Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9732
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Her går det godt!

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Haha, fedt!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

I aften:

phpBB [video]


:cool:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Hvor Earl er mere konsistent på sine plader end Tyler, er Tyler godt nok - i modsætning til Earl - en gudsbenådet live-performer. Sikke en vild koncert i Vega. Til jer der skal på Primavera: se ham!

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

Den alder, du skal frygte mest, er 33 år. For det er netop, når vi runder denne alder, at vores musiksmag er så forankret i os, at vi derefter sjældent får øjnene op for nyere musikere. Det skriver Daily Mail.

Det kan også være 'farligt' at få børn, for musiksmagen hos dem med børn aldres hurtigere end dem uden - helt præcist aldres den med fire år. Det er især mændene, der ikke længere hører de aktuelle hits, og dermed mener forskerne at have fundet forklaringen på, hvorfor unge i særdeleshed kan have tendens til at blive pinlige over deres fædres musiksmag.
Jonas, watch out ... musikken sprinter fra dig. ;-)
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

JonasV skrev:Hvor Earl er mere konsistent på sine plader end Tyler, er Tyler godt nok - i modsætning til Earl - en gudsbenådet live-performer. Sikke en vild koncert i Vega. Til jer der skal på Primavera: se ham!
Fuldstændig enig!
Earl virker generelt bare som en indadvendt type, på plade og som performer.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Musik

Indlæg af JonasV »

emo skrev:
Den alder, du skal frygte mest, er 33 år. For det er netop, når vi runder denne alder, at vores musiksmag er så forankret i os, at vi derefter sjældent får øjnene op for nyere musikere. Det skriver Daily Mail.

Det kan også være 'farligt' at få børn, for musiksmagen hos dem med børn aldres hurtigere end dem uden - helt præcist aldres den med fire år. Det er især mændene, der ikke længere hører de aktuelle hits, og dermed mener forskerne at have fundet forklaringen på, hvorfor unge i særdeleshed kan have tendens til at blive pinlige over deres fædres musiksmag.
Jonas, watch out ... musikken sprinter fra dig. ;-)
Haha, jeg er faktisk virkelig opmærksom på ikke at falde i den magelighedsfælde. Jeg er bevidst ret opsøgende og sørger for at høre en del forskellige nye sager. Men tak fordi du bekymrer dig om alderdommen, emo ;)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

zqa skrev:
JonasV skrev:Hvor Earl er mere konsistent på sine plader end Tyler, er Tyler godt nok - i modsætning til Earl - en gudsbenådet live-performer. Sikke en vild koncert i Vega. Til jer der skal på Primavera: se ham!
Fuldstændig enig!
Earl virker generelt bare som en indadvendt type, på plade og som performer.
Jep. Tror der foregår syge ting i hans hjerne, som fungerer bedre i et studie end foran en crowd.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tror nu også at der foregår relativt syge ting i Tylers hjerne. :D

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Musik

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg har haft megen fornøjelse ud af et genhør med Guns N' Roses' bagkatalog den seneste tid. Et par udpluk, måske ikke de mest kendte.

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Blaugrana92 skrev:Tror nu også at der foregår relativt syge ting i Tylers hjerne. :D
Uden tvivl. Han er en herlig tegneseriefigur!

Earl er lidt mere noir.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Luis Enrique skrev:Jeg har haft megen fornøjelse ud af et genhør med Guns N' Roses' bagkatalog den seneste tid. Et par udpluk, måske ikke de mest kendte.

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]
Use Your Illusion II. Den har jeg sgu hørt meget i min ungdom: Smider den på igen nu.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Musik

Indlæg af JonasV »

Skydefinten skrev:
Luis Enrique skrev:Jeg har haft megen fornøjelse ud af et genhør med Guns N' Roses' bagkatalog den seneste tid. Et par udpluk, måske ikke de mest kendte.

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]
Use Your Illusion II. Den har jeg sgu hørt meget i min ungdom: Smider den på igen nu.
Så dem på Gentofte Stadion på Use Your Illusion-touren. Min første store koncertoplevelse. Var der med min far. De kom for sent. Axl i Charles Manson-trøje. Stærke sager.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Musik

Indlæg af Luis Enrique »

JonasV skrev: Så dem på Gentofte Stadion på Use Your Illusion-touren. Min første store koncertoplevelse. Var der med min far. De kom for sent. Axl i Charles Manson-trøje. Stærke sager.
Utvivlsomt - noget af en oplevelse at have i bagagen. Nu har jeg desværre ikke tilsvarende førstehåndserfaring at trække på, men det er mit indtryk at de var temmelig dårligt kørende live, hvilket er en alvorlig mangel. Det handlede ikke engang bare om stoffer og sprit, de evnede de simpelthen ikke. En ordentlig liveindspilning af det sublime nummer 'Estranged' er f.eks. uopdrivelig.

Man kan som tommelfingerregel roligt antage, at en stor musiker / de store musikere kendetegnes ved, at deres koncertindspilninger holder kvaliteter modsvarende deres studieindspilninger. Folk, der ikke kan live, snyder som oftest med et eller andet. Visse imponerer ved at holde en lyd live, der er tæt på studieindspilninger; andre evner at tilføje nye lag og dimensioner til deres musik. Guns N' Roses klarer ingen af delene.

kklaus
Indlæg: 9732
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Jeg smider lige den her anbefaling videre:

Janice Prix
4 svenskere, der lige har udgivet en EP. Førstesinglen 'Heart' er i øvrigt produceret af Sami Sirviö (fra Kent).

phpBB [video]


Og nu vi er ved svenskere:
Josefin Öhrn + The Liberation
Super chill, spiller i øvrigt på Roskilde..

phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster