Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Når lykkens gudinde tilsmiler én, så er det på sin plads at smile igen.

Jeg er lykkelig over, at vi ikke får Suarez til klubben.
Senest rettet af Storken tors jun 26, 2014 4:11 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Fritte skrev:
A$AP skrev:Han kan heller ikke sælges åbenbart, lol.
Seriously?
Suarez er udelukket fra "alt fodbold-relateret aktivitet." FIFA's advokater er angiveligt igang med at undersøge om det også betyder transfers. FIFA har styr på deres shit, lol.
Senest rettet af Flax_Generous tors jun 26, 2014 4:13 pm, rettet i alt 1 gang.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Journalisten »

Jeg må indrømme, at jeg simpelthen synes, at denne karantæne grænser til det vanvittige.

En ting er de 9 landsholdskampe + ca. 15 klubkampe. Men jeg synes det er ekstremt, at han slet ikke må befinde sig på et stadium i denne periode. Han må ikke engang se ottendedelsfinalen på lørdag. Hvad fanden har det nu med hans bid at gøre?

Yderligere er jeg interesseret i at vide, hvorvidt "any football-related activity" dækker træninger. For hvis det er også er tilfældet, så synes jeg godt nok, at det grænser til vanvid.

Jeg kan godt se, at det er helt psykotisk at bide en anden person, men personligt vil jeg sku hellere straffe de spillere, der begår de svinestreger, der koster langvarige skader.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Ponte »

Og han må i samme periode heller ikke være på stadion i klub eller landsholdsregi, what a hool :smile:
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jo latterligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Skydefinten »

Fritte skrev:
A$AP skrev:Han kan heller ikke sælges åbenbart, lol.
Seriously?
@PetterVeland: Interessant. @lamacope melder at Suárez ikke kan bytte klubb i løpet av de fire månedene han er suspendert. Vet ikke om det er sant.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Journalisten skrev:Yderligere er jeg interesseret i at vide, hvorvidt "any football-related activity" dækker træninger. For hvis det er også er tilfældet, så synes jeg godt nok, at det grænser til vanvid.
Alt sådan noget her ved FIFA åbenbart ikke engang selv. Det er lidt utroligt. Måske skulle de have tjekket deres regler inden de valgte at udelukke ham fra "fodbold-relaterede aktiviteter."

Jeg synes, at det er fair nok, at Suarez' VM er slut, også hvad angår stadionbesøg, og det er også fair, at han får en rigtig lang straf (realistisk set nok 13 klubkampe + 9 på landsholdet).

Det er noget mere tvivlsomt, om FIFA også bør forbyde ham at skifte klub og træne (hvordan vil sidstnævnte overhovedet blive håndhævet?). Og hvad gælder ellers som fodbold-relaterede aktiviteter? Underskrive sponsorkontrakter? Deltage i interviews? Taktikmøder? Styrketræning på det lokale fitnesscenter? Studere modstandere på video fra egen stue? Klassisk can of worms... hold det simpelt, FIFA.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Skydefinten »

Selve bødestørrelsen er 15k pund mindre end Lord Bendtner fik for at flashe boxers. FIFA Logik.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af A$AP »

Lader til at han alligevel er til rådighed i transfermarkedet.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Bah, Stoichkov havde et kæmpe stort temperament på samme måde som Zidane, Cantona og en helt masse andre spillere har haft det. Jeg synes at denne artikel fint viser hvorfor Suárez er bat-shit crazy. Bliv væk sammen med resten af Uruguay. Fucked up mentalitet. I ingen andre lande var en sådan idiot blevet beskyttet. Især ikke efter han har dummet sig kolossalt tre gange - med den samme forseelse endda. Se bare på hvordan den største danske stjerne gennem de sidste 5 år, Bendtner, er blevet korsfæstet adskillige gange herhjemme. Suárez er åbenbart Uruguays svar på Kim Il-sung.
Hehe, når jeg genlæser mit indlæg, kan jeg godt se, hvor let det har været at misforstå det. Min pointe var netop, at Suárez kan være bat-shit crazy, og at når han ikke lige har travlt med at være det, er han en ganske ordinær person, der på ingen måde besidder samme karisma og frækhed som Stoichkov. Han skifter mellem momentant sindssyg og ganske uinspirerende.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Quaresma skrev:
Blaugrana92 skrev:Bah, Stoichkov havde et kæmpe stort temperament på samme måde som Zidane, Cantona og en helt masse andre spillere har haft det. Jeg synes at denne artikel fint viser hvorfor Suárez er bat-shit crazy. Bliv væk sammen med resten af Uruguay. Fucked up mentalitet. I ingen andre lande var en sådan idiot blevet beskyttet. Især ikke efter han har dummet sig kolossalt tre gange - med den samme forseelse endda. Se bare på hvordan den største danske stjerne gennem de sidste 5 år, Bendtner, er blevet korsfæstet adskillige gange herhjemme. Suárez er åbenbart Uruguays svar på Kim Il-sung.
Hehe, når jeg genlæser mit indlæg, kan jeg godt se, hvor let det har været at misforstå det. Min pointe var netop, at Suárez kan være bat-shit crazy, og at når han ikke lige har travlt med at være det, er han en ganske ordinær person, der på ingen måde besidder samme karisma og frækhed som Stoichkov. Han skifter mellem momentant sindssyg og ganske uinspirerende.
Så er vi meget enige med hinanden, Hr. Q. Gad vide om Suárez er skizofren. Nogle gange kunne man godt have ham mistænkt for at lide under voldsomme vrangforestillinger, når han går ud og hårdnakket påstår at der ikke skete noget, og ser ud til helt oprigtigt at tro på sig selv. Jeg tror i hvert fald at Suárez har en eller anden skrue løs.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Han er i hvert fald weird as fuck
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af A$AP »

Hans kone må godt nok være stolt af ham.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Mkj 77 »

4 mdr karantæne fra alt fodbold, incl træning. Så kan zubi vel ikke være dum nok til at hente ham, eller jo........

Lad os nu beholde sympatiske alexis, fremfor den usympatiske og latent ustabile suarez!!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 314323.ece
Mange spørger nok sig selv, hvad pokker der gik gennem hovedet på Luis Suárez, da han tirsdag aften satte bisserne i Giorgio Chiellinis skulderparti ved VM.

Måske ved synderen det selv. Måske ikke.

Sportspsykolog Nikolaj Bonde Korsgaard opridser to mulige scenarier.

- Enten er det fordi han er i voldsom ubalance og dermed ikke i kontrol med sig selv. Eller også er det kynisk og kalkuleret, siger han til Ekstra Bladet og uddyber:

- Efter episoden med Branislav Ivanovic (hvor Suárez også bed fra sig, red.) forklarede han, at han var ked af det og ikke vidste, hvad der var sket. Det passer med, at han ikke er i kontrol og mister styringen, så det er de mere primitive og følelsesmæssige lag, der styrer ham, siger han og refererer til Marco Materazzis sammenstød med Zinedine Zidane i VM-finalen for otte år siden.

Her hamrede Zidane skallen i brystet på italieneren efter at være blevet chikaneret verbalt.

- Nogle spillere går ind og spiller det spil for at aktivere nogle tilfældighedselementer i kampen - såsom at bringe modstanderen ud af fatning, siger han.

Luis Suárez sad over i den første kamp, som Uruguay tabte til Costa Rica. Siden blev han nationalhelt mod England med to mål, inden Italien-kampen. - Hvor han befandt sig i en meget presset situation. Og så guffede han Chiellini i sig.

- Der er typisk tale om såkaldt fight and flight - altså kamp-flugt-mekanismen. Det er, når man bliver presset og har en overhængende trussel. Enten bliver man og tager kampen op, eller også tager man flugten. Suárez har en klar tendens til at gå i fight mode.

- Alle spillere kan have det. Når de ligger ned efter at være blevet tacklet hårdt, kan de finde på at sparke ud efter modspilleren efterfølgende. Det har de fleste svært ved at svare på. Det er en følelsesmæssig og instinktiv respons, siger Nikolaj Bonde Korsgaard.

Liverpool FC tilknyttede allerede sidste år en psykolog til holdet, så spillerne derved fik bedre muligheder for at få bearbejdet mentale problemstillinger.

I Suárez' tilfælde kan det godt være, der er brug for nogle solide værktøjer for at komme problemet til livs.

- Det kan sidde meget dybt i ham. Det er muligt, at han på gaden i Montevideo som barn har været nødsaget til at lære at stå op for sig selv, sætte grænserne og sikre, at folk havde respekt for ham. Det kan meget vel have noget med hans baggrund at gøre, hvor han været vant til at forsvare sig mod provokation og uretfærdigheder, siger han.

Og hva' så? Skal verden bare lade stå til i eksemplet Luis Suárez? Det mener Nikolaj Bonde Korsgaard ikke. Der er stadig muligheder.

- I min verden er der altid noget at gøre. Det er klart, at Suárez skal ville det selv. Han skal åbne sig og se sig selv med kritiske øjne. Vil han ikke det, må klubben tvinge ham. Det begynder vi i stigende grad at se. Er du ikke i form, får du en diætist tilknyttet. Så skal du!

- Det samme er adfærdsproblemer, som Rosenborg og Nicki Bille er et eksempel på.

- Suárez kan eksempelvis tillægge sig den rutine at smile, hvor andrer provokerer eller niver ham. Så kan han tænke, at det er et udtryk for, at de er ham underlegne. Det er igen et godt tegn for ham, og så behøver han ikke reagere på det, siger Bonde Korsgaard og fortsætter:

- En anden mulighed er at fysisk gå væk fra modspilleren, vinde noget tid, få ro på åndedrættet og geare ned. Det kan også være at etablere kontakt til en holdkammerat og diskutere elementer i kampen for derved både at komme væk og samtidig holde fokus på kampen.

- Hvis han selv synes, han har et problem, så skal han ind og arbejde med, hvor det voldsomme ukontrollerbare kommer fra. Måske spørge sig selv, hvorfor han er blevet, som er han.

- Han er 27 år, har haft sindssyg, sportslig fremgang, har kone og børn, og så vidt jeg husker, er det ungdomskæresten, han stadig er sammen med. Der er med andre ord noget stabilt og modent i ham. Den del af ham må være godt og grundigt irriteret over gadedrengen, der stikker snotten frem, siger Nikolaj Bonde Korsgaard.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster