Puyols_garn skrev: ↑man jun 16, 2025 5:08 pm
Paulinho15 skrev: ↑tors jun 12, 2025 9:28 pm
EasyBuddhist skrev: ↑tors jun 12, 2025 9:26 pm
Norbit skrev: ↑tors jun 12, 2025 8:50 pm
Ej hvor jeg håber at han bliver solgt. Kan simpelthen ikke fordrage ham.
Omvendt må man også værdsætte hans udvikling og gåpåmod. Gået fra at spille i den 3. bedste række sidste år til at spille CL semifinale mod Inter med to oplæg på under et år. Den slags historier kan noget
Han er en fed spiller.
Han fortjener succes. Synes folk har været for hårde ved ham. Han er en ung spiller, som har lavet sine fejl, men han har tydeligvis være benovet over at komme på banen for Barca efter min vurdering.
Han vil vokse med opgaven og tillid fra træneren.
Enig, han har faktisk haft nogle rigtig gode kampe indimellem, og overordnet har han gjort det bedre end jeg forventede efter hans første par kampe. Han har også lavet en god håndfuld meget store fejl, og det har været tydeligt at det var hans første sæson på seniorniveau.
Tror også han kunne gå hen og blive hæderlig i hans anden sæson. Ville stadig foretrække Grimaldo kom til i stedet, hvis økonomien i aftalen giver mening, men det ville måske ikke være jordens undergang hvis Martín også er backup næste sæson. Hvis Nico kommer til og Raphinha rykkes ind centralt ville det nok også give noget mere bred støtte til vores VB, og så ville Martín måske også være et bedre stilistisk fit end han har været i denne sæson.
Ingen tvivl om, at han har haft nogle store fejl, men jeg synes, at folk er for hurtige til at save ham og andre midtover der laver fejl og det gør ondt på mig, fordi jeg selv ved hvordan det er at stå i en situation som Martin.
Det gavner ikke udviklingen eller selvtilliden. Især i en sportsgren som fodbold, så er det vigtigt at lave fejl, fordi det er hvad spillerne lærer af.
Der er flere spillere der har været udskældt herinde, men nu er de forvandlet under Hansi Flick og bliver hyldet herinde. Det kan hurtigt ændre sig med den rette træner og støtte omkring sig.
Nuvel, det duer ikke, at de samme fejl bliver lavet igen og igen, men særligt med de unge spillere kan vi ikke forvente, at alle spillerne går ud og er en sensation som Lamine Yamal.
Enig i forhold til Grimaldo - han er jo langt mere erfaren og rutineret, så nu og her vil det styrke holdet langt mere at få ham ind end Gerard Martin, men jeg ville ikke være ked af at beholde den unge catalner.
Jeg hepper særligt på Gerard Martin, fordi jeg kan se mig selv rigtig meget i ham. Det var ikke altid lige sjovt i VB eller i andre klubber hvor jeg spillede og forsøgte at få mit gennembrud.
Jeg var lille og troede ikke så meget på mig selv, men jeg havde modet til at forfølge min drøm. Men ved den mindste "fejl" ved træning eller kamp, så blev jeg konstant råbt ind i hovedet og skældt ud af "holdkammeraterne".
Jeg blev også mobbet på det groveste og det var ikke særlig rart, og det styrkede ikke mit selvbillede, der i forvejen ikke var godt.
I de sidste tre år jeg har jeg forsøgt at komme tilbage at spille fodbold i Moderklubben i VB. Det er lykkes på sin vis, men ikke som jeg gerne ville, da angsten stadig har gjort det svært.
Jeg havde i starten svært ved bare at være i VB Parken og følge med i træningen på Serie 1-2 niveau, så det blev til Serie 4-5 kampe i stedet for.
I sommeren 2022 i opstarten til den nye efterårssæson trænede jeg så med U17-U19 i Moderklubben (ikke ligaholdene), fordi jeg ikke var klar til at indgå i Serie 1-træningen.
Her så jeg en ung spiller, der stod og gemte sig ved sidelinjen. Han turde ikke at få bolden. Jeg fik ondt af ham og straks da spillet stoppede, så gik jeg hen og lagde en arm omkring skulderen på ham.
Jeg sagde til ham, at han ikke skulle være bange for at lave fejl. Han skulle ikke tænke over hvad de andre spillere tænkte omkring ham.
Han skulle bare gå ud, og lave alle de fejl han kunne og prøve ting af, og så sagde jeg, at han gerne måtte være sig selv og være her eller noget i den stil.
Kort efter blev spillet sat i gang... Han fik bolden... og så gik det stærkt...
Jeg kunne næsten ikke følge med, men han fik bolden og driblede forbi dem alle sammen i nærmest Messi-agtig stil og scorede et kongemål....
Jeg glemmer aldrig hans smil efter den aktion. Han smilede helt oppe til femøren...
Det var så fedt at se... Gid jeg havde haft sådan en træner, så havde jeg spillet i Barcelona da jeg var 17 år...
Nå det blev lidt beretninger fra mit eget liv og mine egne erfaringer. Hvis jeg var Flick, så ville jeg vise 100% tillid til Gerard Martin og Hector Fort kan vi også tage med.
Jeg ville gradvist give dem mere og mere spilletid, og så ville jeg sige nogenlunde de samme ting i ørene, som jeg sagde til den unge knægt ude fra VB.
Det er sådan du udvikler spillere og mennesker i livet generelt. Selvfølgelig er der andre forvetninger, når du spiller i FC Barcelona end i en af bundklubberne i ligaen, men vi kan ikke forvente perfektion fra de unge spillere.
De kommer til at lave fejl og det skal de også gøre. Det er en uundværlig del af deres og klubbens udvikling. Så må vi tage det sure med det søde eller hvad man siger.
Jeg vil langt hellere se, at de unge spiller bliver sat ind og får chancen og laver en masse fejl end at de ikke får chancen i klubben.
For mig er det hvad fodbolden handler om, så kan det være ligegyldigt om vi taber kampen. Det vil jeg ikke bruge min tid på at græde over.
Jeg ved ikke om jeg selv kommer tilbage og spille selv. Det har været et langt forløb indtil nu og jeg har muligvis udviklet kompleks ptsd, som har gjort, at jeg de sidste to år kun har ligget i sengen, men jeg arbejder mig stille og roligt tilbage i form.
Mit mål er blot at komme til at spille fodbold på serie 2 igen ude i Bredballe IF, og så må vi se hvilken retning det tager derfra.
Jeg har også en god træner gemt i mig. Det har jeg altid haft og det har jeg altid vidst. Det er bare svært at slippe fodbolden helt og drømmen om at komme tilbage at spille.
Samtidig, så trækker træneren også i mig, at holde foredrag, gå ind i politk, starte min egen coaching-virksomhed... Ja de sidste syv år føler jeg er blevet stjålet fra mig, men jeg glad for at være i live og kunne give tilbage til samfundet med de ting jeg har lært undervejs.
Livet leves lige nu og her... Og jeg synes bare, at Gerard Martin er helt vildt sej. Han har ikke set så god ud ved nogle lejligheder, men det er jeg ligeglad med.
Han ville dog nok have godt af en udlejning eller salg med tilbagekøbsklausul på et lidt lavere niveau med mere kontinuerlig spilletid, men jeg han vil være fin at have som reserve også i den nye sæson.
Det blev lidt af hvert i det her indlæg, men det var rart at få sat ord på.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃