Citater fra tosser

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Jesni »

Uden at jeg har nogle motiver om at tvære Pep til - for det har jeg ikke, da han gav det os noget af det flotteste fodbold nogensinde - så var truppen vidst ret suverænt den bedste trup, der var i den periode.

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af emo »

Men hvorfor præsterede den trup så ikke i sæsonerne inden Pep?

Så han har ændret noget. Ergo er han klasse i at kunne udnytte spillere som var dybt nede.
Allez...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Men hvorfor præsterede den trup så ikke i sæsonerne inden Pep?

Så han har ændret noget. Ergo er han klasse i at kunne udnytte spillere som var dybt nede.
Sæsonerne inden Pep var vel ikke den trup, der vandt alt. Jeg er 100% enig. Pep gjorde et fantastisk stykke arbejde. Smed de trætte stjerner på porten, og hentede de rigtige spillere (+ - selvfølgelig). Som jeg sagde før, i min verden skal en træner også kunne sætte hold op, der ikke er så priviligeret som Barca og Bayern. Det mangler jeg at se fra ham. For han har vist, han kan vinde de store trofæer med topholdene.

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af emo »

Men hvem kan også vinde de store trofæer uden "topholdende" ? Sig ikke Mou med Porto, finalen var imod Monaco, så var Deschamps nærmest ligeså stor en træner på daværende tidspunkt at føre et hold som Monaco til finalen.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvorfor skulle han dog træne et midterhold? Det er den samme som at Messi burde tage til et dårligere hold i England. Det giver ingen mening. De er der hvor de er fordi de har gjort sig fortjent til det.

Og hvorfor mon skulle have vist mere ved jeg ikke. Hans porto hold var imponerende med siden har han trænet hold med uendelige midler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Og hvorfor skulle han dog træne et midterhold? Det er den samme som at Messi burde tage til et dårligere hold i England. Det giver ingen mening. De er der hvor de er fordi de har gjort sig fortjent til det.
Ja, Pep har fortjent sin placering. Han har bare ikke vist, han kan tage en trup - der ikke kan spille spildominerende fodbold og stadig gøre dem gode - det har f.eks. Mourinho gjort. Derfor er han mere komplet i min bog end Pep.
emo skrev:Men hvem kan også vinde de store trofæer uden "topholdende" ? Sig ikke Mou med Porto, finalen var imod Monaco, så var Deschamps nærmest ligeså stor en træner på daværende tidspunkt at føre et hold som Monaco til finalen.
Jeg siger ikke, man skal vinde f.eks. CL med et midterhold. Jeg siger bare, jeg godt ville se Pep tage et midterhold og lave nogle gode resultater med dette. For det er ikke så mange midterhold, der kan spille den filosofi, han gerne vil have et hold til at udføre. Så ville man se, om han har mere i sit trænermæssige repertoire end tiki taka.

Igen - inden i flår hovedet af mig - jeg siger ikke han er en dårligere træner, men personligt mangler jeg bare det aspekt af Pep's karriere, før jeg synes, han er helt på niveau med de andre.

I min definition af en god træner, skal en træner kunne sætte et system op, der passer til de spillere, der er til rådighed. So far har Pep kun haft hold, der har passet til short passing fodbold. Igen, jeg synes en verdensklasse træner skal kunne være mere pragmatisk end det. Derfor er trænere som Van Gaal, Guus Hiddik og Mourinho trænere, der er mere komplette i min verden.

Men det kommer an på, hvordan man måler det. Det er jo subjektivt, hvad man synes, der vægter mere end andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er jo overhovedet ikke rigtigt? Bayern spillede ikke tiki taka da han kom til og gør det heller ikke udelukkende nu. Pep er taget til 2 af de største hold på jorden og formet taktikker som får det bedste ud af truppen. Han er hoppet midterskridtet over eller nej han var hos Barca b og nu er han der hvor han skal være. De bedste trænere viser sig i de bedste klubber og ikke i midterklubber.

Og hvad er det dog som gør mou mere komplet? Han spiller på samme måde i alle klubber. Han har ikke opfundet noget som helst og spiller en konservativ og kedelig form for fodbold. Den dag han viser noget andet end det kan vi snakke om komplet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Men det er jo overhovedet ikke rigtigt? Bayern spillede ikke tiki taka da han kom til og gør det heller ikke udelukkende nu.
Jo, det er ret korrekt, faktisk. Som du selv siger i din sætning, så spiller de mere possession-orienteret fodbold nu. Ja, det er ikke tiki taka, det ved jeg, men det minder på mange punkter det, vi kender.
Piquénbauer skrev:Og hvad er det dog som gør mou mere komplet? Han spiller på samme måde i alle klubber. Han har ikke opfundet noget som helst og spiller en konservativ og kedelig form for fodbold. Den dag han viser noget andet end det kan vi snakke om komplet.
Har du glemt Mourinhos tid i Real Madrid? Eller vælger du lige at unddrage det, så det passer i din verden? I Mourinhos tid, spillede Real Madrid utrolig flot fodbold, og i sæsonerne 2010-2013, scorede Real Madrid flere mål, end vi gjorde. Real Madrid, under Mourinho, scorede så vidt jeg husker omkring de 120 mål i en af sæsonerne. Det er jo ikke ligefrem konservativ, kedelig fodbold, som du postulerer.

Derudover er Chelsea Premier Leagues nuværende tophold, når det kommer til mål. Men ja, enig, han har været utrolig defensiv førhen. Men nu viser han, at han også kan sætte utrolig effektive, målsøgende hold op. Han har nemlig flere facetter i sin trænergerning. Det er netop det, jeg savner hos Pep.

Piquénbauer skrev:Han har ikke opfundet noget som helst
Opfundet noget? Han læste i hvert fald os - noget alle andre klubber havde svært ved. Ja, det tog ham noget tid, men han fik desværre sat en taktik op, der satte os ud af spillet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skriver lige mit indlæg om da jeg er kommet over på min mac fremfor iphone. Det blev lidt kortfattet når det var på telefonen.
Jo, det er ret korrekt, faktisk. Som du selv siger i din sætning, så spiller de mere possession-orienteret fodbold nu. Ja, det er ikke tiki taka, det ved jeg, men det minder på mange punkter det, vi kender.
Uddyb gerne. Det bayern hold jeg har set har i kampe mindet om os og i andre overhovedet ikke. Det er imodsætning til peps barca et hold som kan spille på mange forskellige måder. De er ikke i samme grad som peps barca afhængige af at have bolden.
Har du glemt Mourinhos tid i Real Madrid? Eller vælger du lige at unddrage det, så det passer i din verden? I Mourinhos tid, spillede Real Madrid utrolig flot fodbold, og i sæsonerne 2010-2013, scorede Real Madrid flere mål, end vi gjorde. Real Madrid, under Mourinho, scorede så vidt jeg husker omkring de 120 mål i en af sæsonerne. Det er jo ikke ligefrem konservativ, kedelig fodbold, som du postulerer.
Overhovedet ikke. Det var et defensivt 433 system som scorede mange mål på deres uhyre effektive kontrafase. Det var ikke et offensivt hold og det var præcis som alle hans andre hold (deriblandt det nuværende chelsea). Dette var også en af grundende til at mou fik tilhængerne på nakken da de ikke spillede "flot" nok. Man kunne leve med det da man vandt pokaler (hvilket man ikke gjorde særlig tit) men da dette stoppede var det slut for mou og hans defensive tilgang. Tiden i madrid må vel også ses som en fiasko. Eller det burde den når man får så lidt ud af det spillermateriale han havde.
Opfundet noget? Han læste i hvert fald os - noget alle andre klubber havde svært ved. Ja, det tog ham noget tid, men han fik desværre sat en taktik op, der satte os ud af spillet.
Eller også fortsatte han bare som tidligere men kunne nu slå nogle mætte og trætte spillere? Jeg kunne ikke se nogen forskel på det han kom med tidligere og så det han havde succes med til sidst. Det var det samme - 433, kontra, svinsk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: Citater fra tosser

Indlæg af BarçaDK »

Jesni skrev:Uden at jeg har nogle motiver om at tvære Pep til - for det har jeg ikke, da han gav det os noget af det flotteste fodbold nogensinde - så var truppen vidst ret suverænt den bedste trup, der var i den periode.
Alves, Pique, Busquets, blomstrende Messi som 21-årig med enormt ansvar...... Ikke no-brainers de beslutninger han tog. Jeg vil give Pep en stor del af æren for at de spillere blev/bliver betragtet som gode.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:
emo skrev:Men hvorfor præsterede den trup så ikke i sæsonerne inden Pep?

Så han har ændret noget. Ergo er han klasse i at kunne udnytte spillere som var dybt nede.
Sæsonerne inden Pep var vel ikke den trup, der vandt alt.
Det er altså ikke meget galt. I hvert tilfælde ikke hvis vi sammenligner mellem 2007-2008 og 2008-2009.

Hvis vi ser på 2007-2008 sæsonen var dette den mest benyttede startopstilling i La Liga. Nummeret i parentes angiver antallet af kampe spillet fra start.
Spoiler
Vis
Valdés (35)
Zambrotta (25) - Puyol (29) - Milito (26) - Abidal (28)
Touré (25)
Xavi (33) - Iniesta (28)
Messi (23) - Eto'o (18) - Henry (27)
Hvis vi ser på 2008-2009 sæsonen var dette den mest benyttede startopstilling i La Liga. Nummeret i parentes angiver antallet af kampe spillet fra start.
Spoiler
Vis
Valdés (35)
Alves (32) - Puyol (26) - Piqué (25) - Abidal (25)
Touré (23)
Xavi (34) - Iniesta (22)
Messi (27) - Eto'o (34) - Henry (24)
Som du kan se er der kun to ændringer. Den ene er på højrebacken, hvor vi hentede Daniel Alves til at erstatte en aldrende og noget skuffende Zambrotta, mens den anden er i midterforsvaret hvor Piqué, der blev hentet tilbage til klubben billigt fra United, hvor gennembruddet aldrig var kommet, erstattede en Milito der var skadet hele sæsonen og ikke spillede en eneste kamp for os.

Ser vi på samtlige spillere der blev benyttet i henholdsvis 2007-2008 og 2008-2009, så brugte vi alt i alt 41 forskellige spillere i La Liga gennem de to sæsoner. I 2008-2009 sæsonen, hvor Guardiola vandt alle tre trofæer, brugte vi 29 spillere.

16 ud af disse 29 havde altså også optrådt i ligaen i sæsonen forinden. Det vil sige at 55,17% af de spillere der optrådte i Pep Guardiolas første sæson, også havde optrådt i sæsonen forinden. Disse spillere er følgende. Numrene i parentes angiver antallet af liga-optrædener i henholdsvis 2007-2008 og 2008-2009 sæsonen.
Spoiler
Vis
Éric Abidal (30 - 25)
Bojan (31 - 23)
Samuel Eto'o (18 - 36)
Eidur Gudjohnsen (23 - 24)
Thierry Henry (30 - 29)
Andrés Iniesta (31 - 26)
José Manuel Pinto (3 - 2)
Rafael Márquez (23 - 23)
Lionel Messi (28 - 31)
Pedro (2 - 6)
Carles Puyol (30 - 28)
Sylvinho (14 - 15)
Yaya Touré (26 - 25)
Víctor Sánchez (1 - 7)
Víctor Valdés (35 - 35)
Xavi (35 - 35)
Det vil sige at der var 13 'nye' spillere der optrådte i ligaen i 2008-2009. Ud af disse 13 spillere var de 8 dog allerede at finde i klubben - dog blot på vores B-hold, som Pep jo som bekendt havde trænet umiddelbart inden han overtog førsteholdet. Det vil sige at 61,54% af de 13 'nye' spillere i 2008-2009 sæsonen, var spillere fra egne rækker - altså fra et af vores lavere rangerende hold. Disse 8 spillere er følgende. Nummeret i parentes angiver antallet af liga-optrædener i 2008-2009 sæsonen.
Spoiler
Vis
Abraham (1)
Alberto Botía (1)
Sergio Busquets (24)
Jeffrén Suárez (2)
Marc Muniesa (1)
Oier Olázabal (1)
Thiago (1)
Xavi Torres (2)
Slutteligt var der altså 5 ud af 29 spillere, der var helt og aldeles nye i klubben - spillere der hverken havde optrådt for os i 2007-2008 eller kom fra et af vores egne, lavere rangerende hold. Det vil sige at blot 17,24% af de spillere der blev benyttet i 2008-2009 sæsonen var nye, udefrakommende spillere. Disse 5 spillere er følgende. Nummeret i parentes angiver antallet af liga-optrædener i 2008-2009 sæsonen.
Spoiler
Vis
Martín Cáceres (13)
Daniel Alves (34)
Aliaksandr Hleb (19)
Seydou Keita (29)
Gerard Piqué (25)
Jeg synes at det er fair at sige, at det kun var 3 af de 5 helt nye spillere, der reelt spillede en vigtig og afgørende rolle i sæsonen - disse 3 spillere er naturligvis Alves, Keita og Piqué. Hleb var en katastrofal skuffelse og Cáceres fik ikke flere kampe end en spiller som Sylvinho. Så forskellen er altså ikke ret stor på det hold der fejlede forfærdeligt i 2007-2008 sæsonen og det hold der vandt rub og stub i 2008-2009 sæsonen. Den helt store og absolut afgørende forskel på de to sæsoner, var hvem der sad i trænerbænken og dirigerede vores tropper.

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af emo »

Blau, to much time, to much time. Bare du dog ville bruge samme tid på dit studie, ville glæde din mor meget...
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Blau, to much time, to much time. Bare du dog ville bruge samme tid på dit studie, ville glæde din mor meget...
Well ... jeg skal til at skrive bachelor om lidt, så jeg har meget få forelæsninger og holdundervisninger. Og fordi jeg sagde op i december (for at kunne bruge endnu mere tid på min bachelor) så er jeg også arbejdsløs. Jeg bliver nødt til at bruge tiden på et eller andet jo! :D

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Jesni »

BarçaDK skrev:
Jesni skrev:Uden at jeg har nogle motiver om at tvære Pep til - for det har jeg ikke, da han gav det os noget af det flotteste fodbold nogensinde - så var truppen vidst ret suverænt den bedste trup, der var i den periode.
Alves, Pique, Busquets, blomstrende Messi som 21-årig med enormt ansvar...... Ikke no-brainers de beslutninger han tog. Jeg vil give Pep en stor del af æren for at de spillere blev/bliver betragtet som gode.
Enig, samme gør jeg.

Til de to andre

I behøves ikke at gå så meget i forsvarsposition, med nogle ret vilde og lange indlæg. Det er bare en diskussion, hvor jeg har en anden definition på, hvad der gør en træner god. Istedet for at fluekneppe små detaljer, som var det bold.dk, så bare indse, at vores præmisser er anerledes. Vi er jo enige om 95% af tingene. Det bliver en smule trættende at skrive side op og ned på så banal en detalje. Og vi bliver forresten aldrig enige.

Agree til disagree. Og så prøv at slap lidt af, når folk prøver at komme med en relativ konstruktiv og sober kritik. Ret tydeligt, at i bliver emotionelle, meget hurtigt over meget lidt :D

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af emo »

Vil ikke mene at man bliver emotionel så længe man har sine argumenter og facts på plads, og som rent faktisk kan understøtte ens påstand, om at det man siger er korrekt.

Nu har jeg ikke læst alle indlæg igennem, jobbet og jobber, men hvem er så en "top-træner" i dine øjne og hvad er det denne person har gjort mere end hvad Pep har gjort i sin træner-karriere ?

Hvis du har nævnt det så undskylder jeg, og vil blive glad for et link til det indlæg.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster