5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Ronaldinho »

Har lige set en video, hvor han kalder Marcelo for Mono - oversat til dansk, abe. Vil ikke lige sige jeg kan forstå noget af det, og ved ikke engang hvad han siger, men sådan lyder fortolkningerne.

[youtube]5VXKWHNHt4o[/youtube]

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af mathi »

Nu taler jeg ikke spansk eller noget.. men min mund ser ikke sådan ud når jeg siger Mono.. Skal dog ikke kunne sige hvad Busse siger..

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

mathi skrev:Nu taler jeg ikke spansk eller noget.. men min mund ser ikke sådan ud når jeg siger Mono.. Skal dog ikke kunne sige hvad Busse siger..
Okay. Jeg synes godt nok det er tydeligt at han siger mono. At jeg ikke aner hvad det betyder er noget andet.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af mathi »

Jamen pas.. han lukker bare munden efter første del af ordet, og del vil man ikke umiddelbart gøre hvis det er en "n-udtale" man skal ud i...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Hvis han virkelig har kaldt ham en abe, saa fortjener han en lang lang straf.. Nu skal vi lige vente med det, at Marcelo eller andre fra klubben ikke har kommenteret det, kunne maaske tyde paa, at det ikke var det ord han brugte. Have virkelig kommer med en saa racistisk beaerkning, saa kan man vaere sikker paa at en mand som Marcelo havde reageret prompte, og hvis ikke, saa kan i vaere sikre paa at hans traener var kommet ind paa det paa pressemoedet i gaar eller efter kampen i onsdgs, og det samme havde Marcelo.

Lad os lige vente med at se, hvad der er sket. Lad os hoere de forskelige parters udlaegning, og saa kan vi bedoemme efter det. Men som sagt, hvis han virkelig har sagt noget racistisk, saa skal han altsaa vaek fra klubben, og det mener jeg virkelig. Det hoerer ingen steder hjemme, at en spiler fra vores klub skal komme med saadan en racistisk bemaerkning.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Tolquhon »

Rolig nu, folkens. Det er bare Madrid-pressen og nogle dumme fans der vil have så meget ud af en skidt kamp som muligt. Der spekuleres også i, at Busquets siger bobo - dvs. http://translate.google.com/#es|en|bobo - og ud fra mundbevægelserne virker det meget mere sandsynligt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Tolquhon skrev:Rolig nu, folkens. Det er bare Madrid-pressen og nogle dumme fans der vil have så meget ud af en skidt kamp som muligt. Der spekuleres også i, at Busquets siger bobo - dvs. http://translate.google.com/#es|en|bobo - og ud fra mundbevægelserne virker det meget mere sandsynligt.
Jep, som sagt, vi skal lige vente med at se/hoere, hvad de involverede parter siger, foer vi kan komme med en dom. Jeg mener blot, at hvis det passer, saa er det en uacceptabel opfoersel.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af abx »

Mon ikke Marcelo havde sagt noget med det samme, hvis det var tilfældet :)

Fontástic

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Fontástic »

Det ligner heller ikke for mig, at han siger mono. Men det er jo Marca, så forvent ikke det seriøse. Marcelo reagerer heller ikke stærkt på det.

Fontástic

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Fontástic »

Madridista.dk kalder det for racisme. De er vist meget enige om at Busquets fortjener dødstraf.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Madridista.dk er virkelig også dalet i niveau rent sagligt.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Heartbreaker »

Quaresma skrev:Madridista.dk er virkelig også dalet i niveau rent sagligt.
Amen. Nogle gange tager jeg mig selv i at gå derind, bare for at få et godt grin.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jurij »

Heartbreaker skrev:
Quaresma skrev:Madridista.dk er virkelig også dalet i niveau rent sagligt.
Amen. Nogle gange tager jeg mig selv i at gå derind, bare for at få et godt grin.
Jeg plejede at gå derind for at læse om hvordan det gik i Real Madrid, men det er jeg holdt op med igen. For som i siger, så er niveauet gået meget ned dernede. F.eks. læste jeg en besked, hvor der var en der skrev at han ville skyde Alves efter sidste El Clasico (for sjov). Det er simpelthen langt ude. Og den ene uge elsker de alle Mourinho, og den næste uge skal han fyres! Real Madrid er sku' et cirkus, de kræver sejre hver en eneste uge, alt andet er simpelthen en katastrofe.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Heartbreaker »

.. Og når de ikke lige vinder, så giver de skylden til Gud, dommeren eller græsset. Love em!

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Pieyanthikos »

Det er utrolig dumt af Busquets, også det at han lige skygger med hånden - men for mig ligner det også, at han siger "bobo". Jeg kan i hvert fald ikke lave samme mundbevægelser og udtale "mono". Hvis jeg kender Marcelo ret, så havde han også reageret anderledes efterfølgende.
Senest rettet af Pieyanthikos tirs maj 03, 2011 4:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster