Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

@emo

Zidane var alle pengene værd.. verdens bedste fodboldspiller og han var det i flere år.

Men fedt hvis vi beholder Eto'o :D han er satans effektiv, og mon ikk han blir ved :twisted:
Forumlegende

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

"The fact that he is not going to renew right now does not mean that he will not do so," Mesalles* explained to Sport. "You can only score 23 goals by this stage of the season if you are at a club where you feel happy.”
* Eto'o agent.
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

"What Samuel wanted to say in that interview is very easy: my future is certain until my contract expires. So he's sure about the near future. Maybe in the end he will want to continue at Barça, but the club won't. We will see what will happen later. You cannot be sure about the future.

We all know Samuel by now. He could have been sneakier and say that this wasn't the moment to talk about that but he never avoids a question. About not wanting to pose with the shirt, he had just finished training and he had taken a shower, so he didn't want to put it on again. On the other hand, it's true that he has always said that he would like to end his career at Mallorca, the club who has a special place in his heart.

Samuel wants to stay with Barça because he's very happy to live in the city of Barcelona and to be a part of a club like Barça. Last year, sadly, the club said that Eto'o had to leave but in the end he stayed. I told him that we had a contract with Barcelona and Samuel stayed and has already scored 23 goals.

The renewal negotiations with the club didn't start yet, so we didn't ask for more money. Until now, Barça didn't approach us, nor did we approach them. It's not in our interest to make the first step, we have a contract and we plan to respect that. There are no negotiations ongoing, but the relations with the club are very good.

I also want to make clear that we didn't have contacts with Real Madrid. What happened is that Eto'o coincidentally met Real Madrid's president at the Euro last summer and there was some joking around. There haven't been any serious negotiations and I never sat around the table to talk with Madrid. We are feeling good at Barcelona and we like to stay at Barcelona."
- Mesalles
#jesuisSheep

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Eto'o er uden tvivl verdens bedste angriber, som scor tonsvis af mål. Det mange Anti-Eto'o fans forsvar sig med når de skal kritisere Eto'o er, som regel at Eto'o scor nemme mål, som stort set er forarbejdet af enten Xavi, Messi eller DInho....Dette er dog 100% forkert. Mange af Eto'os mål er absolutte perler, og ellers deltager han utrolig meget i det opbyggende spil, så han tit har en fod med i spillet når barca scorer. Dertil skal ligges hans stor arbejdsstyrke - han løber, presser og forsvar stort set igennem hele kampen. Hvor mange angriber har alle disse egenskaber ?....Villa, Benzemma eller en helt anden kan godt erstatte Eto'o, men spørgsmålet er om de kan gøre det ligeså godt som Eto'o?.
Svaret er nej. Eto'o overskygger enhver angriber, grundet hans mange forskellige egenskaber. Du vil se en angriber, der er teknisk god og deltager i det opbyggende spil(Zlatan, Villa). Du vil se en angriber med et stort arbejdstyrke(Rooney). Du vil se en angriber der scorer utrolig mange mål(Rud. V Nistelrooy). Éto'o er i virkeligheden en blandning af allle disse spiller, netop derfor vil de ikke kunne gøre det ligeså godt, som Eto'o.........
For, at komme tilbage til kvaliteten af Eto'o's mål, vil jeg anbefale Youtube. Jeg sad og så nogle af videoerne igennem og blev overrasked over, hvor teknisk flotte og svær mål Eto'o endelig score...Grunden til, at den alminde fodbold-fan tænker, at Eto'o score nemme mål, skyldes at medierne maler et dårligt billede af Eto'o..Hvis Eto'o laver noget godt på banen, bliver der altid gået stille med dørene, hvorimod allle udtalelser eller dårlige ting han laver bliver overdrivet. Der er helt sikkert tale om en "indre" rasistisk tone i forhold til Eto'os fodboldegenskaber. Eto'o bliver beskrevet som doven, egoistisk og klodset, disse beskrivelser af Eto'o hænger ikke sammen med de ting han viser på banen.

Her er nogle af de bedste mål Eto'o har scored i hans sidste sæson i mallorca:


Her er 100 mål, som Eto'o har scored for barcelona, enhver der har set disse mål, vil ikke andet end dele min fasination af Samuel Eto'o:

part 1(1-50):
part 2(51-100):

Der er selfølgelig nemme mål iblandt disse, men selv stor fodboldspiller, som Maradona og Ronaldo scorede mange lette mål. Denne Eto'o målshow bevisligøre tydeligvis min foroven nævne analyse af Eto'o egenskaber....
Eto'o skal bare have ført bolden ved udkanten af feltet, også skal han nok ordne resten. Han er så undervurderet, at det faktisk kan tolkes, som en sportslig rasistisk undertrykkelse af Eto'o. Ægte barca-fans respektere og giver Eto'o den credit han fortjener.
I år er han uden tvivl den, der udover fantastiske Messi kandidere mest til titlen, som verdens bedste fodboldspiller anno 2009....Efter disse såkaldte anti- Eto'oer har set disse videoer vil de sikkert kritisere hans opførsel istedet. Jeg har dog intet imod Eto'os opførsel. Han er utrolig ærlig, hvílket jeg og mange andre etisk-korrekt tænkende mennesker syntes godt om...................

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Mit problem med Eto'o, er at han er for ustabil (svært at sige om en mand der bomber som han gør). Han laver tit 2-3 mål i en kamp og næste kamp kan han være fuldstændig anonym og løbe forvirret rundt på banen som om han mangler hovedet. Jeg forstår det ikke.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Meget enig Dia.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Valdééés »

Diabolito skrev:Mit problem med Eto'o, er at han er for ustabil (svært at sige om en mand der bomber som han gør). Han laver tit 2-3 mål i en kamp og næste kamp kan han være fuldstændig anonym og løbe forvirret rundt på banen som om han mangler hovedet. Jeg forstår det ikke.
Meget enig med det her, Syntes han er fantastisk, men nogle gange falder han helt igennem, du glemte dog at han skyder enormt mange straffespark, og har en relativt dårlig statistik på dem. Jeg kan ihvertfald huske en del brændte.
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Jeg er godt klar over det med straffesparkene, jeg har også pointeret dette i Betis kamptråden. Tror han har en 1/2 ratio eller sådan noget. Ufatteligt ringe. Det er også klart, når man ser på Eto'o, at han er en angriber, der lever på sin hurtighed og position. Jeg mindes ikke at have set Eto'o placere et spark eller følt dem ind som eksempelvis Henry eller Ronaldi (Lima). Han knalder til den. Dette er jo både godt og skidt. Det fungerer for ham. Dette holder bare ikke når man sparker straffe.
El Señor de las Tartas

Barraza10

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Barraza10 »

Hvis Eto smuttede fra Barca til sommer ville jeg syntes at det var fortjent for klubben og en fed ting at gøre fra Etos side, efter den respektløse måde at behandle ham på i sommers.
Eneste grund til at han er i Barca er fordi de ikke kom af med ham og de sikkert ikke fik det de ville have.
En stjerne som Eto skal ikke sidde og vente på om han bliver solgt, for at vide om han skal skifte klub eller ej..
Så respektløst fra Barcelonas side.

men nu er jeg også psykopat :) barca fan og håber af hele mit hjerte at han bliver, han er en perfekt angriber til Barca. Han er teknisk og forstår småspillet der, gør en spiller til Barca spiller.
Så håber han bider sin stolthed i sig og bliver for fansene, medspillerne og medlemmerne.
Men han skylder INTET til Pep eller andre der var med til at tage de beslutninger i sommers.

Og en spiller som Drogba og Abadeyor, hvad fanden skulle de gøre i småspillet og i det underholdende spil???

NEJ Eto skal blive og han skal have en STOR undskyldning! (som jeg gætter på han allerede har fået)

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Diabolito skrev:Jeg er godt klar over det med straffesparkene, jeg har også pointeret dette i Betis kamptråden. Tror han har en 1/2 ratio eller sådan noget. Ufatteligt ringe. Det er også klart, når man ser på Eto'o, at han er en angriber, der lever på sin hurtighed og position. Jeg mindes ikke at have set Eto'o placere et spark eller følt dem ind som eksempelvis Henry eller Ronaldi (Lima). Han knalder til den. Dette er jo både godt og skidt. Det fungerer for ham. Dette holder bare ikke når man sparker straffe.
Det sku imponerende, at i gå fra, at sige Eto'o scorer nemme mål(hvilket jeg tydeligvis har modbevidst med youtube-linksene), til at kritiserere hans straffespark, måden han skyder på, og om han er en konsistent fodboldspiller. Det er iorden, at i kommer med jeres synspunkter. Men altså - måden han sparker på og hans straffespark, har i virkelig ikke andet, at komme med?
Man siger, at et billede siger mere end tusind ord. Derfor må en video sige mere end 10.000 ord.....Se målene, som jeg har vedhæftet i den anden post igennem og du vil se, at flere af hans skyd er både hårde og velplaceret. Jeg givet jer ret i , at Eto'o lever på sin hurtighed og position, men det samme gøre mange, mange offensive fodboldspiller. Messi, C. Ronaldo, Arjen Robben, osv vil alle være mærktbart hæmmet, hvis de mistede deres hurtighed. Messi er f.eks ikke en trick-dribler ALa'a Ronaldo eller Ronaldinho, men er ligesom maradona var, utrolig afhængig af hans hurtige fodskifte og acceleration...Fjern disse egenskaber fra messi og mindst 40% af hans mål og oplæg vil være ikke eksisterende.

Med hensyn til om Eto'o er en konsistent spiller, er svaret uden tvivl ja. Han har været blandt vores top3 bedste spiller i 4-5 sæsoner, og scoret, assisteret og arbejdet benhårdt kamp efter kamp. At der så er nogle kampe, hvori han ikke score er normalt. I denne sæson har han spillet 22 kamp og har scored sine 23 mål i 17 kampe, dertil skal ligges at 3 af disse 23 mål er scored på straffe. David Villa derimod, har spillet 22 kampe og scoret sine 18 mål i 11 kampe, dertil skal ligges at han har scoret 4 af sine 18 mål på straffe. Eto'o's stats er altså bedre end, den angriber, som mange barca-fans ønsker som en erstatning til Eto'o. Villa vil dog ikke kunne gøre det ligeså godt, da han simpelthen minder for meget om Bojan, messi, xavi og de andre små og teknisk dygtige spiller vi har på holdet.....
For et mesterhold handler det om, at finde den rette balance, og denne balance i det offensive spil bliver udfyldt af Eto'o. Det ikke tilfældigt, at barca ikke har vundet noget som helst i de seneste 2 sæsoner. Det skyldes simpelthen blandt andet manglen på Eto'o, som havde været ude med skader i begge sæsoner. Vi havde både Messi, Ronaldinho, Bojan, Giovanni og Henry tilrådighed, men vi kunne ikke få vores offensiv til, at kører flydende. Eto'o er en vigtig brik på dette hold. Skal vi ende ligesom "galacticos" før vi indser dette....det håber jeg ihvertfald ikke.

Hvis Eto'o skal kritiseres for noget er det dog hans spil i CL. Der har han været helt ved siden af sig selv, siden barcelona vandt CL. Dette skyldes til dels hans mange skader, men 2 mål og en enkel assist i 7 kampe er langt fra nok. Netop derfor vil han ikke kunne vinde prisen, som verdens bedste, da det som regel er CL der giver en fingerpeg om denne næste vinder. Her ligger Messi, som den suverænt bedste spiller.......
Mit afsluttende råd er, prøv, at komme med nogle logiske og bevisliggørende argumenter, istedet for bare slynge noget ud, for ellers er det sku ikke en særlig god diskution vi har kørende...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Jeg er slet ikke med. Har du en dialog kørende med dig selv eller hvad ?

Ingen af os, har sagt Eto'o er dårlig eller sammenlignet ham med David Villa. Kun dig !

Du sammenligner desuden hans spidskompetancer med 3 kantspillere, hvilket bør ringe nogle klokker hos dig. Men okay.

Jeg har kritiseret de punkter, jeg syntes Eto'o havde. Dette er ikke for at starte en diskuSSion med nogen, det er for at tilkendegive mine meninger. Hvis du har noget decideret argument imod det jeg skriver, så kom med det. At referere til dine youtube links er absolut intet modargument på de kritikpunkter jeg har opstilt. Selvfølgelig viser youtube klippene ikke alle hans brændte chancer og kampe, hvor han render forvirret rundt. Havde du regnet med det?

Tilbage til din allerførste sætning:

"Det sku imponerende, at i gå fra, at sige Eto'o scorer nemme mål(hvilket jeg tydeligvis har modbevidst med youtube-linksene), til at kritiserere hans straffespark, måden han skyder på, og om han er en konsistent fodboldspiller."

1. Jeg har aldrig sagt Eto'o scorer nemme mål. Vis mig hvor.

2. Mener du selv hans straffespark er synderligt gode eller hans ratio er høj ?

3. Jeg har ikke sagt hans måde at sparke på er dårlig. Det var et eksempel på, at han ikke spiller med sin force på teknik, hvilket du som sådan selv giver mig ret i længere nede. Alle angribere har deres måde. Ronaldo udplacerede. Eto'o knalder dem ind. Første er elegant, den anden er effektiv. Resultatet er det samme.

Mht. Eto'os konsistens, eller manglen på samme, så kan jeg simpelthen ikke tro på at du har set samtlige kampe med Barca i år. Betis kampen er et godt eksempel. Hans første mål var et sløset straffespark, hvor han heldigt får reposten. Andet mål er klasse, men set over hele kampen, hvor han jo helt væk pga. det kompakte forsvar. En anden dag, havde han måske ikke scoret de to mål og havde det så været godkendt ? Jeg har set mange eksempler på disse kampe. Den ene dag spiller han til 11, den næste til 5. Og jeg forstår det ikke. heldigvis spiller han oftere til 11 end 5.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Giver dig ret i det meste Dia, dog vil jeg lige pointerer en ting. Eto'o var måske fraværende det meste af Betid kampen, men scorer alligevel 2 mål og brænder også et par store.. altså kom han frem til chancer, er vi enige så langt? godt, siger det så ikke alt om Eto'o, han score simpelthen bare mål den mand og han er så effektiv mange næsten ikk kan fatte det! han brænder til tider mange chancer, og JA jeg blir også pisse frustreret af at se hvorn han i kampe bare kan tåge rundt og vitterligt ligne en AGF spiller.... men så pludselig BANG der var Eto'o og scorer igen igen.. det er hans force og derfor synes jeg ikke han fortjener al for meget kritik for udfaldende, for han ender som regel altid med at scorer alligevel.

Men som sagt er det frustrerende at se ham falde ud i nogle kampe, er bare sjældent han ikke får en pind på trods af det :P

Til Leo messi: Virker som om du har et skænderi med dig selv? Og hvordan kan du sammenligne Eto'o med kantspillere?...
Forumlegende

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Diabolito skrev:Mit problem med Eto'o, er at han er for ustabil (svært at sige om en mand der bomber som han gør). Han laver tit 2-3 mål i en kamp og næste kamp kan han være fuldstændig anonym og løbe forvirret rundt på banen som om han mangler hovedet. Jeg forstår det ikke.
Det samme var det med Ronaldinho, som mange gange mistede hovedet og var helt anonym mens han overstrålede alle andre i andre kampe. Sådan er der mange spillere der har det. Eto'o er efter min mening meget stabil, og oftest scorer han mål i de allervigtigste kampe.... det er få kampe mod Real som han ikke har scoret f.eks. Det med straffe er jeg enig i... jeg er tit nervøs, når han skal til at skyde straffe, men what the heck... han kompenserer for det alle de andre gange. Men jeg er meget enig med Leo Messi om at Eto'o virkelig er undervurderet i blandt fodboldfans. Når han nævner de lette mål er det ikke dig han henviser til (sådan som jeg har forstået det) men generelt om anti-eto folk. Der er tendens til at hans vigtighed for holdet bliver undermineret og at man kun taler om Messi og Ronnie. Men som Leo Messi nævner, så har Barca ikke vundet en skid i de to sæsoner Eto har været skadet og havde heller ikke vundet noget som helst i seks år inden han kom.
Bare tænk på de idioter på camp nou der buhede ad ham og Deco sidste sæson, som nu konstant synger hans navn...folk glemmer hurtigt som Eto siger. Det er fint at tilskuerne en gang i mellem sviner holdet til, men personlig hetz pga. en avisartikel, der antager noget er til at brække sig over.

Jeg synes, at Eto'o gør det formidabelt, og selv de kampe han ikke scorer viser han en kampgejst som ingen andre (med undtagelse af Puyol). Ja selvfølgelig har han off-dage, men det har så mange fodboldspillere også... Som jeg har bemærket det plejer der ikke at gå mere end to kampe før Eto'o scorer mål. Det er definitionen på Eto'os kriser...de er kortvarige.

Visse kritikere (uden for dette forum) har endda nævnt at Eto'o kun scorer i de nemme kampe som mod Gijon mv. De har måske allerede glemt Valencia, Real Madrid, Chelsea, Arsenal og AC Milan.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Er 100% enig med hr. Goldenbaum. Eto'o er virkelig en fantastisk spiller som næsten altid leverer varen. Han er mere stabil end mange andre spillere, og når Eto'o står på banen er han næsten en garant for mål. En goalgetter der er bedre er uhyre svær at finde, og Barca SKAL bare holde på ham.

100 mål i 130 ligakampe siger vist alt :lol: . Kritikerne skal bare holde deres k*ft! :D

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Folk må godt læse lidt mellem linjerne. Jeg har ALDRIG sagt Eto'o er dårlig, jeg har dog kritiseret de forholdsvis få punkter jeg mener han kan forbedres
El Señor de las Tartas

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster