Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:2001 med Dre, det var gode tider. Det kan vel også godt forsvares, at Jay-Z er en komplet rapper, kan det ikke?
Jah for nogle år siden :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15180
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Hvad med Snoop Dog og B Real fra Cypress Hill?
Det er mine idoler selvom jeg synes at Tupac er den største af dem alle.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15180
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Men ham her er verdens allerbedste freestyle rapper nogensinde. Punktum!

Dizaster (ham til venstre)

[youtube]c9g2XgrxOk4[/youtube]
For a minute, he almost appears calm. Standing in front of the Massacre of the Bay crowd, arms crossed and staring down his diminutive opponent, he seems almost passive. “See I knew that ethnic disses get repetitive and that’s straight trash,” he starts, “so I decided not to use them, cause I didn’t want this to be labelled as another Asian hate rap.” He almost seems relaxed. Almost. “And THEN I REALIZED” he shouts, muscles tensing up, serenity becoming a dark scowl, his entire 6’3”, 215 pound form swinging into manic action. “A-CLASS, rhymes with TRAIN TRACKS ... HOW FUCKIN’ GREAT’S THAT?!” When this Dizaster does damage, it tends to be permanent.Born in America but raised in Lebanon, the Los Angeles based Dizaster showed a passion for both hip hop and causing trouble at a young age. When he wasn’t lobbying his family for a return to the States to pursue his rap career, he was getting expelled from multiple schools and showing a general penchant for defying authority. Eventually his pleas convinced his family to relocate to California, where he immediately set to work on becoming one of the most feared battle rappers to ever grace the legendary Fresh Coast scene.Diz spent his early career on the freestyle circuit, earning a semi-final spot at Chicago’s annual All Out MC Battles in 2004 and massacring competition at Santa Monica’s The Pit throughout 2005 and 2006, including a year long winning streak. When the 2007 edition of JumpOff’s World Rap Championships rolled around, Dizaster’s hunger brought him all the way to New York to compete, and he turned in a performance that earned him a nomination for the Most Valuable Rapper in the division.The summer of 2008 and Grind Time’s Battle of the Bay 2 saw him break through with a controversial but undeniably impressive victory over The Saurus, the beginning of a killing rampage that crested two years later with the aforementioned dismantling of Baltimore up-and-comer A-Class at the Massacre of the Bay. The move to the written format gave Diz the opportunity to construct his lethal rapid-fire multi’s on a more sophisticated level, allowing him to sprinkle in freestyle segments with a trademark aggression few battlers have ever approached. Between high profile Grind Time matchups with Locksmith, PH, Illmaculate and Organik, Diz competed in and reportedly dominated MTV2’s One World Hip Hop Championships, an event claiming a $1 million prize that never came to fruition. That, combined with his recent last minute cancellations of matchups against Jin and Arsonal, would have discouraged most men, but most men don’t have the tenacity of this battle rap legend. And if history has been any indication, this Dizaster won’t stop until the path of lyrical destruction left in his wake rivals any tsunami, tornado or earthquake.
Min fætter fra Sverige har snakket business med ham.
MDCCCXCIX

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Brombi skrev:Jeg har svært ved at forstå hvorfor Tyler er en GOD rapper. Hvis man skal vælge nogle af nutidens bedste rappere, er Tyler, eller resten af hans kollektiv, ikke i nærheden af eksempelvis Kendrick Lamar. Derudover kan jeg uden videre nævne et hav af andre rappere som er bedre end Tyler: A3000, Tech N9ne, Mos Def, Q-tip, Pharoahe Monch.....

Dér hvor Tyler gør sig godt er swag, stil og hele tilgangen til industrien, noget som mange hiphop elskere er faldet for. Som jeg ser det er han ikke andet end et image.
Hahahhaha, jeg tror, Tyler havde dræbt dig, hvis han havde hørt dig kalde ham 'swag'.

Der er mange rappere, der er bedre end Tyler rent teknisk - André, Mos Def, Tip og Nas (der sandsynligvis er den det største rap-talent, industrien har at byde på) bl.a., men det er ikke hans tekniske kunnen, der gør ham til den artist, han er. Produktionsmæssigt er han noget af det fineste, man kan finde indenfor rap-genren verden over. Han kan gå fra jazzede lounge-beats til det horrorcore grænsende, hvilket ingen anden musiker har formået at præstere på lige så højt niveau.

Lyrisk er han bare uovertruffen. Hans humor, råhed og metaforer kan kun Earl matche.

Musikalsk er Tyler smart nok til ikke at binde sig til én genre - Kendricks og Rockys musik er f.eks. mere traditionel hip-hop end Tylers. Han er rapper, men ikke nødvendigvis hiphopper.
Jeg medgiver dog, at hans kompromisløshed er noget, man let kan forbinde med hip-hop.

Pointen med Tyler er, at han - akkurat som Kanye - er en mindst lige så talentfuld musiker som rapper, hvorfor han skiller sig abnormt meget ud fra mængden af rapartister.

Derudover er det noget sludder, at ingen fra Odd Future nærmer sig Kendrick, Pharoahe Monch etc.. Earl er den mest lovende rapper i hele gamet og både lyrisk og flowmæssigt over f.eks. Kendricks-niveau.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Musik

Indlæg af fidanho »

Snoop er jo gået over til reggae, nok det dårligste valg nogensinde, men det nok blunten der valgte..

Jeg er selv mest til Pac, men hvis vi skal vælge nulevende i det seneste års tid, så må det være Drake (når han rapper), Tyga, Kendrick, Big Sean, Meek Mill, A$AP, og Tyler the Creator.

Folk som Weezy, Jay-Z, Game og Wiz er faldet i niveau imo
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Hvor subjektiv denne diskussion end er, er der i det mindste én ting, der er indiskutabel. Det 21. århundredes mest skilled rapper:

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Enig, men kun fordi han ejer en sauna.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Bløddyret skrev:Personligt har jeg hørt rigtig meget MGK, Big Sean, Chief Keef, Future (han satme catchy!), Macklemore (Thrift Shop og så ellers kun hans gamle), Jadakiss, Pusha T, Big K.R.I.T, Tyga og The Game den sidste måned.
Jeg elsker Chief Keef og hans mentalt retarderede mumlen. Og hans sausage party-musikvideoer, naturligvis.

[youtube]2WcRXJ4piHg[/youtube]
Girls in my video, that's the shit I don't like!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Personligt er jeg ret stor fan af den her musikvideo:

[youtube]fN-xq7t6pKw[/youtube]

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Malk de Koijn gør det også goooodt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

BarçaDK

Re: Musik

Indlæg af BarçaDK »

Flax_Generous skrev:
Bløddyret skrev:Personligt har jeg hørt rigtig meget MGK, Big Sean, Chief Keef, Future (han satme catchy!), Macklemore (Thrift Shop og så ellers kun hans gamle), Jadakiss, Pusha T, Big K.R.I.T, Tyga og The Game den sidste måned.
Jeg elsker Chief Keef og hans mentalt retarderede mumlen. Og hans sausage party-musikvideoer, naturligvis.

[youtube]2WcRXJ4piHg[/youtube]
Girls in my video, that's the shit I don't like!
Don't like er ret fed.

Jeg har hørt at Chief Keef er født august 1995, wiki giver mig ret. Wauw.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Hvis Chief Keef fortsætter stilen, kan han muligvis en dag blive lige så god som Lil B. De to styrer gamet.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

Chief Keef er ikke nogen særlig stor poet, men han forstår (i samarbejde med en af mine fire yndlingsproducerer Young Chop) at skabe ørehængere. Love Sosa, I don't Like og Hate Being Sober er fantastisk numre hvis man har en god subwoofer.

Desværre er Chief Keef ved at rage uklar med mange i musikindustrien pga. sin bande-agtige attitude. Han er vel det man kalder en "thug".
Billede
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

BarçaDK

Re: Musik

Indlæg af BarçaDK »

Don't like er en del federe med Kanye osv. på synes jeg :smile:

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Honestly, 'Don't Like' er shit. Flowet er lort, beatet er lamt og teksten kunne være skrevet af et retarderet æsel. Det er en skam at rappere som Chief Keef og 2 Chainz har haft held med at trække f.eks. Kanye med ind i den ignorante og stupide del af rapgenren.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster