Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:At du bruger homofobi som et argument mod Rusland i en diskussion om - primært - Ruslands udenrigspolitik, er sådan lidt irrelevant. Ja, gu fanden er der homofobi i Rusland, men jeg har også nævnt, at de er konservative, mere kristne og mere traditionelle nu, så det er vel sådan de er. Lidt ligesom 'the bible belt'. Kan ikke se hvad homofobi har med Ruslands ageren i Syrien, Georgien eller Ukraine at gøre. Der er også homofobi i Israel, USA og så videre.

Og lad nu være med Tjetjenien, seriøst. Siden hvornår er du blevet forkæmper for homoseksuelle i Tjetjenien? Det er Tjetjenien. Seriøst, Tjetjenien. Menneskerettigheder er long gone i Tjetjenien. Omend Kadyrov er forskruet, så har han gjort mere end mange andre i kampen mod ISIS.
Når du forsvarer Putin og Rusland i så vid udstrækning som du gør, så er du simpelthen nødt til også at tage stilling til det indenrigspolitiske. Ganske enkelt. Du kan ikke ignorere de mange brud på menneskerettigheder der dagligt finder sted i Rusland, hvis du har tænkt dig at bedrive den slags apologisme, som du har gjort på de sidste sider i denne tråd. Det er ikke "lidt ligesom The Bible Belt" når diskriminationen bliver institutionaliseret og implenteret gennem gældende lovgivning. Der er fundamentalt forskel. Som jeg skrev før, i USA har man rent faktisk civile rettigheder som homoseksuel, uagtet at der findes store, konservative og dybt kristne grupperinger, der indædt kæmper imod. Det samme kan ikke rigtigt siges om Rusland. Det går ikke på den måde at feje interne anliggender til side, for de giver et meget retvisende fingerpeg om hvilket slags regime Putins er.

Rusland har brugt ikke mindre end to krige på at "vinde" Tjetjenien, den seneste med Putin i spidsen for under tyve år siden. Dit "jamen-det-er-jo-Tjetjenien-det-gælder-ikke"-argument holder simpelthen bare ikke. Tjetjenien er en del af Rusland - det har Putin med egen hårde næve sørget for - og så må de simpelthen også stå til ansvar for, hvad der sker i regionen. Især når de yder store summer statslig støtte til Ramzan Kadyrov, så han kan holde regionen stangen med sine militser og sine sikkerhedsstyrker.

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Regime eller ej, institutionaliseret homofobi eller ej - har anerkendt det, og har sagt det samme om andre lande hvor du ikke mener det er i samme grad, but nevermind - så er Putin's Rusland - og dets strategier og hjælp i mellemøsten - noget jeg dybt værdsætter, samt det at de ikke bukker og siger ja tak til amerikansk undertrykkelse. De sidste 15 år, og jeg var meget ung da Irak krigen begyndte, har været et helvede at se.

At Rusland så gør det de gør for Syrien og Irak, tager Iran i hånden og går mod strømmen er befriende. Vil langt hellere se Irak samarbejde med Iran og Rusland end Amerika - og det har ikke en skid med noget at gøre andet end at det kommer fra mit hjerte som en der er født i Bagdad.

Jeg er biased, jeg favoriserer og jeg er dybt personlig - har markeret det med fed i en af dine posts, hvor jeg tydeligt skriver nedenunder at det gør sig gældende for mig.

Og hvad angår Kadyrov, så må han meget gerne holde Tjetjenien i et jerngreb for min skyld. Plus han holder jihadisterne fra Moskva, which is nice.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:43 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:43 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Politik

Indlæg af Jamial »

Lopezzz skrev:
Tello skrev:
Uskyldige mennesker vil miste livet.
Mange hjem vil blive ødelagt.
Mange familier vil blive splittet og sendt på flugt.
Der kommer helt vildt mange flytninge til Europa og ingen til USA.
Og racister vil gøre alt får at ikke hjælpe de stakkels mennesker.

Og gæt hvad der sker så?
Terror selvfølgelig eller mild sagt hævn.
Og hjernevaskede mennesker i vesten vil selvfølgelig give de stakkels mennesker skylden for alt :)
Det er godt, at vi hjernevaskede mennesker har dig til at fortælle os, hvem vi skal give skylden. :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:44 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:44 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »


MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af MessiPogba »

https://www.bt.dk/politik/ny-aftale-nu- ... -udlejning

FUCK NU AF, Danmark.

Kan man snart ikke bare tjene lidt ekstra skillinger, uden at den fucking lorte skattesystem skal have andel af vores goder? Så vi kan brødføde de her fucking inkompetente ministre, deres afkom, som får goder resten af livet, mens vi andre skal indberette alt?

FUCK AF.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Og alligevel skal der spares..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Politik

Indlæg af Ronaldinho »

Tello skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogk ... ld/7156446

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Statsterror. Det kan man ikke komme udenom. At de bruger Hamas som undskyldning er jo bare et dække for at fortsætte undertrykkelsen af palæstinenserne. Vækker tankerne til tilbage i tiden. Og USA er jo de største cunts nogensinde, blander sig i alt politik i verden, hjalp til i Egypten og Yemen med at vælte deres diktatorer osv. men lige så snart det kommer til Israel holder de hånden over dem uanset hvad.
Ronaldinho Gaúcho

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Ronaldinho skrev:
Tello skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogk ... ld/7156446

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Statsterror. Det kan man ikke komme udenom. At de bruger Hamas som undskyldning er jo bare et dække for at fortsætte undertrykkelsen af palæstinenserne. Vækker tankerne til tilbage i tiden. Og USA er jo de største cunts nogensinde, blander sig i alt politik i verden, hjalp til i Egypten og Yemen med at vælte deres diktatorer osv. men lige så snart det kommer til Israel holder de hånden over dem uanset hvad.
Og når Netanyahu siger hop, så spørger USA om hvor højt. Hvis det stod til ham, så var Iran allerede sønderbombet. USA's akilleshæl er Israel. Netanyahu stod jo også i kongressen og råbte højt om Saddam tilbage i tidernes morgen. Han lavede også jordens grimmeste powerpoint for noget tid siden, hvor han påstod, at Israelske spioner havde fundet og taget flere CD'er fra et lager i Tehran, om Irans atomprogram, og at de kunne se, at Iran ville skabe atomvåben. Yeah right, CD'er med atomhemmeligheder på et lager i Tehrans slum. Og kronjuvelerne er gemt i et nedlagt hus på Christiania..

Gud og hver mand kan få Uncle Sam's vrede, pånær Saudierne og Israel.

Yemen er en katastrofe uden lige. Kolera, sult, sanktioner, bomber her og der. Saudi Arabien har jo kn***** det land.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Omstridt forbud vedtaget i Folketinget
Et flertal i Folketinget har vedtaget et tildækningsforbud, som reelt er et forbud mod at bære niqab eller burka.

75 stemte for, og 30 stemte imod.
Er jeg faktisk overrasket over.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster