Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

@Noi NPO

Du vil uden tvivl nyde de ekstra timer på jernhesten i et varmere klima. Man skal dog huske på, at et døgn består af 24 timer, man kan ikke cykle i dem alle. Det er ligesom danske fodboldspillere og udelandseventyret. De fleste synes ikke det var helt så fedt, som de troede det ville være. Forventningens glæde er altid den største her i livet. Du er sikkert lykkelig lige nu bare ved tanken om at rejse.

Jeg skal dog ikke ødelægge turen for dig. Det kan sagtens være, at du føler dig lykkeligere i Spanien. Jeg ønsker dig i hvert fald god tur. Det bliver forhåbentlig en oplevelse du altid vil huske.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, du har helt sikkert ret. Terrænnet er heller ikke helt uvæsentligt. Jeg elsker at cykle i bjergene - især nedad, selvfølgelig - og det er der sgu ikke ret god mulighed for herhjemme. Så dels kan jeg ikke få lov at bruge min cykel i ret mange måneder om året, dels kan jeg ikke få lov at cykle i det terræn jeg helst vil cykle i.

Og lige i forhold til at jeg ikke kan få lov til at bruge den i ret mange måneder om året, så ved jeg godt at jeg reelt set godt ville kunne sætte mig ud på cyklen i de mørke vinter-måneder. Problemet er bare at det oftest regner og det slider altså bare rigtig meget på cyklen, især fordi der er rigtig meget grus og små løse sten på vejene syd for Århus. I de vintermåneder hvor der er så koldt at der bliver saltet på vejene, er det i hvert fald fuldstændig udelukket at springe på cyklen. Jeg har simpelthen ikke råd til at skifte gearskiftere, kæde, kassette og krank en gang om året - eller til at købe en cykel jeg bare kan bruge i vintermånederne.

Det lyder i øvrigt fedt med downhill mountainbike - og pisse fedt at du gider at køre så langt flere gange om måneden, for at komme ud og køre. Bor du i Sorø? Det er mit barndoms-hood. Det er sjovt at løbe rundt om søen, men der er sgu ikke ret mange højdemeter at køre nedad.
Storken skrev:Man skal dog huske på, at et døgn består af 24 timer, man kan ikke cykle i dem alle.
No shit? Det gælder vist også i Danmark, det der med at der er 24 timer på et døgn. Hvis jeg havde pisse lækre veje og bjerg-terræn til rådighed, og godt vejr det meste af året, så ville jeg med glæde stå op omkring daggry for at cykle. Jeg har været på ferie i Italien i rigtig mange måneder sammenlagt, og der plejer jeg gerne at stå op ved halv syv-syv tiden for at få cykle. Og det har som sagt været i min ferie, hvor jeg med god og ren samvittighed ville kunne sove til klokken 13.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Jeg synes, det er yders sjældent jeg hører folk fortælle om at have fortrudt at have taget den slags chancer, men derimod langt oftere den anden vej rundt. Altså at fortryde ikke at have taget chancen.
Det sjove ved regrets er, at vi tænker på det, når vi bliver spurgt om det. I 99,9999% af tiden er det slet ikke en del af vores tanker. Alligevel spørger man tit sig selv inden en beslutning: "Vil jeg fortryde det senere?". Det er meget muligt, at man vil fortryde det senere, når man tænker over det, men det gør man næsten aldrig.

Folk overvurderer faktisk fornemmelsen af, at de vil fortryde noget i fremtiden. Daniel Gilbert, professor i psykologi på Harvard, har undersøgt det nærmere, og det viser sig at kroppen faktisk er rigtig god til at mildne følelsen af at fortryde noget.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nói NPO »

Storken skrev:@Noi NPO

Du vil uden tvivl nyde de ekstra timer på jernhesten i et varmere klima. Man skal dog huske på, at et døgn består af 24 timer, man kan ikke cykle i dem alle. Det er ligesom danske fodboldspillere og udelandseventyret. De fleste synes ikke det var helt så fedt, som de troede det ville være. Forventningens glæde er altid den største her i livet. Du er sikkert lykkelig lige nu bare ved tanken om at rejse.

Jeg skal dog ikke ødelægge turen for dig. Det kan sagtens være, at du føler dig lykkeligere i Spanien. Jeg ønsker dig i hvert fald god tur. Det bliver forhåbentlig en oplevelse du altid vil huske.
Nej, regner med at bruge resten af tiden på at lave lektier og gå i skole på spansk. Måske også tage til stranden efter skole, løbe en tur og spille fodbold. Og selvfølgelig æde absurde mængder af chorizo, tortilla og tapas.

Er squ lidt skræmt, al undervisning og lektier kommer til at foregå på spansk, fra dag et, og har kun otte ugers spansk undervisning fra ottende klasse i bagen. Spændende.
Den lille ananas

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nói NPO »

@Blaugrana92

Yep, er Soraner. Søen er som sagt fed at løbe rundt om, men ellers har jeg kendt mere spændende steder ;-)

Gætter (håber) på at du spillede for LBI? Dem fra Sorø Freja plejer at være Manu, Chelski og RM fans...
Den lille ananas

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, for fanden. Lynge-Broby har jeg spillet mange kampe for, dengang jeg var en lille gut. Var endda engang i semi-finalen ved SM. Det må næsten have været i '98 eller '99. Tabte desværre til Slagelse. Vilde tider.

Men, ja. Sorø Freja er en omgang fy. Scorede engang et mål med knæet fra midterlinjen imod dem. En modspiller sparkede bolden direkte ind på mit knæ og så fløj den ellers ned i deres mål. Det var i min optik bedre end Mikel San Josés mål i fredags. Fuck, jeg har det vildeste nostalgi-trip lige nu. :lol:

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

@ Storken, BG og andre som er inde i amerikansk sport. Kan I anbefale at tage ind og se noget af det her, nu når jeg alligevel er i NYC?

http://www.nyc.com/sport_tickets/
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvor lang tid er du der? Kan se at der er NFL Preseason kampe fredag og lørdag. Det kunne da være meget fedt at komme ind at se. Om fredagen er der også WNBA, kan jeg se, og det er jo altså i Madison Square Garden. Der kunne jeg så godt tænke mig at komme ind.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg er der fra d. 20-29/8.

Jeg har lige tjekket hvilke koncerter, der er i perioden: Earl Sweatshirt, Kool & The Gang, ?uestlove og Kashmir (ja, danske Kashmir). Earl og Kool & The Gang kunne være sjaaaw! :glad:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Fuck, jeg er misundelig på dig, hvis du ryger ind og ser Earl!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:@ Storken, BG og andre som er inde i amerikansk sport. Kan I anbefale at tage ind og se noget af det her, nu når jeg alligevel er i NYC?

http://www.nyc.com/sport_tickets/
Den største sport i New York er baseball. Yankees er virkelig et enormt eksponeret hold derovre. Jeg interesserer mig personligt ikke for sporten, men jeg kunne godt have fundet på at se en kamp alligevel. Nogle ting her i livet skal man prøve, når man får muligheden.


NFL preseason kampe er kedelige. I mean, it's like the stand-up comedian you have to sit through before Pink Floyd comes out. Jeg tror du bliver skuffet, hvis du ser en preseason kamp. Jeg vil dog ikke afvise, at kampen den 29. august mellem Jets og Giants ville have været interessant. Det er de to hold fra New York, så det er et rivalopgør. I skal desværre bare hjem den dag :(

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Kan i hjælpe mig her, jeg er lidt på bar bund.

Jeg har en nabo, han er åbenbart i noget brøkpension, hvor han vidst også få supplerende ydelser til. Nu er han så i praktik en 2 timer om dagen ca. og nu spørger han mig om om han kan få yderligere supplering nu hvor han også er i praktik?

Jeg aner intet om dette, jeg kan ikke google mig til noget, har anbefalet ham at tage ned til Borgerservice og spørge, men han er lidt sin egen.

Så det jeg fisker efter er, ja eller nej, evt. noget info om det. Min logik er "nej", da supplering til sådan en form for pension nok ligger tæt på en alm. pension.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hey gutter!

Nogen der kan hjælpe? Har lige forsøgt at købe to trøjer på classicfootballshirts.co.uk, men mit kort bliver afvist. Kunne hverken bruge Paybal eller almindelig betaling. Får blot denne besked når jeg prøver at gennemføre betalingen:

Billede

Får denne besked når jeg prøver at bruge Paybal:

Billede

Brugte Paybal så sent som i nat.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Bruger du mastercard (debit)?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skydefinten skrev:Bruger du mastercard (debit)?
Nope, VISA. Har været ude og handle i dag og købte en anden fodboldtrøje i nat. Det er underligt.

Bestilte et af de nye kontaktløse dankort i går, men det kan vel næppe have noget med det at gøre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster