Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
ons apr 22, 2026 7:48 pm
Dernæst er Europas sikkerhed på den korte bane også betinget af, at der fra sag til sag oprettes koalitioner af "villige", da EU ikke er konstrueret til krig eller hybridkrig, det er designet til fred og samhandel.
:wtf: :wtf:
Tonsvis af militær udstyr bliver fragtet til satanyahu hver eneste uge i mange år så han kan slår børn ihjel.
Millioner af uskyldige mennesker blev dræbt og sendt på flugt.
Vi er mere designet til krig og ødelæggelse end fred og samhandel.
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 1839
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
tors apr 23, 2026 8:49 am
nosslo15 skrev:
ons apr 22, 2026 7:48 pm
Dernæst er Europas sikkerhed på den korte bane også betinget af, at der fra sag til sag oprettes koalitioner af "villige", da EU ikke er konstrueret til krig eller hybridkrig, det er designet til fred og samhandel.
:wtf: :wtf:
Tonsvis af militær udstyr bliver fragtet til satanyahu hver eneste uge i mange år så han kan slår børn ihjel.
Millioner af uskyldige mennesker blev dræbt og sendt på flugt.
Vi er mere designet til krig og ødelæggelse end fred og samhandel.
Ok Lopez, men det var ikke våbenhandel jeg tænkte på, derimod beslutningsstrukturen i EU.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
fre apr 24, 2026 3:45 pm
Lopezzz skrev:
tors apr 23, 2026 8:49 am
nosslo15 skrev:
ons apr 22, 2026 7:48 pm
Dernæst er Europas sikkerhed på den korte bane også betinget af, at der fra sag til sag oprettes koalitioner af "villige", da EU ikke er konstrueret til krig eller hybridkrig, det er designet til fred og samhandel.
:wtf: :wtf:
Tonsvis af militær udstyr bliver fragtet til satanyahu hver eneste uge i mange år så han kan slår børn ihjel.
Millioner af uskyldige mennesker blev dræbt og sendt på flugt.
Vi er mere designet til krig og ødelæggelse end fred og samhandel.
Ok Lopez, men det var ikke våbenhandel jeg tænkte på, derimod beslutningsstrukturen i EU.
Jeg ved det godt. Det var den sætning der fik mig til at skrive det.
I dag er det umuligt for EU at tage gode og fredelige beslutninger fordi Amerikansk og Israels styre har skabt så meget uro og ustabilitet i hele verden og kastet hele Europa i bålet.
Det er deres skyld at vi blev uvenner med Rusland og Kina og nu skal leve i en verden af frygt og usikkerhed.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 1839
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af nosslo15 »

Hej Snotface. Så går svenskerne i gang.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svens ... t-tankskib

Mon ikke vi kommer til at følge trop, når Løkke "har fået sin vilje". (læs: når der er dannet regering).

Snotface
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs apr 21, 2015 4:19 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Politik

Indlæg af Snotface »

nosslo15 skrev:
søn maj 03, 2026 6:03 pm
Hej Snotface. Så går svenskerne i gang.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svens ... t-tankskib

Mon ikke vi kommer til at følge trop, når Løkke "har fået sin vilje". (læs: når der er dannet regering).
Det er alle tiders. Lad os endelig se mere af det.

nosslo15
Indlæg: 1839
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af nosslo15 »

Nåh, så er der noget der tyder på, at der skal være ny kongelig undersøger.

Nu skal Socialdemokratiet holde fast, ellers bliver de smadret. De kan simpelthen ikke tåle 4 år til i en regering hen over midten.

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: Politik

Indlæg af PuyolErGud »

Uden at vi jo ved særlig meget specifikt om hvad der tales om, så peger det jo mere og mere på, at Lars Løkke nærmer sig et lille storhedsvanvid, ved at ville maksimere udover evne ift. hvilke mandater Moderaterne har fået. Ja, de ligger i midten og har de afgørende, men uden at have noget der ligner flertal selv, må de også selv give sig på nogle punkter, hvis et samarbejde skal op at køre.

Det eneste reelle alternativ ift. hvad de går i gang med nu, er jo en udvidet midterregering, hvor S vil være markant i undertal mod V, M og C. Der er ikke en kinemands chance for, at hele blå blok samlet får stablet noget på benene.

nosslo15
Indlæg: 1839
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af nosslo15 »

PuyolErGud skrev:
fre maj 08, 2026 5:09 pm
Uden at vi jo ved særlig meget specifikt om hvad der tales om, så peger det jo mere og mere på, at Lars Løkke nærmer sig et lille storhedsvanvid, ved at ville maksimere udover evne ift. hvilke mandater Moderaterne har fået. Ja, de ligger i midten og har de afgørende, men uden at have noget der ligner flertal selv, må de også selv give sig på nogle punkter, hvis et samarbejde skal op at køre.

Det eneste reelle alternativ ift. hvad de går i gang med nu, er jo en udvidet midterregering, hvor S vil være markant i undertal mod V, M og C. Der er ikke en kinemands chance for, at hele blå blok samlet får stablet noget på benene.
Nej, du har formentlig ret. Før valget havde jeg måske haft en lille tro på, at man kunne danne en C,R,M,S,F regering, altså HVIS man skulle gå efter en midterregering. Det er vist sket med det.

Men måske er det bare Løkke som prøver at sikre sit politiske liv ved at sælge sig selv så dyrt som muligt, jeg har svært ved at se, at Troels Lund kan danne en regering - og hvis ikke, så går stafetten tilbage til Frederiksen og centrum venstre.

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

PuyolErGud skrev:
fre maj 08, 2026 5:09 pm
Uden at vi jo ved særlig meget specifikt om hvad der tales om, så peger det jo mere og mere på, at Lars Løkke nærmer sig et lille storhedsvanvid, ved at ville maksimere udover evne ift. hvilke mandater Moderaterne har fået. Ja, de ligger i midten og har de afgørende, men uden at have noget der ligner flertal selv, må de også selv give sig på nogle punkter, hvis et samarbejde skal op at køre.

Det eneste reelle alternativ ift. hvad de går i gang med nu, er jo en udvidet midterregering, hvor S vil være markant i undertal mod V, M og C. Der er ikke en kinemands chance for, at hele blå blok samlet får stablet noget på benene.
“Nærmer sig” storhedsvanvid……har du levet under en sten i 20 år :grin: . Vil mene han har langt passeret det stadie…. :crazy:

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: Politik

Indlæg af PuyolErGud »

Antimadridista skrev:
fre maj 08, 2026 6:07 pm
PuyolErGud skrev:
fre maj 08, 2026 5:09 pm
Uden at vi jo ved særlig meget specifikt om hvad der tales om, så peger det jo mere og mere på, at Lars Løkke nærmer sig et lille storhedsvanvid, ved at ville maksimere udover evne ift. hvilke mandater Moderaterne har fået. Ja, de ligger i midten og har de afgørende, men uden at have noget der ligner flertal selv, må de også selv give sig på nogle punkter, hvis et samarbejde skal op at køre.

Det eneste reelle alternativ ift. hvad de går i gang med nu, er jo en udvidet midterregering, hvor S vil være markant i undertal mod V, M og C. Der er ikke en kinemands chance for, at hele blå blok samlet får stablet noget på benene.
“Nærmer sig” storhedsvanvid……har du levet under en sten i 20 år :grin: . Vil mene han har langt passeret det stadie…. :crazy:
Ja, ville bare ikke lægge for hårdt ud :cool:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Endelig ser det ud til at Løkke besinder sig og vælger det eneste fornuftige. En ny Mette regering uden bidrag fra ekstremistenne Messerschmidt, Støjberg mfl, samt SoMe gøgleren Alex👍👏🙌🏻

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster