest valide belæg for at kalde hans opførsel skamfuld, jønde. Du ser jo hvorledes andre klubber opgiver ham, da han ignorerer deres tilnærmelser, er det så naivt at tro på hvad ledelsen siger, når de mener Eto'o er svær at komme i kontakt med. Nej, jeg kender ikke Eto'o eller andre i denne sag bedre end den næste mand gør, men jeg kan så sandelig godt lægge to og to sammen, og når andre klubber melder ud, at deres interesse for Eto'o forsvinder i takt med hans arrogante forhandlingsmetoder, så støtter jeg ledelsen idet jeg mener Eto'os opførsel er upassende. Nu bør jeg have gjort det klart hvorfor jeg finder hans opførsel er upassende, og dertil høre belæg. Tvivler på der kan forekomme flere misforståelser så.

Enten har jeg total misforstået hvordan en handlen forgår ellers har du...
Som jeg forstår, så har en spillere som eto`o ansat en agent, der så har et par repræsentanter eller ligende ansat for hans firma. Det er de mennesker der forhandler på eto`o veje, med barca om en mulig kontrakt forlængelse og med andre klubber om hans personlige forhold, hvis disse andre klubber har fået lov til at snakke med hans agenter af barca`s ledelse. Eto`o kommer personligt først ind i billedet når hans agenter fremviser til ham hvad de har forhandlet sig frem til de forskellige steder, her kan han så vende tomlen ned ad eller op ad.
Har aldrig hørt om at en klub forhandler direkte med spilleren, de par profesionelle fodbold spillere jeg kender aner ikke særlig meget om hvad der forgår i deres forhandlinger lige nu, og det er blot sas liga spillere og i deres tilfælde forgår ALT på agent niveau.
Så alt det der med at eto`o har en arrogant forhandlings metode er som jeg forstår game`et noget pjat, måske kan man sige at hans agenter har det, men ikke eto`o personligt.
Hvad så med Valdes`s agenter der helt klart meldte ud at vis ikke han fik en stor lønforhøjelse så ville han lede efter nye græsgange, er det så også skamfuldt, eller er det OK? og i så fald hvorfor?

Og hvis laporta har ringet personligt til eto`o for at forhandle over telefonen eller ligende, uden at kunne få fat på ham, er det efter min mening (og jeg er STOR fan af laporta) ham der har ageret upassende, han skal selvfølgelig ringe til de mennesker eto`o har ansat til at tage sig af det, uanset om han kan lide deres metoder eller ej.

Igen tilbage til de par spillere jeg kender personligt, når Kim brink eller ligende ringer til dem personligt for at forhører sig, siger de altid "ring til min agent", det er derfor at spillere har ansat agenter, så de kan nøjes med at koncentrere sig om at spille fodbold og her i ferien at holde ferie med familien, uden hele tiden at skulle forholde sig til alt muligt andet.

NeerupHansen

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af NeerupHansen »

Jeg synes det er en skam at det har taget denne drejning, og mener at man kan tillægge medierne al mulig kredit for at det er gået som det er. Der har været så mange historier at man snart ikke ved hvad man skal tro om Eto'o og Barca's forhold til hinanden.

Min personlige holdning er at Eto'o er en fantastisk spiller, som på en god dag virkelig viser offervilje, engagement og vindermentalitet, men som ligesom alle andre store idrætsudøvere kan have en dårlig dag og falde ud af kampen.
Jeg kan dog kun forholde mig til Pep's holdning omkring at man ønskede at sælge Eto'o inden den overståede sæson startede - og at man ønsker at sælge ham igen i år, til trods for at han har bevist hans værd, er vel i grunden ikke så underligt. Han burde jo være steget i værdi efter denne sæson og man burde nu kunne få en højere pris for manden.

Som jeg ser på det, udfra hvad jeg har læst (og det er efterhånden ret meget) så vil Barca gerne finde en løsning omkring Eto'o, enten ved en forlængelse eller et salg. Det er logisk, da spilleren kun har et år tilbage og kan forlade klubben kvit og frit om et år, og den afskrivning vil simpelthen være for stor, taget hans 08/09 sæson i betragtning.
Eto'o har gerne villet holde sin sommerferie, og har ikke svaret på klubbens henvendelser, hvilket hans agent så skal tage sig af. Her synes der opstået et twist mellem agent og klub, da klubben selvfølgelig ønsker en hurtig afklaring i håbet om at kunne finde den bedst mulige erstatning, inden andre klubber køber eller forlænger aftaler med de spillere som Barca mener kunne afløse Eto'o. Mens agenten, ønsker at presse klubben til at byde hans klient den bedst mulige kontrakt.
Det hele kombineret med en masse rygter som gerne skulle sælge aviser gør så sagen utroligt kedelig, og får begge parter til at fremstå som komplette idioter i denne sag.

Jeg synes at kunne spore en væsentlig forskel på Eto'o anno 07/08 og Eto'o anno 08/09 - men skulle det vise sig at være sandt at Pep ikke ønsker ham på holdet mere, forstår jeg ikke hvorfor Eto'o ikke selv ønsker at finde en løsning og komme videre.
Og man må antage at Pep ved hvad der foregår i omklædningsrummet, på træningsbanerne og spillerne imellem, og er i den bedste position til at vurdere om Eto'o skal videre eller ej, uanset hans spil i den netop overståede sæson.

Jeg har derfor fuld tiltro til at Pep og Eto'o, Txixi og laporta nok skal finde den løsning sammen med Eto'os agent, som tilgodeser alle implicerede bedst muligt. Og forhåbentlig kan vi så slippe for al den mudderkastning der har været omkring Eto'o og hans fremtid.
Det er ham lige så lidt værdigt som den afsked vi tog med Ronaldinho! Og jeg er ked af at skulle sige at det virker som den eneste måde vi kan skilles med vores store spillere på, altså på den dårlige måde! Desværre!
Ærgrer mig faktisk ret meget over at man ikke har samme gode egenskaber til at sælge stjerner som man har til forhandlingerne når man skal købe nye spillere hos Barca's bestyrelse - og det er ikke kun den siddende bestyrelse der døjer med det problem.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster