Odds

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Odds

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jeg leger lidt med tanken om en måde hvorpå man kan vinde lidt penge men vil lige høre om i mener det er realistisk. Min plan er at starte på 100 kr. Så skal jeg så enten vælge om jeg skal spille på et odds til 1.2 eller 1.5. Men så vil jeg ellers bare fortsætte med at sætte gevinsten på samme odds igen og igen indtil jeg er over 10000 kr. Hvis jeg vælger at oddse på 1.2 så vil det ca tage mig over 20 odds hvorimod 1.5 vil tage ca 12-15 odds (har ikke lige regnet det ud).

Mit spørgsmål er så om man skal gå efter det lave odds og flere indsatser eller om man skal tage det lidt højere og så med færre indsatser?

Nu har jeg i lang tid oddset en 100 kr på odds 3-6 og jeg vinder aldrig en skid. Derfor tænkte jeg at oddse på de store hold hjemme og derved måske få en mindre gevinst men få samlet nok penge sammen til at det pludselig giver en ok gevinst alligevel hvis jeg satser det hele.
Statistiks set er det ligegyldigt. Hvis dit mål er 10.000kr med et indskud på 100kr, så sker det teoritisk en gang ud af hundrede (eller 1% chance om man vil). Det er fuldstændig ligegyldigt hvad odds du vælger. Det der forbedrer eller forværrer dine chancer er selve spillene du vælger. Det handler om at finde spil, hvor man i det lange løb har overskud.

Et godt lille redskab:
Hver eneste gang man har et odds, så skal man lave en tilhørende chancevurdering. Du skal simpelthen bestemme sandsynligheden for at oddset går hjem. Derefter ganger du din chancevurdering med dit odds. Hvis det givne tal er under 100, så er det er dårligt bet, hvis tallet er over 100, så er det et godt bet. Det kræver selvfølgelig, at man er i stand til at lave realistiske chancevurderinger, hvilket er de færreste forundt. De enkelte procenter gør nemlig en kæmpe forskel, hvortil det er afgørende om man giver Barca 50% eller 55% chance for at vinde med -1.

Så mit råd til dig er at lade være med at holde dig fast på et oddsinterval. Find spil, hvor odds*chancevurdering > 100. Det er det eneste her i verden, der giver overskud på odds. Der går dog lang tid inden man er i stand til at lave en realistisk chancevurdering, men det er en helt anden snak :)

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Odds

Indlæg af emo »

Jeg har fundet mig et system som jeg er glad for og som generelt giver et mindre overskud. 100kr på en "relativ sikker kamp", ja ingen kampe er sikre, men man kan godt finde nogen hvor chancen for at de går hjem er højere end andre, og gerne odds 1.2-1.5. Af gevinsten tager jeg 15 procent væk, og oddser alt det resterende på en ny kamp, osv. osv. Efter en mange, kommer man derop hvor gevinsterne er sjove. Man taber, jaaaaaa, men er et fint lille system jeg holder af. Desuden, oddser også oftest singler ved siden af, har for længst droppet kombinationer, føj!
Allez...

BarçaDK

Re: Odds

Indlæg af BarçaDK »

Kombination over for single er jo i det lange løb det samme udbytte - jeg oddser udelukkende kombinationer, og jeg har et overskud set over hele livet. Det handler som Storken bare om at finde odds, hvor sandsynligheden og oddset ikke passer sammen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Odds

Indlæg af Storken »

Mit eget "system":
I begyndelsen af ugen sætter jeg mig ned og bruger et par timer på at kigge frem mod weekendens kampe i de 5 store ligaer (Premier League, La Liga, Bundesligaen, Ligue 1 og Serie A).

Jeg leder efter to slags kampe, hvor jeg interesserer mig mere for holdene der spiller end selve oddsene:

1) Den første type kamp er med udgangspunkt i et bet på hjemmeholdet
Hjemmeholdet er en mindre klub, har en nogenlunde hjemmebane og er i en rimelig form. Udeholdet er generelt et hold med et velklingende navn. Holdet ligger ikke nødvendigvis i toppen af ligaen, men opfattes som en topklub. De må meget gerne være inde i en dårlig periode eller vise svingende tendenser på udebane.
I denne weekend kunne det f.eks. være Atalanta - Napoli, hvor hjemmeholdet giver odds 4.9. Eller Hannover - Münchengladbach, hvor hjemmeholdet giver odds 2.98.


2) Den anden type kamp er med udgangspunkt i et bet på udeholdet
Hjemmeholdet er et tophold eller et hold med et velklingende navn. De har gerne underpræsteret i sæsonen eller er i en sløj periode. I få tilfælde kan det være, at topholdet er bedre på udebane end hjemmebane. Udeholdet er en mindre eller mellem klub, der har vist nogenlunde eller gode takter. De har ikke nødvendigvis en super god udebane-statistik, men det er heller ikke katastrofalt. De må meget gerne have en spillestil, der bygger på kontra.
I denne weekend kunne det f.eks. være Marseille - Toulouse, hvor udeholdet giver odds 5.20. Et langskud kunne være Villarreal - Osasuna, hvor udeholdet giver odds 11.


Når jeg har tjekket alle fem ligaer igennem for denne type kampe, så skriver jeg kampene ned og noterer de daværende odds. Der er gerne tale om 10-15 kampe. Jeg sætter ikke penge på kampene endnu.

Fredag aften modtager jeg nogle tips fra en service ved navn Football-Elite. Jeg sammenholder disse tips med mine egne, hvilket ofte betyder, at der kommer 3-5 ekstra kampe på min watchlist. Det er ofte kampe, der ikke falder indenfor de to kategorier af kampe, jeg selv tjekker efter.

Derefter tjekker jeg whoscored.com, der så småt ligger previews op på weekendens kampe. Jeg tjekker førnævnte previews igennem for skader og andre nyheder der har relevans for mine kampe. Jeg tjekker også efter om holdene har haft pokal- eller Champions League-kampe i midt-ugen eller vigtige kampe i horisonten. Derefter sorterer jeg gerne et par kampe fra grundet førnævnte faktorer.

Jeg ender ud med 10-20 mulige bets for weekenden, hvor jeg helst venter helt op til kampstart med at oddse på de enkelte kampe. Dette skyldes, at oddsene ofte stiger op til kampstart, da jeg hovedsageligt oddser mod den gængse opfattelse. Jeg oddser udelukkende på kampen, hvis oddset overstiger en fastsat grænse. Denne grænse er reelt bare en mavefornemmelse. Dette resulterer i 6-10 bets på hver af kampdagene.

Denne rutine kører jeg praktisk talt hver eneste weekend. Jeg gør det dog kun i perioden november til og med marts. Dette skyldes, at jeg hovedsageligt bruger statistisk og form til at udvælge bets, hvilket man ikke kan gøre brug af de første 10 spillerunder i en sæson. Jeg holder mig fra april og maj, da disse måneder er præget af motivation, hvilket gør af nogle hold kæmper for det mere end andre. Dette gør form og statistik en smule overflødigt.

Dette er anden sæson, hvor jeg gør brug af dette system. Jeg har indtil videre 354 bets med en tilbagebetalingsprocent på 108%. Jeg sætter omkring 2% af min bankroll pr. bet og jeg bruger kun bookmakerne Pinnacle Sports, MarathonBet, Betfair og Matchbook.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15110
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1703 gange
Blevet takket: 1132 gange
Kontakt:

Re: Odds

Indlæg af Lopezzz »

Storken, efter jeg har læst dit indlæg giver jeg op. Puuha! Du har totalt styr på din ludomani :lol:
Men respekt, hellere bruge til på det end at være på stoffer. Og forresten på søndag er jeg stoffri i 7 mdr. :cool:
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Odds

Indlæg af Piquénbauer »

Haha storken! jeg giver op - det er simpelthen for voldsomt... Men fedt at du har tjek på det!

Jeg har oprettet en konto på betfair og taget deres free bet. Så i aften vinder jeg 15500 da jeg rammer plet på alle mine kampe i championship ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Odds

Indlæg af Storken »

Lopezzz skrev:Storken, efter jeg har læst dit indlæg giver jeg op. Puuha! Du har totalt styr på din ludomani :lol:
Men respekt, hellere bruge til på det end at være på stoffer. Og forresten på søndag er jeg stoffri i 7 mdr. :cool:
Godt for dig. Just Say No som Nancy Reagan ville have sagt :)

Jeg bruger alt for meget tid på odds ift. hvad jeg får igen. Jeg bruger 10-15 timer om ugen på det, men har for de to seneste sæsoner kun et overskud på små 14.000kr. Det er muligvis skattefrit, men timelønnen er ikke særlig høj. Heldigvis kan den kedelige del af arbejdet gøres i skolen i løbet af ugen :)

Jeg har dog en forhåbning om, at jeg kan udbygge min bankroll til 50.000-60.000kr (cirka det dobbelte af den nuværende) inden næste sæson. Det vil forhåbentlig også betyde en fordobling af overskuddet :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Odds

Indlæg af Brombi »

Storken skrev:
Lopezzz skrev:Storken, efter jeg har læst dit indlæg giver jeg op. Puuha! Du har totalt styr på din ludomani :lol:
Men respekt, hellere bruge til på det end at være på stoffer. Og forresten på søndag er jeg stoffri i 7 mdr. :cool:
Godt for dig. Just Say No som Nancy Reagan ville have sagt :)

Jeg bruger alt for meget tid på odds ift. hvad jeg får igen. Jeg bruger 10-15 timer om ugen på det, men har for de to seneste sæsoner kun et overskud på små 14.000kr. Det er muligvis skattefrit, men timelønnen er ikke særlig høj. Heldigvis kan den kedelige del af arbejdet gøres i skolen i løbet af ugen :)

Jeg har dog en forhåbning om, at jeg kan udbygge min bankroll til 50.000-60.000kr (cirka det dobbelte af den nuværende) inden næste sæson. Det vil forhåbentlig også betyde en fordobling af overskuddet :)
Kan du ikke skrive dine odds herinde, hver gang du oddser :>

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Odds

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:
Kan du ikke skrive dine odds herinde, hver gang du oddser :>
Selvfølgelig! Der er ikke noget jeg hellere vil. Er du sikker på, at jeg ikke kan gøre mere for dig? Jeg kan også oprette kontier for dig hos de pågældende bookmakere. Og hvis det står trangt til med pengene, så kan jeg da stå for indskuddene. Og hvis du har et social life i weekenderne, så kan jeg da godt placere bettene for dig. Det eneste du skal gøre er at læne dig tilbage og tage imod overskuddet.

Hvordan lyder det?

;-)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Odds

Indlæg af Brombi »

Storken skrev:
Brombi skrev:
Kan du ikke skrive dine odds herinde, hver gang du oddser :>
Selvfølgelig! Der er ikke noget jeg hellere vil. Er du sikker på, at jeg ikke kan gøre mere for dig? Jeg kan også oprette kontier for dig hos de pågældende bookmakere. Og hvis det står trangt til med pengene, så kan jeg da stå for indskuddene. Og hvis du har et social life i weekenderne, så kan jeg da godt placere bettene for dig. Det eneste du skal gøre er at læne dig tilbage og tage imod overskuddet.

Hvordan lyder det?

;-)
Okay ikke ALLE odds.. Men nogle odds her og der en gang i mellem for os andre fattige og uvidende ;-) Iøvrigt kunne vi godt lave en ordning med at du laver alt det der for mig, og får 50% af gevinsterne, hvor jeg naturligvis står for indskudet :D

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Odds

Indlæg af Storken »

@Brombi

Jeg skal nok smide nogle guldkorn herind, hvis jeg støder på nogen :)

Jeg vil dog anbefale alle få Marathonbet som bookmaker. Den har i 4 ud 5 tilfælde det bedste odds på markedet. Den er uden licens, så der er ingen nem-id :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Odds

Indlæg af Piquénbauer »

Skal man oddse mod newcastle i weekenden? De kommer til at mangle hele deres offensiv. Remy fik rødt i dag og arfa blev skadet. Ydermere har de goufran og cisse ude med skader også. Sunderland er begyndt at spille bedre bold og mener man kan få et ok giftigt odds på dem.

Manglede burnley og blackburn her til aften. De ville åbenbart kun spille uafgjort. Kunne ellers godt have brugt de 15000 jeg havde vundet hvis "bare" de havde vundet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Odds

Indlæg af Blaugrana92 »

JESUS FUCK NEWCASTLE! De sidder helt og aldeles på første halvleg, så da det står 0-0 ved pausen vælger jeg at smide lidt penge på dem til odds 2.75. Anden halvleg styrer de også fuldstændig. Men de kan bare ikke score. Og så bliver Loïc Remy smidt ud for en 'skalle' på Bradley Johnson (engelske spillere diver ikke, min røv). Til grin. Jeg burde ikke spille på engelsk fodbold. De er så ringe. Hele bundtet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Odds

Indlæg af Storken »

Dagens hyggeodds:
Tottenham @ 4.40 ved Marathonbet

Jeg synes det virker en smule i overkanten, da Tottenham er blevet bedre på det seneste. Trænerskiftet har været en succes og angrebsspillet er blevet langt bedre med Adebayor på toppen. City virker godt nok skræmmende, men de har tidligere vist lidt svaghedstegn på udebane, selvom det er blevet. Begge hold stiller i nogenlunde stærkeste opstilling.

Jeg giver omkring 25% chance for en Tottenham sejr.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Odds

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:Dagens hyggeodds:
Tottenham @ 4.40 ved Marathonbet

Jeg synes det virker en smule i overkanten, da Tottenham er blevet bedre på det seneste. Trænerskiftet har været en succes og angrebsspillet er blevet langt bedre med Adebayor på toppen. City virker godt nok skræmmende, men de har tidligere vist lidt svaghedstegn på udebane, selvom det er blevet. Begge hold stiller i nogenlunde stærkeste opstilling.

Jeg giver omkring 25% chance for en Tottenham sejr.
Du er for sent ude ;-) Har taget over 2.5 mål. Så har jeg chelsea til win/win og forest i morgen. Men hvis mit held fortsætter så er der ingen af dem der går hjem!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster