Mad

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Mad

Indlæg af emo »

Dem alle udover den organiske. Den har jeg gemt lidt.

Bestiller nok igen.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

emo skrev:Dem alle udover den organiske. Den har jeg gemt lidt.

Bestiller nok igen.
Den er ellers også god. Jeg bestiller med!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Mad

Indlæg af kklaus »

Heartbreaker skrev:
emo skrev:Dem alle udover den organiske. Den har jeg gemt lidt.

Bestiller nok igen.
Den er ellers også god. Jeg bestiller med!
Som jeg husker det, kan det bedst betale sig at købe 3 kasser ;-)

Anden var i øvrigt super lækker (ligesom resten), men stegningen var nok mere held end forstand. Det er kun anden gang (hah) jeg steger andebryst. Jeg gjorde det lidt anderledes denne gang og det var umiddelbart bedre - selvom det også var godt sidste gang.

Sidste gang kom det på en kold, tør pande og fik ca. 5 minutter ved høj varme på skindsiden og derefter ca. 5 minutter ved lavere varme på den anden side inden det røg i ovnen ved 200 grader i et kvarters tid.

Denne gang fik det 3-4 minutter ved høj varme på skindsiden (igen kold, tør pande) og derefter yderligere ca. 10 minutter ved lav varme + ca. 5 minutter på den anden side, hvorefter det blev pakket ind i sølvpapir og fik lov at hvile i 10-15 minutter, mens risottoen blev færdig :-)

Skindsiden selvfølgelig snittet og krydret med salt og peber (og timian i dag).
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Mad

Indlæg af kklaus »

Det er i øvrigt farligt at lave mad med vin. Jeg skulle bruge 1.5 dl hvidvin i maden - det er vel ca. hvad der er tilbage i flasken nu.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20876
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Mad

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Åååååh hvor bliver det rart at sætte sig ind i bilen om tre timer og køre hjem til sin egen seng - sofaen og jeg er ikke de bedste venner..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20876
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Mad

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Når jeg laver mad, er det altid mega avanceret!

Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20876
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Mad

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Mmmm..

Billede

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Mad

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:
Flax_Generous skrev:Jeg forsøgte engang med hjemmelavede kopier. Det fungerede okay. Langt fra In-N-Out-niveau, men stadig en af de bedre burgere, jeg har lavet. Det tror jeg faktisk, jeg vil prøve igen snart.
Fremgangsmåde over i mad tråden, tak! Sulter.
Det kan være, at jeg tager billeder, når jeg laver dem, men sidst brugte jeg den her opskrift. Bort set fra, at jeg lavede min egen drueagurkerelish til dressingen. Og så var det lidt svært at finde tilstrækkelig fed kød og en ordentlig bolle. Men det gik ok med lidt hjælp fra slagteren og noget krydderbolle-lignende.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

Wauw, det bliver jeg nødt til at prøve! Hvor længe tager det?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Mad

Indlæg af Flax_Generous »

Ikke særlig lang tid. Det sværeste var at finde de rette ingredienser.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:
emo skrev:
Flax_Generous skrev:Jeg forsøgte engang med hjemmelavede kopier. Det fungerede okay. Langt fra In-N-Out-niveau, men stadig en af de bedre burgere, jeg har lavet. Det tror jeg faktisk, jeg vil prøve igen snart.
Fremgangsmåde over i mad tråden, tak! Sulter.
Det kan være, at jeg tager billeder, når jeg laver dem, men sidst brugte jeg den her opskrift. Bort set fra, at jeg lavede min egen drueagurkerelish til dressingen. Og så var det lidt svært at finde tilstrækkelig fed kød og en ordentlig bolle. Men det gik ok med lidt hjælp fra slagteren og noget krydderbolle-lignende.
Min erfaring siger at det altid er bollen som udgør forskellen. Det er let nok at lave diverse dressinger osv, men bollen er virkelig alt afgørende. Desværre kan man ikke rigtig få sådan en bolle i Danmark - eller jeg er i hvert fald ikke stødt på nogle steder hvor de sælges.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Mad

Indlæg af Flax_Generous »

Man kan jo altid forsøge sig frem selv. Selvom jeg bare fandt noget hos en god bager. Det var angiveliget ret tæt på. Der er også altid internettet. Hvis man tør give dem en lille flyvetur.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:Man kan jo altid forsøge sig frem selv. Selvom jeg bare fandt noget hos en god bager. Det var angiveliget ret tæt på. Der er også altid internettet. Hvis man tør give dem en lille flyvetur.
Haha no way at jeg køber burgerboller over amazon :) Har prøvet at bage burgerboller selv, det bliver bare aldrig så god som man håber - og så bliver de heller ikke så flotte ;) Hvilken bager har du prøvet fra?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Mad

Indlæg af Blaugrana92 »

Skriver lige lidt om min tur til USA, fordi jeg ved at forum elsker mad. Og det gør jeg også.

For det første nåede jeg at spise på Five Guys 4 gange i løbet af de 21 dage jeg var derovre. Til sidst ramte jeg noget helt gyldent med en bacon cheeseburger med mayo, salat, tomat, grillede løg og grillede champignon, serveret med en omgang cajun fries.

Derudover er der et par steder som jeg varmt kan anbefale.

Først er der et par stykker i New York. Lige ved siden af Union Square, på E 16th St., ligger Brother Jimmy's BBQ. Det er en mindre kæde, der primært har steder i NYC, men de har også et par i Miami. Her fik jeg noget af det bedste mad på hele turen. Og det var endda bare et billigt middagstilbud. Jeg mener at det kostede $7.99. Sliced brisket served on a bun. Så simpelt var det. Der var ingen salat, tomat eller noget som helst. Det var bare kød på et stykke brød. Men det er noget af det bedste kød jeg nogensinde har smagt. Slow-smoked brisket skal man bare prøve hvis man besøger USA. Det skylder man sig selv. Selv hvis man er vegetar. Derudover var det bare et fedt sted. Fyldt med fladskærme hvor der kørte ESPN, FOX Sports og hvad der nu ellers er af sportskanaler, samt hyggelig country-musik til at sætte stemningen.

Udover Brother Jimmy's BBQ kan jeg også anbefale Smokey Burger Organic i Hell's Kitchen. Bare rolig. Selvom det hedder 'Organic', har det ikke noget med helse-halløj og sådan noget træls noget at gøre. Der var hverken sparet på bacon eller ost i den billige middagsburger jeg fik. Den ligger ikke andet end 5-10 minutters gang fra Times Square, hvor det godt kan være et helvede at finde noget godt at spise til ordentlige priser. Så hvis I en dag er på Times Square og er hundesultne, så skynd jer at løbe vestpå, over på W 44th St. hvor Smokey Burger Organic ligger.

Sidst fik jeg noget fantastisk morgenmad på et lille pizzeria/deli et par hundrede meter fra hotellet. New Roma Pizza på Delancey St. er vel cirka så lokalt som det kan blive. De lokale latinamerikanere kommer forbi efter morgen-, middags- og aftensmad, og der er tydeligvis altid noget at lave i 'køkkenet', som i virkeligheden bare er alt hvad man kan se bag disken. Der bliver ikke lagt fingre i mellem. Til gengæld får man en billig omgang morgenmad for nærmest ingen penge. Jeg fik egg, cheese & bacon on a roll, for $3 så vidt jeg husker. Det var tilpas beskidt og ulækkert, altså på den gode måde, til min smag.

I Charleston kan jeg anbefale Wild Wing Café, som også er en kæde der kan findes i mange andre byer, hvor man får en vanvittig omgang wings. Det siger også næsten sig selv med det navn. Men jeg følte mig modig, måske lidt for modig, efter at have ædt stærkt mad i efterhånden mange år, og have prøvet en omgang jungle curry i NYC for 3 år siden, hvor jeg troede at jeg skulle brænde op indefra. Derfor bad jeg om en single order (til $10.29) hvor man fik 10 wings med 2 forskellige sauces. Her bad jeg om Ol' Smokey og China Syndrome, hvor sidstnævnte fik 4 ud af 6 mulige chilier på deres egen skala. Jeg var helt færdig bagefter. Ol' Smokey smagte fantastisk godt. China Syndrome var bare for stærkt. Det næststærkeste jeg har haft inde i min mund, kun overgået af den djævelske jungle curry, som jeg nogle gange har mareridt om. Så prøve endelig Wild Wing Café, men medmindre I er syge i fjæset, så lad være med at bestille deres stærkeste varianter af hot wings. For de er virkelig bare latterligt stærke.

Vil man have en god omgang seafood er der masser steder at vælge i mellem i Charleston (og Savannah for den sags skyld). Vi var en tur på A.W. Shuck's Seafood Restaurant i Charleston, hvor jeg fik en omgang seafood jambalaya. Det er virkelig en fantastisk ret. Sydstaternes helt egen fortolkning af paella, bestående af pulled chicken, smoked sausage, fresh fish og creek shrimp, småkogt i kreolsk sauce og serveret på røde ris. I Savannah spiste vi middag på Tondee's Tavern ikke langt fra rådhuset, hvor man i hvert fald får en fantastisk god crab cake.

Da vi kom længere sydpå, bevægede vi os ud i lidt cubansk mad, hvilket også var en fantastisk oplevelse. Første oplevelse var i Key West, hvor vi prøvede middag på Sandy's Café, der er et ret kendt, og meget lille, sted. Her fik jeg en Cuban Mix sandwich - deres sandwiches er det de er mest kendt for - og det var godt nok en eksplosion af kød (ham og roasted pork i store mængder), ost og sennep. Er man i Key West eller Miami, må man virkelig ikke snyde sig selv for en Cuban Mix sandwich. Medmindre man hader kød, ost og sennep. I Miami fik vi aftensmad på El Pub som ligger på Calle Ocho i Little Havana. Her spiser man også så billigt at det nærmest er latterligt og efter oplevelsen i Key West, kunne jeg ikke lade være med at bestille endnu en Cuban Mix. Så godt er det.

I Miami spiste vi også to gange på en sportsbar. Duffy's Sports Grill, som også, også er en kæde, er også en anbefaling værd. De har 40% på hele menukortet til middag på hverdagene, og de har altid 2 for 1's pris på deres øl. Første gang fik jeg Atlantic Salmon, når nu der var 40% på skidtet, som var rigtig god. Jeg var lidt spændt på kvaliteten, når det nu var en Sports Grill, der åbenlyst havde det bedst med burgere og wings, men den skuffede overhovedet ikke. Tværtimod var det noget af det bedste jeg fik på hele turen. Fordi laks bare er godt. Anden gang prøvede jeg deres wings, som var en anderledes oplevelse end på Wild Wing Café. Her fik vi selv lov at vælge om vingerne skulle være traditional, hand-breaded eller naked. Derudover fik vi lov at vælge 3 forskellige sauces, hvor jeg prøvede mig ad med Honey Garlic, som var en meget sød sauce, Firecracker, som var en mellemstærk, tomat-baseret sauce, samt Spicy Roasted Garlic, som var ret stærk, men samtidig havde utroligt meget smag. Det var en bedre oplevelse end Wild Wing Café, men det var utvivlsomt et resultat af at jeg bare var en idiot da jeg bestilte de tredje-stærkeste wings på menukortet på WWC.

Sidst kan jeg anbefale endnu end sportsbar i Fort Lauderdale. Slackers Bar & Grill. Især hvis man er GB Packers fan. Hvilket jeg i øvrigt ikke er. Men selv hvis man ikke er Packers fan, kan man godt få lov at slå røven i sædet og få en god burger (og det største glas cola jeg fik serveret på turen). Jeg fik en vanvittigt lækker portobello burger, hvor der selvsagt var en ordentlig portobello-svamp i, samt en god skive mozzarella, mens resten af selskabet kastede wings i kæften på sig selv.

Nå ja, og så smager Taco Bell's Crunchwrap Supreme i øvrigt latterligt godt i forhold til alt andet de har at tilbyde. Ikke at jeg ikke kan lide resten. For det kan jeg faktisk godt. Men deres Crunchwrap Supreme er cirka 8 gange så godt som alt andet de har.

Og en sidste lille ting. Hvis man kører rundt i USA og er tørstig, så bare skrid forbi en McD og køb noget kaf'. Deres iced coffee er virkelig, virkelig god faktisk. Ellers så gå på Dunkin' Donuts. Begge er billige alternativer hvis man er træt af Starbucks eller synes det er for pricy. McD's er selvsagt ikke helt så god som Starbucks, men DD's er i mine øjne helt på niveau med Starbucks', men koster kun det halve. Og så kan man få en billig donut med. Eller is. Fra Baskin' Robbins. Som er lækkert. Hvis man ikke vil ha' kaf', så se om I ikke kommer forbi en Publix. Der har de bægere à la hvad man får på fast food restauranterne, hvor man selv fylder dem op. Et kæmpe bæger koster cirka 2 dollars. Noget billigere end at ramme en tankstation. Ikke at det er dyrt, for det er stadig latterligt billigt sammenlignet med alle priser herhjemme. Men det er trods alt dyrere. End Publix.

Nu håber jeg at jeg kan sove. Jeg har jet lag. Det er nok den primære grund til at jeg lige har brugt et kvarter, på at skrive om hvad jeg har proppet i kæften af mig selv i løbet af de sidste 3 uger. Godnat. Håber jeg.

BarçaDK

Re: Mad

Indlæg af BarçaDK »

Lyder fint.

Jeg blev meget glad for Chipotle. Hvorfor fanden kan vi ikke have det her i Danmark?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster