Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

(Sakset fra den hollandske hjemmeside voetbalzone.nl (min kilde til fodboldnyheder) og oversat af Google Translate: http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0= ))

Fantastisk!!

Det ser ud til at Eto'o bliver hos Barca et år til. Ifølge hans agent, Josep María Mesalles, vil han forklare nærmere om Samuels fremtid, i morgen kl. 11:00. Han forklarer desuden: "Hvis der ikke sker noget inden for kort tid, så bliver Samuel hos Barcelona i en sæson mere."

I morgen kommer som sagt hele forklaringen, og så ved vi helt sikkert hvor Eto'os fremtid ligger. Men sandsynligvis forbliver han Barca-spiller :D

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

...men mon han forlænger?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Hvis han bliver, så skal han fanme forlænge, ellers ser jeg meget hellere vi får penge for ham i år og finder et alternativ.. jeg kunne noget så godt ønske mig Villa som striker. Savner noget nyskabelse, og er samtidig bange for Eto'o langsomt går ned i kadance.
Forumlegende

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bager »

Yes! Jeg håber virkelig Éto'o bliver!

Jeg kan ikke forstå hvorfor man mener at ledelsen har håndteret sagen med Éto'o dårligt i dette vindue. Man har da aldrig udtalt at man vil af med ham. Tværtimod har Guardiola og Laporta udtalt at man håber Éto'o bliver. Hvis man skal snakke om dårlig håndtering, så må man da sige at sagen med Éto'o SIDSTE sommertransfervindue blev håndteret dårligt i mine øjne. Først siger man at Éto'o skal ud af vagten, men da der ikke er nogle (attraktive) tilbud får han lov at fortsætte - og har en fantastisk sæson. Jeg kan godt forstå Éto'o blev muggen. Især når man tænker på alt det han har givet klubben. Han har, af hvad jeg kan huske, aldrig været uproffesionel som Ronaldinho og Deco. Alligevel blev han sat på trasferlisten. De gange han udtalte sig - hvilket nok var hvad der gjorde at ledelsen blev sur på ham - var, ifølge mig, fordi han var professionel frustreret over holdet som ikke fungerede. Måden han gjorde det på var måske kritisabel, men på tidspunktet var dét det mindste af vores problemer. Han har ganske vist en speciel personlighed, men jeg synes der er plads til den. Det tyder det altså også på at Guardiola og Laporta synes.
At man forhører sig med andre angribere tror jeg ikke har noget at gøre med at man vil af med Éto'o. For det første vil man sikkert gardere sig mod at Éto'o måske skulle smutte, for det andet så kan Éto'o spille på kanterne såvel som på toppen så det vil ikke nødvendigvis gå ud over hans spilletid. Plus Éto'o har brug for at restituere når det er og så er der selvfølgelig ANC.

Jeg synes ledelsen har gjort det rigtige ved at vise ham tillid og udtale at man regner med ham til næste sæson. Dog vil jeg sige at ledelson burde forlænge hans kontrakt med minimum et år. Hvis ikke han vil det, så mener jeg at man burde skille sig af med ham. Han må forstå at man ikke vil lade ham gå på en fri transfer. Men omvendt hvis man skal skille sig af med ham, så skal det være til en klub som, foruden giver et rimeligt bud, også er en klub Éto'o vil til. Dét ville i mine øjne være det rigtige at gøre.
Visca el Barca

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Det vil klæ' Eto'o at udvise loyalitet overfor Barca i denne sag. Efter 6 sæsoner kan det ikke undgås at der opstår gnidninger med nogen i klubben især når man er så udadvendt selv og ikke er bleg for en kontroversiel udtalelse eller to. Alt i alt har han meget at takke klubben for da han i ingen anden klub ville kunne vinde to CHL pokaler og samtidig have spillet finalerne, især ikke med tanke på at Spanien er det land han befinder sig bedst da han har boet her siden sine unge teens.

Jeg er enig i at Eto'o burde forlænge hvis han beslutter sig for at blive. Han burde dog ikke få Messis løn. Eto'o kan erstattes (selvom han er en af mine yndlingsspillere) det kan Messi ikke. Messi er unik og er denne generations absolutte krone ligesom Maradona var det for den sidste generation og Pele for generationen tidligere.

Hvis Eto'o bliver (forhåbentlig efter at have forlænget) så håber jeg at kemien mellem ham og Pep forbliver god, for hvad kan det ikke blive til med Bojan, Villa, Henry, Eto og Messi rotere oppe foran i den første halvsæson! F**k, ikke engang 4 Playmates i en dobbeltseng kan skabe et mere hot scenarie 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Spanske aviser siger, Eto'o ikke rejser.

Engelske aviser siger, Eto'o lige har købt hus i Manchester.

http://fcbtransfers.blogspot.com/2009/0 ... ve-in.html
El Señor de las Tartas

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Bager skrev:Hvis man skal snakke om dårlig håndtering, så må man da sige at sagen med Éto'o SIDSTE sommertransfervindue blev håndteret dårligt i mine øjne. Først siger man at Éto'o skal ud af vagten, men da der ikke er nogle (attraktive) tilbud får han lov at fortsætte - og har en fantastisk sæson. Jeg kan godt forstå Éto'o blev muggen. Især når man tænker på alt det han har givet klubben.
Forstår ikke hvorfor så mange jubler, står ingen ting om at han ønsker å forlenge kontrakten, tvert imot...

Bager: Laporta uttalte aldri i fjor sommer at han ville kvitte seg med Eto'o, det var Guardiola som vill av med ham og det blir for dumt å sitte her å skrive at det var feil av Guardiola. Han hadde tross alt stått i kulissene i et år med B-holdet og dannet seg garantert et godt bilde av hvordan de forskjellige spillerne agerte. Han tok nok den beslutningen på et mye bedre grunnlag enn det vi har forutsettninger for å forstå...

Jeg var selv på den tiden skeptisk til Eto'o sin holdning og personlighet, mente selv at det ikke var bra for holdet. Samtidig som tilbudene på Eto'o uteblev, (noe som også bekreftet at andre klubber var skeptiske til Eto'o sin oppførsel på den tiden), så endret Eto'o seg og viste Guardiola at han var en å regne med. Det var overhodet ingen sportslige årsaker som lå bak beslutningen til Guardiola om å kvitte seg med Eto'o. Han har ingen verdens ting å være muggen for, han skal takke Barca for alt klubben har gjort for ham. Sportslig har også Eto'o gjort et glimrende stykke arbeid for Barca.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bager »

Éto'o fik ihvertfald udmeldingen at han man ikke regnede med ham. Om det var Laporta eller Guardiola det kom fra er ikke pointen. Jeg mener det var en dårlig vurdering fordi - i mine øjne - havde Éto'o ikke gjort sig fortjent til at blive solgt.

At du siger de har bedre betingelser for at træffe afgørelserne har du helt ret i. Det er jo nu engang det præmis man som fan er nødt til at underlægge sig. Men ud fra mine forudsætninger synes jeg det var en dårligt afgørelse.

Faktum er at samarbejdet mellem Éto'o og Barcelona har været meget succesfuldt og det kan begge parter være glade for. Derfor bør begge parter udvise respekt for hinanden. Jeg mener ikke Barcelona viste den fornødne respekt for Éto'o sidste sæson ved at sætte ham på salgslisten, baseret ud fra de udtalelser han kom med dengang - udtalelser som - i mine øjne - bundende i en (professionel) frustration over holdets daværende præstationer. MÅDEN han udtalte sig på kan måske diskuteres. Nu gentager jeg vist mig selv. Hvis ikke du kan se min pointe så lad os droppe det.
Visca el Barca

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Dersom Guardiola mente det var en riktig avgjørelse så stoler jeg mer på hans bedømning enn din, no disrespect, vanskelig å kritisere Guardiola for den avgjørelsen, spesielt med tanke på den førstehandsinformasjon han satt med... Sier seg selv at det ikke var uten grunn at han ville bli av med Eto'o, og det var i alle fall IKKE sportslige årsaker. Eto'o gjorde seg nok ganske sikkert fortjent til å bli solgt i fjor sommer og jeg var på den tiden enig med Guardiola, han oppførte seg uproffesjonelt til tider, men han foretok en holdningsendring foran denne sesongen og og fikk dermed bli.

Jeg forstår din point utmerket, men jeg mener det stikk motsatte...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bager »

Jeg siger heller ikke du skal stole på mig. Jeg forklarer bare mit syn på sagen.

Du udtaler dig også på baggrund af dine forudsætninger. Du aner jo i realiteten heller ikke, ligesom så mange andre, hvad der skete bag kulisserne.
Visca el Barca

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

Vi bliver nok meget klogere inden for den næste times tid, hvad hans fremtid angår. Pressemødet er sat til kl.1100 CET..
Rygterne går på at Barca har tilbudt ham 2 sæsoner mere med samme løn.
Håber han bliver!!
Men lad os se hvad hans agent siger.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Bare det ikke er et eller andet mareridt, der involverer en hvid trøje.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Guardiola skrev:Bare det ikke er et eller andet mareridt, der involverer en hvid trøje.
Det tror jeg næppe - AGF er nok ikke en mulighed for ham.

Ej, men seriøst, så tror jeg at han forbliver Barca-spiller i ihvertfald en sæson mere. Han kan efterhånden ikke tænkes væk fra Barcas opstilling, på trods af mange forsøg her på siden. Og Real Madrid er overhoved ingen option. Han hader den klub, efter hvad de har gjort mod ham. Han var super god, men de valgte at vrage ham - en af deres måske dårligste beslutninger nogensinde.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Jeg er enig Toure. Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig det. Ja, han var ikke Galatico-materiale.-.. pffttt :roll: Og Ronaldinho var heller ikke, fordi han var for grim. Hvor jeg dog hader de hvide fra fredensvang, jeg mener Madrid.

Valencia - øh jo... har du slet ikke fulgt med i vores diskussioner. Men nu er det nu engang sådan, at man ikke kan tvinge en spiller til at skrive under. Barca er et brand, og driver en dybt professionel forretning. Eto'o driver sin egen forretning (som alle andre spillere også gør det), hvor han selv er brandet. Det er udbud og efterspørgsel. Og der er øjensynligt bud efter ham. Efter næste sæson har Eto'o opfyldt den kontrakt han er ansat på, og kan gøre hvad han vil.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

Madrid bliver ikke et issue og har aldrig været det.

Jo hans kontrakt udløber næste sommer og kan dermed forlade Barca på fri transfer.
Værste udmelding ville være at han ønsker at blive sin kontrakt ud (det er jo glædeligt nok!!!) men ikke ønsker at forlænge. Dermed får klubben så ingen penge for ham næste sommer.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster