10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Anywho.. Hvorfor var Ronaldo med i Scholes mål? Zambrotta laver en wack aflevering til Scholes, som skyder udefra..
Jeg har tiltro til Zambrottas evner, derfor tror jeg ikke, at den ringe aflevering (kun) var et resultat af, at hans hjerne pludselig eksploderede og han mistede enhver forstand, men mere resultatet af, at han følte sig presset af C. Ronaldo. Men man ved selvfølgelig aldrig - Zambrotta var ikke ligefrem mentalt i topform på det tidspunkt.

I øvrigt: Hvad laver Messi i den situation? Han følger i hvert fald ikke Scholes, selvom han er tættest på ham. :wink:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Jeg holder på at hans hjerne eksploderede og mistede alt kontrol over begge ben, hvorefter han retarderet som han var på daværende tidspunkt, skød bolden efter den rød hårede trold han troede var på banen: Billede
Som dog så viste sig at være Scholes: Billede

8)
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

Ha ha ha!

Overbevisende. Ren CSI.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev: At C. Ronaldo ikke spiller helt så meget fremad og ofte blev lukket inde skyldes i høj grad, at han i Nou Camp-kampen spillede som enlig angriber og derfor ikke havde særlig mange at spille til.
Du kan have ret i at han spillede som enlig angriber, men i de 3-4 situationer jeg opremser fra dit klip der har han spillere foran sig. Vil bare påpege her at hans smarte detaljer ikke har ført til det store, udover tilbagespilninger til medspiller. Mens Messi i begge kampe rundede spillerne og kunne forsætte sit fremadrettede offensive aktionn.
Flax_Generous skrev: Faktum er dog stadig, at Messi har ét skud indenfor målrammen og skaber én halv-chance til Eto'o. That's it.
Fakta er fakta, kan man ikke argumentere imod. Men man kan argumentere for opfattelsen af fakta. 10 skud inden for målrammen er ligegyldigt hvis de alle er lige på målmanden og sendt afsted med dårlig teknik. Messis skud og regner med at du mener det han havde i Manchester er et flot og kvalificeret skud. Men Messi spillede som kreatøren i de to kampe, ham der skulle gør de andre farlige. Han havde flere flotte spilninger og stikninger og indlæg som ikke nået HELT frem til en medspiller eller som ikke blev søgt helhjertet af en medspiller. Ronaldo som du selv skriver spillede en angriber-type og var ham der skulle være farlig.
Flax_Generous skrev: Som jeg hele tiden har sagt: Ingen af dem var gode eller særlig truende, men hvis man tæller reelle chancer var C. Ronaldo altså lige en tand mere skabende. Men som sagt (og for sidste gang): Ingen af dem var i nærheden af at være kampenes bedste spiller.
Ikke enig. Messi var god over de to kampe. Barcelona som hold var i krise og spillede ikke godt, Messi var den eneste der lyste op, og var klart Barcelonas bedste i begge kamp og var den bedste af alle i Manchester.

Bare min vurdering af semifinalerne. At samlet var Messi bedre end Ronaldo over de to kampe. Nok ikke meget, men nok til at være det.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Bare min vurdering af semifinalerne. At samlet var Messi bedre end Ronaldo over de to kampe. Nok ikke meget, men nok til at være det.
Okay, så lad os lade det være ved det. Jeg mener stadig, at de begge var mindre gode, og at ingen af dem var i nærheden af at være de bedste spillere i de to semifinaler. For uanset hvad ændrer det ikke særlig meget på det indbyrdes styrkeforhold mellem dem sidste år - eller nu.

Jeg er bange for, at zqa's hjerne laver en Zambrotta og eksploderer, hvis diskussionen fortsætter. :)

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Indlæg af Elbarca »

Emo jeg tror ikke Ronaldo kan klare presset, når han møder så gode modspillere. Han så helt lost ud på Camp Nou, selvom han burde være i sit livs form. Han så mest ud som om han ikke ville have bolden i fødderne. Jeg har en fornemmelse af at Robinho kommer til at overgå Ronaldo, hvis naboerne i City forstærker sig nævneværdigt.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Indlæg af Guardiola »

Ha ha ha Zqa - ligheden er jo slående!! De har jo samme udtryk, og den måde de strækker armene - genialt! Bortset fra det, så har Scholes altid været en af mine ynglinge - en dejlig modsætning til Ronaldos pomadegarn og brilliant-homo-øreringe :) jeg syntes dog det er unfair at kalde Ronaldo et big-game-flop. Manden er hvad? 23 år? Har allerede været afgørende i et engelsk mesterskab og i en CL, set over turneringen som helhed. Med det sagt, så er Messis talent større...

Remmen

Indlæg af Remmen »

emo skrev:
Flax_Generous skrev: At C. Ronaldo ikke spiller helt så meget fremad og ofte blev lukket inde skyldes i høj grad, at han i Nou Camp-kampen spillede som enlig angriber og derfor ikke havde særlig mange at spille til.
Du kan have ret i at han spillede som enlig angriber, men i de 3-4 situationer jeg opremser fra dit klip der har han spillere foran sig. Vil bare påpege her at hans smarte detaljer ikke har ført til det store, udover tilbagespilninger til medspiller. Mens Messi i begge kampe rundede spillerne og kunne forsætte sit fremadrettede offensive aktionn.
Flax_Generous skrev: Faktum er dog stadig, at Messi har ét skud indenfor målrammen og skaber én halv-chance til Eto'o. That's it.
Fakta er fakta, kan man ikke argumentere imod. Men man kan argumentere for opfattelsen af fakta. 10 skud inden for målrammen er ligegyldigt hvis de alle er lige på målmanden og sendt afsted med dårlig teknik. Messis skud og regner med at du mener det han havde i Manchester er et flot og kvalificeret skud. Men Messi spillede som kreatøren i de to kampe, ham der skulle gør de andre farlige. Han havde flere flotte spilninger og stikninger og indlæg som ikke nået HELT frem til en medspiller eller som ikke blev søgt helhjertet af en medspiller. Ronaldo som du selv skriver spillede en angriber-type og var ham der skulle være farlig.
Flax_Generous skrev: Som jeg hele tiden har sagt: Ingen af dem var gode eller særlig truende, men hvis man tæller reelle chancer var C. Ronaldo altså lige en tand mere skabende. Men som sagt (og for sidste gang): Ingen af dem var i nærheden af at være kampenes bedste spiller.
Ikke enig. Messi var god over de to kampe. Barcelona som hold var i krise og spillede ikke godt, Messi var den eneste der lyste op, og var klart Barcelonas bedste i begge kamp og var den bedste af alle i Manchester.

Bare min vurdering af semifinalerne. At samlet var Messi bedre end Ronaldo over de to kampe. Nok ikke meget, men nok til at være det.
Jeg er helt enig!! Messi var klart (efter min mening) en af de bedste spillere i de to kampe..

Men jeg mener ikke Messi var bedre end Ronaldo sidste sæson og jeg synes det er helt fair at Ronaldo har vundet.. Men dette ændre ikke ved at jeg mener at Messi, har et talent der overgår Ronaldos, hvilket jeg synes man kunne se bl.a. i Barca - Man U kampene.. Man ser det også i år (ved godt Ronaldo har været skadet) hvor Messi er en klasse for sig, i hele verden.. Udover det, så synes jeg at Messi viser meget mere i ALLE de store kampe, hvilket ikke er tilfældet med Ronaldo (hvertfald ikke i samme grad)..

Som man siger: big players, make big plays, in big games.. Dette formår Messi virkelig at leve op til (glemmer aldrig da han lavede 3 kasser mod Real, og næsten på egen hånd reddede Barca fra et nederlag på hjemmebane, mod Real Madrid) og jeg vil langt heller have 3 mål mod Real, end 3 mål mod Everton, eller andre "små" hold som Ronaldo laver næsten alle sine mål mod..

Dermed ikke sagt at Ronaldo er dårlig

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Billede
Se hvor han smiler dog :D:D

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Messi = Messi
#jesuisSheep

lucho

Indlæg af lucho »

Brombi skrev:Billede
Se hvor han smiler dog :D:D
Det er da fordi han har gang i noget med hånden.......................................!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

lucho skrev:
Brombi skrev:Billede
Se hvor han smiler dog :D:D
Det er da fordi han har gang i noget med hånden.......................................!
Ja da :D det er ikke for sjov det netop er dette billede som bliver udpeget :D

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

det er godt nok fimset det billed...
Billede
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

No idea.
#jesuisSheep

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Indlæg af Alias-A »

Vel bare en eller anden tilfældig modeltrunte (:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster