Barça Atlètic

Barca B, ungdomshold, talenter mm.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så blev det også officielt!


EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

Det giver god nok mening, selvom han har gjort det fint. Jeg synes, der har manglet noget og Pimienta har været utrolig traditionel i sin tilgang. Der skal noget vildskab og nytænkning til og så skal der stilles nogle højere krav. Lidt samme historie som på førsteholdet og derfor var jeg heller ikke begejstret ved snakken om, han skulle tage over for Koeman. Dertil mangler han for meget, uagtet han bestemt er en typisk Barca træner. Baren skal hæves i hele klubben :thumbup: Vamos!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af Madameskrald »

Sergi Barjuan - det lugter lidt af en vennetjeneste i mine øre.

Hans meritter udover hans ganske udmærkede præstation som venstre back på holdet i 90'erne og start 00'erne syntes på ingen måde at retfærdigøre den rokade.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »


kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af kklaus »



Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af FCBarcelonaChr »



Den officielle side skriver ikke om tilbagekøbsklausul.


EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... oeman.html

Så skal Comas, Gavi, Ilias og tilbage vendte Kays Ruiz også med på preseason, sammen med de allerede bekræftede Iñaki Peña, Arnau Tenas, Balde, Nico og Collado. B-holdet giver fuld valuta i denne tid :thumbup: :clap:
Senest rettet af EasyBuddhist ons jul 07, 2021 7:11 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
fre mar 19, 2021 12:16 am
Da vi for første gang siden jul ikke har nogen midtuge kamp, tænker jeg at et lille kig på talenterne vil være på sin plads. De sidste par år er der allerede rykket en håndfuld op på første holdet og dem kender i lige så godt som jeg. Der er dog meget mere at hente over de næste par år og generelt set er det nogle yderst talentfulde årgange vi går i møde. Puig, Araujo, Fati, Mingueza og Ialix har banet vejen og nu gælder det om at den nye sportslige ledelse får planlagt truppen, således der bliver plads til de næste i rækken. Jeg starter ud med de ældste årgange, det vil sige dem fra B-holdet og slutter med 2004 årgangen, som spås til at være den mest talentfulde klubben har haft i lange tider.

Årgang 1999:

Collado: Teknisk stærk angriber eller offensiv midtbane. Han har været B-holdets offensive omdrejningspunkt de sidste par år og han er virkeligt stærkt spillende i øjeblikket. Collado har et fantastisk overblik, stærke pasningsevner i små rum, er en rigtig god dribler og så er hans afslutningsevner også rigtig gode. Han har leveret 6 mål og 2 assists i denne sæson på trods af at have siddet ude med en skade i et par måneder. Han er dog ved at nå en alder, hvor han skal have sit gennembrud eller sælges videre. Der burde være rigeligt med bejlere til ham, men han kunne også være en mulighed på førsteholdet, hvis der er huller i truppen pga. frasalg. Endelig kunne han tage et år mere på B-holdet, hvis de rykker op, ellers ikke. Den lokale dreng har af uransaglige årsager kun en enkelt ungdomslandskamp til sit navn, hvor Puig ellers har været fast inventar.

O. Busquets: Oriol var for et par år siden hyppet godt op og fik også et par kampe på førsteholdet. Efter udlejning til Twente, hvor han gjorde det fornuftigt, er han dog stagneret i sin udvikling. Jeg har ham kun med i denne præsentation, fordi nogen stadig efterspørger ham som backup på førsteholdet. Det bliver han dog ikke. For det første er han blevet overhalet af indtil flere spillere på B-holdet, hvor han får meget lidt spilletid og for det andet, så har han kontraktudløb til sommer. En klub i den anden bedste række vil være god for ham og man skal ikke udelukke at se ham i den bedste række om et par år eller tre. Potentialet er der, bare ikke til Barca.

Iñaki Peña: Peña udvikler sig stadig og er klart i førsteholdets tanker, hvor han også er tredjemålmand. Han har stået nogle virkelig gode kampe for B-holdet, hvor der dog roteres en del mellem de tre målmænd. I tilfælde af at Neto bliver solgt, kunne Peña sagtens være den, der overtager reserve tjansen. Han er hurtig på fødderne og på stregen og er allround en god målmand. Med 29 ungdomslandskampe er Spanieren fra naboregionen også én man satser på nationalt og han har længe været i klubbens planer fremadrettet.

Årgang 2000:

Comas: Center backen, der har fået langt mere spilletid, end han nok var tiltænkt fra starten af sæsonen pga Mingueza´s indtog på førsteholdet og skader til Ramos Mingo og Igor Gomez. Han har spillet sig op igennem sæsonen og spiller nu hver gang på et rigtig højt niveau. Han er 1,9 m høj, hvilket giver ham en fordel i begge felter og han har scoret to mål denne sæson. Han er nærkampstærk, ret hurtig og så er han god på bolden. Catalaneren var sidste år udlejet til UE Olot, hvilket har modnet ham, så han allerede fremstår moden i sit spil. Med den udvikling han har været igennem, kan man ikke udelukke en fremtidig rolle på holdet og han har imponeret mig med sin ro og sikkerhed bagude.

Orellana: Jandro har været en sikker starter det meste af sæsonen og han har gjort det fremragende. Fra sin position som DM, har han en stor arbejdsradius og han er den typiske La Masia midtbane spiller, som arbejder for holdet non stop. Han har et godt og sikkert pasningsspil og også et glimrende overblik og en fremragende positionering. Modsat andre defensive midtbane spillere, er Orellana også ret målfarlig. 1 mål og en asissts lyder måske ikke af så meget, men han er farlig på den forreste tredjedel af banen, da han ser åbninger hos modstanderen og afleverer gerne frem i banen. Dertil er han en habil skudtrussel, hvis han får chancen. Catalaneren har 19 ungdomslandslandskampe bag sig, men han savner stadig sin debut på u21 holdet. Personligt har jeg været svært begejstret for Orellana denne sæson og jeg ser gerne han får en chance på førsteholdet.

Årgang 2001:

Arnau Tenas: Endnu en målmand som har siddet med på bænken på førsteholdet ved flere lejligheder. Med 22 ungdomslandskampe er han ikke et ubeskrevet blad og han er også én som klubben satser på fremadrettet. Sammen med Peña er der dermed en sund konkurrence om spilletiden på B-holdet og også om at blive den fremtidige nr. 2 og 3 i førsteholdstruppen. Umiddelbart virker Tenas lidt stærkere i feltet end Peña, men der er ellers meget lidt forskel på de to målmænd og en lejeaftale for én af de to kan heller afvises til næste sæson.

Ramos Mingo: Argentineren, der blev hentet på en fri transfer, var i Koeman´s planer tidligt på sæsonen og lå umiddelbart foran Mingueza i forhold til at være backup til førsteholdet. Han blev registreret til CL, men en skade satte en foreløbig stopper for hans udvikling. Han er dog tilbage og kan forvente en del spilletid på B-holdet resten af sæsonen. Mingo er en nærkamp- og duelstærk, venstre fodet CB, hvis fysike og kompromisløse spillestil er hans største force. Hvis ikke B-holdet rykker op, kan en lejeaftale på højere niveau være en mulighed frem mod næste sæson.

Mika Mármol: Mika har spillet en stærk sæson for B-holdet og har ved flere lejligheder holdt supertalentet Balde på bænken. Skader har dog gjort, at han også har vikarieret som CB, hvor han også har gjort det glimrende. Han er en bundesolid VB og med ham får man altid en upåklagelig defensiv indsats, mens hans evner fremadrettet og i pasningsspillet også er rigtig gode. Catalaneren er også stærk i begge felter, hvilket 2 mål efter dødbolde vidner om. Hans stærke præstationer har også sendt ham ind omkring ungdomslandsholdet, hvor han indtil videre har optrådt for u-19 og u-20 i 6 kampe.

Konrad de la Fuente: Konrad er nok kendt af de fleste, da han allerede har fået debut for førsteholdet og for det amerikanske landshold. Han har siddet rigtig meget på bænken, når den udvidede trup skulle fyldes ud, hvilket nok har forstyrret hans præstationer på B-holdet en smule, for indimellem er han forsvundet ud af kampene. Han har dog unikke evner mand-mand, hvor hans fart og hurtige fødder udfordrer modstanderen og skaber overtalssituationer. Hans pasningspil er også rigtig godt og han er også en fornuftig afslutter, men 2 mål og 2 assists er dog ikke noget, der for alvor stikker i øjnene. På sit bedste er han rigtig god, men han kan, som sagt, også være en blød mellemvare. Alt efter sommerens transferaktivitet, kan enten en plads i førsteholdstruppen eller salg/udleje komme på tale. Jeg tror ikke på endnu en sæson på B-holdet. Dertil er talentet for stort.

Årgang 2002: Førsteholdet har allerede været på rov i årgangen, som har måtte afgive Fati.

Gerard Fernadez: Også kaldet Peque og det er ikke uden grund, for han er i sandhed ikke særlig stor. Han er ikke den typiske target CF, men til gengæld er han hurtig og intelligent. Hans positionering og evne til at spille i meget små rum, er hans store forcer. Dertil er han snu og han er en ret god afslutter. Peque har ikke spillet så meget i år, da Manaj har været foretrukket. Han er dog kun 18 år og har fremtiden foran sig. Barca har notorisk svært ved at udvikle centrale angribere og lige på stående fod, kan jeg faktisk ikke huske nogen, der for alvor er brudt igennem til førsteholdet. Ikke fordi, man ikke har forsøgt, men man må sige at det har været en brist på La Masia, at man ikke har formået at udvikle de mentale egenskaber, der skal til for at få succes på den position. Jeg har Peque med i oversigten her, da han er den eneste CF, før vi når til 2004 årgangen, som har en minimal chance for at slå igennem hos Barca. Jeg vil ikke helt afskrive ham, da han jo altså stadig er ung, men samtidig har han også nogle kvaliteter, jeg godt kan lide og så er historien jo heldigvis fyldt med små livlige topangribere. Peque er ironisk nok tideligere blevet sammenlignet med Agüero, som i disse dage kædes kraftigt sammen med et skifte til Barca. Han har en enkelt ungdomslandskamp på cvét.

Nico Gonzalez: Hvis der til gengæld er noget, La Masia kan, så er det at lave midtbanespillere og Nico er i Ilusionista klassen. Overblik og pasningsevner i både det korte, det lange og det dybe er hans metier sammen en kælen fod i mand-mand situationer. Han er noget højere end den gennemsnitlige La Masia midtbanespiller med sine 188 cm, men det ændrer altså ikke på at hans teknik er superb. Nico kan spille alle tre positioner på den centrale midtbane, men har hovedsaglig spillet CM og AM på B-holdet i denne sæson og han har gjort det rigtig, rigtig godt, på trods af kun lige at være fyldt 19. 3 u-17 landskampe er det blevet til, men det havde nok været en del flere, hvis det ikke havde været for corona. Nico har gode muligheder for at få chancer på første holdet, for hans talent er meget stort og han leverer på banen.

Årgang 2003: Samme årgang som Moriba. Og herfra bliver det spændende.

Alejandro Balde: Efter al sandsynlighed den næste til at få en plads i førsteholdstruppen og ville nok allerede have været der, hvis Barca havde fået solgt Firpo i vinters. Balde har alle de redskaber, der skal til for at blive en verdensklasse VB. Han er lynhurtig, har gode dribleevner, en super teknik og gode pasningsevner. Qua hans tideligere position som angriber ligger hans evner klart i det offensive, men han er kommet godt efter det defensive også, som dog er der, hvor han selvsagt skal forbedre sig mest. En indkøring på første holdet i Koeman´s 3-4-3 system vil passe ham rigtig godt, da den giver god backup bagude. Med Fati liggende foran, er det basis for en potentiel dødbringende venstreside i mange år ud i fremtiden, ikke bare hos Barca, men også på det spanske landshold. De to har meget identiske fysiske forudsætninger og kun skader kan forhindre dem i at nå toppen af fodboldverdenen i mine øjne. Balde har dominikansk baggrund, men er født i Barcelona og har på trods af corona og 17½ år allerede 14 ungdomslandskampe bag sig.

Txus Alba: Midtbane med et dejligt let og glidende løb. Overblik, pasninger, teknik, selvfølgelig. Stadig ikke fået debut for B-holdet, da konkurrencen er stor, men potentialet er der og 3 ungdomslandskampe bevidner det, derfor har jeg ham med.

Årgang 2004: Der er blevet kaldt den mest talentfulde årgang i årevis. Det bliver lidt hurtigt, for det er ikke meget, man har set dem på senior niveau og dermed også, hvad jeg selv har set til dem.

Diego Almeida: Bliver beskrevet som en komplet og moderne centerback uden svagheder. Lige fyldt 17 med Ecuadoriansk baggrund, men født i Catalonien og med 15 spanske u-landskampe. Football talent scout har ham rangeret med 10/10, verdensklasse potentiale.

Pablo Gavira: Også bare kaldet Gavi. 16 år og klassisk La Masia midtbane. Sublimt overblik og ro på bolden. Har fået debut på B-holdet og man kan allerede se hans klasse, der oser langt væk af Iniesta og i særdeleshed Xavi. Oprindeligt fra Andalucien og kom til Barca fra Betis som 11 årig, 7 ungdomslandskampe. Football talent scout har ham rangeret med 10/10, verdensklasse potentiale.

Ilias Akhomach: Den marokkanske Messi og det jinxér jo altid med sådan et tilnavn. Sammenligningen er selvfølgelig ikke uden grund. Udgangspunkt i angrebets højre side og har sine forcer i de udfordrende aspekter. 16 år, gode dribleevner med lavt tyngdepunkt, overblik, pasningsevner og en habil afslutter fra distancen. Marokkanske rødder, men født i Catalonien og med 3 u-16 landskampe. Ilias har fået 3 kampe på B-holdet denne sæson, indtil en mindre skade satte en foreløbig stopper. Han kan blive rigtig, rigtig god, hvis udviklingen tager det rigtige spring ind i senior karrieren. Football talent scout har ham rangeret med 10/10, verdensklasse potentiale.

Ángel Alarcón: Kantangriber med stort K. 16 år, hurtig og hurtig på fødderne. Har netop fået debut på B-holdet og gjorde det godt. En hurtig sammenligning vil være med Pedro, som jo er lidt en Barca yndling. 13 u-landskampe, født i Catalonien.

Fabian Luzzi: 16 år, center forward, hentet fra Rayo Vallecano´s akademi af Kluivert til u-19 holdet i en handel, der udkonkurrerede Real Madrid. 4 u-landskampe, men har stadig sin debut på B-holdet til gode. Brasilianske rødder, men født i Spanien.

Det var dem, jeg havde valgt at tage med. Der er selvfølgelig flere, der kunne have været nævnt og så ville det blive en meget lang historie :lol: Der er dog ingen tvivl om at La Masia har produceret endnu en lang række af store talenter, som de har strækket sig langt for at holde på, for der har været bud efter dem alle og nogle stykker har også taget i mod tilbuddet, som f.eks. Marc Jurado, der nu spiller hos Man U. Nu gælder det som sagt om at få identificeret dem, man vil satse på, så man kan planlægge langsigtet om at få dem inkorporeret på førsteholdet. Men det ser meget, meget lyst ud på talentområdet, det tror jeg roligt, man kan slå fast.
I øvrigt en fin anledning til at tage et kig på den vurdering man selv lavede i vinters af talenternes muligheder for at slå igennem på første holdet. :mrgreen:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barcelona B

Indlæg af EasyBuddhist »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/ilai ... enget.html

Så fik Ilaix den kolde skulder. Fornuftigt, det er trods alt meget begrænset, hvad man har set fra ham endnu. Han må sgu vise at han kan slå igennem og at han vil være i Barca, inden han sætter for høje krav og han tjener allerede det dobbelte af, hvad Puig tjener om året. Hvis han ikke forlænger, så sælg ham for 50 mio euro til en eller anden sindssyg engelsk klub. Det vil give klubben langt mere, end at have et talent med storhedsvanvid og hovedet oppe i røven rendende rundt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster