Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

En Cisco EPC3925 :-(
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Min cykelcomputer gik i stykker sidst jeg var ude og cykle. Fortæller min cykelmand at han skal skaffe mig en, budget ca 3-400 kr. Først glemmer han aftalen, og nu har han givet mig en computer som ikke virker, og som også mangler en magnet. Returnerer lortet på mandag, men skal sgu finde en ny cykelcomputer.

Som sagt: budget 3-400 kr, nogen der kan anbefale en? :)

Iøvrigt var den cykelcomputer han fandt til mig, en Sigma bc 8.12, en som har kostet ham 100 kr ca, så han prøver virkelig at tage røven på mig, og tage fuldstændig overpris!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Her er et par muligheder:

VDO M2 WL til 250 kr. Trådløs og med de vigtigste funktioner: Current speed, ride time, average speed, maximum speed, trip distance og total distance.
Cateye Velo Wireless til 260 kr. Trådløs og med de vigtigste funktioner: Current speed, maximum speed, average speed, total distance og trip distance.
Cateye Micro Wireless til 325 kr. Trådløs, lille i størrelsen og med de vigtigste funktioner: Current speed, ride time, trip distance, average speed, maximum speed og total distance.
Cateye Strada Cadence til 325 kr. Ikke trådløs, men med kadence-måler og montering ved baghjulet. Har dertil de samme funktioner som ovenstående.
Cateye Strada Slimline til 400 kr. Trådløs og med en lidt større skærm, som kan tilpasses alt efter hvilke funktioner man vil se. Har samme funktioner som de tre første, men altså ingen kadence-måler.

Wiggle kan varmt anbefales. Hver gang jeg har købt noget cykelrelateret gennem de sidste par år, så har det været derinde fra. Deres priser er svære at konkurrere med og der er gratis levering til DK.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:Min cykelcomputer gik i stykker sidst jeg var ude og cykle. Fortæller min cykelmand at han skal skaffe mig en, budget ca 3-400 kr. Først glemmer han aftalen, og nu har han givet mig en computer som ikke virker, og som også mangler en magnet. Returnerer lortet på mandag, men skal sgu finde en ny cykelcomputer.

Som sagt: budget 3-400 kr, nogen der kan anbefale en? :)

Iøvrigt var den cykelcomputer han fandt til mig, en Sigma bc 8.12, en som har kostet ham 100 kr ca, så han prøver virkelig at tage røven på mig, og tage fuldstændig overpris!
En cykelhandler der tager røven på sine kunder? Hvad bliver det næste...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Er der en grund til at du udelukker Sigma, eller er det bare tilfældigt? :) Har læst lidt at Sigma bc 16.12 skulle være god, men det kan være du ved noget?

Jeg havde min gamle computer monteret så den målte på forhjulet, men så at en del af dem fra Team Sky havde den på baghjulet. Nu er jeg i tvivl om hvor den skal monteres :D

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Er der en grund til at du udelukker Sigma, eller er det bare tilfældigt? :) Har læst lidt at Sigma bc 16.12 skulle være god, men det kan være du ved noget?

Jeg havde min gamle computer monteret så den målte på forhjulet, men så at en del af dem fra Team Sky havde den på baghjulet. Nu er jeg i tvivl om hvor den skal monteres :D
Nej, det var helt tilfældigt. Fandt bare lige de bedste af dem de har på Wiggle, der samtidig var indenfor dit budget. :D

Det kommer nok an på hvad det er for en computer. Der er jo mange hvor sensoren er designet specifikt til forgaflen. Grunden til at Cateye Strada Cadence skal monteres ved baghjulet er selvfølgelig at der også er indbygget kadence-måler i, så den skal kunne læse pedalen og hjulet på én og samme tid. Det er det samme setup jeg har med min Garmin Edge 510, hvor fart- og kadencesensor skal monteres sådan her. ;-)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Er der en grund til at du udelukker Sigma, eller er det bare tilfældigt? :) Har læst lidt at Sigma bc 16.12 skulle være god, men det kan være du ved noget?

Jeg havde min gamle computer monteret så den målte på forhjulet, men så at en del af dem fra Team Sky havde den på baghjulet. Nu er jeg i tvivl om hvor den skal monteres :D
Nej, det var helt tilfældigt. Fandt bare lige de bedste af dem de har på Wiggle, der samtidig var indenfor dit budget. :D

Det kommer nok an på hvad det er for en computer. Der er jo mange hvor sensoren er designet specifikt til forgaflen. Grunden til at Cateye Strada Cadence skal monteres ved baghjulet er selvfølgelig at der også er indbygget kadence-måler i, så den skal kunne læse pedalen og hjulet på én og samme tid. Det er det samme setup jeg har med min Garmin Edge 510, hvor fart- og kadencesensor skal monteres sådan her. ;-)
Kæft det er flot det der! Eneste problem må være batteritiden tænker jeg.. Jeg fandt også en Sigma med kadence, men det var selvfølgelig 2 seperate målere..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, jeg skal faktisk ikke med sikkerhed kunne sige om Cateye Strada Cadence kommer med én sensor til både fart og kadence, eller om det er to separate sensorer. :D

Hvilken computer tænker du på i forhold til batteri-tiden? Tror ikke det er noget problem med de 5 jeg har linket til. Min erfaring er at de ikke bruger specielt meget batteri. Det er heller ikke noget problem med en Garmin Edge 510, hvis det var den du tænkte på; den holder i hvert fald batteri til et helt La Marmotte (den var tændt i cirka 13 timer den dag)! :D

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Tror desværre ikke at Strada'en kommer med en sensor..

Jeg tænkte på din garmin, troede faktisk ikke den havde så meget batteritid, men ved stadig ikke helt om den ville kunne klare hvis jeg skulle køre la marmotte :D

Ved ikke heelt om jeg har behov for kadence, gider i hvert fald ikke at montere 2 sensorere..

Jeg har fået øje på den her, og så kan jeg altid købe kadence måler ved siden, hvis jeg får behov.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af JonasV »

Et billigt sted at købe noget så konservativt som et par Nike Free i sort?

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Stranden i Barca, måske kan Chrille tag et par med til dig.
Allez...

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Hej gutter...

Hvordan er levestandarden i Spanien, lad os sige Malaga, og hvordan er lønsystemet. Er lige blevet tilbudt job i Malaga (Sindsygt fedt arbejde), men års-lønnen er på 250 000kr., hvilket ikke er halvdelen af hvad jeg får i DK nu, men derhenne.
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Luis Enrique »

emo skrev:Hej gutter...

Hvordan er levestandarden i Spanien, lad os sige Malaga, og hvordan er lønsystemet. Er lige blevet tilbudt job i Malaga (Sindsygt fedt arbejde), men års-lønnen er på 250 000kr., hvilket ikke er halvdelen af hvad jeg får i DK nu, men derhenne.
Købekraftsmæssigt går det vel nogenlunde op, for skatten er lavere og daglige fornødenheder og nogle af de iøjefaldende, materielle goder i livet - det kunne f.eks. være biler - er betydeligt billigere. Læger og sygehuse fejler vel heller ikke noget; vandrehistorierne om de varme lande, hvor folk dør i rendestenene, trives dog godt her i landet.

Som helhed betragtet hører jeg fra folk, at man sjældent skal rejse for at forvente markante forbedringer af ens samlede materielle livssituation - dog med nogle lande som undtagelser. Til gengæld er det vel oplevelsen, klimaet og kulturen, der for alvor gør det til en fornøjelse. Hvis man er ubundet og ikke har nogle besværlige forpligtelser, der holder én tilbage, hvorfor så ikke rejse? Du har endda et godt job på hånden....

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

emo skrev:Hej gutter...

Hvordan er levestandarden i Spanien, lad os sige Malaga, og hvordan er lønsystemet. Er lige blevet tilbudt job i Malaga (Sindsygt fedt arbejde), men års-lønnen er på 250 000kr., hvilket ikke er halvdelen af hvad jeg får i DK nu, men derhenne.
Det er nok også lidt hvad dit eget behov er. Hvis du kan leve af franskbrød, pølse og vand, så er det vel billigt nok. I øvrigt tror jeg det er svært at sammenligne Barcelona med resten af Spanien. Hvor Madrid er et billigt rent skattesatsmæssigt, så er Katalonien og Andalusien dyre steder, og Malaga ligger i Andalusien. I Spanien betaler man ligesom i Danmark en national sats og en kommunal sats, og alt efter indkomst afgiver den sats.

250.000 kr er ca €33.500, hvilket giver dig ca €2700 om måneden. Så er der skatter og afgifter. Fordi du tjener over €33.000 om året, og fordi du bor i Andalusien, skal du betale 37% i skat. Det efterlader dig ca €1700 om måneden. Derudover tror jeg at en typisk møbleret 2-værelses lejlighed koster mellem €300 og €400 om måneden. Så du skal måske leve for CA €40 om dagen. :)

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev: Så er der skatter og afgifter. Fordi du tjener over €33.000 om året, og fordi du bor i Andalusien, skal du betale 37% i skat. Det efterlader dig ca €1700 om måneden.
Det er ikke for at udløse en større debat om det spanske skattesystem, jeg har endog slet ikke boet der, men jeg er temmelig sikker på, at der dels er en skattefri bundgrænse, dels er progression i systemet, dvs. at der - populært sagt - findes én sats for den først tjente krone og en anden sats for den sidst tjente krone.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster