18 - Gerard Martín Langreo

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 469 gange
Blevet takket: 1744 gange

18 - Gerard Martín Langreo

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Scorede sit første mål mod Sociedad i starten af måneden. Leverer rimelig stabilt. Har han en fremtid i Barça?
Har fået 26 kampe i alt indtil videre i denne sæson. Mere defensiv end Balde, men hvem er ikke det? :lolno: :clap:
Jeg synes personligt at han kunne blive en fin backup for Balde, givet at han får regelmæssigt spilletid.

Fulde navn: Gerard Martín Langreo.
Fødselsdato: 22. Februar, 2002.
Fødested: Esplugues de Llobregat, Spanien.
Position: Venstreback.
Højde: 1.86 m.

Billede
Senest rettet af FCBarcelonaChr fre aug 29, 2025 3:33 pm, rettet i alt 1 gang.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 102 gange

Re: Gerard Martín Langreo

Indlæg af Dumle »

FCBarcelonaChr skrev:
tirs mar 18, 2025 6:19 pm
Scorede sit første mål mod Sociedad i starten af måneden. Leverer rimelig stabilt. Har han en fremtid i Barça?
Har fået 26 kampe i alt indtil videre i denne sæson. Mere defensiv end Balde, men hvem er ikke det? :lolno: :clap:
Jeg synes personligt at han kunne blive en fin backup for Balde, givet at han får regelmæssigt spilletid.

Fulde navn: Gerard Martín Langreo.
Fødselsdato: 22. Februar, 2002.
Fødested: Esplugues de Llobregat, Spanien.
Position: Venstreback.
Højde: 1.86 m.

Billede
Jeg synes ikke han er god nok må jeg indrømme, måske fin til at komme ind sidst i kampen for at lukke ned, men han er for anderledes i stil end Balde så vi skal ændre alt for meget i spillestil når han starter.

Og ærligt så føler jeg 8 ud af 10 spillere kører ham rundt i manegen

Ialocin
Har takket: 154 gange
Blevet takket: 174 gange

Indlæg af Ialocin »

Han er faktisk vokset på mig i de seneste måneder efter, at jeg havde sat spørgsmålstegn ved om, han ville kunne starte for nogle hold i Superligaen. :roll:

Jeg synes han har set stærkere ud fysisk, og han har været hæderlig i de kampe, hvor der var brug for ham. Han er ikke faldet igennem, og det er positivt. Jeg kunne godt se ham udvikle sig ala Mingueza, men det kræver, at han får mere spilletid, og det kommer ikke til at ske i Barcelona pt.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Ialocin skrev:
tirs mar 18, 2025 7:16 pm
Han er faktisk vokset på mig i de seneste måneder efter, at jeg havde sat spørgsmålstegn ved om, han ville kunne starte for nogle hold i Superligaen. :roll:

Jeg synes han har set stærkere ud fysisk, og han har været hæderlig i de kampe, hvor der var brug for ham. Han er ikke faldet igennem, og det er positivt. Jeg kunne godt se ham udvikle sig ala Mingueza, men det kræver, at han får mere spilletid, og det kommer ikke til at ske i Barcelona pt.
En udlejning med fast spilletid i en La Liga klub ville uden tvivl kunne gavne ham, såfremt at regelmæssig spilletid i Barça ikke bliver en realitet.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

EasyBuddhist
Har takket: 950 gange
Blevet takket: 1156 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

https://x.com/JijantesFC/status/1933191493210005549

Martìn tilbage efter at have brækket armen i Spaniens første kamp ved u21 em.
Hvordan kan man ikke elske det fjæs. En sand historie om den grimme ælling
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 209 gange
Blevet takket: 546 gange

Indlæg af Norbit »

Ej hvor jeg håber at han bliver solgt. Kan simpelthen ikke fordrage ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
tors jun 12, 2025 8:50 pm
Omvendt må man også værdsætte hans udvikling og gåpåmod. Gået fra at spille i den 3. bedste række sidste år til at spille CL semifinale mod Inter med to oplæg på under et år. Den slags historier kan noget
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 290 gange
Blevet takket: 165 gange

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
tors jun 12, 2025 9:26 pm
Norbit skrev:
Omvendt må man også værdsætte hans udvikling og gåpåmod. Gået fra at spille i den 3. bedste række sidste år til at spille CL semifinale mod Inter med to oplæg på under et år. Den slags historier kan noget
Han er en fed spiller.

Han fortjener succes. Synes folk har været for hårde ved ham. Han er en ung spiller, som har lavet sine fejl, men han har tydeligvis være benovet over at komme på banen for Barca efter min vurdering.

Han vil vokse med opgaven og tillid fra træneren.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 191 gange
Blevet takket: 170 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Paulinho15 skrev:
tors jun 12, 2025 9:28 pm
EasyBuddhist skrev:
Norbit skrev:
Han er en fed spiller.

Han fortjener succes. Synes folk har været for hårde ved ham. Han er en ung spiller, som har lavet sine fejl, men han har tydeligvis være benovet over at komme på banen for Barca efter min vurdering.

Enig, han har faktisk haft nogle rigtig gode kampe indimellem, og overordnet har han gjort det bedre end jeg forventede efter hans første par kampe. Han har også lavet en god håndfuld meget store fejl, og det har været tydeligt at det var hans første sæson på seniorniveau.

Tror også han kunne gå hen og blive hæderlig i hans anden sæson. Ville stadig foretrække Grimaldo kom til i stedet, hvis økonomien i aftalen giver mening, men det ville måske ikke være jordens undergang hvis Martín også er backup næste sæson. Hvis Nico kommer til og Raphinha rykkes ind centralt ville det nok også give noget mere bred støtte til vores VB, og så ville Martín måske også være et bedre stilistisk fit end han har været i denne sæson.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Puyols_garn skrev:
man jun 16, 2025 5:08 pm
Paulinho15 skrev:
tors jun 12, 2025 9:28 pm
EasyBuddhist skrev:
Norbit skrev:
Han er en fed spiller.

Enig, han har faktisk haft nogle rigtig gode kampe indimellem, og overordnet har han gjort det bedre end jeg forventede efter hans første par kampe. Han har også lavet en god håndfuld meget store fejl, og det har været tydeligt at det var hans første sæson på seniorniveau.

Tror også han kunne gå hen og blive hæderlig i hans anden sæson. Ville stadig foretrække Grimaldo kom til i stedet, hvis økonomien i aftalen giver mening, men det ville måske ikke være jordens undergang hvis Martín også er backup næste sæson. Hvis Nico kommer til og Raphinha rykkes ind centralt ville det nok også give noget mere bred støtte til vores VB, og så ville Martín måske også være et bedre stilistisk fit end han har været i denne sæson.
Ingen tvivl om, at han har haft nogle store fejl, men jeg synes, at folk er for hurtige til at save ham og andre midtover der laver fejl og det gør ondt på mig, fordi jeg selv ved hvordan det er at stå i en situation som Martin.

Det gavner ikke udviklingen eller selvtilliden. Især i en sportsgren som fodbold, så er det vigtigt at lave fejl, fordi det er hvad spillerne lærer af.

Der er flere spillere der har været udskældt herinde, men nu er de forvandlet under Hansi Flick og bliver hyldet herinde. Det kan hurtigt ændre sig med den rette træner og støtte omkring sig.

Nuvel, det duer ikke, at de samme fejl bliver lavet igen og igen, men særligt med de unge spillere kan vi ikke forvente, at alle spillerne går ud og er en sensation som Lamine Yamal.

Enig i forhold til Grimaldo - han er jo langt mere erfaren og rutineret, så nu og her vil det styrke holdet langt mere at få ham ind end Gerard Martin, men jeg ville ikke være ked af at beholde den unge catalner.

Jeg hepper særligt på Gerard Martin, fordi jeg kan se mig selv rigtig meget i ham. Det var ikke altid lige sjovt i VB eller i andre klubber hvor jeg spillede og forsøgte at få mit gennembrud.

Jeg var lille og troede ikke så meget på mig selv, men jeg havde modet til at forfølge min drøm. Men ved den mindste "fejl" ved træning eller kamp, så blev jeg konstant råbt ind i hovedet og skældt ud af "holdkammeraterne".

Jeg blev også mobbet på det groveste og det var ikke særlig rart, og det styrkede ikke mit selvbillede, der i forvejen ikke var godt.

I de sidste tre år jeg har jeg forsøgt at komme tilbage at spille fodbold i Moderklubben i VB. Det er lykkes på sin vis, men ikke som jeg gerne ville, da angsten stadig har gjort det svært.

Jeg havde i starten svært ved bare at være i VB Parken og følge med i træningen på Serie 1-2 niveau, så det blev til Serie 4-5 kampe i stedet for.

I sommeren 2022 i opstarten til den nye efterårssæson trænede jeg så med U17-U19 i Moderklubben (ikke ligaholdene), fordi jeg ikke var klar til at indgå i Serie 1-træningen.

Her så jeg en ung spiller, der stod og gemte sig ved sidelinjen. Han turde ikke at få bolden. Jeg fik ondt af ham og straks da spillet stoppede, så gik jeg hen og lagde en arm omkring skulderen på ham.

Jeg sagde til ham, at han ikke skulle være bange for at lave fejl. Han skulle ikke tænke over hvad de andre spillere tænkte omkring ham.

Han skulle bare gå ud, og lave alle de fejl han kunne og prøve ting af, og så sagde jeg, at han gerne måtte være sig selv og være her eller noget i den stil.

Kort efter blev spillet sat i gang... Han fik bolden... og så gik det stærkt...

Jeg kunne næsten ikke følge med, men han fik bolden og driblede forbi dem alle sammen i nærmest Messi-agtig stil og scorede et kongemål....

Jeg glemmer aldrig hans smil efter den aktion. Han smilede helt oppe til femøren...

Det var så fedt at se... Gid jeg havde haft sådan en træner, så havde jeg spillet i Barcelona da jeg var 17 år...

Nå det blev lidt beretninger fra mit eget liv og mine egne erfaringer. Hvis jeg var Flick, så ville jeg vise 100% tillid til Gerard Martin og Hector Fort kan vi også tage med.

Jeg ville gradvist give dem mere og mere spilletid, og så ville jeg sige nogenlunde de samme ting i ørene, som jeg sagde til den unge knægt ude fra VB.

Det er sådan du udvikler spillere og mennesker i livet generelt. Selvfølgelig er der andre forvetninger, når du spiller i FC Barcelona end i en af bundklubberne i ligaen, men vi kan ikke forvente perfektion fra de unge spillere.

De kommer til at lave fejl og det skal de også gøre. Det er en uundværlig del af deres og klubbens udvikling. Så må vi tage det sure med det søde eller hvad man siger.

Jeg vil langt hellere se, at de unge spiller bliver sat ind og får chancen og laver en masse fejl end at de ikke får chancen i klubben.

For mig er det hvad fodbolden handler om, så kan det være ligegyldigt om vi taber kampen. Det vil jeg ikke bruge min tid på at græde over.

Jeg ved ikke om jeg selv kommer tilbage og spille selv. Det har været et langt forløb indtil nu og jeg har muligvis udviklet kompleks ptsd, som har gjort, at jeg de sidste to år kun har ligget i sengen, men jeg arbejder mig stille og roligt tilbage i form.

Mit mål er blot at komme til at spille fodbold på serie 2 igen ude i Bredballe IF, og så må vi se hvilken retning det tager derfra.

Jeg har også en god træner gemt i mig. Det har jeg altid haft og det har jeg altid vidst. Det er bare svært at slippe fodbolden helt og drømmen om at komme tilbage at spille.

Samtidig, så trækker træneren også i mig, at holde foredrag, gå ind i politk, starte min egen coaching-virksomhed... Ja de sidste syv år føler jeg er blevet stjålet fra mig, men jeg glad for at være i live og kunne give tilbage til samfundet med de ting jeg har lært undervejs.

Livet leves lige nu og her... Og jeg synes bare, at Gerard Martin er helt vildt sej. Han har ikke set så god ud ved nogle lejligheder, men det er jeg ligeglad med.

Han ville dog nok have godt af en udlejning eller salg med tilbagekøbsklausul på et lidt lavere niveau med mere kontinuerlig spilletid, men jeg han vil være fin at have som reserve også i den nye sæson.

Det blev lidt af hvert i det her indlæg, men det var rart at få sat ord på.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Godt indlæg, Pau

Mht. Martin, så er flere forhold, der spiller ind i forhold nødvendigheden af en ny LB. En af dem er, hvis man får Nico ind, så kan Martin være meget brugbar, da han ikke skal gå så meget med frem. Det vil være noget andet med Diaz, der vil have brug for en aktiv LB for at optimere sit spil.

En anden ting er, der kommer to meget spændende back talenter med på preseason. Torrents som er LB med et meget stort potentiale og Landry Farre som er CB, omskolet til RB og LB. Det er vigtigt, den sportslige ledelse tager det med i den langsigtede planlægning.

En sidste ting der spiller ind, er at Martin har et marked. Det kunne være ledelsen gerne vil sælge for 15m og hente en erstatning for samme beløb. Det vil give luft i fairplay til andre positioner

Men Martin har spillet sig op i anden halvdel af sæsonen og der ingen grund til at tro, han ikke kan ligge yderligere på i næste sæson.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
man jun 16, 2025 9:00 pm
Godt indlæg, Pau

Mht. Martin, så er flere forhold, der spiller ind i forhold nødvendigheden af en ny LB. En af dem er, hvis man får Nico ind, så kan Martin være meget brugbar, da han ikke skal gå så meget med frem. Det vil være noget andet med Diaz, der vil have brug for en aktiv LB for at optimere sit spil.

En anden ting er, der kommer to meget spændende back talenter med på preseason. Torrents som er LB med et meget stort potentiale og Landry Farre som er CB, omskolet til RB og LB. Det er vigtigt, den sportslige ledelse tager det med i den langsigtede planlægning.

En sidste ting der spiller ind, er at Martin har et marked. Det kunne være ledelsen gerne vil sælge for 15m og hente en erstatning for samme beløb. Det vil give luft i fairplay til andre positioner

Men Martin har spillet sig op i anden halvdel af sæsonen og der ingen grund til at tro, han ikke kan ligge yderligere på i næste sæson.
Tak.

Det lyder til, at der er flere muligheder i spil, hvilket er spændende i sig selv.

Glæder mig helt vildt til at se Torrents nu, og selvfølgelig også Landry Farre.

Det er altid spændende at se, når de unge spillere kommer op.

Husker tilbage på da en “relativt” ukendt Fermin Lopez kom med for to år siden og se nu hvor han er i dag.

Det er lige til at få gåsehud over.

EasyBuddhist

Re: Juvenil og Cadet talenterne

Indlæg af EasyBuddhist »

Så er det snart preseason tid og derfor også tid til at kigge på de ungdomsspillere, der får mulighed for at vise sig frem. Flick ser ud til at ville se så mange som muligt an og de er alle sammen spændende på hver deres måde, nogen mere end andre.

Jofre Torrents, 18 år, VB:

Jofre´s fysik er ret imponerende, selvom han ikke er et atletisk PnP monster, som Balde. Han kommer fra catalonien, har spillet for La Masia siden, han var 11 og har derfor alle de egenskaber, man fremelsker i klubben. Blandt hans store styrker er hans ball carrying og et særdeles veludviklet positionspil. Han kan derfor både søge dybt i banen langs kanten, men man ser ham også ofte gå indvendig, både med løb eller som pasningsstation. Hans pasningsspil er ligeledes i top, hvor han med lethed indgår i trekanterne, ligesom han bryder kæderne med lethed. Defensivt er han god og har også her alle komponenter til at kunne begå sig allerede. Med sine 185cm og en tæt kropsbygning, er han ikke en nem spiller at komme forbi. Igen er hans positionering værd at fremhæve. Jofre startede sæsonen på u-19, men har sidenhen fået 11 kampe på B-holdet og den sportslige sektor har store forventninger til ham, inkl. Flick

Toni Fernandez, 16 år, AM/RW/F9

Også fra cataloinen, kom Toni til Barca som 10 årig fra Espanyol. Han har spillet hele sæsonen for B-holdet og ni minutter i CdR for førsteholdet, mens han ofte har trænet med hos Flick, der ser en stor stjerne i ham. Teknisk utrolig stærk i små områder, hvor han kombinerer med lethed og har en veludviklet sparketeknik. Har mest begået sig i angrebets højreside, men er i den sidste del af sæsonen rykket ind på AM, hvor hans playmaker evner er blevet mere synlige. Han er en intelligent fodboldspiller, der tænker og ser spillet hurtigt og kan gennemføre komplicerede spil med superp teknisk udførelse.

Guille Fernandez, 16 år, CM/AM

Guille kom til Barca sammen med hans fætter, Toni, samme år. Han har længe været højt agtet på La Masia, men det seneste år har været hårdt for ham. Han er unægtelig et stort talent, men konkurrencen på hans positioner er stor og han har haft svært ved at bide sig fast i start XI på B-holdet. Det til trods, har han fået spilletid i 32 kampe og scoret 7 mål, men mest brugt som impact sub. Der er forlydender om et skifte væk fra Barca, hvor Dortmund skulle være meget interesseret, men Guille vil indtil videre blive. En mere fysisk version af hans fætter fra en dybere liggende position, men særdeles stærk teknisk.

Landry Farre, 18 år, RB/LB/CB

Har qua sin fortid som CB sine forcer i det defensive og besidder en veludviklet fysisk pakke. Hans offensive kvaliteter er til at overse, men han opvejer det med sikkerhed bagude og en stor grad af versatilitet. Landry har dog spillet for La Masia fra tidligste stadie og derfor kender han spillestilen indgående og falder sjældent igennem. Han er en af dem, der enten eksploderer i sin udvikling, eller skal et andet sted hen for at styrke den. Har trænet kontinuerligt med førsteholdet det sidste halve år og også fået kampe på bænken. Han er derfor en spiller, trænerteamet kan lide og som de satser på.

Pedro Fernandez: 17 år, CM/AM

Ikke i familie med de to andre og ofte bare kaldet Dro, understreger han med sin udtagelse til preseason, den massive mængde talent, der findes på positionen. En mere atletisk type end Guille, men ellers med mange af de samme evner. Igen en spiller, man har høje forventninger til blandt div ungdomstrænere og i den sportslige sektor og han kan blive lidt af en overraskelse blandt de udtagne. Født i Galicien med filippinsk baggrund, kom han til La Masia som 14 årig

Ibrahim Diarra: 18 år, AM/RW/LW

Diarra kom til Barca fra den nye samarbejdspartner Africa Foot i januar. Et stort Malisisk talent, som vidste sig stærkt frem under sidste sommers u17 VM og har siden skiftet til Barca gjort sig på u19 mandskabet. Til at starte med blev han tiltænkt B-holdet, men man vurderede klogt at starte blødere ud for at akklimatisere. Han har spillet virkelig stærkt siden og bidrog med toppræstationer i de afgørende UYL knockout kampe på vejen til mesterskabet. En atletisk æstetisk nydelse at se på banen, hvor han ubesværet bevæger sig rundt i halvrummene på den sidste tredjedel og ankommer næsten altid i feltet. Med særdeles veludviklede afslutningsevner er han en måltrussel uanset, hvor han bliver bragt i spil. Qua en stærk PnP pakke er han stærk i duelspillet, uden at være et decideret monster. Han bliver en interessant spiller at se i aktion, da han besidder nogle ting, man ikke ofte ser hos La masia talenterne og den mest dragende kvalitet, er en yderst veludviklet og raffineret fodbold intelligens. Et subtilt, nærmest underspillet dræber instinkt, men med konstant tilstedeværelse. Glæd jer til at se ham.

Jan Virgilli, 18 år, LW/RW

Tilbage i det catalanske kom Jan til La Masia sidste sommer fra regionsrivalerne, Nastic. Startende på u19 holdet har han haft en fantastisk sæson for triple vinderne og var en nøglespiller i UYL triumfen. I sidste del af sæsonen lykkedes det ham oven i købet at tilspille sig kontinuerlig spilletid for B-holdet og har altså haft en støt og stærk udviklingskurve, som nu også bliver belønnet med preseason på førsteholdet. En alt i alt imponerende første sæson, hvor han med stor bevægelighed har været konstant udfordrende på begge flanker. Et imponerende drev med bolden, hvor han med lange, ofte diagonale carries er stærk i omstillinger. Habil afslutter og 1v1, er han meget direkte og pågående i spillestilen og han har eftersigende tiltrukket sig opmærksomhed fra Flick, der kan lide hans evner.

Det var indtil videre dem, der har været nævnt i medierne. Der kan støde flere til, hvor målmændene Kochen og Aron, CB’s Kospo og Cuenca, samt CF Gistau kunne være muligheder. Jeg vil denne gang ikke fremhæve nogen frem for andre og det mest fordi, konkurrencen er sindssyg, ikke alene blandt talenterne, men også på førsteholdet. Jeg vil sige det på denne måde, en hvilken som helst af de nævnte, kan få et gennembrud, hvis de følger deres udviklingskurve, fordi det er en crazy talentmasse, der render rundt på ungdomsholdene. Kvaliteten er enorm i disse år, så det handler om at udnytte sine chancer og spille sig ind i Flicks tanker. Derfor handler det også meget om detaljer, som position og styrker/svagheder, da Flick kan se anvendelighed på måder, der i nogen grad ligger uden for spillernes indflydelse. Et godt eksempel herpå er Gerrard Martin, som ikke mange havde haft i tankerne inden starten af sidste sæson. Fermin Lopez et andet. Stærke påmindelser om at, alt er muligt

Hristo
Har takket: 228 gange
Blevet takket: 342 gange

Re: Juvenil og Cadet talenterne

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
tirs jun 17, 2025 9:45 am
Så er det snart preseason tid og derfor også tid til at kigge på de ungdomsspillere, der får mulighed for at vise sig frem. Flick ser ud til at ville se så mange som muligt an og de er alle sammen spændende på hver deres måde, nogen mere end andre.

Jofre Torrents, 18 år, VB:

Jofre´s fysik er ret imponerende, selvom han ikke er et atletisk PnP monster, som Balde. Han kommer fra catalonien, har spillet for La Masia siden, han var 11 og har derfor alle de egenskaber, man fremelsker i klubben. Blandt hans store styrker er hans ball carrying og et særdeles veludviklet positionspil. Han kan derfor både søge dybt i banen langs kanten, men man ser ham også ofte gå indvendig, både med løb eller som pasningsstation. Hans pasningsspil er ligeledes i top, hvor han med lethed indgår i trekanterne, ligesom han bryder kæderne med lethed. Defensivt er han god og har også her alle komponenter til at kunne begå sig allerede. Med sine 185cm og en tæt kropsbygning, er han ikke en nem spiller at komme forbi. Igen er hans positionering værd at fremhæve. Jofre startede sæsonen på u-19, men har sidenhen fået 11 kampe på B-holdet og den sportslige sektor har store forventninger til ham, inkl. Flick

Toni Fernandez, 16 år, AM/RW/F9

Også fra cataloinen, kom Toni til Barca som 10 årig fra Espanyol. Han har spillet hele sæsonen for B-holdet og ni minutter i CdR for førsteholdet, mens han ofte har trænet med hos Flick, der ser en stor stjerne i ham. Teknisk utrolig stærk i små områder, hvor han kombinerer med lethed og har en veludviklet sparketeknik. Har mest begået sig i angrebets højreside, men er i den sidste del af sæsonen rykket ind på AM, hvor hans playmaker evner er blevet mere synlige. Han er en intelligent fodboldspiller, der tænker og ser spillet hurtigt og kan gennemføre komplicerede spil med superp teknisk udførelse.

Guille Fernandez, 16 år, CM/AM

Guille kom til Barca sammen med hans fætter, Toni, samme år. Han har længe været højt agtet på La Masia, men det seneste år har været hårdt for ham. Han er unægtelig et stort talent, men konkurrencen på hans positioner er stor og han har haft svært ved at bide sig fast i start XI på B-holdet. Det til trods, har han fået spilletid i 32 kampe og scoret 7 mål, men mest brugt som impact sub. Der er forlydender om et skifte væk fra Barca, hvor Dortmund skulle være meget interesseret, men Guille vil indtil videre blive. En mere fysisk version af hans fætter fra en dybere liggende position, men særdeles stærk teknisk.

Landry Farre, 18 år, RB/LB/CB

Har qua sin fortid som CB sine forcer i det defensive og besidder en veludviklet fysisk pakke. Hans offensive kvaliteter er til at overse, men han opvejer det med sikkerhed bagude og en stor grad af versatilitet. Landry har dog spillet for La Masia fra tidligste stadie og derfor kender han spillestilen indgående og falder sjældent igennem. Han er en af dem, der enten eksploderer i sin udvikling, eller skal et andet sted hen for at styrke den. Har trænet kontinuerligt med førsteholdet det sidste halve år og også fået kampe på bænken. Han er derfor en spiller, trænerteamet kan lide og som de satser på.

Pedro Fernandez: 17 år, CM/AM

Ikke i familie med de to andre og ofte bare kaldet Dro, understreger han med sin udtagelse til preseason, den massive mængde talent, der findes på positionen. En mere atletisk type end Guille, men ellers med mange af de samme evner. Igen en spiller, man har høje forventninger til blandt div ungdomstrænere og i den sportslige sektor og han kan blive lidt af en overraskelse blandt de udtagne. Født i Galicien med filippinsk baggrund, kom han til La Masia som 14 årig

Ibrahim Diarra: 18 år, AM/RW/LW

Diarra kom til Barca fra den nye samarbejdspartner Africa Foot i januar. Et stort Malisisk talent, som vidste sig stærkt frem under sidste sommers u17 VM og har siden skiftet til Barca gjort sig på u19 mandskabet. Til at starte med blev han tiltænkt B-holdet, men man vurderede klogt at starte blødere ud for at akklimatisere. Han har spillet virkelig stærkt siden og bidrog med toppræstationer i de afgørende UYL knockout kampe på vejen til mesterskabet. En atletisk æstetisk nydelse at se på banen, hvor han ubesværet bevæger sig rundt i halvrummene på den sidste tredjedel og ankommer næsten altid i feltet. Med særdeles veludviklede afslutningsevner er han en måltrussel uanset, hvor han bliver bragt i spil. Qua en stærk PnP pakke er han stærk i duelspillet, uden at være et decideret monster. Han bliver en interessant spiller at se i aktion, da han besidder nogle ting, man ikke ofte ser hos La masia talenterne og den mest dragende kvalitet, er en yderst veludviklet og raffineret fodbold intelligens. Et subtilt, nærmest underspillet dræber instinkt, men med konstant tilstedeværelse. Glæd jer til at se ham.

Jan Virgilli, 18 år, LW/RW

Tilbage i det catalanske kom Jan til La Masia sidste sommer fra regionsrivalerne, Nastic. Startende på u19 holdet har han haft en fantastisk sæson for triple vinderne og var en nøglespiller i UYL triumfen. I sidste del af sæsonen lykkedes det ham oven i købet at tilspille sig kontinuerlig spilletid for B-holdet og har altså haft en støt og stærk udviklingskurve, som nu også bliver belønnet med preseason på førsteholdet. En alt i alt imponerende første sæson, hvor han med stor bevægelighed har været konstant udfordrende på begge flanker. Et imponerende drev med bolden, hvor han med lange, ofte diagonale carries er stærk i omstillinger. Habil afslutter og 1v1, er han meget direkte og pågående i spillestilen og han har eftersigende tiltrukket sig opmærksomhed fra Flick, der kan lide hans evner.

Det var indtil videre dem, der har været nævnt i medierne. Der kan støde flere til, hvor målmændene Kochen og Aron, CB’s Kospo og Cuenca, samt CF Gistau kunne være muligheder. Jeg vil denne gang ikke fremhæve nogen frem for andre og det mest fordi, konkurrencen er sindssyg, ikke alene blandt talenterne, men også på førsteholdet. Jeg vil sige det på denne måde, en hvilken som helst af de nævnte, kan få et gennembrud, hvis de følger deres udviklingskurve, fordi det er en crazy talentmasse, der render rundt på ungdomsholdene. Kvaliteten er enorm i disse år, så det handler om at udnytte sine chancer og spille sig ind i Flicks tanker. Derfor handler det også meget om detaljer, som position og styrker/svagheder, da Flick kan se anvendelighed på måder, der i nogen grad ligger uden for spillernes indflydelse. Et godt eksempel herpå er Gerrard Martin, som ikke mange havde haft i tankerne inden starten af sidste sæson. Fermin Lopez et andet. Stærke påmindelser om at, alt er muligt
Tak - megagod gennemgang!
Det overrasker mig at Guille er på tale til et skifte væk, for han har længe været et navn man stødte på, og med 7 mål og relativt meget spilletid mod granvoksne mænd lyder han også stadig som en der er langt foran sin egen alder hvad evner angår.

Besvar