Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Guardiola »

Oh my. Make it happen Blau. Ser ud til, at du får mere ud af dine forelæsninger, end jeg gjorde.

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Siempre Barca »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20905
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1143 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hvis man skal tro Sport, så er der tale om Òscar Garcia, som p.t. er træner for Juvenil A:
http://www.sport.es/es/noticias/barca/s ... ff-1242821

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blach »

FCBarcelonaChr skrev:Hvis man skal tro Sport, så er der tale om Òscar Garcia, som p.t. er træner for Juvenil A:
http://www.sport.es/es/noticias/barca/s ... ff-1242821
Altså han har jo ikke tabt endnu, og det er altså med et hold hvor der kun er folk under 19 år... Det er der altså ikke mange som kan prale med! Og han kender jo også talenterne, så mon ikke det også er en fordel? Jeg synes godt han kunne få chancen!
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20905
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1143 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Juvenil A har ihvertfald gjort det fremragende med ham ved roret. Og som du selv siger, så kender han alle de unge talenter, ligesom Guardiola gjorde da han kom til klubben, hvilket helt klart er en fordel. Så kender han jo også klubben indefra, da han spillede der fra 1984-1999. Så når Pep smutter, kunne han sagtens få chancen!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Bager »

Kan det ikke osse være det er Luis Enrique Cruyff tænker på?
Visca el Barca

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Guardiola »

Det kunne det da. Men det er ikke ligefrem prangende, det han indtil videre har opnået med Roma, så det ville være mærkeligt, om Cruijff pludselig har set lyset i ham.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20905
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1143 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

[youtube]KGZzY1bTrL8[/youtube]
Mon Pep bruger en ''peptalk'' som denne til at motivere spillerne før en kamp?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Der er nok ikke mange som vidste det, men Ole Wedel er faktisk Pep Guardiola.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20905
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1143 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Har altid synes at der var en lighed, godt at du bekræftede det Blau.

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Nidzo7 »

Hvad er grunden til at Guardiola ikke ville skrive under på en langvarig kontrakt?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Han vil kun forlænge, så længe han føler, at han kan bidrage med noget til holdet.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Det tror jeg, at der er mange, der vil være uenige i. Hvor mange herinde vil mene, at Real Madrids start 11'er kontra Barcelonas er af samme kvalitet?
Det ved jeg ikke - jeg kan kun tale for mig selv. Jeg mener at Mourinho spiller for spiller har materiale der i teorien kunne fungere lige så godt som Pep har fået sit materiale til at fungere.
Jbninc skrev:Men det har han jo. Jeg er ganske sikker på, at de flest personer godt kan se, at Pep Guardiola har det bedste spillermateriale i fodbold-Europa pt.
Men er vi ikke enige om at grunden til at du siger dette, er at de har vundet tæt ved rub og stub i løbet af de sidste 3 år?
Jbninc skrev:Nedslidte argumenter? Ja, du må gerne prøve på at nedgøre det rent retorisk, men det piller ikke særlig meget ved essensen i det.
Jeg har vel gjort det klart nok at jeg er uenig i selve argumentet. Essensen af argumentet vel at mærke.
Jbninc skrev:Enig. Spillerne gemmer ikke på nogle kvaliteter, som bliver vist momentvis, når de lige gider. De præsterer konstant. De har spillet sammen de sidste 5-6 år, og er helt igennem sammentømret. De er ikke bare fodboldfagligt dygtige, men har også en lang historik sammen, der tydeligvis gør det nemmere at få den avancerede fodbold til at hænge sammen.
De spillere Frank Rijkaard havde til rådighed i sin sidste sæson havde også spillet sammen i en god portion år og kendte hinanden, såvel som det system de spillede under, ganske godt. Ligeledes må man sige at mange af spillerne i en klub som Chelsea har spillet sammen i en lang periode og er super dygtige rent fodboldfagligt. Det samme kan siges om stammen i en klub som Inter.
Jbninc skrev:Det er bestemt imponerende med 12 ud af 15 mulige titler. Man må bare også indse, at den dominans, der har været, også i høj grad skyldes et helt absurd godt spillermateriale. Hvorfor man skal skabe resultater med hold som West Bromwich? Det ved jeg heller ikke om man skal, men i min bog er det en lidt 'tynd' historik Pep Guardiola har som træner. Jeg kunne godt tænke mig at se ham som træner for et mindre hold, inden jeg kaster ham ind i kategorien som f.eks. Mourinho.
Mourinho har skabt resultat med et 'mindre' hold. I Chelsea, Inter og Real Madrid kan der da vidst ikke være tvivl om at det spillermateriale han havde til rådighed var og er i verdensklasse. I Chelsea havde han endda nærmest uanede ressourcer hvad angår penge til at købe spillere for - og ligeledes har han jo også fået rigeligt med tillid og penge til at få projektet i Madrid stablet på benene. Men hvis vi nu ser på Chelsea og Inter efter Mourinho har forladt dem, hvordan er det så gået? Ikke helt som man havde håbet, vel? Og det er lige netop det der er min pointe. Der skal saftsusemig mere end bare et godt spillermateriale til for at skabe så store resultater som Pep har skabt.
Jbninc skrev:Man kan sige, at Ferguson ej heller har lavet kæmpe resultater i små klubber givet hans mange år på posten i Manchester, men han har igennem hans mange generationsskifte vist, at han kan bygge nye hold op igen og igen. Noget jeg håber, at vi som Barca-fans får Pep Guardiola til at gøre.
Nu er du vel med på at jeg slet ikke anfægter Ferguson og Mourinho som værende trænere af ypperste klasse?
Jbninc skrev:Det er måske lige i overkanten, at sige, at Pep Guardiola genopfandt spillestilen i Barcelona. Det gjorde han trods alt ikke. Han forfinede den, fik skippet trætte og færdige spillere ud og satte Messi i det absolutte centrum. At sige, at han genopfandt Barcelona er måske at skrue en tand for meget op for pladderromantikken
Jeg medgiver gerne at det er i overkanten at sige at han skulle genopfinde Barcelona. Men det ændrer ikke ved at det ikke ligefrem så godt ud da han overtog i 2008. Jeg tror simpelthen ikke på at der var en eneste her på forum eller i Barcelona, der ved sine fulde fem kiggede på holdkortet i sommeren 2008 og tænkte at det var spillermateriale der kunne vinde El Triplete. Uanset tilgangen af Henry.
Jbninc skrev:Jeg er helt uenig. Han er absolut den træner, der har den klart bedste start 11'er. Det kan der på ingen måde være tvivl om. Der har været meget debat omkring bredden af truppen, og der har f.eks. Real Madrid væsentlig flere strenge at trække på.
Men er vi ikke enige om at grunden til at du mener det er den klart bedste start 11'er i verden, er de seneste års succes? Succes der er kommet under Guardiola vel at mærke. Min pointe vedrørende spillermaterialet er jo netop at vi udelukkende betragter spillermaterialet som værende så fantastisk, på grund af den succes Guardiola har haft med spillermaterialet. I 2008 var folk da ikke i tvivl om at Xavi og Iniesta var nogle vanvittigt dygtige spillere, men at de ligefrem var blandt de bedste tre i verden, eller skulle blive, tror jeg nu ikke der var mange der kunne blive enige om.
Jbninc skrev:Enig. Dygtige trænere skal der til, men er han på niveau med Ferguson og Mourinho, der i adskillige år og i flere ligaer (for Mourinhos tilfælde) har præsteret gang på gang? Der kommer han måske, men jeg mener ikke, at man kan trække den konklusion endnu.
Det ved jeg ikke om han er. Men hans præstation som træner i kalenderåret 2011, taget resultaterne i betragtning, kvalificerer ham i mine øjne til at blive kåret som årets træner - uanset det til stadighed brugte argument om at han har verdens bedste spillere til rådighed. Det var sådan set det jeg oprindeligt gerne ville frem til - jeg er muligvis røget lidt af sporet på vejen, men der er jo så meget at skrive, når fingrene først rammer tasterne! ;-)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Guardiola

Indlæg af rummenigge »

Interessant debat.

Ja Ferguson er den mest sucessfulde ifht at være på toppen i længst tid.

Mourinho har med succes været en af de mest ihærdige træner de sidste 7-8 år.

Måske er Mourinho og Ferguson på hver deres måde geniale til personpleje, dog ikke bedre end Pep især når det gælder spanske/spansk talende spillere.

Men men men men, INGEN har fået et hold til at spille som Peps Barca 2008- nogensinde Det mest effektive og smukke fodbold verden endnu har været vidne til i fodboldhistorien. Der har været mange utrolige spillere gennem historien, men Pep har fået et helt unikt hold ud af sit materiale hvor Messi selvfølgelig er juvelen.

Pep er nok den skarpeste taktiker af dagens træner. Han er nok den der undervejs en kamp formår at justere med størst success. På det taktiske plan er Ferguson og Mourinho underlegne.

Kort sagt, jeg er fuldstændig ligeglad med om man har præsteret over 25 år eller vundet i forskellige ligaer, dét Pep har opnået de sidste 3-4 år er det nærmeste verden har set offensiv fodbold perfektion blive praktiseret. Måske er jeg farvet som i biased, men dét Pep har opnået vil stå tilbage i historien.

Hverken Stefanos Madrid, Cryuffs Ajax, Sacchi's Milan, Cryuffs Barca, Gaals Ajax, Bosques Galacticos, Fergusons treble vindere, Rijkaards Barca, Spaniens verdens- og europamestre er/var i nærheden af Peps Barca (!!!)

(Læg i øvrigt mærke til at Mourinho aldrig har ledet et hold som er værd at sammenligne med ovennævnte hold)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

HH
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons feb 01, 2006 4:57 am
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Guardiola

Indlæg af HH »

enig med rummenigge! :smile:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster