10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Raman93 »

# 23 skrev:T

Messi
La Liga: 35 kampe, 42 mål, 28 assist
I alt: 50 kampe, 54 mål, 29 assist.
Er der ikke en lille fejl, eller skal jeg have privatundervisning i matematik?

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Raman93 skrev:
# 23 skrev:T

Messi
La Liga: 35 kampe, 42 mål, 28 assist
I alt: 50 kampe, 54 mål, 29 assist.
Er der ikke en lille fejl, eller skal jeg have privatundervisning i matematik?
Er det med hensyn til assist? :-) For ja, det er selvfølgelig forkert, når han har lavet tre sammenlagt i CL og CDR, men det her er jo også hen og skær hypotetisk ud fra deres nuværende statistik. Den vil jo dale, hvis de ikke scorer i nogle kampe i træk.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

"Visca El Barca"]="# 23"]Tillykke til Leo Andres! Helt fortjent.

Det er ikke så tit man møder en Man Utd fan, der har denne holdning, især en dansk Man Utd fan, men du har fuldstændig ret, det er helt fortjent.

Nej, jeg har bare altid sagt herinde på Jeres forum, at - udfra de tidligere andre år, hvor verdens bedste blev kåret ud fra titler og ikke evner, så var Sneijder den rette vinder for mig pga. hans vanvittige år. Men evnemæssigt er det jo helt fortjent. Der har jeg aldrig sagt noget imod Messis kandidatur, da det blev offentliggjort.
True true, jeg tror grunden til der kommer et markant skifte i kriterier skyldes to ting. En, at prisen er slået sammen så det nu er både trænere, nationale anfører men også journalister der kårer verdens bedste. De franske journalister er været ret gode til at kåre ( næsten altid) den spiller, der har været den bedste det pågældende år, og ikke en der har vundet masser af trofæer. Fifas pris har haft en tendens til at det tit har været de store slutrunder eller trofæer der har vægtet mest, et got eksempel er Ronaldo efter 2002 VM og Cannavarro et andet.

Den anden ting er selve fænomenet Messi. Manden har så vanvittige evner og havde en så vanvittig sæson sidste år, at han er meget meget svær at komme udenom, selvom han "kun" vandt La Liga. Jeg mener han skiller sig i den grad ud, når han spiller, og ingen, og jeg mener ingen lige p.t kan nå hans niveau. Manden er den der kommer tættest på Diego, og allerede nu mener de mange eksperter og fodboldkyndige, at han er historien bedste. Dette har helt sikkert haft en afgørende betydning. Og nårh ja, så var der sidste år, hvor han brød en masse rekorder, såsom flest scorede mål, flest hattrick på et kalenderår og sådan kan man blive ved.

Sneijder vandt The Treble, meget flot, men hvor mange havde set ham i Serie A sidste år. Han har faktisk selv indrømmet at han havde problemer sidste år, hvilket resulterede i at han blev sendt på ferie f.eks. Tit var det ikke ham, men folk som Samuel, Cambiasso, Milito der var de afgørende spillere for Inter i Serie A sidste år, og ikke Sneijder. Men han præsterede i C.L, hvor de fleste så ham, ligesom Maicon ( der også havde sine problemer i Serie A og blev kritiseret).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fedtmule skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Stats update:
Sæson 2010/2011 statistik:

Lionel Messi – Current Season Statistics
23 kampe (alle klub kampe alle turneringer)
25 mål (heraf 1 på straffe)
16 assists

Cristiano Ronaldo – Current Season Statistics
27 kampe (alle klub kampe alle turneringer)
30 mål (heraf 5 på straffe)
8 assists
Hvor finder du denne statistik?
http://www.goal.com/en/people/argentina ... onel-messi

http://www.goal.com/en/people/portugal/ ... tos-aveiro
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MESSI!
Den anden ting er selve fænomenet Messi. Manden har så vanvittige evner og havde en så vanvittig sæson sidste år, at han er meget meget svær at komme udenom, selvom han "kun" vandt La Liga. Jeg mener han skiller sig i den grad ud, når han spiller, og ingen, og jeg mener ingen lige p.t kan nå hans niveau. Manden er den der kommer tættest på Diego, og allerede nu mener de mange eksperter og fodboldkyndige, at han er historien bedste. Dette har helt sikkert haft en afgørende betydning. Og nårh ja, så var der sidste år, hvor han brød en masse rekorder, såsom flest scorede mål, flest hattrick på et kalenderår og sådan kan man blive ved.
Exactly!

Hey... hvem af os kan ikke huske hvor vi var FØRSTE GANG vi så Lionel? Jeg husker tydeligt da jeg så ham første gang i la liga, og jeg tænkte..what what what ... han spiller som jeg forestiller mig at Michael Laudrup gensplejset med Shakira ville spille, ganget med Diego i 2. potens, skruet sammen med en personlighed som Dalei Lama.

Messi er fodboldens ELVIS!

Som John Lenon engang sagde om Elvis: "Before Elvis, there was nothing"

Man kan sige det samme om Messi. Han RØRER noget i mig, noget som INGEN fodboldspiller nogensinde har gjort før, selvom jeg er stor beundrer af Michael Laudrup, Rigtige Ronaldo og Ronaldinho så har ingen af disse kunnet få mig til at springe rundt af eufori, græde og drømme - og endda nogle gange holde mig vågen om natten.

Messi is IT!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Goldenbaum »

Er jeg den eneste der synes at Xavi havde fortjent det? :(

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Goldenbaum skrev:Er jeg den eneste der synes at Xavi havde fortjent det? :(
Nej, der er vist 2 eller 3 mere :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

De havde alle 3 fortjent det, men Messi er bare uden for katagori... han er out of this world.

Jeg tror alle barca fans ville synes at Ini, Xavi eller Messi ville være fortjente vindere hver for sig.

Men Messi er i min optik den rigtige vinder fordi han er bare den aller bedste spiller i verden... by far.. som Wenger sagde i foråret.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Goldenbaum »

Ja det kan godt være at Messi i form af skills er den bedste... men Xavi har opnået mere i længden... burde vinde en lifetime achievement award, som overgår alt det

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Goldenbaum skrev:Ja det kan godt være at Messi i form af skills er den bedste... men Xavi har opnået mere i længden... burde vinde en lifetime achievement award, som overgår alt det
Xavi er og har været verdens bedste midtbanespiller og kreatør i sidste 3-4 år :wink:
MDCCCXCIX

El Messias

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af El Messias »

Messi1987 skrev:
El Messias skrev: Platini fik den desværre 3 år i træk. :(
Men Messi skal nok nå de 4 in a row. :D
Vis Messi holder niveauet, så vinder han over 10 gange i træk...
Det kan vi også godt sige. :)

teemuss

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af teemuss »

det er bare så fortjent messi er i en klasse for sig selv,yddermere er han en meget beskeden person og et eks
for unge ,en helt nede på jorden fyr,man kan ikke andet end have respekt for ham
tilykke messi jeg glæder mig totalt på dine vegne. :D

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Tillykke. Fortjent? Ja, det er det da! Det er jo kun fordi han er oppe i mod Xavi og Iniesta, at man bliver helt i tvivl... :lol:

De her 11. spillere, kunne vel selv i deres habitter tæske de fleste landshold...
Billede
Senest rettet af Skydefinten tirs jan 11, 2011 10:33 am, rettet i alt 2 gange.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

Tillykke til Messi - Fuldt fortjent!

Det er alligevel ret vildt at have 6/11 af verdens bedste spillere på sin plads.
Selvom jeg nu tror at en mand som Puyol er kommet med pga. VM.
Det skal ikke misforstås, fordi han er den fødte leder på vores hold - og passer perfekt ind, men, vil mene der findes centrale forsvarsspillere der overall godt kan være med ham.

Men tillykke til; Puyol, Pique, Xavi, Iniesta, Messi og Villa med det.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Vi bliver 9 næste gang (måske 10 hvis Valdes klarer sig bedre end Casillas)
Abidal ind - Lucio ud
Alves ind - Maicon ud
Pedro ind - Sneijder ud

holdet 2011:
Cassillas/Valdes
Alves, Pique, Puyol, Abidal
Xavi, Iniesta, Ronaldo
Pedro, Messi, Villa
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster