10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Bager skrev:Øhh, nej jeg siger jo netop at Messi er - efter min mening - vores mest betydningsfulde spiller. Når det er sagt er Xavis betydning for Barca jo osse enorm. Og jo, i ballon d'or sammenhæng bliver man straffet hvis man er på det forkerte klubhold eller landshold netop fordi det osse handler om at vinde mest. Især i et år med VM. Gjorde det så åbenbart ikke så meget i år, sansynligvis fordi Messis evner er så svære at komme uden om, men se på ballon d'or for fire år siden hvor Cannavaro vandt.

Skriver jeg virkelig så utydeligt?
Nej, jeg overså faktisk den linie med Messis betydning for Barca, og det har rimeligt stor betydning. Undskyld. :)

At jeg er uenig i, at det burde have betydning hvilket landshold man spiller for, er så nok det eneste sted vi er uenige. Klubhold har betydning, da verdens bedste spiller nok skal finde sig et klubhold der vinder titler, eller ihvertfald kæmper med om dem.

At man ikke kan være verdens bedste fodboldspiller, hvis ikke man er født i Brasilien, Spanien, Tyskland, eller et af de andre store lande (læs: lande der kan vinde VM), er helt til grin efter min mening.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Det er en god pointe du har, men skal man så fuldstændig ignorere landskampe?
Visca el Barca

Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

Jamial skrev:Nej, jeg overså faktisk den linie med Messis betydning for Barca, og det har rimeligt stor betydning. Undskyld. :)

At jeg er uenig i, at det burde have betydning hvilket landshold man spiller for, er så nok det eneste sted vi er uenige. Klubhold har betydning, da verdens bedste spiller nok skal finde sig et klubhold der vinder titler, eller ihvertfald kæmper med om dem.

At man ikke kan være verdens bedste fodboldspiller, hvis ikke man er født i Brasilien, Spanien, Tyskland, eller et af de andre store lande (læs: lande der kan vinde VM), er helt til grin efter min mening.

En god spiller kan gøre sine holdkammerarter gode også.
Selvfølgelig kan 1 mand ikke vinde et VM alene, ligesom Maradona gjorde det i hans tid.
Men se på et hold som Uruguay, De kom ret langt på betingelse af et hold, der ikke var så godt, som f.eks. Spanien, Tyskland, Holland, Italien, Frankrig, England. - De 3 sidst hold fejlede så total, men ingen tvivl om deres hold er Uruguay overlegen - Uruguay har vel sådan set kun Forlan, og måske Suarez som man kan betegne som store profiler. :)

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Bager skrev:Det er en god pointe du har, men skal man så fuldstændig ignorere landskampe?
Nej. Man kan vel godt spille godt for sit hold, selvom holdet taber? :)

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Squix skrev:En god spiller kan gøre sine holdkammerarter gode også.
Selvfølgelig kan 1 mand ikke vinde et VM alene, ligesom Maradona gjorde det i hans tid.
Men se på et hold som Uruguay, De kom ret langt på betingelse af et hold, der ikke var så godt, som f.eks. Spanien, Tyskland, Holland, Italien, Frankrig, England. - De 3 sidst hold fejlede så total, men ingen tvivl om deres hold er Uruguay overlegen - Uruguay har vel sådan set kun Forlan, og måske Suarez som man kan betegne som store profiler. :)
Jeg er helt enig. Men der er en masse held med i det også, for Uruguays vedkommende. Landsholdskampe er markant anderledes end klubkampe i min optik, netop fordi landshold absolut ikke er spillet så godt sammen som klubhold.

...med undtagelse af Barcel.... jeg mener Spanien, selvfølgelig. ;)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lidt overflødig statistik iflg. Wiki:

Messi
Sæson 09-10
Apps Goals Assists
53 47 11
Sæson 10-11
Apps Goals Assists
27 31 15
Ialt
80 78 26



CR
Sæson 09-10
Apps Goals Assists
35 33 7
Sæson 10-11
Apps Goals Assists
27 30 9
Ialt
62 63 16
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alchemist »

SpillerSomMESSI - Ved du, hvor mange der er scoret på straffespark?
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Alchemist skrev:SpillerSomMESSI - Ved du, hvor mange der er scoret på straffespark?
Ja, men kun stats fra La Liga, jeg ved ikke hvordan de er scoret i CDR eller CHL... men...

Messi
Straffe = 1
Frispark = 1

CR
Straffe = 5
Frispark = 2

Kilde:
http://www.goal.com/en/news/3545/head-t ... s-the-more
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alchemist »

Tak for det. :) Vi får nu heller ikke tildelt straffe så ofte som de gør. Det gør nu heller ikke så meget ;)
Jeg vil mene at Ronaldo har scoret 1 på straffe i CHL, men det er jeg ikke helt sikker på.
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Skal love for at der sker mange ting idag med messi..

1. Alle stemmer nåede ikke frem til afstemningen forleden

http://www.bold.dk/nyt/DBU-kraever-Ball ... degoerelse

2. Det har skabt splid på barcelonas hold at messi vandt...

http://www.jv.dk/artikel/1042808:Sport- ... lona-strid

Det er helt vild som folk har ondt i røven idag....
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Tror ikke en skid på, at det har skabt splid. Ellers bør Iniesta og Xavi da overveje at blive skuespillere efter fodboldkarrieren er ovre, for de så godt nok ikke specielt bitre ud på flyet.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Splid? Splid? Har jeg ikke hørt om før i forbindelse med Barcelona.

Nej, men selv hvis de skulle gå og være lidt bitre over det, så er vi så heldige at Pep er træner - han er sådan en mand der bare kan finde ud af at løse sådan nogle problemer ved at knipse. Se bare hvordan han løste problemerne der tilsyneladende var med Ronaldinho - vupti, så var de væk. Det var Ronaldinho så godt nok også, men det er så en anden side af sagen. Hehe, nej - jeg er ret sikker på at Pep nok skal holde styr på gutterne i samarbejde med Puyol! ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Dette har intet på sig, Ini var ikke sen til at lykønske Messi med på sin twitter, og han har så sent som i dag sagt, at han føler Messi er den fortjente vinder. Xavi har sagt det samme, og man så også i går før kampen, at de oprigtigt virkede glade på Messis vegne. Hvis det var skuespil, så må Xavi og Ini være nogle af verdens bedste skuespillere, som Mander siger.

Når vi kender til Messi, Xavi og Ini, så ved man også, at sådan noget ikke kan skabe splid imellem dem. Pep har blandt andet også sagt, at det i teorien sagtens kan ske, at en eller flere bliver jaloux, men så skal man kigge på de involverede spillere og deres personligheder, har han sagt. Og han sagde videre, at han har meget svært ved at se det ske, at der kommer splid altså, når det er Xavi, Ini og Messi der er de involverede parter.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Der er kun den splid Marca prøver at skabe på egen hånd.

Et Messi citat taget fra TotalBarca:
“Guardiola has given me so much since the first time we spoke. I remember he told me then: ‘With me you will score three or four goals every game’. Because of how he lets me play and the position that [he] puts me in on the pitch Guardiola has given me everything. I owe a lot to Rijkaard and want to thank him for the confidence that he showed in me. But with Guardiola I have grown so much.”

Lionel Messi talks about his FC Barcelona coach, Josep Guardiola.



Read more: http://www.totalbarca.com/#ixzz1B6VV8Aiy
Smukt 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Lionel Messi

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lionel Messi »

Jeg synes godt at han kan forbedre sin højre fod. Det er ikke så tit at han bruger den.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster