Dit seneste køb

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Er app'en brugervenlig? Og hvilken højtaler vil du anbefale, man køber først?

Jeg har et Logitech Z-5500 sat op i stuen. Det er fint nok lige i øjeblikket, da det mest bliver brugt til musik og knap så meget film. Køkkenet og stuen er et rum. På værelset har jeg en Boomblaster sat til min stationære PC. På badeværelset har jeg ingen højtalere.
App'en var ligetil, og det er meget let at sætte systemet op.

Playbar er et godt køb, da den er langt bedre end den dåselyd, der kommer fra fladskærmen. Derudover er den tilstrækkelig til musik ved festlige lejligheder. Jeg savner dog til tider lidt bas, men det må man leve med, hvis man har en emsig underbo. Jeg ved ikke hvordan den er sammenlignet med dit nuværende logitech system. Du vil nok savne surround fornemmelsen uden et par Play 1.

Min Sonos Play 5 i soveværelset har rigtig mange funktioner. Den fungerer først og fremmest som en Sonos højtaler. Derudover er min monitor sat til den via et lydstik, hvilket gør at alt lyden fra min bærbar (der er sat til monitoren via Display-port) og lyden fra min Xbox (sat til via HDMI) går gennem Sonos højtaleren. Sidst men ikke mindst har jeg et par trådløse høretelefoner, der kan sættes til Play 5 gennem et hovedtelefon-stik, så jeg kan få alt lyden uden at forstyre mine naboer. Disse ekstra funktioner kan man kun få med Play 5, da de andre ikke har de nødvendige stik.

Play 1 på badeværelset er ren luksus. Min dag bliver bare meget bedre med musik om morgenen. Derudover bruger jeg den til at høre lyden fra mit TV, når jeg skal på toilettet under en kamp. Dette kræver dog en Playbar sat til fjernsynet.
Er det muligt at streame musik fra sin MacBook og stationære til Play5 eller Playbar? Og sættes de til fjernsynet via AUX eller optisk lydkabel? Er rimeligt hook på Playbaren.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Er app'en brugervenlig? Og hvilken højtaler vil du anbefale, man køber først?

Jeg har et Logitech Z-5500 sat op i stuen. Det er fint nok lige i øjeblikket, da det mest bliver brugt til musik og knap så meget film. Køkkenet og stuen er et rum. På værelset har jeg en Boomblaster sat til min stationære PC. På badeværelset har jeg ingen højtalere.
App'en var ligetil, og det er meget let at sætte systemet op.

Playbar er et godt køb, da den er langt bedre end den dåselyd, der kommer fra fladskærmen. Derudover er den tilstrækkelig til musik ved festlige lejligheder. Jeg savner dog til tider lidt bas, men det må man leve med, hvis man har en emsig underbo. Jeg ved ikke hvordan den er sammenlignet med dit nuværende logitech system. Du vil nok savne surround fornemmelsen uden et par Play 1.

Min Sonos Play 5 i soveværelset har rigtig mange funktioner. Den fungerer først og fremmest som en Sonos højtaler. Derudover er min monitor sat til den via et lydstik, hvilket gør at alt lyden fra min bærbar (der er sat til monitoren via Display-port) og lyden fra min Xbox (sat til via HDMI) går gennem Sonos højtaleren. Sidst men ikke mindst har jeg et par trådløse høretelefoner, der kan sættes til Play 5 gennem et hovedtelefon-stik, så jeg kan få alt lyden uden at forstyre mine naboer. Disse ekstra funktioner kan man kun få med Play 5, da de andre ikke har de nødvendige stik.

Play 1 på badeværelset er ren luksus. Min dag bliver bare meget bedre med musik om morgenen. Derudover bruger jeg den til at høre lyden fra mit TV, når jeg skal på toilettet under en kamp. Dette kræver dog en Playbar sat til fjernsynet.
Er det muligt at streame musik fra sin MacBook og stationære til Play5 eller Playbar? Og sættes de til fjernsynet via AUX eller optisk lydkabel? Er rimeligt hook på Playbaren.
Du kan få musik til Play 5 via lydkabel. Du kan alternativt sætte en Airport Express til Play 5, hvilket gør det muligt at få airplay på alle Sonos højtalerne.

Jeg er ret sikker på, at det er optisk kabel (toslink) fra Playbar til fjernsyn. Dette understøttes af næsten alle nyere TV.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Er det Sonos Bridge du mener?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Er det Sonos Bridge du mener?
Forstår ikke spørgsmålet.

Sonos Bridge bruges kun til at sætte til routeren, hvis ingen af dine Sonos højtalere kan forbindes direkte til routeren med netværkskabel.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Er det Sonos Bridge du mener?
Forstår ikke spørgsmålet.

Sonos Bridge bruges kun til at sætte til routeren, hvis ingen af dine Sonos højtalere kan forbindes direkte til routeren med netværkskabel.
Hvad mener du med Airport Express til Play 5? Jeg regner med at smide Playbar ind på værelset til det nye fjernsyn (jizz). Der kan jeg ikke lige smide et netværkskabel i, skal jeg så købe en Bridge til?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:
Storken skrev:
Heartbreaker skrev:Er det Sonos Bridge du mener?
Forstår ikke spørgsmålet.

Sonos Bridge bruges kun til at sætte til routeren, hvis ingen af dine Sonos højtalere kan forbindes direkte til routeren med netværkskabel.
Hvad mener du med Airport Express til Play 5? Jeg regner med at smide Playbar ind på værelset til det nye fjernsyn (jizz). Der kan jeg ikke lige smide et netværkskabel i, skal jeg så købe en Bridge til?
Ja, Sonos skal være forbundet til routeren med netværkskabel. Hvis ikke en af dine højtalere kan forbindes til routeren, så bruger man en Sonos Bridge. Den har tidligere været inkluderet i alle nykøbte Sonos produkter, så du kan finde den billigt på DBA.

Sonos med Airplay:
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 3&zoneid=1

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Helt generelt:
Læs nogle anmeldelser af de forskellige Sonos produkter. Man får hurtigt indtryk af, at der er tal om et kvalitets produkt. Derudover tag ind i den nærmeste hifiklub-butik. Det er altid nemmere, når man kan se og høre produktet.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Tænkte nok, du mente sådan en. Min tidligere roomie havde den, som han var meget begejstret for. Måske skulle man anskaffe sig sådan en, det begynder dog bare at løbe op lige pludselig :glad:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Tænkte nok, du mente sådan en. Min tidligere roomie havde den, som han var meget begejstret for. Måske skulle man anskaffe sig sådan en, det begynder dog bare at løbe op lige pludselig :glad:
Sonos Bridge og tidligere udgaver af Airport Express kan købes rigtig billigt på DBA.

Man skal huske, at Sonos produkter holder deres værdi rigtig godt (Sonos Bridge undtaget). Det minder på mange måder om Apples produkter, bortset fra at Sonos ikke opdaterer deres produkter hvert år.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Er der den store forskel på de nye AirPort Express og tidligere modeller?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Er der den store forskel på de nye AirPort Express og tidligere modeller?
Den gamle model fungerer eftersigende glimrende til Sonos. Nettet til Airport Express kommer nemlig fra en netværkport på bagsiden af Play 5, der forbindes til Expressen med netværkskabel. Så alle de nye teknologier osv er overflødige.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Perfekt. Så går jeg på rov efter sådan en. Hvad vil du anbefale af TV? Jeg tænker mellem 42"-46", da jeg sidder tre meter fra skærmen i soveværelset. Jeg har altid haft Samsung.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis du vil have samsung så skulle f8005 serien være fin. Jeg har et sony fra w905 serien som jeg meget tilfreds med. Hvis du kigger på plasma så er panasonics st60 serie god.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Perfekt. Så går jeg på rov efter sådan en. Hvad vil du anbefale af TV? Jeg tænker mellem 42"-46", da jeg sidder tre meter fra skærmen i soveværelset. Jeg har altid haft Samsung.
Jeg supplerer lige Piquenbauer.

Der kommer nye modeller om et par måneder, så hvis du vil have det nyeste af det nyeste, så skal du vente. Priserne på de eksisterende modeller er dog lave, da butikkerne skal have tømt deres lager.

Hvis du vil holde fast i Samsung, så er deres F8005-serie rigtig god. Sandsynligvis de bedste LED-tv på markedet. De har rigtig mange smarte funktioner, heriblandt twin-tuner og forskellige apps (HBO Nordic, Spotify, Netflix, Viaplay).
Anmeldelse: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1371109845

Sonys W9-serie er også en mulighed. Den klare fordel er, at TV'et eftersigende er i stand til sende surround sound (Dolby Digital) fra HDMI ud gennem det optiske stik. Det vil derfor være et godt TV, hvis du en dag fik Play 1 som baghøjtalere.
Anmeldelse: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1373873823

Jeg har selv et Panasonic 42ST60, hvilket er et åndssvagt godt TV til prisen. Rent billedmæssigt er plasma på mange områder LED klart overlegen. Plasmas styrker er bevægelser, sortniveau og betragtningsvinkler. Den store svaghed er dog refleksioner, så hvis du får direkte sollys ind på skærmen, så er plasma ikke vejen frem.
Anmeldelse: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1366731379

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Perfekt, tak! Jeg vil gå i Elgiganten og tjekke dem ud. Tror du, priserne falder yderligere, nu hvor der kommer en ny serie?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster