Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Fordi det var den billigste afgang vi kunne finde. Vi tjekkede København, Billund, Aarhus, Aalborg, Hamburg, Hannover og Berlin. Hamburg var det bedste. Giver 4474 kroner for det, inklusive indenrigsflyvningen derovre. Fantastisk billigt i forhold til at det er i sommerferien. ;-)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Hvornår i sommeren er du derovre? Jeg skal derover i august. Jeg fandt en retur billet fra Billund til NY for omkring 3100kr. Jeg ved ikke helt, om vi tager til Florida endnu. Det skulle være ret varmt og fugtigt i august og samtidigt mange myg. Ved det noget om det?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Juli. NYC er klart det billigste, men vi ville gerne op til The Great Lakes - især for at opleve 4. juli i Chicago. Det skulle være ret fedt. Og så har jeg ikke været i Chicago siden 2007, så det ville jeg også gerne igen. Men, ja. NYC kan gøres billigere.

Hmm, jeg ved ikke med august og Florida. Jeg var der i juli sidste år og det var varmt ad helvede til, men det var til at klare. Med undtagelse af en dag (i Everglades) så var varmen ikke værre end i Toscana om sommeren. Man kan selvfølgelig være uheldig med regnvejr men det slap vi i store træk for.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg skal bestille fly på onsdag, så jeg har lidt småtravlt med at finde ud af, hvad jeg vil se. Jeg ved ikke, om to uger i NY bliver for meget, da jeg ikke har været der før. Jeg ville gerne nå at se to stater, men det må stadig godt gøres billigt, så jeg kan bruge pengene på mad og tøj :i
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

De to gange jeg har været i NYC har jeg været der 3 dage begge gange. Den første gang var det mega stramt, fordi vi gerne ville nå at se alle de vigtige ting. Anden gang, hvor vi for eksempel ikke mente at det var nødvendigt at bruge tid på at komme ud omkring Frihedsgudinden, var det meget mere afslappet og dejligt. Brugte flere timer på at sidde i Central Park og se en eller amerikaner tonse rundt med en fodbold. Har sjældent set en mand med så lidt teknik! :lol:

Så jeg ved ikke om 2 uger er for lang tid. Det ville jeg nok personligt synes, men derfor er det jo ikke sikkert at du også synes det. Men ellers kan I jo eventuelt tage nogle dage i Washington. Det tager lidt over 3 timer i tog at komme derned - og selvom man primært skal tage til Washington for at se monumenterne, Arlington National Cemetery, National Mall og US Capitol, så kan man også sagtens gå en tur på shopping dernede, enten i Georgetown (en bydel) eller i Fashion Centre at Pentagon City. ;-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt! Prøv gerne Brother Jimmy's BBQ! Der ligger 5 af dem i New York (jeg spiste på den ved Union Square) og det er mega godt. Jeg fik brisket, der var store øl og en let påklædt servitrice. 10/10. Would brothr again. :D

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Jeg skal bestille fly på onsdag, så jeg har lidt småtravlt med at finde ud af, hvad jeg vil se. Jeg ved ikke, om to uger i NY bliver for meget, da jeg ikke har været der før. Jeg ville gerne nå at se to stater, men det må stadig godt gøres billigt, så jeg kan bruge pengene på mad og tøj :i
Jeg har været i New York en del gange efterhånden. I mine øjne er det en fed by, men man bliver hurtigt træt af de mange mennesker og larmen. Der er godt nok en del ting at opleve, men jeg har fået nok efter en uge.

Anbefalesesværdigt:
Helikoptertur over Manhatten - Fantastisk oplevelse (det er dog ikke billigt).
Central Park - Der er latterligt mange mennesker, men det skal opleves.
US Open i Tennis - Det er en okay oplevelse at være på verdens største tennis stadion (spilles i august-september).
NFL (Giants og Jets) - Der spilles kampe i august, men det er desværre kun preseason.
Broadway - Jeg synes det skal prøves. Det er ikke alle stykker der er interessante, men det er virkelig godt skuespil.
M&M's butik på Times Square - Den er for vild.
Bronx Zoo - Jeg har ikke selv været der, men min søster siger det er køreturen værd. Hun er dog også en dyreven :)

Ting man ikke behøver:
Empire State Building - Det er ikke ventetiden værd
Frihedsgudinden - Det er ikke noget specielt i mine øjne.
Chinatown - Det stinker ad helvede til.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Kan også lige tilføje Top of the Rock. Kanon udsigt og man kommer udenfor, modsat Empire State Building. Helt klart pengene værd.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Brombi »

Så steg dollar kursen lige med 1 krone, og kommer nok til at stige endnu mere inden sommerferien.. :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Tak for det, gutter! Jeg vil kigge nærmere på det i dag. Jeg er ikke vildt meget til alle se typiske turistattraktioner, så det kan godt være, 14 dage i NY bliver for meget. Jeg vil bare spise, drikke, slappe af og shoppe. :i
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Så steg dollar kursen lige med 1 krone, og kommer nok til at stige endnu mere inden sommerferien.. :)
Link? Når jeg tjekker Google så giver den mig kursen 6,93. I søndags var den 6,85. :-)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Damn. Sidst jeg var i USA, var kursen omkring 5,5kr.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Så steg dollar kursen lige med 1 krone, og kommer nok til at stige endnu mere inden sommerferien.. :)
Link? Når jeg tjekker Google så giver den mig kursen 6,93. I søndags var den 6,85. :-)
okok det var måske ikke en hel krone, men den kommer helt sikkert over 7 inden sommerferien.. :) Og når regeringen så i starten af marts lover lavere renter, så kommer den nok til at stige endnu mere :D

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Samme her, HB. 5,5 var gode tider. Much miss. :'(

Ah, alright. 7 er til at leve med. Det er stadig cheap as fuck derovre - altså sammenlignet med Danmark - og når man først har været i Frankrig nogle gange og regnet med Euroen på 7,5, så er det ikke så galt endda. Men det er selvfølgelig alligevel et stort spring fra 5,5 til 7. Den canadiske dollar er dog stadig på 5,5. Så måske skulle jeg bare bruge hele sommeren i Toronto? :P

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Burde man veksle en ordentlig stak cash nu?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster