10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

lol den er jo bare regnet om til pund.. desuden har punden ændret sig mellem 0,1-0,8 de sidste 1½ år..

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Matematik var ikke din stærke side i skolen vel? Jeg fandt de 11,3£ du nævner i en gammel onside artikel, hvor der står at tallet skal ganges med 8,5 som punden stod til dengang. Nu er punden steget 0,4. Det er immervæk en forskel på 4,5 milion.

Jo mere punden stiger jo mere vil de 11,3£ være misvisende, når manden får sin løn i euro. Jeg kan også skære det ud i pap for dig :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Det er omtrent et år siden at det er skrevet og der har ikke været nogle ændringer i ronaldo's kontrakt siden og så kan du finde valutakursen for den dag ronaldo skrev under.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:Der er ingen tvivl om at City betaler overpriser for spillere plus de giver fuldstændig urealistisk høje lønninger. De får det store problemer, når Uefa indfører deres økonomisk fair play tiltag.
...helt vildt at en spiller som blev udkonkureret at Busquets på den defensive midtbane skal have 80+mioDK i grundløn!!!! Helt ude i hampen...

Messi fortjener hver en øre, manden er på godt dansk "peerless". (punktum) 8)
Jeg synes det er en grov forsimpling. Jeg mener absolut ikke han blev udkonkurreret af Busquets. Busquets blev tydeligt foretrukket af Pep, af uvisse grunde. Der er MEGET delte meninger om hvorvidt Busquets var bedre end Toure da han begyndte at blive foretrukket.

Jeg fandt Toure bedre, og vil stadig mene at de er mindst lige gode.

Det til side, så er jeg enig i at Toures løn, og lønnen generelt blandt topspillere er vanvittig. Alt, alt for høj. Et lønloft ville absolut være på sin plads, og kan have en meget positiv effekt.

Jbninc

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jbninc »

Jamial skrev:
rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:Der er ingen tvivl om at City betaler overpriser for spillere plus de giver fuldstændig urealistisk høje lønninger. De får det store problemer, når Uefa indfører deres økonomisk fair play tiltag.
...helt vildt at en spiller som blev udkonkureret at Busquets på den defensive midtbane skal have 80+mioDK i grundløn!!!! Helt ude i hampen...

Messi fortjener hver en øre, manden er på godt dansk "peerless". (punktum) 8)
Jeg synes det er en grov forsimpling. Jeg mener absolut ikke han blev udkonkurreret af Busquets. Busquets blev tydeligt foretrukket af Pep, af uvisse grunde. Der er MEGET delte meninger om hvorvidt Busquets var bedre end Toure da han begyndte at blive foretrukket.

Jeg fandt Toure bedre, og vil stadig mene at de er mindst lige gode.

Det til side, så er jeg enig i at Toures løn, og lønnen generelt blandt topspillere er vanvittig. Alt, alt for høj. Et lønloft ville absolut være på sin plads, og kan have en meget positiv effekt.
Enig. Han har virkelig blomstret op i City, hvor man også kan se de offensive tendenser han har i sit spil. Det var ikke noget man så meget af på Camp Nou, da han ikke fik de samme offensive muligheder. Busquets har selvfølgelig gjort det ekstremt godt, og nu hvor han er fra La Masia, har min mening altid været, at han derfor har haft en 'lille' fordel fremfor Toure.

Men skiftet var vel på sin plads. Begge har fået noget godt ud af det. Toure har fået en mild cash-flow forøgelse + fast spilletid, og Busquets står foran en ny kontrakt, og der er ikke længere spekulationer om hans plads.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... jener-mest

Jeg troede at Messi var den der tjente mest :?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Jamial skrev:
rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:Der er ingen tvivl om at City betaler overpriser for spillere plus de giver fuldstændig urealistisk høje lønninger. De får det store problemer, når Uefa indfører deres økonomisk fair play tiltag.
...helt vildt at en spiller som blev udkonkureret at Busquets på den defensive midtbane skal have 80+mioDK i grundløn!!!! Helt ude i hampen...

Messi fortjener hver en øre, manden er på godt dansk "peerless". (punktum) 8)
Jeg synes det er en grov forsimpling. Jeg mener absolut ikke han blev udkonkurreret af Busquets. Busquets blev tydeligt foretrukket af Pep, af uvisse grunde. Der er MEGET delte meninger om hvorvidt Busquets var bedre end Toure da han begyndte at blive foretrukket.

Jeg fandt Toure bedre, og vil stadig mene at de er mindst lige gode.

Det til side, så er jeg enig i at Toures løn, og lønnen generelt blandt topspillere er vanvittig. Alt, alt for høj. Et lønloft ville absolut være på sin plads, og kan have en meget positiv effekt.
Det der står tilbage er bare at Busquets var førstevalget på den defensive midtbane, dvs at Toure i den tid var udkonkurreret. Sandheden er at Toure stak halen mellem benene så snart konkurrencen blev hårdt, om det var pengene eller de nye udfordringer hos City ved jeg ikke, men jeg kan da godt sætte mig ind i hans situation og forstår godt hans valg. Og om hvad det ku ha været til hos Barca, hvis og hvis og hvis er hypotetisk. Fred være med den gode Toure, Barca ser ikke ud til at savne ham særlig meget indtil videre i sæsonen, og kommer vi til det er det nok mest som midtstopper.

Lad os så i stedet forholde os til Messi i den her tråd, og evt tale Toure andetsteds. Og stadig mener jeg at Messi fortjener hans løn især med det vanvittige niveau han holder år efter år og samtidig er en superambassadør for fodbolden, some one give him a raise! 8)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Giver Jamial ret. Toure var på ingen måde udkonkurreret! Det var blot sådan, at Pep mente de to skulle deles om pladsen, hvilket Toure forståeligt nok blev træt af efterhånden. Når der så pludselig dukker en klub op og siger de vil give ham den højeste løn i PL, så vil jeg godt nok ikke beskylde ham for at "stikke halen mellem benene".

Vi har indtil videre været heldige med at Bussi ikke er blevet skadet, derfor har man ikke bemærket det store ved Toures fravær, andet end hans målfarlighed i forhold til Bussi. Der kan ikke være nogen tvivl om vi led et stort tab ved hans exit. Dog har vi klaret os fint indtil nu, så derfor savner man ham ikke det store.

Muligvis en forkert tråd at diskuterer dette i. Kunne bare ikke sidde det overhørs, at Bussi skulle have "udkonkurreret" Toure, som all round er en smule bedre end Bussi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Ret beset led vi vel ikke et tab, da han valgte at skifte? Vi tjente penge på ham, Bussi har gjort det endnu bedre og vi fik en afløser som er en klassespiller.

Jeg ved ikke om han blev udkonkurreret, dog var det bare sådan at Bussi sidste sæson var klart den foretrukne til startopstilling. Yaya kunne så vælge at blive og kæmpe og tage sin plads tilbage, eller også kunne han tage til City, hvor spilletid mere eller mindre var garanteret, plus han fik høj løn. Forståeligt at han valgte mulighed nr. to.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Nooo. Ikke mere Touré og Busquets i Messi's tråd. Det er ikke pænt. Tag det væk.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »


Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

Fan-fucking-tastisk at høre!

Thiago Alcántara

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Thiago Alcántara »

[youtube]Xf5N07_XSwk[/youtube]

Fantastisk video i glimrende kvalitet!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Heartbreaker »

Messi1987 skrev:

En lille sjov video imo... :)
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 491455.ece
Her er videoen med engelske undertekster og lidt tekst til. :D

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Så længe Perez er præsident i Real, udelukker jeg aldrig en spiller til Real fra Barca. Den mand plejer at få dem, han vil have. Om han så bruger mafiametoder, såsom en pistol for tindingen, ved jeg ikke, men det var nu godt klaret, at han tog røven på Figo, så han skulle skifte til Real.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster