Re: Off topic-tråden
: ons mar 03, 2021 10:15 pm
Jeg savner sgu også Blau.
Hey, m8.Kvoller skrev:Jeg kan sgu godt følge dig Tello. Jeg har heldigvis et rigtig godt netværk som jeg har trukket på. Jeg har været igennem voldsomme depressioner, så jeg har været ret bange for, hvordan psyken ville klare det.
Jeg sløjfede de sociale medier fra min telefon og computer, da jeg simpelthen følte at det fyldte mig med negativ stemning. Der var konstant nogle der delte nyheder, som du siger, med død og ødelæggelse, andre der delte deres perfekte liv osv. Det har faktisk været helt befriende at komme fra.
Men ja, for det psykiske velvære er det her en skrækkelig tid. Heldigvis kommer solen mere frem, så man kan komme ud. Kan du lave aftaler med nogle fra dit træningscenter, om at i mødes og går? Det kan man da trods alt gøre og samtidig overholde diverse regler og restriktioner.
Jeg føler med dig. Lov mig at du søger professionel hjælp, hvis du når for langt ud. Og helst før! Jeg har været der, hvor jeg ikke kunne se andre udveje end at tage herfra. Der var heldigvis nogen der holdt mig fra det.
Livet er den største gave, også selvom man ikke kan se det lige i dette øjeblik. Pas på dig selv, ven.
Vi kører også nødskema for tiden til de elever der har online, hvor det kun er de vigtigste fag som får allerhøjest prioritering. Dansk fylder eksempelvis 30 procent af skemaet, hvorimod de kun har 1 time samfundsfag i ugen. Jeg ved også fra mange af mine kollegaer at de sender eleverne ud på nogle anderledes faglige opgaver via. online undervisning for tiden - for eksempel en skattejagt i Historie, el. lign.Lopezzz skrev:Ja desværre det går ud over alle elever. De bliver endnu mere forkælet og mere dovne. Jeg synes at når man ender i sådan en situation man skal have en nødplan. En mere simpel undervisning for alle når man ved at skolen kommer ikke til at fungere optimalt under lockdown. Børnene skal undervises kun i det der gøre dem glade. I stedet for almindelig undervisning burde man lave mere underholdning på nettet. F.eks lave forskellige lærerige quiz, lege strategiske spil i grupper, bygge nogle projekter hjemme, gå ud og lave idræt, træne, konkurrencer, lave mange praktiske ting i stedet for, fortælle jokes på skift osv.
Vi ved allesammen i forvejen at i folkeskolen og i gymnasiet lærer vi om rigtig mange unødvendige og ligegyldige historier som er 350.000 år gamle. Hvad skal vi bruge det til. Det er spild af fucking tid. Hvorfor skal mine børn lære om en konge fra Irland som er født i 1748. Omg! Eller Kristendom i folkeskolen WTF! Det hører under religion og religion dyrker man i kirken/moské/templer og ikke i folkeskolen. Det er fint med de vigtigste fag men materialet er tit billig/dårlig og gammelt.
Hvis man kan bare lære børnene mere om det de mest interesserer sig for vil både lærerne og eleverne have det meget bedre sammen.
Det er også helt fint at se en film sammen bare man husker at slukke for mikrofon og kamera hvis man nu falder i søvnTello skrev: ↑tors mar 04, 2021 11:08 pmVi kører også nødskema for tiden til de elever der har online, hvor det kun er de vigtigste fag som får allerhøjest prioritering. Dansk fylder eksempelvis 30 procent af skemaet, hvorimod de kun har 1 time samfundsfag i ugen. Jeg ved også fra mange af mine kollegaer at de sender eleverne ud på nogle anderledes faglige opgaver via. online undervisning for tiden - for eksempel en skattejagt i Historie, el. lign.Lopezzz skrev:Ja desværre det går ud over alle elever. De bliver endnu mere forkælet og mere dovne. Jeg synes at når man ender i sådan en situation man skal have en nødplan. En mere simpel undervisning for alle når man ved at skolen kommer ikke til at fungere optimalt under lockdown. Børnene skal undervises kun i det der gøre dem glade. I stedet for almindelig undervisning burde man lave mere underholdning på nettet. F.eks lave forskellige lærerige quiz, lege strategiske spil i grupper, bygge nogle projekter hjemme, gå ud og lave idræt, træne, konkurrencer, lave mange praktiske ting i stedet for, fortælle jokes på skift osv.
Vi ved allesammen i forvejen at i folkeskolen og i gymnasiet lærer vi om rigtig mange unødvendige og ligegyldige historier som er 350.000 år gamle. Hvad skal vi bruge det til. Det er spild af fucking tid. Hvorfor skal mine børn lære om en konge fra Irland som er født i 1748. Omg! Eller Kristendom i folkeskolen WTF! Det hører under religion og religion dyrker man i kirken/moské/templer og ikke i folkeskolen. Det er fint med de vigtigste fag men materialet er tit billig/dårlig og gammelt.
Hvis man kan bare lære børnene mere om det de mest interesserer sig for vil både lærerne og eleverne have det meget bedre sammen.
Men ja, kan skrive under på at maaaaaange lærere kører gammelt pensum, som de har haft i mange år.. Og mange lærere er meget rigide, og ikke til at rokke med.
Jeg vil dog sige at mine elever er lidt mere heldige; nu skal vi enten se 1917 eller Dunkirk i Historie, det beslutter et 'spinning wheel'
Lige nu siger de at der ikke er flere blodpropper i blandt dem der har fået vaccinen end der normalt observeres. Af forsigtighedsprincip er det fint at sætte en pause for lige netop det batch af vacciner. Jeg tror dog at sammenhængen ikke er der, det er min subjektive mening :D.Lopezzz skrev: ↑tors mar 11, 2021 2:46 pmHvad siger eksperterne nu?
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03- ... ykker-igen
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03- ... a-vaccinen
Der er 22 tilfælde i alt efter vaccinationen så der må være lidt sammenhæng.
"EMA skriver videre, at der i alt er fundet 30 tilfælde af blodpropper i tæt på 5 millioner vaccinerede. "
Hvad foreslår du?
Nej, man skæl undersøge om det kommer fra vaccinen, det er der slet ikke evidens for at det gør endnu. Gør det, så skal den tweakes, gør det ikke, så skal den ud igen. EU har lige afvist alt på den, og så er der trods alt andre vacciner derude...