Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blach »

ulrich skrev:Hvad er dit budget?
Til at starte med maks 10.000, men det er noget jeg vil lege med i længere tid. Hvis jeg kan starte lavere end 10, vil det være mega lækkert!
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

zqa skrev:Jeg har både en Evolution Mini (med tilhørende wire - som jeg har smidt væk) og en eller anden Evolution Limited edition.. De er efterhånden at få i stort set alle cykelbutikker med respekt for sig selv :cool:

De koster omkring 300-500 kr. Men de er virkelig pengene værd!!
Hmm. Problemet er bare, at jeg i min hverdag dårligt kan have en lås, som ikke bare sidder fast på cyklen :roll:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af zqa »

BarçaDK skrev:
zqa skrev:Jeg har både en Evolution Mini (med tilhørende wire - som jeg har smidt væk) og en eller anden Evolution Limited edition.. De er efterhånden at få i stort set alle cykelbutikker med respekt for sig selv :cool:

De koster omkring 300-500 kr. Men de er virkelig pengene værd!!
Hmm. Problemet er bare, at jeg i min hverdag dårligt kan have en lås, som ikke bare sidder fast på cyklen :roll:
Jeg har altid min sådan her;
Billede
Så det er ikke rigtig noget problem.

edit; og nej, det er ikke mig. Min popo er meget flottere :cool:
#jesuisSheep

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Jeg vil overveje situationen. Tak for input, señor popo!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

BarçaDK skrev:Er der nogen af jer fra Odense, der har erfaring med om cykler bliver stjålet i byen om aftenen? Jeg har nemlig fået mig en ny cykel efter i flere år at have kørt på noget gammelt og uattraktivt for cykeltyve. De drejer sig om en Avenue cykel. Ikke en af de spraglede. En diskret men flot cykel.

Over for banegården gør den nok, men hvad med steder med flere mennsker? Kongensgade eller der ved a-bar?


På forhånd tak. :smile:
Jeg fik stjålet min tidligere Avenue på min adresse, men min nye har jeg haft i snart tre år. Jeg bor i Odense C og har ofte parkeret den inde i byen. Som zqa siger, så få dig en forsikrings godkendt lås og husk at lås stel eller baghjul fast til noget. Hvis den bliver stjålet, så får du den dækket med en godkendt lås.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Heartbreaker skrev:
BarçaDK skrev:Er der nogen af jer fra Odense, der har erfaring med om cykler bliver stjålet i byen om aftenen? Jeg har nemlig fået mig en ny cykel efter i flere år at have kørt på noget gammelt og uattraktivt for cykeltyve. De drejer sig om en Avenue cykel. Ikke en af de spraglede. En diskret men flot cykel.

Over for banegården gør den nok, men hvad med steder med flere mennsker? Kongensgade eller der ved a-bar?


På forhånd tak. :smile:
Jeg fik stjålet min tidligere Avenue på min adresse, men min nye har jeg haft i snart tre år. Jeg bor i Odense C og har ofte parkeret den inde i byen. Som zqa siger, så få dig en forsikrings godkendt lås og husk at lås stel eller baghjul fast til noget. Hvis den bliver stjålet, så får du den dækket med en godkendt lås.
Jeg får den dækket, ja, men det er egentlig bare for at undgå at spilde min tid på at finde en ny. :razz:

Hvad bruger du af lås, Hearty?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Bare en eller anden til 200kr fra Designcykler. :-)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17786
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

.dk
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Næ. Bare den i byen.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Billede

Tak btw!

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af soul_pitcher »

Heartbreaker skrev:
BarçaDK skrev:Er der nogen af jer fra Odense, der har erfaring med om cykler bliver stjålet i byen om aftenen? Jeg har nemlig fået mig en ny cykel efter i flere år at have kørt på noget gammelt og uattraktivt for cykeltyve. De drejer sig om en Avenue cykel. Ikke en af de spraglede. En diskret men flot cykel.

Over for banegården gør den nok, men hvad med steder med flere mennsker? Kongensgade eller der ved a-bar?


På forhånd tak. :smile:
Jeg fik stjålet min tidligere Avenue på min adresse, men min nye har jeg haft i snart tre år. Jeg bor i Odense C og har ofte parkeret den inde i byen. Som zqa siger, så få dig en forsikrings godkendt lås og husk at lås stel eller baghjul fast til noget. Hvis den bliver stjålet, så får du den dækket med en godkendt lås.
Husk at dobbeltjekke med forsikringen. Det er ikke unormalt at din indbo, kun dækker til f.eks. 5000DKR, så hvis du sidder inde med en cykel der koster mere end det, så skal du nok tilkøbe en tillægsforsikring.
Jeg sidder selv med Alka og har tilkøbt en ekstraforsikring til min cykel.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Blach skrev:
ulrich skrev:Hvad er dit budget?
Til at starte med maks 10.000, men det er noget jeg vil lege med i længere tid. Hvis jeg kan starte lavere end 10, vil det være mega lækkert!
Der kommer lige et lidt sent svar her, men for 10.000 får man ikke specielt meget racercykel. Du kan få en fin en der står færdig og komplet, men så er de 10.000 altså også allerede brugt, medmindre du vil starte ud med en af de allerbilligste begyndercykler. Det vil jeg dog ikke anbefale, hvis du alligevel agter at skifte det meste ud. Men ellers kan jeg da lige hurtigt foreslå denne Merida. Meget billig i forhold til hvad du får. Stellet er der som sådan ikke noget specielt i, men som udgangspunkt er det altså også markant vigtigere, at få en ordentlig gearing på, og det får man her med Shimano Ultegra, som er en rigtig, rigtig fornuftig geargruppe. Meget bedre end den jeg selv har. Denne er med triple kranksæt, mens kassetten er 10-speed, så du i alt har 30 gear at vælge mellem. Det er muligvis lidt overkill herhjemme, men sydpå er den så afgjort det hele værd. Det gør en verden til forskel, at kunne træde en højere kadence på stigninger over 10%, i stedet for at skulle sidde og smadre knæ og muskler på sin 34/26 gearing. Derudover kan triple kranksættet faktisk give nogle fordele herhjemme, da den største klinge er større end en klinge på et compact kranksæt, der som regel hedder 50-34, hvor triple kranksættets sammensætning hedder 52-39-30. Med andre ord er der mulighed for at træde et højere gear (52/11 i stedet for 50/11), hvilket måske kan bruges hjemme på de flade veje.

Køber man en færdig cykel til 10.000 eller mindre, er det dog uden nogen form for tvivl et hjulsæt man bør investere i. Det hjulsæt der sidder på de færdige cykler, er som hovedregel et billigt og dårligt et. Det er klart at jo dyrere cyklen er, jo bedre er hjulsættet derpå, men selv på cykler til 10.000 er det altså på hjulene at producenten sparer, hvilket resulterer i tungere hjul og generelt bare et dårligere hjulsæt. Det er dog dyrt at købe et ordentligt og godt hjulsæt, og man kan faktisk ende med at skulle slippe ligeså meget som cyklen kostede fra ny af. Ellers er der selvfølgelig en række mindre steder man kan opgradere sin cykel, såsom saddel, saddelpind, frempind, styr og forgaffel.

Sidst bør du nok undgå Specialized, selvom de laver nogle sindssygt flotte cykler. Min erfaring er at de presser citronen hvad angår prisen, ganske enkelt fordi de kan tillade sig det. De har fået skabt sig selv et image som det ypperste indenfor landevejscykling, så der er ikke mange hævede øjenbryn, når man ser at deres cykler generelt er dyrere end alle andre. Det er dog sjældent at man rent faktisk får mere for pengene, men i stedet betaler man faktisk bare for at der står Specialized på stellet.

Held og lykke med det hele - hvis der er flere spørgsmål, kan du bare skyde løs. ;-)

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Valdééés »

Lidt om cykellåse fra en garvet cykeltyv
http://politiken.dk/poltv/tjek_dk/tjek/ ... cykellaas/
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Kæft en taber :lol:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

'Det er blødt som smør, med de rigtige redskaber.'

Jeg har det på præcis samme måde med klipper og bjerge. Jeg mener, lidt TNT og så er det jo for helvede da blødt som smør?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster