Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg har netop siddet og skulle sende en stribe anbefalinger til en ven, med plader, jeg har hørt meget den sidste tid / hører meget lige nu ...og så tænkte jeg, jeg lige ville være lidt Flax_ilicious og smide nogle af anbefalingerne herinde, også. Kan være I kender de fleste, kan også være I ikke gør. Here goes:


alt-J: This Is All Yours
- jeg har skamhørt denne plade den seneste uge. Sjældent, man finder musik der er så tør og så stemningsfuld på samme tid. Smukt og flabet.


Rodridgo Amarante: Cavalo
- så ham som support for Angel Olsen i Vega for nogle uger siden, og siden da har denne plade været min faste vågne-med-en-kop-kaffe-plade. Den er virkelig chill og stemningsfuld og rar.


FKA twigs: LP1
- twisted natte-r&b. Jeg skulle lige høre albummet igennem et par gange, men så var jeg også hooked. Fedt produceret, skøre idéer. Hun er blevet sammenlignet lidt med The Weeknd, men det er ikke lige så umiddelbart poppet (sammenligningen er sikkert sket også fordi hun også beskæftiger sig en del med sex i lyrikken ...dovne journalister.)


Aphex Twin: Syro
- ikke så meget at sige. Det er Aphex Twin. Hans første album i 13 år. Om jeg fatter hvordan man kommer op med musik, der lyder sådan. Stadig ret eksperimenterende, men samtidig med "mere musik inden under" end mange af hans gamle ting.


Owen Pallett: In Conflict
- fantastisk symfonisk pop. Et stort strygerensemble, minimalistiske beats, fremragende sange.


Angel Olsen: Burn Your Fire For No Witness
- jeg kendte hende ikke så indgående før min pænt seje svigerfar besluttede sig for at hive mig og min viv med til hendes koncert i Lille Vega - og så var jeg jo nødt til at læse op på lektien. Ret indadvendt musik, men virkelig god nerve. Det er egentlig sjældent, jeg falder for noget der er så retro og lo-fi i lyden, men jeg er sgu ret solgt.


BANKS: Goddess
- mørk pop. Pragtfuld Roskilde-koncert, mens Rolling Stones stod og hostede på Orange. Minder umiddelbart mere om The Weeknd end FKA twigs. BANKS er i øvrigt også ganske easy on the eyes.


tUnE-YaRdS: Nikki Nack
- skør, fantasifuld pop ...af en art. Virkelig sejt produceret.


Ryan Adams: Ryan Adams
- virkelig umoderne rockmusik, men stadig ret fedt. Ok, måske har den slags rock fået lidt af en revival med The War On Drugs, men denne plade lyder meget mere som noget der er lavet i 80'erne af Bruce Springsteen. Men stadig. Det er sgu virkelig godt. Fede sange.


Sia: 1000 Forms Of Fear
- Pop med kæmpe P. Der er simpelthen så meget smæk på og hul igennem og alt det. Uden tvivl det mest radiovenlige blandt disse anbefalinger. Jeg synes det er vildt fascinerende at man kan lave/skrive noget, der er så umiddelbart smittende. Det holder, i min optik.


St. Vincent: St. Vincent
- største crush i lang tid. Nej nej nej, hvor jeg glæder mig til Vega-koncerten. Hun er rendyrket sejhed. Fantastisk sangskriver, vild guitarist, pragtfuld sanger, produktionerne er syyyyyyyge!

...OG man skal da være lavet af sten for ikke at smelte en lille smule, når hun oven i købet også er så sø'j...

phpBB [video]



I øvrigt er de seneste udgivelser fra Conor Oberst, The Antlers, Cold Specks, John Grant også fine sager.
Senest rettet af JonasV lør sep 27, 2014 11:58 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Tak for lige at nævne Rodrigo Amarante. Jeg var vild med det til Angel Olsen, men havde fuldstændig svedt det ud. :cool:

Og så må jeg hellere få hørt Aphex Twin - troede ikke det var udkommet endnu..
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

zqa skrev:Tak for lige at nævne Rodrigo Amarante. Jeg var vild med det til Angel Olsen, men havde fuldstændig svedt det ud. :cool:
Fedt! Han var simpelthen så cool. Var nødt til at købe vinylen med hjem efter koncerten. Hvis du godt kunne lide hans opvarming, tror jeg også du vil kunne lide pladen :cool:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Hørte den her til morgen. Rigtig lækker! Tror jeg smider den på næste gang jeg har damebesøg :)
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Haha, good call!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Musik

Indlæg af klogfyr »

zqa skrev:Hørte den her til morgen. Rigtig lækker! Tror jeg smider den på næste gang jeg har damebesøg :)
sooo never???

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

klogfyr skrev:
zqa skrev:Hørte den her til morgen. Rigtig lækker! Tror jeg smider den på næste gang jeg har damebesøg :)
sooo never???
Skrid nu bare. :)
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

klogfyr skrev:
zqa skrev:Hørte den her til morgen. Rigtig lækker! Tror jeg smider den på næste gang jeg har damebesøg :)
sooo never???
:D
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Ni navne er allerede offentliggjort til Roskilde 2015, heribland Lamb of God (zqa, Flax?) og Mew (Jonas, Blau, Brombz, klaus, mfl.)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Aner ærlig talt ikke hvem Lamb of God er - udover af navn. Jeg vil tilgengæld gerne se Mew. Suspekt på Orange er helt til grin.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Ja, det er det godt nok. Troede da du kendte Lamb of God.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Hjemløs rapper. Nok bedre end de fleste i gamet, men han får nok aldrig en deal alligevel :)

Som en af kommentarerne forklarede meget godt
flow: check
subject matter: check
delivery: check
stage presence: check
Lyrics: check
... Yup, he never getting signed. Too bad dude noice.
phpBB [video]


edit: aight han er ikke hjemløs. Men det er stadig rimelig dope :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Hjemløs rapper. Nok bedre end de fleste i gamet, men han får nok aldrig en deal alligevel :)

Som en af kommentarerne forklarede meget godt
flow: check
subject matter: check
delivery: check
stage presence: check
Lyrics: check
... Yup, he never getting signed. Too bad dude noice.
phpBB [video]


edit: aight han er ikke hjemløs. Men det er stadig rimelig dope :)
Daaaaaamn. Han er syg, ham der.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Jeg er sgu nede med Royal Blood. Det er lækker fuldsmadder-dauda' rock.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

zqa skrev:Jeg er sgu nede med Royal Blood. Det er lækker fuldsmadder-dauda' rock.
For those of a technical bent, Kerr splits the signal from his bass, channelling it through chorus and harmonic effects to create additional octaves. Single notes are transformed into chords, and high notes are filtered, distorted and sustained, while everything maintains the deep visceral punch of bass. It really does sound like three guitars playing in unison, locked tight with an explosive, expressive drummer.
Og så virker det til at de også er lidt kunstneriske, altså ala JonasV.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster