Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nyhuus »

Lopezzz skrev:Nogen der har prøvet at udskifte frontskærm på iPad ??
Kan det betale sig eller skal man bare finde en autoriseret reparatør ??
Den billigste pris for reparation som jeg fandt på nettet koster 950kr og ny frontskærm + værktøj kan man købe for 600kr på Mytrendyphone.

Har set nogle videoer på Youtube om hvordan man selv skifter skærmen og synes det er besværlig.
Hvad synes i ?
Jeg har ikke prøvet det, men har læst en del om det.
- Dog mest om iPhone.

Du skal bare være opmærksom på, at skærmene til iPad/iPhone fås af forskellig kvalitet.
Nogle giver en dårligere opløsning og nogle går hurtigere i stykker.
Husker det som om, at de fås i forskellige "klasser". Der skal man vidst gå efter en "a-klasse".

Derudover skal du jo så også bare være klar over risikoen ved det.
Fucker du noget op, så er du godt og grundigt på røven :glad:

Vælger du den sikre løsning - at få det gjort hos et værksted - så vil jeg anbefale 2 steder.
Det ene har jeg rigtig god erfaring med: http://irep.dk
De bruger den bedste kvalitet af skærme + det går stærkt.

Har haft brugt dem til min daværende iPhone, hvor jeg var inde med den i kbh (nørrport), og hentede den 45min senere.
- De er heller ikke de billigste på markedet, men man får hvad man betaler for her.

De andre er nogle jeg lige har siddet og kigget på. De har bl.a. nogle videoer på youtube + en god score på trustpilot.
De ser ret dygtige og professionelle ud: http://www.imania.dk

De er lidt billigere en irep.dk, men det tager så også lidt mere tid, da du skal sende din iPad med posten til dem.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Nyhuus skrev:
Lopezzz skrev:Nogen der har prøvet at udskifte frontskærm på iPad ??
Kan det betale sig eller skal man bare finde en autoriseret reparatør ??
Den billigste pris for reparation som jeg fandt på nettet koster 950kr og ny frontskærm + værktøj kan man købe for 600kr på Mytrendyphone.

Har set nogle videoer på Youtube om hvordan man selv skifter skærmen og synes det er besværlig.
Hvad synes i ?
Jeg har ikke prøvet det, men har læst en del om det.
- Dog mest om iPhone.

Du skal bare være opmærksom på, at skærmene til iPad/iPhone fås af forskellig kvalitet.
Nogle giver en dårligere opløsning og nogle går hurtigere i stykker.
Husker det som om, at de fås i forskellige "klasser". Der skal man vidst gå efter en "a-klasse".

Derudover skal du jo så også bare være klar over risikoen ved det.
Fucker du noget op, så er du godt og grundigt på røven :glad:

Vælger du den sikre løsning - at få det gjort hos et værksted - så vil jeg anbefale 2 steder.
Det ene har jeg rigtig god erfaring med: http://irep.dk
De bruger den bedste kvalitet af skærme + det går stærkt.

Har haft brugt dem til min daværende iPhone, hvor jeg var inde med den i kbh (nørrport), og hentede den 45min senere.
- De er heller ikke de billigste på markedet, men man får hvad man betaler for her.

De andre er nogle jeg lige har siddet og kigget på. De har bl.a. nogle videoer på youtube + en god score på trustpilot.
De ser ret dygtige og professionelle ud: http://www.imania.dk

De er lidt billigere en irep.dk, men det tager så også lidt mere tid, da du skal sende din iPad med posten til dem.
Thanks for hurtig svar og hjælp ;-)

Jeg har lige aftalt med kæresten at vi deles om prisen og vi får det lavet ind i butikken.
Der er vist stor risiko hvis man selv skal lege med det.
iRep.dk er meget erfarne og dygtige men prisen er lidt for meget for mig lige nu hvor jeg skal på ferie.
Jeg fandt en butik i Århus http://www.helloo.dk/reparation/ipad-2.html (1000kr - 3 dage)

Min søn fik iPad2 i gave for en måned siden og jeg købte en rigtig god etui men det var ikke nok at beskytte den mod et fald fra 1 meter og direkte ned på asfalten :sad:
Den virker stadigvæk fint men dens touch skærm er fucket op.

Men for at være ærlig jeg er meget fristet til at prøve at reparere den selv :))
Bare jeg har en gammel en til at øve på.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

edit: jeg fandt lige en butik i Randers, de leverer samme dag for 999 kr + 5% rabat hvis man selv afleverer :razz:

http://www.dinpcpartner.dk/ipad-reparat ... eparation/
MDCCCXCIX

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nyhuus »

Lopezzz skrev:edit: jeg fandt lige en butik i Randers, de leverer samme dag for 999 kr + 5% rabat hvis man selv afleverer :razz:

http://www.dinpcpartner.dk/ipad-reparat ... eparation/
Jamen det ser sgu også fint ud!

Personligt ville jeg nok bruge sådan en, fremfor at prøve selv :grin:

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Hallo...

Hvordan kan man copy/paste fra Twitter, uden at skulle igennem alt muligt hvor man overfører det til sin SMS eller notesblok og så kopier derfra og paster videre. Snakker kun om mobil, over pc er er ingen problemer. Bruger Twitter officielle app, så dunno om der er andre hvor det er muligt. Twitter har nok en interesse i at man linker alt og derfor ikke tillader copy/paste.
Allez...

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Sv: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Madbassen »

emo skrev:Hallo...

Hvordan kan man copy/paste fra Twitter, uden at skulle igennem alt muligt hvor man overfører det til sin SMS eller notesblok og så kopier derfra og paster videre. Snakker kun om mobil, over pc er er ingen problemer. Bruger Twitter officielle app, så dunno om der er andre hvor det er muligt. Twitter har nok en interesse i at man linker alt og derfor ikke tillader copy/paste.
Du kopierer bare beskeden som du kopierer alt andet.
Tryk på beskeden i "oversigten" så du kommer ind på selve brugerens profil og der, hvor han har skrevet den. Hold fingeren nede på et ord og så sig "vælg alt" og så "kopier".
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Det er netop det jeg ikke kan. Sker intet når jeg holder fingeren nede som der normalt sker på alle andre sider.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af JonasV »

Kan du ikke bare trykket "citér retweet" og copy-paste det derfra? Mener jeg, jeg plejer at gøre når det er fra tlf.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

JonasV skrev:Kan du ikke bare trykket "citér retweet" og copy-paste det derfra? Mener jeg, jeg plejer at gøre når det er fra tlf.
Hovsa, det kan jeg godt. Er jo bange for alle de knapper så var ikke klar over at de ikke knap var andet end "retweet".
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af JonasV »

Ja, det er lige en forskel på telefonen - man kan ikke "citere" sine retweets på computeren.

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Er der nogen her, der ved, hvilke danske kanaler der viser La Liga den kommende sæson?

Jeg har set, at Viasat reklamerer med, at de vil vise Premier League, så jeg tænkte, om 6'eren helt har droppet fodbold?

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

BarçaDK skrev:Er der nogen her, der ved, hvilke danske kanaler der viser La Liga den kommende sæson?

Jeg har set, at Viasat reklamerer med, at de vil vise Premier League, så jeg tænkte, om 6'eren helt har droppet fodbold?
Jeg ved at Canal 9 sender, og dermed Canal 8. 6eren ved jeg ikke om har beholdt rettighederne, måske.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Visca El Barca »

Hej.

Lige et hurtigt spørgsmål. Nu bor jeg jo i Sverige (LORT), forleden mødte jeg en landsmand som også har begået den fejl at flytte hertil. Han sagde at han på Nørrebro har købt en tv boks, som man kan koble til Internet, og så kan man se alverdens sport, deriblandt La Liga, PRL, den franske liga, Serie A og alt. Han sagde den boks har Aljazeera sport og Skysport osv osv.

Har ikke set ham i toget siden, nogen der ved hvilken boks der er tale om, og hvor man kan købe den?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Alcantara »

Visca El Barca skrev:Hej.

Lige et hurtigt spørgsmål. Nu bor jeg jo i Sverige (LORT), forleden mødte jeg en landsmand som også har begået den fejl at flytte hertil. Han sagde at han på Nørrebro har købt en tv boks, som man kan koble til Internet, og så kan man se alverdens sport, deriblandt La Liga, PRL, den franske liga, Serie A og alt. Han sagde den boks har Aljazeera sport og Skysport osv osv.

Har ikke set ham i toget siden, nogen der ved hvilken boks der er tale om, og hvor man kan købe den?
Det lyder som en Dreambox. Har dog ingen idé om hvordan man får den til at fungere. Jeg har dog hørt, at man helst skal få en med erfaring til at sætte den op.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Visca El Barca »

Alcantara skrev:
Visca El Barca skrev:Hej.

Lige et hurtigt spørgsmål. Nu bor jeg jo i Sverige (LORT), forleden mødte jeg en landsmand som også har begået den fejl at flytte hertil. Han sagde at han på Nørrebro har købt en tv boks, som man kan koble til Internet, og så kan man se alverdens sport, deriblandt La Liga, PRL, den franske liga, Serie A og alt. Han sagde den boks har Aljazeera sport og Skysport osv osv.

Har ikke set ham i toget siden, nogen der ved hvilken boks der er tale om, og hvor man kan købe den?
Det lyder som en Dreambox. Har dog ingen idé om hvordan man får den til at fungere. Jeg har dog hørt, at man helst skal få en med erfaring til at sætte den op.

Ok tak, det kan det være. Den skulle koste 2500 kr, og det skulle være ligetil. Bare sætte internet stikket i, og den er klar. Ved du hvor Dreambox kan købes?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster