Citater fra tosser

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

I min bog er det meget simpelt:
Hvis du erstattede Rakitic med Modric på Barcas midtbane, så ville det være en klar forstærkning. Det er muligt, at deres roller ville være forskellige, men det bunder jo bare i, at Modric kan meget mere.

Derudover forstår jeg slet ikke din beundring af vores midtbane. I mine øjne er den ret svag offensivt ift. tidligere. Det er muligt, at rollerne har ændret sig, men Busquets, Rakitic, Roberto og Iniesta har tilsammen bidraget med 4 mål og 8 assists i den her sæson. I Real Madrid har Kroos, Modric, James og Isco bidraget med 8 mål og 21 assists.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Jeebus. Er det virkelig så svært at forstå? Det handler om hvorvidt det fungerer. For at det skal gøre det så skal man have nogle bestemte spillere der kan udfylde de roller der kræves.

Det sagtens være at Modric isoleret set er en bedre spiller end Rak men det er ikke ensbetydende med at han "bare" kan gøre det samme da han "kan meget mere". Derfor kan jeg overhovedet ikke se hvordan det ville være en forstærkning at bytte en spiller der arbejder begge veje som rak med modric der hovedsageligt gør sig frem af banen. Det er imo den typiske real tankegang hvor man ikke tænker på om spillerne passer ind men mere på deres navn og det de kan "på papiret".

Og nej jeg er fint klar over at du ikke forstår beundringen af vores midtbane. Men det er jo for pokker ikke nødvendigt at den skal bidrage offensivt da vi nu har spillere til at klare det. Du er ude i et daluigi-argument hvor busi (vores midtbane) ikke gør det ret godt da de ikke scorer. Hvis vi spillede som real så var kanterne meget mere afhængige af bolde til dem. Det så vi forresten også under pep hvor spillet var lagt op på at midten (og messi) skulle sætte vores kanter i scene gennem bolde i dybden f.eks. Men sådan er det ikke hos os. Her har man et andet ansvar. Og det har spillerne efterhånden forstået og nu er vi endda begyndt at se midten deltage mere fremadrettet selvom dette ikke er det vigtigste.

Så vores midtbane gør det fremragende. De knokler røven ud af bukserne og tillader MSN de bolde og den plads de har brug for. Bedøm dem på det der kræves af dem og ikke hvad man tidligere krævede af dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

Jeg vælger at stoppe diskussionen. Jeg trækker grænsen, når folk sammenligner mine argumenter med Daluigis ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Haha fair!

Og det er forresten ikke en stikpille til dig daluigi! Kun når det kommer til snakken om Busi ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Tolquhon »

Aner ikke om formateringen bliver helt til hest, men her er lige hele diskussionen om, at Messis straffe er unfair, og hvordan man bør ændre fodboldreglerne for at komme et så udbredt fænomen til livs:
Real HWL skriver:
En målmand i fodbold har i forvejen alle odds imod sig ved et straffespark. Og med det trick er han da totalt uden chance. Det er sku usportsligt.
-------------
Sir svarer:
Der er mange - mange - ting, du har skrevet ovenover, jeg er uenige i, men dette overgår dem alligevel: Du mener, at grunden til vi ikke oftere ser straffespark eksekveret på den her måde er fordi, at det er usportsligt? Du mener, at hvis man så bort fra det - ifølge dig - usportslige, så ville dette være en standard manøvre, da målmanden da er "totalt uden chance"? Noget man må gå ud fra, at alle hold vil foretrække målmanden er!?

For størstedelen af sportsverdenen, selv Marca, så er det til gengæld nærmere benovelse end forargelse, der er reaktionen på gårsdagens straffespark.
------------
Real HWL svarer:
Jeg anede ikke at denne manøvre var tilladt. Så burde der heller ikke være en regl om at målmanden skal stå på stregen når der bliver sparket.

Nu er jeg sådan set lidt ligeglad med hvad "størstedelen af sportsverden mener" Jeg er gammel nok til at have mine egne holdninger. Jeg syntes det er respektløs overfor målmanden.
-------------
Sir svarer:
Jeg er ikke med: Er du oprigtig, eller sarkastisk fordi Suarez var lidt inde i straffesparksbuen, da Messi ramte bolden?
I hvert fald så er manøvren tilladt, såfremt spilleren ikke er inde i straffesparksfeltet, og straffesparksskytten spiller bolden fremad.
Hvis du er sarkastisk, og du synes, det straffespark skulle annulleres, så er der godt nok mange brændte straffespark, der med samme tankegang skulle tages om. Det er virkelig ofte modstanderen har en eller flere spillere delvist eller helt inde i straffesparksfeltet i skudøjeblikket (= nyt forsøg fra pletten, hvis man brænder).

Jeg har kun set reglen blive håndhævet i rimelig ekstreme tilfælde, og det var Suarez' overhovedet ikke efter min mening. Hvilket for mig er ok, så længe det er nogenlunde konsekvent.

Men det kan da godt være, at reglen skal håndhæves hårdere; det ville bare være bemærkelsesværdigt, at begynde at sætte et eksempel lige præcis i denne situation. Det er ikke det mest oplagte straffespark at slå ned på, hvis man ønsker at danne præcedens for lignende situationer i fremtiden - det er ikke engang en kombination, der bliver udført én gang hver sæson.


I forhold til 'størstedelen af medieverdenen': Selvfølgelig er du berettiget til - og bør have - din egen mening, det er ikke, det jeg siger? Jeg slår ned på din logik i forhold til, at hvis dette er et let trick at gøre målmanden chanceløs på, og størstedelen af medieverdenen er vilde med det (ikke om du er vild med det), hvorfor ser vi det så ikke oftere udført? Det giver ingen mening.
-----------
Real HWL svarer:
Nej jeg er ikke sarkastisk. Så skal reglen om at målmanden skal stå på stregen droppes så han kan nå at reagere på indøvet straffesparks manøvrer som den der. Det er vel fair nok!!
Edit: redigeret for at gøre diskussionen lettere at læse (men stadig umulig at forstå)

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Sir Suiram »

@Tolquhon,
jeg håber ikke, det er mig, der er tossen i citatet? ;)

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Tolquhon »

Sir Suiram skrev:@Tolquhon,
jeg håber ikke, det er mig, der er tossen i citatet? ;)
Altså nu har jeg jo ikke selv brugt det prædikat, så en evt. tolkning må du selv stå til regnskab for. ;-)
But seriously... Jeg var tæt på at tilføje "find 1 fjols"... Man skal vitterligt stå model til meget, når man forsøger at ræsonnere med fremmede online, og du får point for tålmodighed. :-)

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Sir Suiram »

Tolquhon skrev:
Sir Suiram skrev:@Tolquhon,
jeg håber ikke, det er mig, der er tossen i citatet? ;)
Altså nu har jeg jo ikke selv brugt det prædikat, så en evt. tolkning må du selv stå til regnskab for. ;-)
But seriously... Jeg var tæt på at tilføje "find 1 fjols"... Man skal vitterligt stå model til meget, når man forsøger at ræsonnere med fremmede online, og du får point for tålmodighed. :-)
Jo tak, det føles virkelig også som at tale til en mur, men nogen af deres indlæg er så himmelråbende dumme, at jeg ikke kan lade være med at skrive :) Endnu er jeg ikke faldet i bold.dk-fælden, for så er min kalender da først booket...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Det sjoveste er næsten ham der mener at gutis mål var overlegent mens straffesparket var arrogance. Det er forståeligt at de er farvede men come on.

Jeg fatter ikke hvordan du kan føre en fornuftig debat derinde. Jeg ville ikke kunne klare 2 min inden jeg begyndte at trolle... Jeg får f.eks. fnat af ham simpre madrid eller hvad han hedder. Bagkloge og bedrevidende idiot som ikke ser sig for fin til at komme med nogle små svinere på trods af at han vil lege kongen derinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Sir Suiram »

Piquénbauer skrev:Det sjoveste er næsten ham der mener at gutis mål var overlegenhed mens straffesparket var arrogance. Det er forståeligt at de er farvede men come on.

Jeg fatter ikke hvordan du kan føre en fornuftig debat derinde. Jeg ville ikke kunne klare 2 min inden jeg begyndte at trolle... Jeg får f.eks. fnat af ham simpre madrid eller hvad han hedder. Bagkloge og bedrevidende idiot som ikke ser sig for fin til at komme med nogle små svinere på trods af at han vil lege kongen derinde.
Haha ja, men det gør næsten Siempre Madrid til den sjoveste. Specielt fordi han er moderator, og har en eller anden form for hellig status derinde.

Men det er også rimelig svært at føre en debat. Jeg skal gerne indrømme, at jeg et par gange har skrevet et halvt indlæg, som svar til et-eller-andet idiotisk de skriver, for derefter at slette det, fordi en hurtig gennemlæsning afslørede, at jeg alligevel ville blive banned for det (de hænger ret løst derinde overfor Barca-fans).

PuyolErGud
Indlæg: 10799
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 581 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af PuyolErGud »

Jeg kan komme med flere eksempler.

Først vil jeg sige at jeg mener at Reals pt. er ligeså skræmmende.

Dernæst kan jeg ikke se hvorfor Barca´s er meget mere skræmmende, end dengang den hed: Henry - Eto´o - Messi

Men den stærkeste trio jeg i mit liv har set, var brasiliens under VM i 2002. Ronaldo, Ronaldinho og Rivaldo. Du kan ikke seriøst argumentere for at barcas nuværende er bedre. Og sådan er det.
Vedrørende angrebstrioer, og at Neymar, Messi og Suarez skulle være den "vildeste" nogensinde. Er især vild med det markede. Og sådan er det.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Heartbreaker »

Det er næsten fakta.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af OliverDK »

Det må være dissideret træls at leve i fornægtelse.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1169 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af FCBarcelonaChr »

PuyolErGud skrev:
Jeg kan komme med flere eksempler.

Først vil jeg sige at jeg mener at Reals pt. er ligeså skræmmende.

Dernæst kan jeg ikke se hvorfor Barca´s er meget mere skræmmende, end dengang den hed: Henry - Eto´o - Messi

Men den stærkeste trio jeg i mit liv har set, var brasiliens under VM i 2002. Ronaldo, Ronaldinho og Rivaldo. Du kan ikke seriøst argumentere for at barcas nuværende er bedre. Og sådan er det.
Vedrørende angrebstrioer, og at Neymar, Messi og Suarez skulle være den "vildeste" nogensinde. Er især vild med det markede. Og sådan er det.
OG SÅ ER DER IKKE MERE AT SNAKKE OM! :lol:

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2838
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af whidgee »

Fra medisteren i artiklen "Ingen Copa del Rey-finale på Estadio Santiago Bernabéu"..
I Catalonien hader man alt ved den spanske hovedstad. Undtagen hvis det kan bruges til at sprede sine giftige regional-fanatiske budskaber.
:grin:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster