Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Enig, enig!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Daft Punk Doku nu på dr3!

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

http://www.nme.com/news/radiohead/88080
Uhh! Ville ikke gøre noget med et nyt Radiohead-album sådan... snart.
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Det kunne være SÅ rart med nyt fra Radiohead. På sigt synes jeg ikke The King Of Limbs har holdt niveau (sammenlignet med mesterværker som The Bends, OK Computer, Kid A og In Rainbows - også pænt hardcore sammenligningsgrundlag, i min bog) - så hvis de lige har et enkelt mesterværk mere i sig, ville det være en god måde at stoppe på!

Thom Yorke er bleve separeret - break up-album?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

En af mine venner bliver ved at sende mig videoer som denne:

phpBB [video]


En ubehagelig blanding af Gollum og Niles Crane. Men der er alligevel ét eller andet fedt over det.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Sjov lille feature, Spotify har lavet. Den hedder Found them first og går ud på, hvor mange kunstnere man har lyttet til, før de fik deres store gennembrud. Jeg har 10 kunstnere og er umiddelbart ikke vanvittigt stolt af dem :glad:

Prøv det her: https://spotify-foundthemfirst.com/en-GB
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Meget nyt musik i dag... Libertines, Low, Beirut, Stereophonics, Duran Duran og Kwabs.

Der er også en ny Kurt Vile single:
phpBB [video]


..Og så glæder jeg mig efterhånden en del til det nye Youth Lagoon!
phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

phpBB [video]


Stromaes nye sang om kræft er sgu lidt creepy, men god.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Run The Jewels hos Late Show With Stephen Colbert.. Og ja, det er TV On the Radio der spiller for dem :D
phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Hæhæ ja, det er satme hipt! :cool:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Også i dag oplevede jeg noget, som jeg håber at forstå om nogle dage...

phpBB [video]


(Selv abx' hestehoved er med)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Haha, jeg er vild med det! Musik-videoer der ikke giver nogen mening, er den bedste slags musik-videoer! Kunne ikke lade være med at tænke Rella:

phpBB [video]


:lol:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Haha ja, jeg tænkte også i de baner, da jeg så den!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Denne er også helt væk:

phpBB [video]

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Nå gutter. Der er kommet nye hip hop udgivelser. Af dem jeg har hørt:


Mac Miller - GO:OD AM
Spoiler
Vis
Ved første lyt er det ok fedt album. Mac Miller har udviklet sig meget siden dengang han udgav mixtapes, med poppede numre som Donald Trump. Han er først og fremmest blevet mere moden, og det kan både høre i flow og produktion. Han lyder ikke som en ung teenager længere, og han er gået fra at være en "komiker rapper" til at læne sig mere og mere op af rappere som Earl Sweatshirt mf. Han er eksempelvis gået fra pladeselskabet Rostrum (Som er et uafhængigt pladeselskab i hjembyen) til Universal og nu til Warner Bros.

Der et et eller andet total smooth og lækkert over det nye album. Det er tydeligt han er inspireret af Wiz Khalifa (Som stadig er på Rostrum, og som er fra hans hjemby), ikke nødvendigvis produktioner og flow, men måske mere hans vibe. Albummet er nemlig langt mere stoner venligt ;) Og så har han fandme fede collaborations; Ab-Soul, Miguel, Chief Keef, Little Dragon.

Det skal lige siges, at jeg ikke er sikker på at det er den ægte bitrate og kvalitet. Men albummet ligger på spotify.
phpBB [video]

phpBB [video]
Jay Rock - 90059
Spoiler
Vis
Lækkert at Jay Rock endelig udgiver noget selv. Sidst var 2011, og dette album har været en del forsinke. Der er virkelig nogle lækre sange på den her plade. Pladen er opkaldt efter hans post nr, hvilket jo er total gangster haha :D

Jay Rock er nok mest kendt for sit arbejde med TDE og Black Hippy, og derfor er de naturligvis også meget tilstede på den her plade (Kendrick Lamar, Ab-Soul, ScHoolboy Q, Isaiah Rashad osv). Man bliver ligeledes introduceret for Lance Skiiwalker som er Jay Rocks alter ego. Jay Rock var også med på Kendricks Good Kid M.A.A.D City, blandt andet på Money Trees, og nu har han altså lavet efterfølgeren Money Trees Deuce. Dejligt nummer. God plade.

phpBB [video]

phpBB [video]

Derudover udgiver Underachievers snart deres tredje studio album, og det glæder jeg mig meget til. Deres to forrige er total fede og var et dejligt friskt pust, og den nyeste single de udgav fra juni, (Take Your Place) er ret fed. Albummet står til at blive udgivet 25. september! Men man kan vist allerede købe nogle af sangene på iTunes, og ellers kan man høre nogle af dem op soundcloud. Hørte en smagsprøve og det lover godt.

Deres to singler:
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Slutteligt har Young Thug, Migos, Rich Homie Quan også udgivet albums, men jeg fatter ærlig talt ikke den hype der er omkring de der typer. Jeg fik hørt dem i går, og det er bare det samme lort. Det samme gælder i øvrigt også Fetty Wap, Waka Flocka, Gucci Mane, Travis $cott, 2chainz, Future osv. De kan godt lave nogle fede singler i ny og næ, som man kun danser eller rocker til, når man er skide skæv og fuld. Men deres albums ville jeg aldrig rigtig sætte på - og nogle gange er det virkelig ærgerligt, for nogle af deres produktioner kan godt være fede. Chief Keef's nye er heller ikke godt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster