Pau Prim kunne være en mulighed indtil FDJ kommer tilbage. Derefter må det nok blive FDJ & Casadó.DeanCassady skrev: ↑ons aug 28, 2024 2:01 pmGudskelov er eksplosivitet ikke en afgørende del af hans spil, så det er ikke sikkert, at hans karriere bliver synderligt mærket af skaden.
Men stadig en forfærdelig nyhed. Så må Casado steppe op. Og måske vi også får Prim at se?
Marc Bernal
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 418 gange
- Blevet takket: 1553 gange
Re: Marc Bernal
-
- Blevet takket: 228 gange
Det er selvfølgeligt nemt at efterrationalisere, men det virker også tåbeligt, at man spiller Bernal næsten fuld tid i hans første 3 prof senior kampe, når han er 17 og åbenlyst umodnet..
Der må da være nogen i klubben, der kan se et mønster efter Gavi, Pedri, m.fl. har været gennem møllen.
Der må da være nogen i klubben, der kan se et mønster efter Gavi, Pedri, m.fl. har været gennem møllen.
-
- Har takket: 906 gange
- Blevet takket: 199 gange
En korsbåndsskade er vel knap så meget en belastningsskader og mere en traume skade.Madameskrald skrev: ↑ons aug 28, 2024 4:14 pmDet er selvfølgeligt nemt at efterrationalisere, men det virker også tåbeligt, at man spiller Bernal næsten fuld tid i hans første 3 prof senior kampe, når han er 17 og åbenlyst umodnet..
Vi taler om 3 kampe fordelt over halvanden uge. Det burde kroppen kunne klare. Sæsonen er lige begyndt.
Ellers skal man lave en regel om at man ikke må spille prof fodbold før man er fyldt 19.
Det er 3 ret forskellige tilfælde.Madameskrald skrev: ↑ons aug 28, 2024 4:14 pmDet er selvfølgeligt nemt at efterrationalisere, men det virker også tåbeligt, at man spiller Bernal næsten fuld tid i hans første 3 prof senior kampe, når han er 17 og åbenlyst umodnet..
Pedris skader tydede rigtig meget på overbelastninger efter ca 70 kampe på en sæson og den tror jeg man har lært lidt af. Og det har været meget muskelskader som tyder på overbelastninger.
Bernals skade igår er det jeg vil tillade mig at kalde en typisk NFL skade. En hård kontakt i en forkert vinkel som tvang knæet en unaturlig vel som medførte det gik i stykker. Den kontakt igår ville have forårsaget samme skade om han var 17, 27 eller 37 så lidt en freak accident hvilket korsbånd ofte er.
Hermed ikke sagt at vi ikke skal passe på de unge mennesker for det skal vi, vi kan blot ikke sammenligne de her skader.
Jeg må dog indrømme at havde xavi været træner havde jeg været skrækslagen for resten af sæsonen men Flick synes jeg virker til at flere planer i tasken så vi skal nok få en fornuftig sæson og så skal Bernal stille og roligt tilbage. Vi så ham bl.a give Balde en pause igår med argumentet om at de unge knægte skal passes på.
- SIOUX
- Har takket: 541 gange
- Blevet takket: 278 gange
Jeg rev mit bagerste korsbånd over, for lidt over 1 år siden. Også med skade på minisk (meget normalt med overrevet korsbånd) Jeg kan løbe og styrketræne, men det er slut med holdsport med hurtige ryk til siderne. Jeg bliver aldrig 100% igen. Dog er jeg også 28 år ældre end Bernal. Håber, han kommer sig 100%. Det samme med Gavi.
-
- Blevet takket: 228 gange
Så I mener, at der ikke er en træthedskomponent i ACL skader, uagtet om det er solo eller kontakt skader?
I øvrigt er Bernals knæ på ingen måde i en vinkel, der er 100 % lig med ACL ruptur.
Bernal er netop blevet introduceret for senior fodbold og en øget dosis tysk fysisk træning… dvs. han spiller med garanti ikke 100 % udhvilet.
En 17 årig vil som udgangspunkt have mindre muskelstyrke at forebygge ACL skader med end en senior spiller. Dertil er han ukonditioneret til senior fodbold, og har spillet meget på kort tid oveni et tungt fysisk opstartsprogram. Således var hans maksimale og eksplosive muskelstyrke med stor sandsynlighed reduceret relativt til hans maksimale potentiale (som allerede er lavt relativt til seniorspilleren).
Taget ovenstående i betragtning, så finder jeg det ret selvfølgeligt, at Bernal havde en øget risiko for skader herunder ACL skader i kampen i går, også sammenlignet med hans senior kollegaer. Og den risiko steg med spillede minutter i kampen. Dvs. havde man udskiftet ham efter 70-80 minutter = mindre skadespotentiale.
I finder næppe en sportsfysiolog/-biomekaniker, der bil være uenig heri.
I øvrigt er Bernals knæ på ingen måde i en vinkel, der er 100 % lig med ACL ruptur.
Bernal er netop blevet introduceret for senior fodbold og en øget dosis tysk fysisk træning… dvs. han spiller med garanti ikke 100 % udhvilet.
En 17 årig vil som udgangspunkt have mindre muskelstyrke at forebygge ACL skader med end en senior spiller. Dertil er han ukonditioneret til senior fodbold, og har spillet meget på kort tid oveni et tungt fysisk opstartsprogram. Således var hans maksimale og eksplosive muskelstyrke med stor sandsynlighed reduceret relativt til hans maksimale potentiale (som allerede er lavt relativt til seniorspilleren).
Taget ovenstående i betragtning, så finder jeg det ret selvfølgeligt, at Bernal havde en øget risiko for skader herunder ACL skader i kampen i går, også sammenlignet med hans senior kollegaer. Og den risiko steg med spillede minutter i kampen. Dvs. havde man udskiftet ham efter 70-80 minutter = mindre skadespotentiale.
-
Nu læser du lidt opslagene som Fanden læser biblen synes jeg.Madameskrald skrev: ↑ons aug 28, 2024 5:08 pmSå I mener, at der ikke er en træthedskomponent i ACL skader, uagtet om det er solo eller kontakt skader?
Man kan jo sige at hvis han var blevet udskiftet efter 70 minutter ville der med sikkerhed ikke være sket en skade, da skaden først skete i overtiden. Sådan er det med bagklogskab.
Det er klart at med mere spilletid stiger risikoen for skader. Jeg synes dog ikke der er noget der byder at de 3 kampe han nu har spillet fuld tid skulle være mest nærliggende årsag. Det virker faktisk næsten absurd.
Og jo det kan sagtens være man for tidligt at smidt ham ind i seniorfodbold før alle ledbånd er trænet helt op, men selv hvis man havde holdt ham ude nu her eller kun ladet ham spille 70 minutter, kunne det være sket i næste kamp.
I så fald skulle han slet ikke spille, punktum.
Man kan jo sige at hvorfor har Yamal og Cubarsi så ikke fået en korsbåndsskade. De har spillet langt flere minutter på seniorplan. Yamal i øvrigt da han var væsentligt yngre.
Det var en freak skade. Vi skal passe på vores yngre unge. Vi har drevet rovdrift på dem. Jeg synes bare slet ikke Bernal med 3 seniorkampe på halvanden uge er et eksempel på det.
-
Når jeg ser på det, spillede bernal faktisk se sidste 6 kampe i træk for Barca b fuld tid. Det var dog kun en kamp ugentligt. Men han har altså spillet mange fulde kampe på seniorplan.DrGink skrev: ↑ons aug 28, 2024 5:34 pmNu læser du lidt opslagene som Fanden læser biblen synes jeg.Madameskrald skrev: ↑ons aug 28, 2024 5:08 pmSå I mener, at der ikke er en træthedskomponent i ACL skader, uagtet om det er solo eller kontakt skader?
Man kan jo sige at hvis han var blevet udskiftet efter 70 minutter ville der med sikkerhed ikke være sket en skade, da skaden først skete i overtiden. Sådan er det med bagklogskab.
Det er klart at med mere spilletid stiger risikoen for skader. Jeg synes dog ikke der er noget der byder at de 3 kampe han nu har spillet fuld tid skulle være mest nærliggende årsag. Det virker faktisk næsten absurd.
Og jo det kan sagtens være man for tidligt at smidt ham ind i seniorfodbold før alle ledbånd er trænet helt op, men selv hvis man havde holdt ham ude nu her eller kun ladet ham spille 70 minutter, kunne det være sket i næste kamp.
I så fald skulle han slet ikke spille, punktum.
Man kan jo sige at hvorfor har Yamal og Cubarsi så ikke fået en korsbåndsskade. De har spillet langt flere minutter på seniorplan. Yamal i øvrigt da han var væsentligt yngre.
Det var en freak skade. Vi skal passe på vores yngre unge. Vi har drevet rovdrift på dem. Jeg synes bare slet ikke Bernal med 3 seniorkampe på halvanden uge er et eksempel på det.
-
- Har takket: 2753 gange
Ej nu stopper de lange skader fandeme, det er jo sindssygt hvor uheldige Barca er!!!!!!!
Nu er Bernals sæson over allerede, han spilede lige så godt, og virkede til at være et kæmpe talent.
Nu kommer han også til at være skadesplaget resten af sin karirere, lige som Fati, Pedri, Gavi, Balde, Ronald og FDJ
Nu mangler vi bare Yamal, Cubarsi, Fort og Casardo, og så er pladen fuld af elendighed!!!!!
Vi køre bare de er store talenter i stykker, fordi vi har så en elendig kvalitet i truppen!!!!!!
Man kan fandeme ikke få lov til at være excited over Barca, og nu den nye projekt med Flick, som lover godt!
Det er bare ikke sjovt at følge Barca fortiden, og de sidste mange år, WE CAN'T CATCH A BREAK!!!!!!!
Der skal ikke ske mere elendighed nu, for så opgiver jeg denne sæson, og fremtiden er ikke lys ud, hvis jeg for ret i at alle eller nogle at de nævnte spillere bliver skadesplaget

Nu er Bernals sæson over allerede, han spilede lige så godt, og virkede til at være et kæmpe talent.
Nu kommer han også til at være skadesplaget resten af sin karirere, lige som Fati, Pedri, Gavi, Balde, Ronald og FDJ

Nu mangler vi bare Yamal, Cubarsi, Fort og Casardo, og så er pladen fuld af elendighed!!!!!

Vi køre bare de er store talenter i stykker, fordi vi har så en elendig kvalitet i truppen!!!!!!
Man kan fandeme ikke få lov til at være excited over Barca, og nu den nye projekt med Flick, som lover godt!
Det er bare ikke sjovt at følge Barca fortiden, og de sidste mange år, WE CAN'T CATCH A BREAK!!!!!!!

Der skal ikke ske mere elendighed nu, for så opgiver jeg denne sæson, og fremtiden er ikke lys ud, hvis jeg for ret i at alle eller nogle at de nævnte spillere bliver skadesplaget

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! 
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år.
Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen 

-
- Har takket: 134 gange
- Blevet takket: 151 gange
Det er virkelig deprimerende at være vidne til, men op med humøret Drake. Forhåbentlig ser vi ind i en god sæson alligevel.. og så lige en lille ting, der generer en ordkløver som mig (sorry), men han hedder altså Casado uden RDrake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:20 pmEj nu stopper de lange skader fandeme, det er jo sindssygt hvor uheldige Barca er!!!!!!!![]()
![]()
Nu kommer han også til at være skadesplaget resten af sin karirere, lige som Fati, Pedri, Gavi, Balde, Ronald og FDJ![]()
Nu mangler vi bare Yamal, Cubarsi, Fort og Casardo, og så er pladen fuld af elendighed!!!!!![]()
Det er bare ikke sjovt at følge Barca fortiden, og de sidste mange år, WE CAN'T CATCH A BREAK!!!!!!!![]()
Der skal ikke ske mere elendighed nu, for så opgiver jeg denne sæson, og fremtiden er ikke lys ud, hvis jeg for ret i at alle eller nogle at de nævnte spillere bliver skadesplaget![]()

-
Lad os håbe det, men jeg har opgivet sæsonen, nu vi heller ikke får Chiesa.Ialocin skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:25 pmDet er virkelig deprimerende at være vidne til, men op med humøret Drake. Forhåbentlig ser vi ind i en god sæson alligevel.. og så lige en lille ting, der generer en ordkløver som mig (sorry), men han hedder altså Casado uden RDrake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:20 pmEj nu stopper de lange skader fandeme, det er jo sindssygt hvor uheldige Barca er!!!!!!!![]()
![]()
Nu kommer han også til at være skadesplaget resten af sin karirere, lige som Fati, Pedri, Gavi, Balde, Ronald og FDJ![]()
Nu mangler vi bare Yamal, Cubarsi, Fort og Casardo, og så er pladen fuld af elendighed!!!!!![]()
Det er bare ikke sjovt at følge Barca fortiden, og de sidste mange år, WE CAN'T CATCH A BREAK!!!!!!!![]()
Der skal ikke ske mere elendighed nu, for så opgiver jeg denne sæson, og fremtiden er ikke lys ud, hvis jeg for ret i at alle eller nogle at de nævnte spillere bliver skadesplaget![]()
![]()
Hehe tak, var lidt i tvivl hvordan man stavede han navn, men det også lige meget, vi får ikke set mere til Casado, han er åbenbart røget ud i kulden, selvom han har spillet så godt og virker rigtig lovende

Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen 

- Barcaholic
- Geografisk sted: Århus
- Har takket: 266 gange
- Blevet takket: 266 gange
Det er satme ærgerligt med Bernal.
Endelig så det ud til man havde fundet sig den DM man har søgt efter siden Busquets.
Vi er godt nok ikke heldige med skader i klubben.
Endelig så det ud til man havde fundet sig den DM man har søgt efter siden Busquets.
Vi er godt nok ikke heldige med skader i klubben.
-
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 980 gange
- Blevet takket: 706 gange
Røget ud i kulden? Vi har spillet 3 kampe..Drake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:36 pmLad os håbe det, men jeg har opgivet sæsonen, nu vi heller ikke får Chiesa.Ialocin skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:25 pmDet er virkelig deprimerende at være vidne til, men op med humøret Drake. Forhåbentlig ser vi ind i en god sæson alligevel.. og så lige en lille ting, der generer en ordkløver som mig (sorry), men han hedder altså Casado uden RDrake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:20 pmEj nu stopper de lange skader fandeme, det er jo sindssygt hvor uheldige Barca er!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Hehe tak, var lidt i tvivl hvordan man stavede han navn, men det også lige meget, vi får ikke set mere til Casado, han er åbenbart røget ud i kulden, selvom han har spillet så godt og virker rigtig lovende![]()
![]()
![]()
-
Ja, men han Casado har ikke fået et eneste minut i de sidste 2 kampe, og med tanke på hvor godt han har spillet, og Pedri lige er kommet tilbage fra en lang skade, Bernal kun er 17 og måske skulle spares lidt, og vi er tyndt besat på midten.Kvoller skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:45 pmRøget ud i kulden? Vi har spillet 3 kampe..Drake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:36 pmLad os håbe det, men jeg har opgivet sæsonen, nu vi heller ikke får Chiesa.Ialocin skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:25 pmDet er virkelig deprimerende at være vidne til, men op med humøret Drake. Forhåbentlig ser vi ind i en god sæson alligevel.. og så lige en lille ting, der generer en ordkløver som mig (sorry), men han hedder altså Casado uden RDrake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:20 pmEj nu stopper de lange skader fandeme, det er jo sindssygt hvor uheldige Barca er!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Hehe tak, var lidt i tvivl hvordan man stavede han navn, men det også lige meget, vi får ikke set mere til Casado, han er åbenbart røget ud i kulden, selvom han har spillet så godt og virker rigtig lovende![]()
![]()
![]()
Så er det for underligt at Casado i det mindste ikke en gang bliver skiftet ind

-
- Har takket: 134 gange
- Blevet takket: 151 gange
Jeg kan godt følge dig ift. Casado, men på den anden side er det også svært at klandre Flick, for de taktiske beslutninger han har foretaget i pausen/2. halvleg. Vi har været fantastiske i kampenes anden halvlege so far. Men vi kan godt blive enige om, at Casado kunne være byttet for Bernal i den seneste kamp ved 75-80. minut.Drake skrev: ↑ons aug 28, 2024 8:07 pmJa, men han Casado har ikke fået et eneste minut i de sidste 2 kampe, og med tanke på hvor godt han har spillet, og Pedri lige er kommet tilbage fra en lang skade, Bernal kun er 17 og måske skulle spares lidt, og vi er tyndt besat på midten.Kvoller skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:45 pmRøget ud i kulden? Vi har spillet 3 kampe..Drake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:36 pmLad os håbe det, men jeg har opgivet sæsonen, nu vi heller ikke får Chiesa.Ialocin skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:25 pmDet er virkelig deprimerende at være vidne til, men op med humøret Drake. Forhåbentlig ser vi ind i en god sæson alligevel.. og så lige en lille ting, der generer en ordkløver som mig (sorry), men han hedder altså Casado uden RDrake skrev: ↑ons aug 28, 2024 6:20 pmEj nu stopper de lange skader fandeme, det er jo sindssygt hvor uheldige Barca er!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så er det for underligt at Casado i det mindste ikke en gang bliver skiftet ind![]()