Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Goldenbaum skrev: Ja du kan bande på at vi har to forskellige holdninger mht. penge. Selvfølgelig er trivsel vigtig, men med en god indkomst kan man skabe sig trivsel.
Det kan man gudhjælpemig også med en lav indkomst. Men hvis du mener at højere indkomst = højere livskvalitet, vil jeg med det samme melde mig ud af diskussionen og bare konstatere at der er sket en kedelig udvikling af menneskers værdigrundlag.
Goldenbaum skrev:Men hvor tjener man 10 t.kr. om måneden i dagens DK? Ej du behøver ikke at fortælle, men jeg har svært ved at tro at man med et fuldtidsjob i DK kan tjene 10 t.kr., så må det være nettoløn og ikke brutto.
Læs hans indlæg igen og kig evt. til højre for det (hint: Geografisk sted) :roll:

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Alias-A »

Tolquhon skrev:
Goldenbaum skrev: Ja du kan bande på at vi har to forskellige holdninger mht. penge. Selvfølgelig er trivsel vigtig, men med en god indkomst kan man skabe sig trivsel.
Det kan man gudhjælpemig også med en lav indkomst. Men hvis du mener at højere indkomst = højere livskvalitet, vil jeg med det samme melde mig ud af diskussionen og bare konstatere at der er sket en kedelig udvikling af menneskers værdigrundlag.
Goldenbaum skrev:Men hvor tjener man 10 t.kr. om måneden i dagens DK? Ej du behøver ikke at fortælle, men jeg har svært ved at tro at man med et fuldtidsjob i DK kan tjene 10 t.kr., så må det være nettoløn og ikke brutto.
Læs hans indlæg igen og kig evt. til højre for det (hint: Geografisk sted) :roll:
Helt enig.

Og nu er det jo ikke fordi Eto'os indkomst er lav. Tvivler på at han overhovedet kan mærke forskel med alle de millioner der i forvejen triller ind på hans konto.
93' Iniesta

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Tolquhon skrev:
Goldenbaum skrev: Ja du kan bande på at vi har to forskellige holdninger mht. penge. Selvfølgelig er trivsel vigtig, men med en god indkomst kan man skabe sig trivsel.
Det kan man gudhjælpemig også med en lav indkomst. Men hvis du mener at højere indkomst = højere livskvalitet, vil jeg med det samme melde mig ud af diskussionen og bare konstatere at der er sket en kedelig udvikling af menneskers værdigrundlag.
Goldenbaum skrev:Men hvor tjener man 10 t.kr. om måneden i dagens DK? Ej du behøver ikke at fortælle, men jeg har svært ved at tro at man med et fuldtidsjob i DK kan tjene 10 t.kr., så må det være nettoløn og ikke brutto.
Læs hans indlæg igen og kig evt. til højre for det (hint: Geografisk sted) :roll:
Melde dig ud af diskussionen? Jeg vidste ikke at du var med...ej joke. Jeg kan godt se, at han nævner USA i sit indlæg, men ud fra den sætning kan man ikke læse, at han bor i USA, hvis det er det du hentyder til. Han skriver at prisniveauet HER er ligesom USA, og at han er trives HER. Vil det sige DK? Hmm.

Men det med livskvalitet og penge, kunne vi diskutere for evigt. Lad os bare sige at jeg har oplevet livet med lav indkomst med familie på bistand til at have en høj indkomst som følge af uddannelse og indsats. Jeg kan tydeligt mærke forskel på livskvaliteten. Så ved du det. Men inden vi drejer det i den retning, skal vi måske fokusere på Eto'o som tråden handler om.

Nu vil City ikke have ham længere, og Milan vil måske heller ikke. Der er reelt kun United tilbage. Mit største ønske lige nu kunne være, at han fyrer sin agent og skriver under med Barca. Men skaden er sket, da både klub og medier indirekte har omtalt ham som grådig mv.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

nu får vi formentlig ikke den astronomisk høje sum fra City... øv. Eto'o er for mig at se en joke! Manden forhandler som et 5-årigt barn der vil have sin dessert før aftensmaden. Han kan ikke vende tilbage til barca nu, eftersom hans opførsel har pisset ledelsen af. Nu er jeg helt og aldeles overbevist om at jeg ikke gider se på den idiot længere i vores klub. Magen til usympatisk opførsel skal man da lede længe efter. Barca har givet Eto'o alt! og han burde have respekt nok for klubben til at stå frem og forhandle.
Forumlegende

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Daluigi skrev:nu får vi formentlig ikke den astronomisk høje sum fra City... øv. Eto'o er for mig at se en joke! Manden forhandler som et 5-årigt barn der vil have sin dessert før aftensmaden. Han kan ikke vende tilbage til barca nu, eftersom hans opførsel har pisset ledelsen af. Nu er jeg helt og aldeles overbevist om at jeg ikke gider se på den idiot længere i vores klub. Magen til usympatisk opførsel skal man da lede længe efter. Barca har givet Eto'o alt! og han burde have respekt nok for klubben til at stå frem og forhandle.
For hver gang Eto'o scorede et mål, var det altid oplæggeren der blev rost.
Selvom han scorede et yderst vigtigt mål i CL finalen, var det Messis mål der blev nævnt i samtlige aviser.
Selvom han var ligeså vigtig som Ronnie, var det aldrig ham der blev nævnt.

Jeg har masser af respekt for Eto'o og vil altid huske ham for at være den en af de vigtigste på holdet. En vi ikke havde klaret os uden i de seneste 5 år.

Selvom jeg jeg elsker barca af hele mit hjerte, må jeg indrømme at jeg ikke er helt stolt af hvordan ledelsen har håndteret sagen her. De ville af med ham sidste år og ville også af med ham i år.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Goldenbaum skrev: Jeg kan godt se, at han nævner USA i sit indlæg, men ud fra den sætning kan man ikke læse, at han bor i USA, hvis det er det du hentyder til. Han skriver at prisniveauet HER er ligesom USA, og at han er trives HER. Vil det sige DK? Hmm.
Arh kom nu - spænd hjelmen og læs indlægget ordentligt igennem inden du hakker på manden. :D
F.C.Barcelona sagde:
For meg er personlig trivsel mye mye viktigere enn penger, jeg avslo en lønn på 50 000 DKK i måneden for å kunne bo i Brasil hvor jeg kun tjener 10 000 DKK i måneden... Prisnivået her er det samme som i USA, så da kan du tenke deg selv, men jeg trives utrolig bra her og det er det viktigste for meg.
Har svært ved at se hvordan den kan misforstås... Men nok om livskvalitet kontra penge - den diskussion hører som sagt ikke dette emne til.

Jeg er træt af det cirkus der udvikler sig omkring Eto'o - agenten opfører sig som en klovn, Laporta har travlt med at prale af klubben, medierne hænger både Eto'o og Barcas ledelse ud, og manden selv er ikke blevet hørt. Det er så evigt unødvendigt efter en fantastisk sæson.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Goldenbaum skrev:
Daluigi skrev:nu får vi formentlig ikke den astronomisk høje sum fra City... øv. Eto'o er for mig at se en joke! Manden forhandler som et 5-årigt barn der vil have sin dessert før aftensmaden. Han kan ikke vende tilbage til barca nu, eftersom hans opførsel har pisset ledelsen af. Nu er jeg helt og aldeles overbevist om at jeg ikke gider se på den idiot længere i vores klub. Magen til usympatisk opførsel skal man da lede længe efter. Barca har givet Eto'o alt! og han burde have respekt nok for klubben til at stå frem og forhandle.
For hver gang Eto'o scorede et mål, var det altid oplæggeren der blev rost.
Selvom han scorede et yderst vigtigt mål i CL finalen, var det Messis mål der blev nævnt i samtlige aviser.
Selvom han var ligeså vigtig som Ronnie, var det aldrig ham der blev nævnt.

Jeg har masser af respekt for Eto'o og vil altid huske ham for at være den en af de vigtigste på holdet. En vi ikke havde klaret os uden i de seneste 5 år.

Selvom jeg jeg elsker barca af hele mit hjerte, må jeg indrømme at jeg ikke er helt stolt af hvordan ledelsen har håndteret sagen her. De ville af med ham sidste år og ville også af med ham i år.
Grunden til oplæggerne bliver rost, er fordi de fodre manden! der er flere angribere i verden der kunne have scoret et dusin flere mål end eto'o denne sæson. ja han er stadig fantastisk og har aldrig givet ham andet end ros for Cl finalen i henholdsvis 06 og 09. Men hans opførsel er uaceptabbel Goldenbaum. Det må selv du kunne se. At du bebrejder bestyrelsen alt dette her, finder jeg fuldstændig latterligt, eftersom de er de eneste der har meldt noget konkret ud i denne sag. Eto'o boycotter alt og alle. Stupidt og udstiller ham som en pigesur angriber, der tænker mere på penge og i en hvis grad "hævn", end hans sportslige fremtid, som han iøvrigt pisser væk i øjeblikket med den opførsel. For hvem vil dog finde sig i en sådan arrogance... City har allerede sagt nej tak nu.
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Jeg ka ikke se noget latterligt i at Goldenbaum bebrejder ledelsen for Eto'o situationen. De har i den grad været ude i pressen og miskrediteret manden både direkte og inddirekte. Altså Laporta har senest været ude og fortælle om han ikke kan ringe Eto'o op. Hvad fanden er det for noget? Det er ene og alene for at sætte Eto'o i dårlig lys, at Laporta hælder galde ud i tide og utide, så det udadtil til fansene virker fornuftigt at afhænde ham. Det har jo så desværre også virket helt efter kan man læse på siderne herinde...

Det er jo fuldstændig uprofesionelt, den måde de har håndteret det her på, og så har Eto'os agent godtnok også været ude og hyle op, det er jeg godt klar over, men minus minus giver altså ikke plus i dette tilfælde.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

ladislau skrev:Jeg ka ikke se noget latterligt i at Goldenbaum bebrejder ledelsen for Eto'o situationen. De har i den grad været ude i pressen og miskrediteret manden både direkte og inddirekte. Altså Laporta har senest været ude og fortælle om han ikke kan ringe Eto'o op. Hvad fanden er det for noget? Det er ene og alene for at sætte Eto'o i dårlig lys, at Laporta hælder galde ud i tide og utide, så det udadtil til fansene virker fornuftigt at afhænde ham. Det har jo så desværre også virket helt efter kan man læse på siderne herinde...

Det er jo fuldstændig uprofesionelt, den måde de har håndteret det her på, og så har Eto'os agent godtnok også været ude og hyle op, det er jeg godt klar over, men minus minus giver altså ikke plus i dette tilfælde.
At begge parter har håndteret dette forkert har du ganske ret i. Men nu baserer jeg ikke min mistillid til Eto'o alene på denne situation. Dette var blot den sidste dråbe efter et utal af tåbeligheder den mand har lavet. Behøver jeg nævne eksempler!?...
Forumlegende

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Daluigi skrev:
ladislau skrev:Jeg ka ikke se noget latterligt i at Goldenbaum bebrejder ledelsen for Eto'o situationen. De har i den grad været ude i pressen og miskrediteret manden både direkte og inddirekte. Altså Laporta har senest været ude og fortælle om han ikke kan ringe Eto'o op. Hvad fanden er det for noget? Det er ene og alene for at sætte Eto'o i dårlig lys, at Laporta hælder galde ud i tide og utide, så det udadtil til fansene virker fornuftigt at afhænde ham. Det har jo så desværre også virket helt efter kan man læse på siderne herinde...

Det er jo fuldstændig uprofesionelt, den måde de har håndteret det her på, og så har Eto'os agent godtnok også været ude og hyle op, det er jeg godt klar over, men minus minus giver altså ikke plus i dette tilfælde.
At begge parter har håndteret dette forkert har du ganske ret i. Men nu baserer jeg ikke min mistillid til Eto'o alene på denne situation. Dette var blot den sidste dråbe efter et utal af tåbeligheder den mand har lavet. Behøver jeg nævne eksempler!?...
Jeg ved ikke helt hvilke tåbeligheder du tænker på! Hvis det drejer sig om hans løbende udtalelser om diverse emner til medierne, så har jeg aldrig taget dem ligeså seriøst som alle andre.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af JonasV »

Anyways, at Eto'o er en kontroversiel person kan der vist ikke herske tvivl om (denne tråd er et glimrende eksempel), og jeg tror det bliver godt for husfreden at få ham sendt videre ud i verden.
Når dette er sagt er jeg dog enig med dem der har brokket sig lidt over ledelsens måde at håndtere hele problematikken. Jeg har en fornemmelse af at det godt være gjort med større elegance, og værdighed. Om han er til at få fat på via telefon eller ej, kunne godt have været holdt i egne rækker, for min skyld.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Goldenbaum skrev:
Daluigi skrev:
ladislau skrev:Jeg ka ikke se noget latterligt i at Goldenbaum bebrejder ledelsen for Eto'o situationen. De har i den grad været ude i pressen og miskrediteret manden både direkte og inddirekte. Altså Laporta har senest været ude og fortælle om han ikke kan ringe Eto'o op. Hvad fanden er det for noget? Det er ene og alene for at sætte Eto'o i dårlig lys, at Laporta hælder galde ud i tide og utide, så det udadtil til fansene virker fornuftigt at afhænde ham. Det har jo så desværre også virket helt efter kan man læse på siderne herinde...

Det er jo fuldstændig uprofesionelt, den måde de har håndteret det her på, og så har Eto'os agent godtnok også været ude og hyle op, det er jeg godt klar over, men minus minus giver altså ikke plus i dette tilfælde.
At begge parter har håndteret dette forkert har du ganske ret i. Men nu baserer jeg ikke min mistillid til Eto'o alene på denne situation. Dette var blot den sidste dråbe efter et utal af tåbeligheder den mand har lavet. Behøver jeg nævne eksempler!?...
Jeg ved ikke helt hvilke tåbeligheder du tænker på! Hvis det drejer sig om hans løbende udtalelser om diverse emner til medierne, så har jeg aldrig taget dem ligeså seriøst som alle andre.
Han angreb åbent Ronnie og Rijkard i medierne.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

JonasV skrev:
F.C. Barcelona skrev:No offence, men du er måske ikke den skarpeste kniven i skuffen!?
Det dér "no offence"-begreb har godt nok mistet sin betydning. Lidt af en selvmodsigelse, mate.


Anyways, at Eto'o er en kontroversiel person kan der vist ikke herske tvivl om (denne tråd er et glimrende eksempel), og jeg tror det bliver godt for husfreden at få ham sendt videre ud i verden.
Når dette er sagt er jeg dog enig med dem der har brokket sig lidt over ledelsens måde at håndtere hele problematikken. Jeg har en fornemmelse af at det godt være gjort med større elegance, og værdighed. Om han er til at få fat på via telefon eller ej, kunne godt have været holdt i egne rækker, for min skyld.
Jeg er glad for ledelsen forklarede hvad det er der foregår. Vi går rundt og aner ikke en skid om hvad der sker, alt imens man som fan begynder at frygte, at vi mister vores bedste angiber, og muligvis ikke engang er i stand til at hente en kvalificeret forstærkning. Hvorfor skal et hold der vandt ALT sidste år, have det så svært på transfer markedet :?
Forumlegende

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

daluigi: Syntes du skal passe lidt på med ikke at lægge for meget i alt det lort du hører fra pressen.
Du og jeg bliver nok aldrig enige om vores syn på eto`o .Alt det du kritisere ham for er netop det der gør at jeg elsker og respekter ham så helt utrolig meget.
Husk nu daluigi, at eksempelvis da han var ude med skarp kritik af ronaldinho og FR, var i en periode hvor ronni drenge spillede på et langt under acceptabelt niveau, men FR lod ham spille kamp efter kamp alligevel. Eto´o savnet ærgerighed, vinder mentalitet, passion og vildskab, netop disse karatiristika barca bestræber sig efter at være kendetegnet med.
Ønsker du seriøst et hold fuld af spillere der selv i krise perioder går rundt og smiler og konstant klapper hinanden på skuldren?
Jeg ønsker et hold med spillere der ikke under nogle omstændigheder vil acceptere slaphed og selvtilfredshed, som konstant er på nakke af de andre, uanset hvor store stjerne de så måtte være, hvis de begynder at vise tegn på slaphed eller selvtilfredshed, hvilket jo netop var tilfældet, med ronni og FR....
Syntes det er befriende at der stadig findes fodboldspillere der ikke er så medietrænet at han kun snakker i de så velkendt fraser som alle andre, men hellere vil sige det som han rent faktisk mener.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Først og fremmest Jønde, så fæstner Barca sig ikke ved de ting du nævner. Den vigtigste ting i vores trup, er ydmyghed! For den evne giver spillerne klarsyn og holder deres øjne mod det hårde arbejde før målet. Så der tar du fejl. Dernæst vil jeg sige til dit spørgsmål, om jeg vil ha et hold der smiler og klapper hinanden på skulderen i svære tider.. hmm lad mig nu se.. JA SGU DA!!!! Det ville da være helt igennem forfærdeligt med et hold hvor alle opførte sig som Eto'o! I svære tider har vi netop brug for endnu flere skulderklap end hårde bebrejdelser. Tror du bliver nødt til at sætte dig lidt mere ind i hvorledes et hold fungere bedst jønde, før du begiver dig ud i denne diskussion, for som jeg ser det, er Barca det bedste og mest velfungerende hold i verden. Det er kommet af ydmyghed og hårdt arbejde. Jeg siger bestemt ikke at Eto'o ikke indgår i denne flotte udvikling, og vi har så sandelig brug for vildskab ærgerighed på vores hold. Men Eto'o tager det et skridt for langt, når han tager disse egenskaber væk fra banen og med over i det virkelige liv, overfor pressen og ledelsen.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 39 gæster