Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Hævneren skrev:
Elbarca skrev:Hvis Etoo er i krise håber jeg han bliver ved i næste sæson og scorer 29 mål!

Han var ufattelig uskarp mod Mallorca og burde ikke have taget strafffesparket. Men Etoo er en fighter, der i mange år har bevist at han kunne modstå presset som 9´er i Barca og er hver eneste gang kommet igen, om det så har været målkrise eller skade. Jeg er selv til tider rimelig sur på Etoo, men se på andre top angribere. Hvor mange har ikke måltørke perioder i løbet af en sæson?
lol det kan du ikke mene, han står til at få topscorertrofæet så lader man ham sgu da tage straffesparket når kampen er ligegyldig. Hvis jeg var træner havde jeg endda gerne skiftet ham ind.

I vigtige kampe mener jeg dog ikke længere Eto'o skal tage straffe, han har brændt for mange af dem i løbet af sæsonen.
Når han ikke får scoret på alle de chancer, så er det oplagt han også brænder på straffe. Jeg ville ikke have nederlaget da vi står med en rekord sæson point og mål mæssigt. Etoo skal skoda score på sine chancer, hvis han vil være top scorer. På den anden side havde det været godt for ham hvis han scorede. Anyway, så vigtigt er det heller ikke!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Elbarca skrev:Hvis Etoo er i krise håber jeg han bliver ved i næste sæson og scorer 29 mål!
Enig!!! Forestil dig hvad der ville ske, hvis han ikke havde den "krise".... Folk forventer jo han scorer 50 ligamål på en sæson.

Jeg vil gerne minde om, at manden man er så hurtig til at få solgt har et scorinssnit i La Liga i år på på 0,8. Og det er alle kampe taget med. Jeg ved ikke hvor mange af dem han har misset. Eto'o er også manden, der har scoret 4 mål i én halvleg denne sæson. Han er vel den spiller i Barcas historie (ihvertfald nyere) som har det bedste scoringssnit (Ronaldo udeladt, da han kun spillede en enkelt).

At man er så hurtig til at afskrive ham chokerer mig rent faktisk. Jeg ved godt jeg risikerer hug for det her, men på den måde at ville sælge ham vidner for mig om medløbere. Han spiller ikke optimalt for tiden, men det er der ingen der gør hele tiden. Messi har også været lidt nede i en periode denne sæson.

I øvrigt mener jeg det er berettiget, at han sparker straffesparket. Hvis en angriber ikke ønsker at blive el Pichichi er der noget galt. Resultaterne betyder groft sagt ikke noget længere i ligaen. Læg dertil at Eto'o og Messi har skfitedes hele vejen. At klandre Eto'o for at misse, er for nemt.

Endelig vil jeg sige, at det er mega synd hvis Forlan henter ham igen. Forlan har virkelig udviklet sig til Eto'os onde ånd...

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Vi siger ikke at vi forventer han scorer 50 mål på en sæson. Vi siger at han burde være lidt skarpere!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Og han har mistet så meget af det han er kendt for. Hurtighed, skarpe træk, golden touch og skarphed.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Toure skrev:Vi siger ikke at vi forventer han scorer 50 mål på en sæson. Vi siger at han burde være lidt skarpere!
Hvordan kan man være meget skarpere, når man scoret 29 mål? (so far) Jeg er enig i, at han har været uskarp i de seneste kampe. Men bedøm ham dog på lidt længere sigt, alle har bølgedale

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

zqa skrev:Og han har mistet så meget af det han er kendt for. Hurtighed, skarpe træk, golden touch og skarphed.
Muligvis... Men golden touch vil jeg nu ikke mene, er et superlativ han nogensinde har kunnet bryste sig af.

Vi er sidst på sæsonen, og det indvirker nok også. Jeg tror ikke den findes en top-agriber i verden, der deltager lige så meget defensivt som Eto'o (med undtagelse af Rooney). Jeg føler mig sikker på, at der ikke findes en top-angriber i verden der deltager lige så meget defensivt og samtidig scorer så mange mål.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

jeg er sikke rpå, at der ikke er en angriber i verden, der pisser så mange chancer væk pr. kamp.

Fint han er topscore, men man bliver nødt til at se på hans træfprocent. Han brænder alt for meget, det kan der vel ikek være nogen der benægter?? jeg er kæmpe fan af vores superstriker, men hans form er pt til grin.
Forumlegende

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Det er fint at sige at hans form p.t. er dårlig. Det er vi enige om. Det er noget andet at sige han skal sælges.

At sige der ikke er angribere i verden, der brænder så mange chancer som Eto'o er direkte til grin.

Eto'os La Liga sæsoner for Barca:

04-05: Kampe: 37 Mål: 25
05-06: Kampe: 35 Mål: 26
06-07: Kampe: 18 Mål: 11
07-08: Kampe: 18 Mål: 16
08-09: Kampe: 34 Mål: 29

Iøvrigt viser tallene noget andet interessant. Dette er nok hans bedste sæson.

Andre store koryfæer:

Romario:

94-95: Kampe: 33 Mål: 30
95-96: Kampe: 13 Mål: 4

Stoichkov:

90-91: Kampe: 24 Mål: 14
91-92: Kampe: 32 Mål: 17
92-93: Kampe: 34 Mål: 20
93-94: Kampe: 34 Mål: 16
94-95: Kampe: 27 Mål: 9

Kluivert:

98-99: Kampe: 35 Mål: 15
99-00: Kampe: 26 Mål: 15
00-01: Kampe: 31 Mål: 18
01-02: Kampe: 33 Mål: 18
02-03: Kampe: 36 Mål: 16
03-04: Kampe: 21 Mål: 8

For at nævne nogle. Eto'o er muligvis den bedste angriber, vi nogensinde har haft. At ville sælge ham på grund af et par ringe kampe er rystende.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Arh, det er han ikke. Men han er i top5.
#jesuisSheep

Mes Que Un Club

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mes Que Un Club »

Guardiola skrev:Det er fint at sige at hans form p.t. er dårlig. Det er vi enige om. Det er noget andet at sige han skal sælges.

At sige der ikke er angribere i verden, der brænder så mange chancer som Eto'o er direkte til grin.

Eto'os La Liga sæsoner for Barca:

04-05: Kampe: 37 Mål: 25
05-06: Kampe: 35 Mål: 26
06-07: Kampe: 18 Mål: 11
07-08: Kampe: 18 Mål: 16
08-09: Kampe: 34 Mål: 29

Iøvrigt viser tallene noget andet interessant. Dette er nok hans bedste sæson.

Andre store koryfæer:

Romario:

94-95: Kampe: 33 Mål: 30
95-96: Kampe: 13 Mål: 4

Stoichkov:

90-91: Kampe: 24 Mål: 14
91-92: Kampe: 32 Mål: 17
92-93: Kampe: 34 Mål: 20
93-94: Kampe: 34 Mål: 16
94-95: Kampe: 27 Mål: 9

Kluivert:

98-99: Kampe: 35 Mål: 15
99-00: Kampe: 26 Mål: 15
00-01: Kampe: 31 Mål: 18
01-02: Kampe: 33 Mål: 18
02-03: Kampe: 36 Mål: 16
03-04: Kampe: 21 Mål: 8

For at nævne nogle. Eto'o er muligvis den bedste angriber, vi nogensinde har haft. At ville sælge ham på grund af et par ringe kampe er rystende.
Ingen tvivl om at Eto'o scorer mange mål, og som formentlig er den angriber der har scoret flest mål for barca.. Men jeg tror bare at hvis vi køber en spiller som Villa, at han vil score flere mål end Eto'o.. Eto'o brænder så mange chancer, og det har vi ikke altid råd til.. De mål Eto'o alligevel laver, er bare hvor han skal sætte en fod på.. Det er for det meste ikke nogle flotte og inviklede mål fra hans side, men kun lige at sætte en fod på, fra flot forarbejde fra hans medspillere.. Derfor mener jeg han skal sælges, og at Villa skal erstatte ham..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Mes Que Un Club skrev:Ingen tvivl om at Eto'o scorer mange mål, og som formentlig er den angriber der har scoret flest mål for barca.. Men jeg tror bare at hvis vi køber en spiller som Villa, at han vil score flere mål end Eto'o.. Eto'o brænder så mange chancer, og det har vi ikke altid råd til.. De mål Eto'o alligevel laver, er bare hvor han skal sætte en fod på.. Det er for det meste ikke nogle flotte og inviklede mål fra hans side, men kun lige at sætte en fod på, fra flot forarbejde fra hans medspillere.. Derfor mener jeg han skal sælges, og at Villa skal erstatte ham..
Det er da fuldstændig irrelevant hvordan målene scores? Et mål er et mål, og det bliver ikke mere værd fordi det er lavet på et saksespark. Jeg synes også at det giver et fingerpeg om at han har forståelse for spillet og ved hvor han skal være, når du påpeger at størstedelen af de mål han er lavet bliver lavet i det lille felt. Naturligvis er det også en forståelse en fandens masse andre spillere ligger inde med, men jeg tror bare det er guld værd at Eto'o kender Barcelona så godt som han efterhånden gør. De sidste gange jeg har set Villa, synes jeg desuden hans attitude har været yderst irriternde. Den måde han kaster med armene om sig og ser ud som om han skal til at græde, hver gang han ikke lige får den aflevering han ønsker, irriterer mig virkelig grænseløst. Det har vi derimod ikke set fra Eto'o, der faktisk har holdt ekstremt lav profil på banen, med hensyn til hans opførsel, og han har virket meget mere professionel i sin tilgang til tingene i forhold til de 2 foregående sæsoner. Jeg kan bedre lide Eto'o grundet hans kendskab til klubben og grundet Villa's til tider grumme attitude, som jeg slet ikke bryder mig om.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Det er sjovt med hvad folk mener om Etoo. Den ene øjeblik tales der om at han er verdens bedste angriber herinde, og efter 8 kampe med kun 2-3 mål så skal han sælges. Det er egentlig en tendens man ofte ser med de aller bedste spillere. De når et tårnhøjt niveau og hvis de pludselig falder i form, så de ligger på niveau med andre dødelige og så er glansen pludselig taget fra dem.

Jeg mener helt klart vi skal beholde Etoo, ikke kun pga hans målnæse men også hvad han har vist i år. Klubben var mildt sagt uvenner med ham og ville af med ham, men han viste sig fra en stærk side og kæmpede sig til sin bedste sæson nogensinde. Vi har ikke haft bøvl med ham som tidligere og det skal belønnes, når nu han trods alt er garant for rigtig mange mål. Mht hans form så skal den nok komme. Vi taler trods alt ikke om mere end 7-8 kampe, hvor det ikke er gået så godt.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Blaugrana92 skrev:
Mes Que Un Club skrev:Ingen tvivl om at Eto'o scorer mange mål, og som formentlig er den angriber der har scoret flest mål for barca.. Men jeg tror bare at hvis vi køber en spiller som Villa, at han vil score flere mål end Eto'o.. Eto'o brænder så mange chancer, og det har vi ikke altid råd til.. De mål Eto'o alligevel laver, er bare hvor han skal sætte en fod på.. Det er for det meste ikke nogle flotte og inviklede mål fra hans side, men kun lige at sætte en fod på, fra flot forarbejde fra hans medspillere.. Derfor mener jeg han skal sælges, og at Villa skal erstatte ham..
Det er da fuldstændig irrelevant hvordan målene scores? Et mål er et mål, og det bliver ikke mere værd fordi det er lavet på et saksespark. Jeg synes også at det giver et fingerpeg om at han har forståelse for spillet og ved hvor han skal være, når du påpeger at størstedelen af de mål han er lavet bliver lavet i det lille felt. Naturligvis er det også en forståelse en fandens masse andre spillere ligger inde med, men jeg tror bare det er guld værd at Eto'o kender Barcelona så godt som han efterhånden gør. De sidste gange jeg har set Villa, synes jeg desuden hans attitude har været yderst irriternde. Den måde han kaster med armene om sig og ser ud som om han skal til at græde, hver gang han ikke lige får den aflevering han ønsker, irriterer mig virkelig grænseløst. Det har vi derimod ikke set fra Eto'o, der faktisk har holdt ekstremt lav profil på banen, med hensyn til hans opførsel, og han har virket meget mere professionel i sin tilgang til tingene i forhold til de 2 foregående sæsoner. Jeg kan bedre lide Eto'o grundet hans kendskab til klubben og grundet Villa's til tider grumme attitude, som jeg slet ikke bryder mig om.
Hvad synes du så om Alves, som har præcis samme attitude, som du beskriver Villa?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Toure skrev:
Blaugrana92 skrev:
Mes Que Un Club skrev:Ingen tvivl om at Eto'o scorer mange mål, og som formentlig er den angriber der har scoret flest mål for barca.. Men jeg tror bare at hvis vi køber en spiller som Villa, at han vil score flere mål end Eto'o.. Eto'o brænder så mange chancer, og det har vi ikke altid råd til.. De mål Eto'o alligevel laver, er bare hvor han skal sætte en fod på.. Det er for det meste ikke nogle flotte og inviklede mål fra hans side, men kun lige at sætte en fod på, fra flot forarbejde fra hans medspillere.. Derfor mener jeg han skal sælges, og at Villa skal erstatte ham..
Det er da fuldstændig irrelevant hvordan målene scores? Et mål er et mål, og det bliver ikke mere værd fordi det er lavet på et saksespark. Jeg synes også at det giver et fingerpeg om at han har forståelse for spillet og ved hvor han skal være, når du påpeger at størstedelen af de mål han er lavet bliver lavet i det lille felt. Naturligvis er det også en forståelse en fandens masse andre spillere ligger inde med, men jeg tror bare det er guld værd at Eto'o kender Barcelona så godt som han efterhånden gør. De sidste gange jeg har set Villa, synes jeg desuden hans attitude har været yderst irriternde. Den måde han kaster med armene om sig og ser ud som om han skal til at græde, hver gang han ikke lige får den aflevering han ønsker, irriterer mig virkelig grænseløst. Det har vi derimod ikke set fra Eto'o, der faktisk har holdt ekstremt lav profil på banen, med hensyn til hans opførsel, og han har virket meget mere professionel i sin tilgang til tingene i forhold til de 2 foregående sæsoner. Jeg kan bedre lide Eto'o grundet hans kendskab til klubben og grundet Villa's til tider grumme attitude, som jeg slet ikke bryder mig om.
Hvad synes du så om Alves, som har præcis samme attitude, som du beskriver Villa?
Jeg synes da bestemt ikke at Alves slår ud med armene og råber efter sine medspillere hvis han lige får en dårlig aflevering. Tværtimod synes jeg han har været rigtig dygtig til at opmuntre og støtte sine holdkammerater.

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Hævneren »

Det kan jeg nu godt lide Villa for, det viser bare han sgu vil vinde og han forventer en ordentlig indsats af sine medspillere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster