Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Haha jeg vidste sgu ikke at vores egen Masche var blevet bidt af defoe... Og til Masches store irritation fik defoe ingen yderligere straf (http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... Defoe.html).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af theKing1988 »

Piquénbauer skrev:Haha nej et bid er jo meget slemmere end en skalle hvilket var zidanes favorit våben... Der er desuden ingen der direkte sidestiller suarez og zidane. Jeg og andre har bare påpeget at det er sjovt at der ikke var mere opmærksomhed på zidanes beskidte tendenser.
Der er uden tvivl nogen forkerte tendenser i fodbolden så som skaller og så videre der burde straffes hårdere, men det er jo ikke noget argument for at Suarez burde få en mildere straf. Det er blot et tegn på at skaller og andre voldelige handlinger der ikke hører hjemme på en fodboldbane pt. straffes for mildt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis! Og det har hele tiden været det jeg ville frem til! Suarez fuckede mega op (igen) men der sker så meget lort rundt omkring. Så sent som i går smækkede sakho en albue i hovedet på en. Men hvad har vi hørt til det?

Alle voldelige episoder skal behandles ens. Og så kan det godt være at et bid er mere bizart end en albue. Det ændre dog ikke på at begge er voldelige adfærd.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Præcis det har hele tiden været det jeg ville frem til! Suarez fuckede mega op (igen) men der sker så meget lort rundt omkring. Så sent som i går smækkede sakho en albue i hovedet på en. Men hvad har vi hørt til det?

Alle voldelige episoder skal behandles ens. Og så kan det godt være at et bid er mere bizart end en albue. Det ændre dog ikke på at begge er voldelige adfærd.
Selvfølgelig skal skaller, bevidst hensynsløse tacklinger, albuer i hovedet straffes hårdere, det er der ingen tvivl om.

Med det sagt, som flere har sagt herinde. Suárez var nok ikke blevet straffet så hårdt, hvis det var første gang han havde gjort det, eller anden gang for den sags skyld. Ja, han blev faktisk ikke straffet så hårdt da han gjorde det første og anden gang. Det her er hans tredje gang, sammenholdt med hans udtalelser, hvor har siger sådan noget er normalt og kan ske i løbet af en kamp. Hans holdkammerater går et skridt længere og er sur på Chiellini, som de mener overdriver ved at gøre opmærksom på det, er det forståeligt at han straffes som han gør.

Det var nået til et punkt, hvor denne straf var nødvendig, forhåbentlig er den med til at ændre en lille smule på den mentalitet som de uruguayanske spillere har. Det er sgu ikke ok at gå over stregen, sparke modstanderen ned, snyde, bide, slå ud efter modstanderen, tackle hensynsløs hårdt og dække det med, at det er passion og kærlighed for fædreland. At man gør det for at vinde og der hersker vindermentalitet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Niklas
Indlæg: 53
Tilmeldt: søn sep 30, 2007 10:44 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Niklas »

Hader den mand/bæver. Han skal bare holde sig langt væk fra barca.
Ronaldinho is my passion

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Mkj 77 »

Agenten skulle være til møde ledelsen pt....

Zubi gør det sgu igen

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Lad nu være, seriøst. Jeg bliver stikhamrende tosset hvis vi henter ham. Jeg vil sågar citere Dalle og sige at jeg er 'blæst væk af vrede'.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Piquenbauer skrev:Alle voldelige episoder skal behandles ens. Og så kan det godt være at et bid er mere bizart end en albue. Det ændre dog ikke på at begge er voldelige adfærd.
Det er her, du efter min mening tager fejl.

Man straffer ikke kun ud fra en betragtning om hvad der er farligt og hvad der ikke er farligt. Hvis man gjorde det, kunne man jo dårligt tillade sig at straffe spillere, der lander en spytklat i fjæset på andre. Det er nemlig totalt uskadeligt. Men vi er vel enige om, at sådan noget også bør straffes? Det samme kan siges om racisme. Det er ikke decideret farligt at kalde Evra for "negro" syv gange, men det skal vel også straffes?

Jeg vil meget gerne være med til at give hårdere straffe for hensynsløse tacklinger og farlige albuer, men jeg synes ikke, at det har særligt meget at gøre med den her sag. Man kan ikke lave en 1-til-1-sammenligning mellem de to ting. Suarez bringer gang på gang sporten i miskredit på en ganske ekstraordinær måde, og det handler derfor ikke kun om voldelig adfærd.

Det er jo netop den tilbagevendende dårlige opførsel som er det allervigtigste. Suarez gjort det her tre gange. Det er helt unikt. Derudover har han brugt racistiske gloser, givet fansene en fuckfinger, lavet et utal af (voldelige!) svinestreger, divet, taget med hænder og generelt bare snydt. Han er en skamplet, og FIFA er naturligvis nødt til at beskytte deres milliardforretnings image ved at give ham en hård men rimelig straf.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Man straffer ikke kun ud fra en betragtning om hvad der er farligt og hvad der ikke er farligt. Hvis man gjorde det, kunne man jo dårligt tillade sig at straffe spillere, der lander en spytklat i fjæset på andre. Det er nemlig totalt uskadeligt. Men vi er vel enige om, at sådan noget også bør straffes? Det samme kan siges om racisme. Det er ikke decideret farligt at kalde Evra for "negro" syv gange, men det skal vel også straffes?
Det at spytte bliver betragtet som vold på gaden så selvfølgelig indgår det også som voldelig adfærd på banen. Racisme er en helt anden boldgade præcis som f.eks. det at filme. Jeg snakker her om voldelig adfærd og for mig er albuer, spark, slag, skaller ligeså slemt som at spytte og bide. Det bliver bare ikke straffet nær så hårdt af fifa.

Og jeg bliver nødt til at henvise til pepe igen. De samme ting som du nævner om suarez gør pepe men han får ikke hårdere straffe. Eller ramos for den sags skyld med sine 20 røde kort. Men de ting de gør bliver tit betragtet som en del af gamet. Min pointe er at suarez selvfølgelig får en hårdere straf fordi han er vaneforbryder (og det er fair) men hvis det var et slag så havde det ikke været så slemt. Det er fordi han bider at folk går amok. Og imo er det at bide bare ikke værre end at slå som song feks.

Visca

Jeg er helt enig i at Uru har opført sig som idioter og selvfølgelig skal suarez straffes eftersom han har gjort det før. Men bliver så nødt til at henvise til sakho. Han smækkede en albue i hovedet på og udtalte derefter at det er ting der sker (som suarez gjorde). Hvad har fifa gjort ved det? Intet. Og så er vi tilbage hvor vi startede. Al voldelig adfærd skal straffes ens. Og så er jeg ligeglad med om det er et bid, en spytklat eller en albue.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Al voldelig adfærd skal straffes ens. Og så er jeg ligeglad med om det er et bid, en spytklat eller en albue.
Men al "voldelig adfærd" er ikke ens. Og dem, der udfører "voldelig adfærd," er ikke ens. Og endelig er "voldelig adfærd" ikke det eneste man kan straffes for. (Suarez blev straffet for både "assault" og "an act of unsporting behaviour towards another player.") Det bliver altså lidt forsimplet, hvis man ikke anerkender dette.

Pepe må selvfølgelig også gerne få en hård straf næste gang, at han laver noget tosset. Men selv hvis han ikke får det, så bør det da ikke medføre, at Suarez også skal slippe fri. Kan ikke helt se pointen med sammenligningen.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af emo »

Chiellini: "Punishment was excessive. It's really alienating. Hope Suárez will be allowed, atleast, to stay close to teammates during games"[

Chiellini "Now inside me there's no feelings of joy, revenge or anger against Suarez for an incident that happened on the pitch & is done."
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Brombi »

emo skrev:
Chiellini: "Punishment was excessive. It's really alienating. Hope Suárez will be allowed, atleast, to stay close to teammates during games"[

Chiellini "Now inside me there's no feelings of joy, revenge or anger against Suarez for an incident that happened on the pitch & is done."
Chiellini: Gentleman uden for banen, et svin og en fantastisk trashtalker på banen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Al voldelig adfærd skal straffes ens. Og så er jeg ligeglad med om det er et bid, en spytklat eller en albue.
Men al "voldelig adfærd" er ikke ens. Og dem, der udfører "voldelig adfærd," er ikke ens. Og endelig er "voldelig adfærd" ikke det eneste man kan straffes for. (Suarez blev straffet for både "assault" og "an act of unsporting behaviour towards another player.") Det bliver altså lidt forsimplet, hvis man ikke anerkender dette.

Pepe må selvfølgelig også gerne få en hård straf næste gang, at han laver noget tosset. Men selv hvis han ikke får det, så bør det da ikke medføre, at Suarez også skal slippe fri. Kan ikke helt se pointen med sammenligningen.
Nej al voldelig adfærd er tydeligvis ikke ens eftersom suarez får en straf mens sakho slipper. Det kan godt være at der er forskellige faktorer som indgår i en vurdering af en forseelse men imo viser det at fifa lader sakho slippe hvor åndssvagt hele denne straffeproces er blevet. Jeg er helt for at suarez skulle straffes og hårdere eftersom han er vaneforbryder. Men den straf er latterlig. Han ville være sluppet billigere hvis han bare havde slået... Et bid er bizart og skaber derfor mere opmærksomhed -> længere straf. FIFA har bukket under for twitter presset.

Pointen med pepe er at vaneforbrydere skal straffes ens. Pepe har lavet mere lort end suarez men får en dag for sit røde kort. Suarez får 20 kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8374
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Michman »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 316235.ece... Fuck jeg brækker mig.. Og jeg finder fandme snart den pistol frem, der er snart ufrivillig aktiv dødshjælp på vej!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

emo skrev:
Chiellini: "Punishment was excessive. It's really alienating. Hope Suárez will be allowed, atleast, to stay close to teammates during games"[

Chiellini "Now inside me there's no feelings of joy, revenge or anger against Suarez for an incident that happened on the pitch & is done."
Godt at se, at Chiellini tager det som en mand, og ikke hopper med på kællinge-vognen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 27 gæster