5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af kklaus »

barcastuff skrev:Freixa (spokesperson board): "We talked with Busquets and he denies to have made racist insults." #fcblive [barça tv]

note: according to busquets, he didn't say "mono, mono" ("monkey, monkey"), but "mucho morro" ("(you've got) a lot of nerve") #fcblive
Håber ikke for ham, at han sagde noget racistisk, og ud fra Marcelos reaktion (eller mangel på samme), så virker "mucho morro" nok heller ikke helt urealistisk.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Goldenbaum »

For mig virker det også fint hvis han har sagt abe, for Marcelo ligner sgu en abe :D og hvorfor skal det være racistisk at blive kaldt abe? Er det fordi man identificerer det at være sort med en abe? Det er netop racisme at tage sagen op fordi man kalder en sort mand abe. Siger man det til en hvid, så er det ikke racisme? Abe har mere med udseendet at gøre end hudfarven...(bare min holdning) Oliver Kahn, Marcelo hehe... ej nu skal jeg være flink.
Jeg er bare træt af offerrollen og at man skal føle sig den hvide man underdanig. Man skal bare tage det med et smil og sige det samme tilbage eller noget værre.

Så alt i alt så er Busquets ikke racist... håber jeg ikke ihvertfald. Får mig til at tænke på Dave Chapelle og afsnittet om "Niggar Family", for hvorfor ikke bare kalde den hvide mand "Niggar"?

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jønde »

Goldenbaum skrev:For mig virker det også fint hvis han har sagt abe, for Marcelo ligner sgu en abe :D og hvorfor skal det være racistisk at blive kaldt abe? Er det fordi man identificerer det at være sort med en abe? Det er netop racisme at tage sagen op fordi man kalder en sort mand abe. Siger man det til en hvid, så er det ikke racisme? Abe har mere med udseendet at gøre end hudfarven...(bare min holdning) Oliver Kahn, Marcelo hehe... ej nu skal jeg være flink.
Jeg er bare træt af offerrollen og at man skal føle sig den hvide man underdanig. Man skal bare tage det med et smil og sige det samme tilbage eller noget værre.

Så alt i alt så er Busquets ikke racist... håber jeg ikke ihvertfald. Får mig til at tænke på Dave Chapelle og afsnittet om "Niggar Family", for hvorfor ikke bare kalde den hvide mand "Niggar"?

Jeg er så rørende enig...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Goldenbaum skrev:For mig virker det også fint hvis han har sagt abe, for Marcelo ligner sgu en abe :D og hvorfor skal det være racistisk at blive kaldt abe? Er det fordi man identificerer det at være sort med en abe? Det er netop racisme at tage sagen op fordi man kalder en sort mand abe. Siger man det til en hvid, så er det ikke racisme? Abe har mere med udseendet at gøre end hudfarven...(bare min holdning) Oliver Kahn, Marcelo hehe... ej nu skal jeg være flink.
Jeg er bare træt af offerrollen og at man skal føle sig den hvide man underdanig. Man skal bare tage det med et smil og sige det samme tilbage eller noget værre.

Så alt i alt så er Busquets ikke racist... håber jeg ikke ihvertfald. Får mig til at tænke på Dave Chapelle og afsnittet om "Niggar Family", for hvorfor ikke bare kalde den hvide mand "Niggar"?
Spørgsmålet er jo så om Busquets har sagt abe netop fordi, han ved at Marcelo vil tage det som racisme og dermed blive irriteret/sur/frustreret. Jeg er bange for at det er sagt med fuldt overlæg.

Desuden kan du godt droppe det med at det er okay at kalde ham abe, bare fordi det er et højtudviklet dyr og at vi selv associerer det med racisme. Så det er hverken okay at råbe abe, råbe abelyde eller kaste bananer. Fatter ikke at du synes det er okay, måske husker du ikke Samuel Eto mod Zaragoza ?

Derudover er det sq skræmmende at Jønde er så rørerende enig...

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af fidanho »

Brombi skrev: Spørgsmålet er jo så om Busquets har sagt abe netop fordi, han ved at Marcelo vil tage det som racisme og dermed blive irriteret/sur/frustreret. Jeg er bange for at det er sagt med fuldt overlæg.

Desuden kan du godt droppe det med at det er okay at kalde ham abe, bare fordi det er et højtudviklet dyr og at vi selv associerer det med racisme. Så det er hverken okay at råbe abe, råbe abelyde eller kaste bananer. Fatter ikke at du synes det er okay, måske husker du ikke Samuel Eto mod Zaragoza ?

Derudover er det sq skræmmende at Jønde er så rørerende enig...
Jeg er så rørende enig...

BarçaDK

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af BarçaDK »

Bussen ved at det er imod reglerne at kalde ham en abe så derfor er det meget dumt hvis han har gjort det.
Racisme er noget af det der slås hårdest ned på især i fodbold så på den baggrund er det fair hvis Busquets får omkring tre dages karantæne.

Jeg forstår så ikke det racistiske i at kalde ham en abe? Busquets er tilsyneladende fine venner med f.eks. Abidal og Keita. Hvis Marcelo havde kaldt Busquets for en gris tror jeg ikke der var blevet gjort en sag ud af det.


Det er altså til grin at man (sandsynligvis) vil få kortere karantæne for at kalde en modspiller for en forpulet ulækkert lortesvin end en abe. Hvis han vel at mærke reflekterer under 65,1931514 % af det lys der kastes på hans hud videre.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 554173.ece

Spørgsmålet er jo, om han virkelig har gjort det. Har han det, så synes ikke folk skal begynde at bortforklare, med at man for racistiske udtalelser ikke bør straffes så hårdt som tilfældet er - For det er sQ alvorligt det her!

Jeg tror dog ikke på, at han udtalt sig racistisk, og jeg gad egentlig godt snart få en udtalelse fra Marcelo. Madrid bitcher jo som den slagne kælling de nu engang er. Men hvor er Marcelo!? Tør han stille sig op til pressen og bekræfte dette?.. noget tyder på han ikke lyster at lyve for åben skærm, og derfor forholder sig tavs.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Goldenbaum »

@ Brombi
Jeg husker tydeligt Eto'o, men jeg kunne ikke lide han reaktion. Jeg kunne meget bedre lide hans reaktion da han scorede et mål og han selv ironisk begyndte at hoppe som en abe.... derefter blev han joined af Deco og de andre. Vi havde et helt hold der hoppede som aber, og når jeg tænker på det er jeg ikke langt fra at fælde tårer :oops:

Men hvis mørke spillere bliver ved at blive fornærmet over disse ting, så vil det altid være nemmere for andre at mobbe med abelyde og bananer... som sagt det er offerrollen jeg er træt af.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

@Goldenbaum
Det må du gerne fælde en tåre over. Men faktum er at noget er blevet sagt. Hvis det er 'abe' der er blevet sagt, er den med intentionen om at fornærme ham racistisk, da du og jeg og stort set alle andre ville relatere det til racisme i den kontekst.

AnderzDK

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af AnderzDK »

Han sagde "perle"

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Goldenbaum »

AnderzDK skrev:Han sagde "perle"
Haha den var god, især i forbindelse med denne sag.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Official: UEFA has informed Barcelona that Madrid's appeal regarding unsporting behaviour of Barcelona players has been dismissed
note: this means that players like valdes, alves, busquets, pedro, messi... - who all were part of the case - can play the CL final
YEAH !!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Nu skal Uefa og Barca svines til igen.... kom så, vi venter kun! Lækkert at han er med i finalen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Ja. Jeg orker næsten ikke at høre på det. Folk har så ondt i røven, det er frygteligt.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

zqa skrev:Ja. Jeg orker næsten ikke at høre på det. Folk har så ondt i røven, det er frygteligt.
Har det på samme måde. Det er som om det er kammet helt over denne sæson.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster