Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Alcantara »

Visca El Barca skrev:
Alcantara skrev:
Visca El Barca skrev:Hej.

Lige et hurtigt spørgsmål. Nu bor jeg jo i Sverige (LORT), forleden mødte jeg en landsmand som også har begået den fejl at flytte hertil. Han sagde at han på Nørrebro har købt en tv boks, som man kan koble til Internet, og så kan man se alverdens sport, deriblandt La Liga, PRL, den franske liga, Serie A og alt. Han sagde den boks har Aljazeera sport og Skysport osv osv.

Har ikke set ham i toget siden, nogen der ved hvilken boks der er tale om, og hvor man kan købe den?
Det lyder som en Dreambox. Har dog ingen idé om hvordan man får den til at fungere. Jeg har dog hørt, at man helst skal få en med erfaring til at sætte den op.

Ok tak, det kan det være. Den skulle koste 2500 kr, og det skulle være ligetil. Bare sætte internet stikket i, og den er klar. Ved du hvor Dreambox kan købes?
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/dreamb ... d-14569955

Prisen er den samme, så jeg vil gå ud fra, at det er den, han mente. Ellers er der flere elektronikbutikker på Nørrebro, der skulle have styr på det.

Kvoller
Indlæg: 5231
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 807 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

@UberFacts
Spanish:
Mi papá tiene 47 años = my dad is 47 years old.
Mi papa tiene 47 anos = my potato has 47 anuses.
Nogle spanskkyndige der kan sige om det passer? For så er der sgu godt nok en forskel af dimensioner på et par streger.

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Kvoller skrev:
@UberFacts
Spanish:
Mi papá tiene 47 años = my dad is 47 years old.
Mi papa tiene 47 anos = my potato has 47 anuses.
Nogle spanskkyndige der kan sige om det passer? For så er der sgu godt nok en forskel af dimensioner på et par streger.
Yes, den er god nok. Ret sjovt.

Evt. kan "papá" og "papa" udskiftes med hhv. "mamá" og "mama". Mamá = mor, mama = bryst. Bryst som i patter.

Kvoller
Indlæg: 5231
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 807 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kvoller »

Haha, det er fandme spøjst!

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blach »

Hej drenge, både mig og en af mine venner mistede begge vores iPhone 4 på en bytur(fik den stjålet). Min ven fik anmeldt det til forsikrings selskabet og har fået 4200,- og jeg har prøvet at overbevise min mor om at vi også skal have anmeldt min, men hun har ikke ville hjælpe. Mit spørgsmål er så om nogen kan sige hvor meget jeg kan få for den, for hun tror ikke på jeg får 4200,-?
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Blach skrev:Hej drenge, både mig og en af mine venner mistede begge vores iPhone 4 på en bytur(fik den stjålet). Min ven fik anmeldt det til forsikrings selskabet og har fået 4200,- og jeg har prøvet at overbevise min mor om at vi også skal have anmeldt min, men hun har ikke ville hjælpe. Mit spørgsmål er så om nogen kan sige hvor meget jeg kan få for den, for hun tror ikke på jeg får 4200,-?
Først skal den meldes til politiet, derefter skal du ringe til din forsikring.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nyhuus »

Blach skrev:Hej drenge, både mig og en af mine venner mistede begge vores iPhone 4 på en bytur(fik den stjålet). Min ven fik anmeldt det til forsikrings selskabet og har fået 4200,- og jeg har prøvet at overbevise min mor om at vi også skal have anmeldt min, men hun har ikke ville hjælpe. Mit spørgsmål er så om nogen kan sige hvor meget jeg kan få for den, for hun tror ikke på jeg får 4200,-?
Får han 4200!?!?

Kan sige så meget, at skulle du ud og sælge en iPhone 4 i dag - lad os sige at den er 32gb, hvilket er std - så ville du kunne få i omegnen af 1500-2000 kroner. Og det er hvis den er i pæn stand.

At din ven så får 4.200,- ser jeg ikke nogen logik i.
Det kan dog være, at de matcher "hvad en lignende tlf. vil koste".

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blach »

Nyhuus skrev:
Blach skrev:Hej drenge, både mig og en af mine venner mistede begge vores iPhone 4 på en bytur(fik den stjålet). Min ven fik anmeldt det til forsikrings selskabet og har fået 4200,- og jeg har prøvet at overbevise min mor om at vi også skal have anmeldt min, men hun har ikke ville hjælpe. Mit spørgsmål er så om nogen kan sige hvor meget jeg kan få for den, for hun tror ikke på jeg får 4200,-?
Får han 4200!?!?

Kan sige så meget, at skulle du ud og sælge en iPhone 4 i dag - lad os sige at den er 32gb, hvilket er std - så ville du kunne få i omegnen af 1500-2000 kroner. Og det er hvis den er i pæn stand.

At din ven så får 4.200,- ser jeg ikke nogen logik i.
Det kan dog være, at de matcher "hvad en lignende tlf. vil koste".
Selv 1500 ville squ lune i lommen!
Og jeg ved ikke lige hvordan han kan have fået så meget...
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nyhuus »

Blach skrev:
Nyhuus skrev:
Blach skrev:Hej drenge, både mig og en af mine venner mistede begge vores iPhone 4 på en bytur(fik den stjålet). Min ven fik anmeldt det til forsikrings selskabet og har fået 4200,- og jeg har prøvet at overbevise min mor om at vi også skal have anmeldt min, men hun har ikke ville hjælpe. Mit spørgsmål er så om nogen kan sige hvor meget jeg kan få for den, for hun tror ikke på jeg får 4200,-?
Får han 4200!?!?

Kan sige så meget, at skulle du ud og sælge en iPhone 4 i dag - lad os sige at den er 32gb, hvilket er std - så ville du kunne få i omegnen af 1500-2000 kroner. Og det er hvis den er i pæn stand.

At din ven så får 4.200,- ser jeg ikke nogen logik i.
Det kan dog være, at de matcher "hvad en lignende tlf. vil koste".
Selv 1500 ville squ lune i lommen!
Og jeg ved ikke lige hvordan han kan have fået så meget...
Det ville da være et fint beløb til at betale noget af en ny tlf. i hvert fald :glad:

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blach »

Nyhuus skrev:
Blach skrev:
Nyhuus skrev:
Blach skrev:Hej drenge, både mig og en af mine venner mistede begge vores iPhone 4 på en bytur(fik den stjålet). Min ven fik anmeldt det til forsikrings selskabet og har fået 4200,- og jeg har prøvet at overbevise min mor om at vi også skal have anmeldt min, men hun har ikke ville hjælpe. Mit spørgsmål er så om nogen kan sige hvor meget jeg kan få for den, for hun tror ikke på jeg får 4200,-?
Får han 4200!?!?

Kan sige så meget, at skulle du ud og sælge en iPhone 4 i dag - lad os sige at den er 32gb, hvilket er std - så ville du kunne få i omegnen af 1500-2000 kroner. Og det er hvis den er i pæn stand.

At din ven så får 4.200,- ser jeg ikke nogen logik i.
Det kan dog være, at de matcher "hvad en lignende tlf. vil koste".
Selv 1500 ville squ lune i lommen!
Og jeg ved ikke lige hvordan han kan have fået så meget...
Det ville da være et fint beløb til at betale noget af en ny tlf. i hvert fald :glad:
Lige netop! Krydser alt for jeg får det beløb og lege for :mrgreen:
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20903
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

4.200? Lækker forsikring alligevel. Så er det bare at smide 7-800 kr. oveni, så har du en iPhone 5!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Hey boys! Jeg skal lige bruge jeres hjælp til noget.
Vores ringeklokke og dørtelefon til lejligheden har ikke virket den sidste måneds tid. Til at starte med var det gældende for hele opgangen, men det blev hurtigt lavet. En uges tid efter skrev jeg en mail til vores varmemester, og informerede ham om, at vores stadig ikke virkede. Nu er der snart gået en måned og jeg har skrevet til ham løbende, om han ikke godt vil få det ordnet. Hvad kan man gøre, hvis det fortsat ikke bliver lavet?
05-07-2013 19:15 skrev:Hej Peter.

Vores dørtelefon og ringeklokke til 41G, 4th virker stadig ikke. De virker dog i resten af opgangen. Er det noget, du vil kigge på? Det har ikke virket i to ugers tid.

Kasper
08/07/2013 kl. 06.51 skrev:godmorgen

det skal vi nok men jeg skal had dit telefon nr igen
15-07-2013 13:18 skrev:Hej igen. :)

Vi har stadig ikke hørt fra ham og bevæger os ind i tredje uge, hvor det ikke virker.
Hver gang vi får besøg, skal vi enten selv rende ned til hoveddøren eller kaste vores nøgler ud over altanen, det kan vel ikke være holdbart i længden?

MVH
Kasper
16/07/2013 kl. 06.35 skrev:godmorgen.

Jeg har kontaktet elektrikeren for længe siden og troede dermed at det var udført.
jeg kontakter ham igen.
22-07-2013 11:50 skrev:Hej igen.
Vi har stadig ikke hørt noget fra ham. Jeg er taget til København, så Michael, min roomie, kan kontaktes på +45 29 99 25 20.
22. jul. (3 dage siden) skrev:Hej.

Jeg prøver igen.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Hey boys! Jeg skal lige bruge jeres hjælp til noget.
Vores ringeklokke og dørtelefon til lejligheden har ikke virket den sidste måneds tid. Til at starte med var det gældende for hele opgangen, men det blev hurtigt lavet. En uges tid efter skrev jeg en mail til vores varmemester, og informerede ham om, at vores stadig ikke virkede. Nu er der snart gået en måned og jeg har skrevet til ham løbende, om han ikke godt vil få det ordnet. Hvad kan man gøre, hvis det fortsat ikke bliver lavet?
05-07-2013 19:15 skrev:Hej Peter.

Vores dørtelefon og ringeklokke til 41G, 4th virker stadig ikke. De virker dog i resten af opgangen. Er det noget, du vil kigge på? Det har ikke virket i to ugers tid.

Kasper
08/07/2013 kl. 06.51 skrev:godmorgen

det skal vi nok men jeg skal had dit telefon nr igen
15-07-2013 13:18 skrev:Hej igen. :)

Vi har stadig ikke hørt fra ham og bevæger os ind i tredje uge, hvor det ikke virker.
Hver gang vi får besøg, skal vi enten selv rende ned til hoveddøren eller kaste vores nøgler ud over altanen, det kan vel ikke være holdbart i længden?

MVH
Kasper
16/07/2013 kl. 06.35 skrev:godmorgen.

Jeg har kontaktet elektrikeren for længe siden og troede dermed at det var udført.
jeg kontakter ham igen.
22-07-2013 11:50 skrev:Hej igen.
Vi har stadig ikke hørt noget fra ham. Jeg er taget til København, så Michael, min roomie, kan kontaktes på +45 29 99 25 20.
22. jul. (3 dage siden) skrev:Hej.

Jeg prøver igen.
Kontakt selv en elektriker og send regningen til ham der fidusen..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Kan man godt tillade sig det eller skal jeg skrive det til ham først?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Jeg ville nok lige skrive til ham først..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster