5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

FCBarcelonaChr skrev:Why not? Han er knudepunktet på midtbanen, han binder kæderne sammen, han dikterer spillet, han er et taktisk geni, han er vellidt. Han har modtaget kæmpe roser fra Pep og del Bosque, der begge (hvis det var muligt), ønskede at blive genfødt som fodboldspiller og begge ville være som Busquets. Og så er han utrolig vellidt.
Blahblahblah. Dive/skuespil, grove taklinger, mange kort. Jeg har ikke set ham tage ansvar ift. at føre holdet frem når det kniber. Han tog heller ikke ansvar i Spaniens to VM-kampe hidtil. Jeg ser langt hellere Iniesta med anførerbindet.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Ingen af dem er indpiskere eller ledere. Pt. ser jeg ikke en passende afløser for Puyol i truppen.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jamial skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Why not? Han er knudepunktet på midtbanen, han binder kæderne sammen, han dikterer spillet, han er et taktisk geni, han er vellidt. Han har modtaget kæmpe roser fra Pep og del Bosque, der begge (hvis det var muligt), ønskede at blive genfødt som fodboldspiller og begge ville være som Busquets. Og så er han utrolig vellidt.
Blahblahblah. Dive/skuespil, grove taklinger, mange kort. Jeg har ikke set ham tage ansvar ift. at føre holdet frem når det kniber. Han tog heller ikke ansvar i Spaniens to VM-kampe hidtil. Jeg ser langt hellere Iniesta med anførerbindet.
Hvad vil du have at manden skal gøre?! Spaniens hold er splittet til atomer, og så regner du med at Bussi skal klare det hele alene? Han får INGEN hjælp, så vær sød at fortæl mig, hvad fanden han skulle gøre?! Dive/skuespil? For crying out loud, vi så alle episoden mod Inter for 4 år siden, det var ikke kønt, men han har forbedret sig meget siden. Så kom dog forhelvede videre mennesker, istedet for at hænge dig i fortiden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamial skrev:Dive/skuespil
Well, jeg mistede interessen i at debattere sagen med dig allerede her.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Jamial skrev:Dive/skuespil
Well, jeg mistede interessen i at debattere sagen med dig allerede her.

:cool:.. :lol: :lol:

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Drake »

Den eneste som jeg ser har lidt lederegenskaber er Masch, men han er bare ikke normalt starter.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:
Jamial skrev:Dive/skuespil
Well, jeg mistede interessen i at debattere sagen med dig allerede her.
Så fordi jeg inkluderer det i min bedømmelse af en spillers karakter, er jeg ikke til at debatere med/ikke seriøs nok? Det er nok en af de ting jeg hader allermest ved fodbold. Skuespillet. Der er en grund til at jeg elsker Messi som spiller, og det er også fordi han er fantastisk, men især fordi han aldrig smider sig. Jeg synes Busquets mister enorm integritet med den del af sit spil (det samme gør Di Maria osv.).
FCBarcelonaCHR skrev:Hvad vil du have at manden skal gøre?! Spaniens hold er splittet til atomer, og så regner du med at Bussi skal klare det hele alene? Han får INGEN hjælp, så vær sød at fortæl mig, hvad fanden han skulle gøre?! Dive/skuespil? For crying out loud, vi så alle episoden mod Inter for 4 år siden, det var ikke kønt, men han har forbedret sig meget siden. Så kom dog forhelvede videre mennesker, istedet for at hænge dig i fortiden.
Fortiden? Han gør det stadig. Hvad mener du med hjælp? Jeg snakker ikke om spillet, jeg snakker om at vise sig som en leder. Ingen på det spanske hold forsøgte at piske de andre op, MÅSKE pånær Xabi Alonso, og det var endog meget lidt. Busquets forsøgte overhovedet ikke, og virkede bare til at indfinde sig med passiviteten ligesom resten af det spanske hold.

Det er lidt det samme billede jeg har af ham i Barca. Al respekt for hans spil, men han virker IKKE som en leder. Intet af hvad Puyol havde som vi alle elskede ham for.

Pointen med Iniesta var, iøvrigt, at han er en af de få der, i hvert fald spillemæssigt, tager ansvar, forsøger udefra og arbejder for at skabe noget imod 10mands-forsvars-bussen. Jeg ville gerne se ham med mere ansvar ift. holdet også.

BarçaDK

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af BarçaDK »

Busquets og di María diver da meget, meget lidt efterhånden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamial skrev:Så fordi jeg inkluderer det i min bedømmelse af en spillers karakter, er jeg ikke til at debatere med/ikke seriøs nok? Det er nok en af de ting jeg hader allermest ved fodbold. Skuespillet. Der er en grund til at jeg elsker Messi som spiller, og det er også fordi han er fantastisk, men især fordi han aldrig smider sig. Jeg synes Busquets mister enorm integritet med den del af sit spil (det samme gør Di Maria osv.).
Men nu forholder det sig bare sådan at skuespil ikke er nogen stor del af Busquets' spil. Det er rent faktisk noget han meget, meget sjældent gør. Jeg ved ikke hvad det er for nogle Barcelona-kampe du ser, hvis du mener at det er noget han gør regelmæssigt. Det er tydeligvis ikke de samme kampe, som en helt masse af os andre sidder og ser.

Og så nævner du grove tacklinger? Fri mig vel. Busquets spiller ikke mere beskidt end nogen af vores andre defensive spillere gør. Han spiller til grænsen og i ny og næ, hvilket dog er meget sjældent, går han over den. Det er en del af at være defensivt orienteret i fodbold. Sådan har det for fanden da også altid været for Puyol. Hvis man ikke går ind i nærkampene med 100%, så risikerer man altså at tabe dem - og så sker det altså at der er en smutter i ny og næ. Men i de sidste 5 La Liga sæsoner har Busquets spillet 155 kampe, hvor han er blevet vist ud én enkelt gang - og det var for fem sæsoner siden. De sidste 4 sæsoner er han ikke blevet vist ud i La Liga. Piqué og Alves har begge været ganske flittige til at blive vist ud sammenlignet med Busquets.

Desuden ved jeg simpelthen ikke hvad det er for en form for ansvar, du vil have at Busquets tager fra sin position som defensiv midtbane, med den åbenlyse funktion at fordele boldene til de mere offensivt orienterede spillere. Vil du have at han skal frem og lege Xavi eller Pirlo? Vil du have at han skal lege Messi og drible gennem midten? Vil du have at han skal råbe højt og tackle hårdt - sidstnævnte gør han åbenbart allerede efter dit udsagn. Bedømt på dit seneste indlæg, lader det til at du vil have en indpisker. Er du godt klar over at en anfører ikke absolut skal være en John Terry type der råber og skriger?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg er helt enig med Blau. Det ville være fuldstændig åndssvagt hvis Bussi forsøgte sig længere fremme af banen som en anden Xavi eller Pirlo, så ville han skabe endnu mere usikkerhed på banen end der var i forvejen - Bussis rolle er jo at beskytte forsvaret, stoppe de andres angreb og sætte gang i spillet. Og med hjælp mener jeg, at der jo nærmest ikke var nogen andre spillere der gjorde noget som helst for at vende kampen, hvordan vil du så have at Bussi ene mand skal gå op og ændre kampen, når det er hans job at skabe ro i spillet og beskytte sine medspillere? Hvis Bussi gik længere frem, vil der opstå en uhørt ubalance på holdet, hvis Bussi gik væk fra sin plads som DM.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bussi var kommet om på side 2..

phpBB [video]

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mkj 77 »

FCBarcelonaChr skrev:Bussi var kommet om på side 2..

phpBB [video]

Det er lige nøjagtig det jeg elsker ved bussen, han kan ofte gøre det uforudsigelige og uventede.
Dog gør han det kun når det er en nødvendighed og han er genial til at binde kæderne sammen og slippe bolden hurtigt.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bussi fylder 26 år i dag, stort tillykke til ham!

Billede

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Kun. Evigt ung.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster