Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg vil smide den på nu! Glæder mig nu også rigtig meget til Martin Scorceses The Wolf of Wall Street :glad: Mange gode film for tiden!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Heartbreaker skrev:
Brombi skrev:American Hustle, feeeed film. Jeg var underholdt hele vejen igennem, fantastiske skuespillerpræstationer af alle (og er du gal et cast, nok et af de bedste siden Oceans filmene), lækkert soundtrack og fed historie.

og jeg blev forelsket i Amy Adams..
Er lige én film efter dig konstant! Igen, rigtig fed film. Slutningen er genial. I dag har jeg indtil videre set to afsnit Boardwalk Empire, Rush, Sherlock, American Hustle og halvdelen af Hobbiten (faldt i søvn til forpremiere). Nu er det tid til 12 Years of a Slave. Er helt tosset med det der ferie!
Hov, jeg glemte helt Léon! Den så jeg for første gang i dag. Skulle have haft set den for maaange år siden. Også fed!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

The Wolf of Wall Street skal jeg se i bio, bare fordi jeg gerne vil støtte Scorsese :D Glæder mig til den og 12 years a slave..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Holy shit, 12 Years a Slave er en rørende film. Bedste film, jeg har set længe.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Film

Indlæg af Piquénbauer »

Heartbreaker skrev:Holy shit, 12 Years a Slave er en rørende film. Bedste film, jeg har set længe.
Jep den lever helt op til sin 8.7 på imdb og sin 97 på metacritic. Et mesterværk!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Lige set About Time med damen. Hun kunne godt li den.. jeg syntes den var lidt "meehh".. Tror jeg fik diabetis af at se den.. Men ok, det er en fin film at se hvis man ikke har andet at give sig til, eller hvis man har svært ved at finde film man kan se med kæresten :)


Skal se 12 years a slave lige efter x-factor...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Lige set 12 years a slave. Den er sgu god. Godt skuespil, sådan rimelig godt, af alle.

2 ting som kunne have gjort filmen bedre:
Den havde dog været tiptop hvis den sidste scene var klippet fra, ellers var det sgu meget godt lavet.
Det havde været rart hvis man ikke troede man så inception (hans zimmer) når man lukkede øjnene.

Jeg synes faktisk den er på niveau med Jagten..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Film

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:Lige set 12 years a slave. Den er sgu god. Godt skuespil, sådan rimelig godt, af alle.

2 ting som kunne have gjort filmen bedre:
Den havde dog været tiptop hvis den sidste scene var klippet fra, ellers var det sgu meget godt lavet.
Det havde været rart hvis man ikke troede man så inception (hans zimmer) når man lukkede øjnene.

Jeg synes faktisk den er på niveau med Jagten..
På niveau med jagten? Der er jeg meget uenig. Imo er den mindst et par niveauer over. Genialt skuespil over hele linien og en af de mest ubehagelige historier jeg har set i lang tid. Har ikke set en film på dette niveau siden there will be blood. Den fortjener alle de priser den rager til sig. Jagten skal dog have en Oscar for bedste udenlandske film (adeles liv er overvurderet!).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Piquénbauer skrev:
Brombi skrev:Lige set 12 years a slave. Den er sgu god. Godt skuespil, sådan rimelig godt, af alle.

2 ting som kunne have gjort filmen bedre:
Den havde dog været tiptop hvis den sidste scene var klippet fra, ellers var det sgu meget godt lavet.
Det havde været rart hvis man ikke troede man så inception (hans zimmer) når man lukkede øjnene.

Jeg synes faktisk den er på niveau med Jagten..
På niveau med jagten? Der er jeg meget uenig. Imo er den mindst et par niveauer over. Genialt skuespil over hele linien og en af de mest ubehagelige historier jeg har set i lang tid. Har ikke set en film på dette niveau siden there will be blood. Den fortjener alle de priser den rager til sig. Jagten skal dog have en Oscar for bedste udenlandske film (adeles liv er overvurderet!).
Synes ikke der er så stor forskel endda. Misforstå mig ikke, jeg synes det er en god film, men det indikerer også bare at jeg synes Jagten er fantastisk. Det er ok at bedømme en film på historien, men imo synes jeg ikke det er fair. Jagten er fantastisk instrueret, skuespillet er fænomenalt og manuskriptet er yderst troværdigt. Med Jagten følte jeg virkelig, at jeg blev inviteret ind i Lucas' (Mads Mikkelsen) liv, noget jeg ikke gjorde i ligeså høj grad med Solomon (Chiwetel Ejiofor) - måske nærmere Patsy (Lupita Nyong'o), hun var fuldstændig outstanding.

Derudover skulle Hans Zimmer bare vælge at være kølig, og kun bruge musikken fra slavearbejderne, og ikke et eller andet typisk hollywood'esque musik, til sådan en film.

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Film

Indlæg af kklaus »

phpBB [video]


Fuck yeah! :cool:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Hvis du ser frem til "Kung Fury", kklaus. Så vil jeg varmt anbefale dig at se denne fra Astron-6 drengene;

phpBB [video]
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Film

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:
Piquénbauer skrev:
Brombi skrev:Lige set 12 years a slave. Den er sgu god. Godt skuespil, sådan rimelig godt, af alle.

2 ting som kunne have gjort filmen bedre:
Den havde dog været tiptop hvis den sidste scene var klippet fra, ellers var det sgu meget godt lavet.
Det havde været rart hvis man ikke troede man så inception (hans zimmer) når man lukkede øjnene.

Jeg synes faktisk den er på niveau med Jagten..
På niveau med jagten? Der er jeg meget uenig. Imo er den mindst et par niveauer over. Genialt skuespil over hele linien og en af de mest ubehagelige historier jeg har set i lang tid. Har ikke set en film på dette niveau siden there will be blood. Den fortjener alle de priser den rager til sig. Jagten skal dog have en Oscar for bedste udenlandske film (adeles liv er overvurderet!).
Synes ikke der er så stor forskel endda. Misforstå mig ikke, jeg synes det er en god film, men det indikerer også bare at jeg synes Jagten er fantastisk. Det er ok at bedømme en film på historien, men imo synes jeg ikke det er fair. Jagten er fantastisk instrueret, skuespillet er fænomenalt og manuskriptet er yderst troværdigt. Med Jagten følte jeg virkelig, at jeg blev inviteret ind i Lucas' (Mads Mikkelsen) liv, noget jeg ikke gjorde i ligeså høj grad med Solomon (Chiwetel Ejiofor) - måske nærmere Patsy (Lupita Nyong'o), hun var fuldstændig outstanding.

Derudover skulle Hans Zimmer bare vælge at være kølig, og kun bruge musikken fra slavearbejderne, og ikke et eller andet typisk hollywood'esque musik, til sådan en film.
Synes faktisk at musikken var fin. Men er også ekstremt glad for den bombastiske stil - især til stille film/billeder. Jeg er selv stor fan af jagten men imo er 12 years 1 hvis ikke 2 niveauer over på alle punkter. Det er som sagt den bedste film jeg har set siden min all time personlige favorit - there will be blood. Men hver sin smag - begge er fantastiske!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

På anbefaling af Flax_ så jeg Frances Ha med damen forgårs, og jeg må sige at jeg også blev positivt overrasket. Det er godt nok en sand pige film, men jeg var også underholdt undervejs, ikke mindst pga det gode skuespil men også pga hele måden den var skrevet på - og så er jeg en sucker for sort/hvid film. Og så er soundtracket også rimelig godt..

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Film

Indlæg af Storken »

Jeg har lige set Donnie Darko for første gang.

Det er en af de mest specielle filmoplevelser jeg nogensinde har haft. Jeg vil kraftigt anbefale alle at se den. Jeg har allerede lyst til at se den igen :-)

Link til IMDb:
http://www.imdb.com/title/tt0246578/?ref_=ttfc_fc_tt


Hvis man efter at have set filmen er helt blank omkring hvad der lige skete, så er dette en stor hjælp:
http://www.donniedarko.org.uk/explanation/
Senest rettet af Storken tirs jan 07, 2014 11:26 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Link lige til filmen fremover. Så er det lettere for os dovne hoveder at tjekke dem fra Tapatalk. Og hvis du også skriver fra Tapatalk, så skal du bare glemme, hvad jeg lige skrev :>
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster