Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Enig. Kan dog ikke huske at jeg hørte så meget Elton John...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

JonasV skrev:Nyt Loney Dear-album ude i dag. Indie-pensum.
Desuden nye plader fra Moses Sumney, Torres, Four Tet, Ibeyi og Chelsea Wolfe.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15081
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1696 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Mood

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15081
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1696 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Shiijat!! Jeg bygger snart en tidsmaskine

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Et par gode og næsten nye musikvideoer...

Perfume Genius - Wreath
Jeg ved godt, at jeg rykker lidt sent på den, men Perfume Genius' nye album er et af de allerbedste i år. Der er derfor også mange gode numre at vælge imellem, men den her video er ny og sød og opmuntrende, så det bliver den.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Wolf Alice - Don't Delete the Kisses
Wolf Alice laver ekstremt eklektiske udgivelser, der placerer punknumre lige ved siden af synthpop-numre. Det her er sidstnævnte, og det er ret fint.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Cut Worms - Like Going Down Sideways
Det her nummer er blevet beskrevet som musikkens svar på et sepia-filter til Instagram, og det passer ret godt. Det er nostalgisk, varmt og ikke specielt originalt. Men på en god måde.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Ariel Pink - Feels Like Heaven
Jeg har vist allerede anbefalet Ariel Pinks nye udgivelse, men det får lige endnu en anbefaling. Albummet er fyldt med interessante og skæve numre. Det her er dog et temmelig ligetil 80'er dream pop-nummer. Den slags er altid godt.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Alex Cameron - Runnin' Outta Luck
Både musik og video er ret sleazy og cheesy på sådan en Springsteen-agtig måde, men nummeret er samtidigt humoristisk og catchy - ligesom resten af det lyrisk fantastiske album - så det bliver aldrig for meget.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
The Garden - Egg
Jeg havde faktisk afskrevet The Garden som to venlige, men ikke ligefrem talentfulde modeltvillinger fra LA. Men jeg tog tydeligvis fejl, for det her punkede pianonummer er åndssvagt godt.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Og så lige to gode hiphop-numre, jeg hører en del for tiden...

Kodak Black - Transportin'
Jeg synes faktisk, at Kodak Black seneste udgivelse er lidt undervurderet. Der er nogle rigtig gode numre på - dog ikke Tunnel Vision/Drownin'-niveau - og her er et af dem. Nå ja, og videoen er orange.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Brockhampton - Junky
Jeg hører ikke kun tanketomt trap. Jeg er ret glad for boybandet Brockhampton, og Kevin Abstracts vers på det her nummer er uden tvivl et af årets mest interessante og hårdtslående.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Musik

Indlæg af De La Barça »

@Flax_Generous

Af de otte videoer du har postet er der ikke ét navn jeg kender. Det er på en eller anden måde ret imponerende [emoji1]


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Jamen, så er det da godt, at jeg har gjort dig opmærksom på dem, ik? [emoji1]

Kodak Black er ellers rimelig kendt. Tunnel Vision har 166 mio. views på YouTube og Drowning har 131 mio. plays på Spotify. Men okay, næste gang skal jeg nok anbefale Selena Gomez' nye album. Jeg er sikker på, det bliver godt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

To gode halv melankolske sange til de kommende hårde måneder til dem, der evt. kæmper med en mild vinterdepression :)

phpBB [video]


phpBB [video]
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Musik

Indlæg af De La Barça »

Flax_Generous skrev:Jamen, så er det da godt, at jeg har gjort dig opmærksom på dem, ik? [emoji1]

Kodak Black er ellers rimelig kendt. Tunnel Vision har 166 mio. views på YouTube og Drowning har 131 mio. plays på Spotify. Men okay, næste gang skal jeg nok anbefale Selena Gomez' nye album. Jeg er sikker på, det bliver godt.
Det har nok mere med genre at gøre [emoji846]
Selena Gomez kender jeg heller ikke...eller gør? Er det ikke Biepers kæreste? Musikken kender jeg i hvert fald ikke [emoji6]

Jeg holder mig til sådan noget:

https://youtube.com/watch?v=i0KJGCT2U4g


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis du er til doom, så er det nok zqa som du skal have fat i. Jeg tør dog godt anbefale Pallbearer. De har lavet tre rigtig gode album siden de udgav nedenstående nummer, så der er rigeligt at tage fat i.

phpBB [video]

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Musik

Indlæg af De La Barça »

Doom og sludge har været min main thing de sidste to tre år.

Kender godt Pallbearer, men de har ikke ramt mig rigtigt. Kan være jeg skal høre dem noget mere.

Pt. hører jeg mest Monolord (fra sidste post), Beastmaker, Salem's Pot, Stoned Jesus, Wo Fat, Sleep og High on Fire.

Elsker Matt Pike, der er med i både Sleep og High on Fire! Han er den nye Lemmy Kilminster!

Drop out of life with a bong in hand
Follow the smoke to the riff filled land

Billede



Visca el Barça i Visca Catalunya

Ialocin
Indlæg: 734
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Flax_Generous skrev:Et par gode og næsten nye musikvideoer...

Perfume Genius - Wreath
Jeg ved godt, at jeg rykker lidt sent på den, men Perfume Genius' nye album er et af de allerbedste i år. Der er derfor også mange gode numre at vælge imellem, men den her video er ny og sød og opmuntrende, så det bliver den.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Wolf Alice - Don't Delete the Kisses
Wolf Alice laver ekstremt eklektiske udgivelser, der placerer punknumre lige ved siden af synthpop-numre. Det her er sidstnævnte, og det er ret fint.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Cut Worms - Like Going Down Sideways
Det her nummer er blevet beskrevet som musikkens svar på et sepia-filter til Instagram, og det passer ret godt. Det er nostalgisk, varmt og ikke specielt originalt. Men på en god måde.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Ariel Pink - Feels Like Heaven
Jeg har vist allerede anbefalet Ariel Pinks nye udgivelse, men det får lige endnu en anbefaling. Albummet er fyldt med interessante og skæve numre. Det her er dog et temmelig ligetil 80'er dream pop-nummer. Den slags er altid godt.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Alex Cameron - Runnin' Outta Luck
Både musik og video er ret sleazy og cheesy på sådan en Springsteen-agtig måde, men nummeret er samtidigt humoristisk og catchy - ligesom resten af det lyrisk fantastiske album - så det bliver aldrig for meget.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
The Garden - Egg
Jeg havde faktisk afskrevet The Garden som to venlige, men ikke ligefrem talentfulde modeltvillinger fra LA. Men jeg tog tydeligvis fejl, for det her punkede pianonummer er åndssvagt godt.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Fed Brockhampton-sang. Dem skal jeg helt sikkert lytte mere til.

Kender Wolf Alice og Ariel Pink, og skal helt sikkert have lyttet til deres nye plader. Kunne især godt lide Ariel Pink for nogle år siden.


Jeg lytter selv til det her for tiden:

Mount Kimbie - Blue Train lines (feat. King Krule)

https://www.youtube.com/watch?v=OMMlPs0O2rw

Elektronisk med en personlig favorit i Archy Marshall / King Krule / Ginger Stinger/ Zoo Kid / The Return of Pimp Shrimp. (Gæt hvilket navn jeg har fundet på?)

Turnover - Super Natural

https://www.youtube.com/watch?v=M6PpLn_6Sa4
Drømmende indie-pop. Meget behageligt at lytte til.

King Krule - Dum Surfer

https://www.youtube.com/watch?v=K5-f1Bnltu8
Drengen med de utallige navne er også ude med sin avantgarde-rock, og jeg er svært tilfreds med den her single.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Musik

Indlæg af zqa »

@delaBarca

Jeg siger ikke, at det dårligt det du hører... men der er virkeligt meget der er bedre.

Især indenfor stonermetal/sludge skal du kigge mod new Orleans, EyeHateGod, Crowbar og Down som de absolutte konger af genren.

Doom er der mange, mine favoritter er My Dying Bride og YOB.

Kongerne af det hele er og bliver dog Melvins anført af King Buzzo.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Billetterne til Kendrick er i hus. Hell yes.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster