Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Goldenbaum skrev:Jeg fatter ikke, hvad Eto'o venter på. Hvis jeg var ham ville jeg helt klart skifte til Man C, især for de penge. Jeg havde også skiftet fra min nuværende arbejdsplads, hvis jeg blev tilbudt en stilling med flere penge og færre faglige udfordringer på trods af at jeg har mange gode venner. Fodbold er det samme...skift og kig aldrig tilbage. Vi takker for et godt samarbejde.
Ville du skifte fra BARCA!?
Hvis det var mig: ALDRIG I LIVET!!

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Nu skal man jo også kigge lidt længere frem i tiden, end de næste par år. Manden har det rent økonomisk nok forholdsvis godt, men spørgsmålet er om Eto ikke lige vil presse citronen, de næste par år. Det er vel et spørgsmål om han mener, han kan "leve" livet med det han har nu.

Jeg tror han bliver, desværre.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Toure skrev:
Goldenbaum skrev:Jeg fatter ikke, hvad Eto'o venter på. Hvis jeg var ham ville jeg helt klart skifte til Man C, især for de penge. Jeg havde også skiftet fra min nuværende arbejdsplads, hvis jeg blev tilbudt en stilling med flere penge og færre faglige udfordringer på trods af at jeg har mange gode venner. Fodbold er det samme...skift og kig aldrig tilbage. Vi takker for et godt samarbejde.
Ville du skifte fra BARCA!?
Hvis det var mig: ALDRIG I LIVET!!
Selvfølgelig ville jeg skifte! Tro mig der er ingen tvivl om at hjertet er hos Barca, men alle har deres pris, og for de penge havde jeg skiftet klub som spiller. Nu siger du alrig i livet.. Men hvis du har en løn på 100.000 Euro om ugen og kan få 200.000...ville du så ikke skifte? Prøv at omregne til DKK og se hvor meget forskellen udgør på årsbasis.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Goldenbaum skrev:
Toure skrev:
Goldenbaum skrev:Jeg fatter ikke, hvad Eto'o venter på. Hvis jeg var ham ville jeg helt klart skifte til Man C, især for de penge. Jeg havde også skiftet fra min nuværende arbejdsplads, hvis jeg blev tilbudt en stilling med flere penge og færre faglige udfordringer på trods af at jeg har mange gode venner. Fodbold er det samme...skift og kig aldrig tilbage. Vi takker for et godt samarbejde.
Ville du skifte fra BARCA!?
Hvis det var mig: ALDRIG I LIVET!!
Selvfølgelig ville jeg skifte! Tro mig der er ingen tvivl om at hjertet er hos Barca, men alle har deres pris, og for de penge havde jeg skiftet klub som spiller. Nu siger du alrig i livet.. Men hvis du har en løn på 100.000 Euro om ugen og kan få 200.000...ville du så ikke skifte? Prøv at omregne til DKK og se hvor meget forskellen udgør på årsbasis.
Og når man allerede har vundet alt, der er værd at vinde (på klubplan), så kunne man da forholdsvis nemt lokkes med en stor pengepose. Det er jo ikke fordi, der er svingdørspolitik over det; når man har spillet så mange år i samme klub (også selv om det er klubben) er der vel intet galt i at skifte. Det er jo ikke fordi, det er til Real.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

barca76

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af barca76 »

Som jeg tidligere har skrevet i denne tråd så vil det rent sportsligt set være en dårlig ide for Etoó at skifte til City, da jeg mener han er for god til sådan en middelklasseklub, ganske som Robinho er det pt.
Omvendt kan han selvfølgelig være med til at ændre på det, hvis de skulle få stablet et nogenlunde ok hold på benene. Men så skal de altså virklig have gang i svingdøren, begge veje.

envi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af envi »

@ Mander og Goldenbaum

Hvis ens hjerte ligger i den klub man spiller for, skifter man ikke fordi man bliver tilbudt flere penge. Tror i helt seriøst at en som Puyol ville smutte hvis han fik nok penge? Tvivler..
Samtidig fatter jeg ikke at i kan være så grådige! Fodboldspillere får mange penge i løn, ligemeget hvilken klub de spiller i. Mon ikke eto'o nok skal klare sig for de penge han får i barca? Hvis de virkelig elskede spillet ville de ikke kræve så høje løninger. Undskyld, men de fleste gør det for berømmelsen og pengene, desværre.
Jeg håber eto'o forlader barca. Sig tak for en god sæson, og sælg ham til manchester city.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

envi skrev:@ Mander og Goldenbaum

Hvis ens hjerte ligger i den klub man spiller for, skifter man ikke fordi man bliver tilbudt flere penge. Tror i helt seriøst at en som Puyol ville smutte hvis han fik nok penge? Tvivler..
Samtidig fatter jeg ikke at i kan være så grådige! Fodboldspillere får mange penge i løn, ligemeget hvilken klub de spiller i. Mon ikke eto'o nok skal klare sig for de penge han får i barca? Hvis de virkelig elskede spillet ville de ikke kræve så høje løninger. Undskyld, men de fleste gør det for berømmelsen og pengene, desværre.
Jeg håber eto'o forlader barca. Sig tak for en god sæson, og sælg ham til manchester city.
Der er jo ingen, der siger, at Puyol, Xavi, osv. ville (eller burde) forlade klubben, hvis de fik tilbudt en stor kontrakt. Jeg siger, at når man har spillet i samme klub i 5 år, og har vundet alt, hvad du kan vinde, så er der ingen skam i at vælge en anden klub (der ikke er en af rivalerne). Det kan jo trods alt være Eto'os sidste rigtigt store kontrakt, så hvorfor ikke forsøge at skrabe lidt ekstra ind på kontoen?

Det er jo noget romantisk vrøvl, at man ikke elsker spillet, hvis man kræver høje lønninger. Xavi, Valdes, Puyol, Messi, Iniesta - ja faktisk hele vores egenavl - vil da maksimere deres lønninger (inden for rimelighedens grænser, naturligvis; der er jo ingen, der ønsker, at klubben skal gå fallit). Fodboldspillere har vel et sted mellem 10 og 15 år til at tjene ind til resten af livet, og det endda uden at tage højde for, at deres karrierere pludselig kan ende (skader, falde i unåde, osv.). Det er af samme grund, at film- og tvstjerner tjener så godt på de store film og serier, for de ved aldrig, om det bliver deres sidste store rolle.

Hvorfor er det mærkeligere at ville have lønforhøjelse, når man er fodboldspiller, end hvis man arbejder på et kontor? Nogle folk får det til at lyde som om, at man kan have "for mange penge". Hvis arbejdsgiveren mener, at din arbejdskraft er €9 mio. p.a. værd, så er den €9 mio. p.a. værd.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Mander skrev:
Der er jo ingen, der siger, at Puyol, Xavi, osv. ville (eller burde) forlade klubben, hvis de fik tilbudt en stor kontrakt. Jeg siger, at når man har spillet i samme klub i 5 år, og har vundet alt, hvad du kan vinde, så er der ingen skam i at vælge en anden klub (der ikke er en af rivalerne). Det kan jo trods alt være Eto'os sidste rigtigt store kontrakt, så hvorfor ikke forsøge at skrabe lidt ekstra ind på kontoen?

Det er jo noget romantisk vrøvl, at man ikke elsker spillet, hvis man kræver høje lønninger. Xavi, Valdes, Puyol, Messi, Iniesta - ja faktisk hele vores egenavl - vil da maksimere deres lønninger (inden for rimelighedens grænser, naturligvis; der er jo ingen, der ønsker, at klubben skal gå fallit). Fodboldspillere har vel et sted mellem 10 og 15 år til at tjene ind til resten af livet, og det endda uden at tage højde for, at deres karrierere pludselig kan ende (skader, falde i unåde, osv.). Det er af samme grund, at film- og tvstjerner tjener så godt på de store film og serier, for de ved aldrig, om det bliver deres sidste store rolle.

Hvorfor er det mærkeligere at ville have lønforhøjelse, når man er fodboldspiller, end hvis man arbejder på et kontor? Nogle folk får det til at lyde som om, at man kan have "for mange penge". Hvis arbejdsgiveren mener, at din arbejdskraft er €9 mio. p.a. værd, så er den €9 mio. p.a. værd.
Jeg kan sagtens forstå, at fodboldspillere (lige som alle andre der tjener penge) gerne vil have så meget i løn som muligt.

Når det er sagt, kan jeg slet ikke begribe at du overhovedet forsøger at forsvare de tårnhøje lønninger som fodboldspillere (og filmstjerner for den sags skyld) får. Du siger at de har 10-15 år til at tjene til resten af livet (sikke noget vrøvl - hvad lavede Pep lige inden han blev træner?) - det kunne de også gøre med en brøkdel af den løn de får. Jeg er ret sikker på, at samtlige spillere der er nævnt i dit indlæg tjener mere om ugen end nogen af os om året!

Og sikke et pjattet argument mht. filmstjerners løn. Alle skuespillere har samme problem som du nævner med roller - men de lavest betalte har velsagtens sværere ved at hive nye roller i land..? Modsat - hvis en filmstjerne (af en vis kaliber -derfor begrebet "stjerne") får løn for blot én film, kan vedkommende teknisk set trække sig tilbage og leve af lønnen resten af livet - det handler bare om livsstilsændringer (færre duller, villaer og Ferrarier).

Der er absolut INGEN I VERDEN hvis "arbejdskraft" er så mange penge værd.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Tolquhon skrev:
Mander skrev: Der er absolut INGEN I VERDEN hvis "arbejdskraft" er så mange penge værd.
selvfølgelig er der det. Det jo ikke fordi at klubberne betale dem de høje lønninger for sjov.
I Real madrid har man lavet beregninger der på viser at hvis klubben har den forventet succes osv osv, så vil C.ronaldo tjene både sin transfer og løn ind igen på blot 3 år, derefter er han en ren indtægt kilde for klubben. ergo er han pengene værd og mere til.
problemet opstår kun hvis spillerne bliver langtids skadet, bedste eksempel er vel redondo der han skitfede fra RM til Milan som verdens dyreste spiller og på en kanon kontrakt, dag 1 på klubbens løbebånde blev han skadet og var herefter skadet i over 3 år. derudover kan der opstå problemer hvis en klub ikke har den succes de har kalkuleret med over længere tid, her er det bedste eksempel vel Juventus som blev tvangsnedrykkede og måtte sælge en masse af deres bedste spillere og kræve løn nedgang til de af stjernerne der valgte at blive.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Jønde skrev:
Tolquhon skrev: Der er absolut INGEN I VERDEN hvis "arbejdskraft" er så mange penge værd.
selvfølgelig er der det. Det jo ikke fordi at klubberne betale dem de høje lønninger for sjov.
I Real madrid har man lavet beregninger der på viser at hvis klubben har den forventet succes osv osv, så vil C.ronaldo tjene både sin transfer og løn ind igen på blot 3 år, derefter er han en ren indtægt kilde for klubben. ergo er han pengene værd og mere til.
problemet opstår kun hvis spillerne bliver langtids skadet, bedste eksempel er vel redondo der han skitfede fra RM til Milan som verdens dyreste spiller og på en kanon kontrakt, dag 1 på klubbens løbebånde blev han skadet og var herefter skadet i over 3 år. derudover kan der opstå problemer hvis en klub ikke har den succes de har kalkuleret med over længere tid, her er det bedste eksempel vel Juventus som blev tvangsnedrykkede og måtte sælge en masse af deres bedste spillere og kræve løn nedgang til de af stjernerne der valgte at blive.
For det første har du citeret forkert - det er mit udsagn, ikke Manders :D
For det andet, er du nødt til at læse det i den rette kontekst (resten af mit indlæg). For en klub som RM kan det godt være økonomisk forsvarligt at betale €93 mio. for CR9 og give ham en skyhøj løn i fald han tjener pengene ind igen, men det er ikke det jeg anfægter.
Når jeg siger "værd" taler jeg ikke ud fra et pure økonomisk standpunkt - vel snarere et moralsk. Og er det forsvarligt på nogen anden måde (end økonomisk - for klubbens vedkommende) at give en spiller så meget i løn? Man kan argumentere for, at lønnen i forhold til andre fodboldspillere er mere forståelig, men den ramme for relativitet blev sprængt i og med Manders inddragelse af filmstjerner.
Jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste der er ved at brække mig, når jeg ser hvor meget nogle fodboldspillere får i løn.

Nuvel, jeg tror vi er kommet godt af sporet efterhånden, så tilbage til sagen: Eto'o.
Jeg er efterhånden træt af at vi sidder fast i skærsilden mht. denne sag - kom nu med noget afklaring, så vi kan få købt nogle spillere inden sæsonopvarmningen...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Tolquhon skrev:
Mander skrev:...
Jeg kan sagtens forstå, at fodboldspillere (lige som alle andre der tjener penge) gerne vil have så meget i løn som muligt.

Når det er sagt, kan jeg slet ikke begribe at du overhovedet forsøger at forsvare de tårnhøje lønninger som fodboldspillere (og filmstjerner for den sags skyld) får. Du siger at de har 10-15 år til at tjene til resten af livet (sikke noget vrøvl - hvad lavede Pep lige inden han blev træner?) - det kunne de også gøre med en brøkdel af den løn de får. Jeg er ret sikker på, at samtlige spillere der er nævnt i dit indlæg tjener mere om ugen end nogen af os om året!

Og sikke et pjattet argument mht. filmstjerners løn. Alle skuespillere har samme problem som du nævner med roller - men de lavest betalte har velsagtens sværere ved at hive nye roller i land..? Modsat - hvis en filmstjerne (af en vis kaliber -derfor begrebet "stjerne") får løn for blot én film, kan vedkommende teknisk set trække sig tilbage og leve af lønnen resten af livet - det handler bare om livsstilsændringer (færre duller, villaer og Ferrarier).

Der er absolut INGEN I VERDEN hvis "arbejdskraft" er så mange penge værd.
At Pep nu er træner betyder da langt fra, at alle professionelle fodboldspillere render rundt og tjener millioner efter endt karriere. Det jeg siger er, at en fodboldspiller i princippet kun har en meget begrænset tidshorisont til at tjene så mange penge som muligt, så derfor presser de lønnen op, hvilket er ganske naturligt.

Jeg kan virkelig ikke forstå dine synspunkter - er der noget odiøst i at tjene mange penge? Hvem skal bestemme, at én Ferrari eller én villa er nok? De har tjent pengene ærligt og redeligt, uden at træde nogen over tæerne; måske lige bortset fra dem, der tjener mindre end stjernerne? Vi snakker altså ikke om lotto-gevinster her. De udfører et arbejde, og får deres løn for det. Hvis klubberne ikke synes, at spillerne er pengene værd, så må de jo træde på bremsen.

En direktør i en stor, international virksomhed får snildt 100 mio. kr. om året for sit job, og nogle gange endda mere. Hvis han skaber værdi for flere milliarder hvert år, hvorfor er han så ikke berettiget til pengene?

Alt det her lugter lige lovlig meget af jantelov og "de rige har det sgu for godt, har de". Hvis det er økonomisk forsvarligt at betale en høj løn, er det også altid moralsk forsvarligt. Det er jo ikke skattepenge, der betaler deres løn.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Lad os lade den diskussion ligge her - jeg kan ret let fornemme, at vi ikke bliver enige, og det er desuden alt for langt off-topic. :)

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Jeg vil blot lige sige at jeg har forstået det i den helt rigtige kontekst og jeg er er stadig uenig med dig når du siger at "ingen er så meget værd".
Personligt er jeg tilhænger at lønloft, men det nu ikke af de samme romantiske argumenter som du fremfører men mere ud fra en holdning om at jeg tror på at det kan skabe bedre fodbold.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Tolquhon skrev: Der er absolut INGEN I VERDEN hvis "arbejdskraft" er så mange penge værd.
@Tulquhon

Lad mig sige det sådan, hvis jeg kan skabe et overskud på 100 mill. ved at sælge trøjer og tyggegummier med dit navn på fordi folk er vilde med dit arbejde så vil jeg gladeligt dele halvdelen med dig ;)

Der er også økonomiske analyser der peger på at Beckham var hver en euro værd i den tid han var hos Los Franco...og han tjente da mere end Eto'o...

Lad mig også sige det sådan hvis Bill Gates var min ansat så ville jeg med glæde give ham en årsløn på 10 mia. kr årligt, hvis han var skyld i at mit firma havde tjent billioner siden 80'erne.

Trust me, "arbejdskraft" kan være RIGTIG mange penge værd. Man skal bare være god/klog nok 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Rummenigge har på generelt grunnlag et meget godt poeng, men hva Eto'o angår så synes jeg ikke han fortjener spesielt høyere lønn enn det han mottar i dag. Han er meget godt lønnet som han er, en av verdens best betalte. Dersom han ønsker mer penger får han reise til Manchester, det er nå et personlig valg det, hvorvidt penger eller det sportslige betyr mest for deg hvilket selvsagt må respekteres.

Men det er i alle fall hevet over enhver tvil at han bør kunne leve godt resten av livet på den formuen han har opparbeidet seg i dag.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster